Strona 1 z 13

Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 11:02
autor: Jazzwhisky
I odpalamy! Jak zawsze w LM, bardzo dużo informacji startowych, zasadniczo jest to proste, ale jeśli wziąć pod uwagę wszystkie możliwości, to nie da się tego spisać dużo krócej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 24.02.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie CZTEREMA opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

I najważniejsze:

REGUŁY KOLEJKI (RMVXA Lite)

Mieszanka wersji RM w tym sezonie komplikuje nam bardzo wiele. W sezonie czeka Was prawdopodobnie tylko jedno starcie z Makerem w wersji VX Ace, ale skoro tak, to uderzymy z nim na samym starcie. By ułatwić wszystkim dostęp i pominąć tilesetowe niuanse, prace wykonacie przy użyciu wszystkich standardowo dostępnych elementów startowego tilesetu Field w pełni darmowej wersji Lite tego Makera (zakładki A i B, dowolny Mode w zakładce Tilesets). Dodatkowo w zdarzeniach jako Graphic użyć możecie wszystkich charów z pliku o nazwie Vehicle. Jak szybko zauważycie, grafiki są mocno ograniczone, a zestaw narzuca pewien zdecydowany charakter map, choć jak zawsze, wszystko w waszych głowach i rękach. =)

Download RMVX Ace Lite -> http://www.rpgmakerweb.com/download/fre ... x-ace-lite (wymaga aktywacji przez wpisanie adresu e-mail)

Pliki tilesetu + chary (uwaga, wersja Lite ogranicza liczbę eventów na mapie do 10!)
Spoiler:


Rozmiary pracy: 25x20 pól (800x640px)

Zapraszam do ściągania i instalacji, wciąż trochę to wymagające (mniej niż instalacja pełnych wersji!), ale dacie radę, a poza tym UWAGA! Są dwa dodatkowe powody dlaczego warto.
Po pierwsze, jeśli marzy Wam się wykonywanie map w jednym RM (2003/XP) przez cały pozostały sezon, bez utraty dla szans na zwycięstwo, to teoretycznie jest taka (lub bliska temu) droga. IV Sezon LM będzie się składał z 7 kolejek, ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.
Po drugie, z tego samego powodu i dodatkowych, warto wziąć udział w otwarciu, bowiem autorzy trzech najlepszych map tej kolejki zdecydują w głosowaniu o tym, w jakiej wersji Makera (2003 lub XP) będziecie składali mapy w kolejce 2. Jeśli chcecie przewagi którejś z wersji RM w dalszej części konkursu - możecie wywalczyć ją przede wszystkim w tym boju.

Na koniec, specjalnie dla wszystkich, którzy celują w zdobycie pełnej wersji RMVX Ace wraz z dodatkami na Steamie lub chcieliby (współ)decydować o wersji RM w kolejce 5. - mam dodatkowy konkurs okołoligowy. Wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników (lista tutaj - viewtopic.php?p=53403#p53403), jeśli w kolejce 1. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie. Wysyłając PM zaznaczcie, która ze zwycięskich opcji (wytłuszczonym drukiem wyżej, tylko jedna!) Was interesuje, od drugiej kolejki będziecie rywalizować już tylko z osobami o takim samym wyborze.

Na razie tyle, czekam na wasze mapy i odpowiedzi/narzekania/pytania/błędy w temacie. Gdyby ktoś potrzebował jeszcze szerszych wyjaśnień - piszcie, będę rozwijał i uzasadniał. A jeśli ktoś spisałby najważniejsze info w sms-formie, to dokleję to do postu w formie wyróżnionego cytatu. =)

P.S. Standardowe hinty:
1) Nie musicie ustawiać blokowania tilesetu.
2) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift.
3) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu!

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 11:19
autor: Avaron
czy zamiast lite można użyć normalnego VXace?

