Sezon IV - kolejka 2

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!
Zablokowany

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 06 mar 2015, 10:23

Map0001
1
1%
Map0002
0
Brak głosów
Map0003
1
1%
Map0004
4
3%
Map0005
0
Brak głosów
Map0006
4
3%
Map0007
2
2%
Map0008
7
6%
Map0009
0
Brak głosów
Map0010
3
2%
Map0011
0
Brak głosów
Map0012
15
12%
Map0013
0
Brak głosów
Map0014
1
1%
Map0015
0
Brak głosów
Map0016
0
Brak głosów
Map0017
3
2%
Map0018
2
2%
Map0019
15
12%
Map0020
0
Brak głosów
Map0021
2
2%
Map0022
19
15%
Map0023
9
7%
Map0024
3
2%
Map0025
19
15%
Map0026
15
12%
Map0027
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 125
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4274
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Po fantastycznej kolejce pierwszej, w której prawie nikt nie przestraszył się RMVXA, pora na ciąg dalszy. Tym razem zaczynam od porad, zwłaszcza pierwsza powinna ułatwić pracę i Wam, i mi.

1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 03.03.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

I najważniejsze:

REGUŁY KOLEJKI (RM2003)

Przez pewien czas zastanawiałem się, czy dorzucać jakiś techniczny smaczek do każdej kolejki, ostatecznie uznałem jednak, że siłą rzeczy (różne wersje RM, VXA, rekordy, przerwa w sezonie itd.) jest tego i tak sporo, zatem dziś bez specjalnego szaleństwa, choć coś zupełnie innego niż w pierwszej kolejce.

Plik tilesetu + char
Spoiler:
Tym razem szerzej nieznany chipset ze Sword of Mana na GBA. Część obiektów w górnej warstwie ale i dodatkowy charset z postaciami do wykorzystania. Szczególnie polecam zapoznać się z trzecim hintem na początku tematu, zasadniczo chipset narzuca jeden styl, ale będziecie potrzebowali chwili żeby go ogarnąć, z tych grafik można poskładać całkiem sporo.

Rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)

Osoby rywalizujące o wybór RM w 5. kolejce - proszę o wybór przeciwnika w PM jedynie z tej listy:
Deathwing, Dragon Kamillo, ka0909, Venesard, orco, SmoKe, Athanor

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

P.S. Temat z tabelą ligową pewnie jeszcze dziś, nieco później.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Avaron »

Hmm ciekawy chipset :> biorę się za lepienie :D trzeba nadrobić straty z poprzedniej kolejki!
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 150
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Athanor »

RM 2003 to RM ME jeśli dobrze rozumiem?

Jak nara zie moje szanse na wygraną są równe zeru, ale odbije się od dna!
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 607
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Crashykk »

Sword of Mana <3
Cos mi sie wydaje, ze w tej kolejce mapy beda o wieeeeele ciekawsze :D
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Venesard »

Gwoli ścisłości, tu też obowiązuje nas ograniczenie 10 eventów czy nie?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4274
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

@Venesard - żadnych ograniczeń tego typu, pierwsza kolejka była wyjątkiem.

@Athanor - Tak, RMME to nazwa polskiej wersji RM2003 by Reptile, różnice w tym przypadku są bez znaczenia, zasadniczo możecie