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 11:25
autor: Jazzwhisky
Teoretycznie, ale nie mając wersji Lite nie będziesz wiedział jakie ograniczenia tileset obowiązują, a mapy (edit) mają ograniczenie do 10 eventów i będą sprawdzane pod wersją RM wskazaną w temacie. Dodam, że wersja Lite instaluje się oddzielnie, wg mojej najlepszej wiedzy nie koliduje z pełną wersją RMVXA na dysku, jeśli już ją macie.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 11:27
autor: Dragon Kamillo
Dobra, ale jakoś tego nie rozumiem XD. Do robienia mapy możemy użyć tylko zestawu Field z bazy danych, obojętnie jakiego, czy złożyć własny zestaw z dostępnych w Lite grafik? Pewno to pierwsze, ale jakoś niejasno jest to opisane.

A, i czy jest możliwość manipulowania opcją "Mode" z bazy danych, tą pod nazwą zestawu?

Nie koliduje z wersją Steamową na 100%, jednak co do wersji oficjalnej to nie wiem. Ale też raczej nie powinna.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 11:35
autor: Jazzwhisky
Całkowita racja, chodzi oczywiście o Field, uzupełniłem opis o ten "szczegół", chciałem najprościej jak się da i zbyt mocno zakręciłem się wokół userów innych RM. =)

Możecie dowolnie zmieniać Mode dla tilesetu.

edit
Ok, widzę, że ten skrót to był błąd, dla jasności dorzuciłem do postu pliki tilesetu, powinno to umożliwić łatwe składanie map także w standardowej wersji RMVXA (edit - pamiętajcie o ograniczeniu liczby evetów na mapie do 10 w wersji Lite!).
Spoiler:


edit-dół
Dragon Kamillo pisze:edit - tu nawet nie ma tych opcji w grafice zdarzenia co w xp, a nawet w 2k3. Jest bardzo źle.
=D

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 11:58
autor: Dragon Kamillo
To jest chore. Nie wiem co wykombinuje, ale jak na mapę świata to wymiary z deczko za małe, a jak na coś innego to znowu tileset do dupy XD. No i ten maker, gdzie trzeba tak uważać, bo nie ma opcji kopiowania i wklejania.

Ale coś się wykombinuje.

edit - tu nawet nie ma tych opcji w grafice zdarzenia co w xp, a nawet w 2k3. Jest bardzo źle.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 12:05
autor: X-Tech
Widzę, że można w VX ACE lepić. Dobrze.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 12:19
autor: Adrapnikram
A więc zaczynamy od małych mapek świata na wuiksejsie. Let's get ready.
Czas pobrać RMVA Lite :lol:

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 12:28
autor: CrashuR
Tylko nie mapa świata :<
No nic, w pierwszej rundzie nic nie ugram, ale może w następnych będzie lepiej.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 12:29
autor: X-Tech
Mapy świata najlepiej się robi z zamkniętymi oczami także każdy ma szanse. XD

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 12:30
autor: DE
Liga Crapperow rozpoczeta z przytupem.

Przetrwaja najkartografiejsi.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 12:35
autor: Kryzz333
Mapa świata?

Gotcha!

BTW, pierwszy raz w życiu robię konkretną mapkę w VX. Jeszcze ogarniam jak to się obsługuje, ale jest moc. :-o

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 12:48
autor: ADI
Widzę że wszyscy zadowoleni XD

Dragon Kamillo pisze:(...) tu nawet nie ma tych opcji w grafice zdarzenia co w xp, a nawet w 2k3. Jest bardzo źle.


Też mnie to trochu zbiło, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...

No nic, pozostaje mi przerwać leniuchowanie i wziąć się do pracy.

Good Luck ludzie!

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 13:04
autor: Dragon Kamillo
Jazz dodaj jeszcze informację dla tych co robią w normalnym Ace że na mapie może być tylko 10 eventów, bo w lite więcej się nie da, a zasady chyba powinny być równe.

No to tutej jest sens użycia pojazdu z bazy danych itp XD.

Re: Sezon IV - kolejka 1

: 20 lut 2015, 13:07
autor: X-Tech
Nie są równe ? XD Każdy może używać normalnego VX ACE XD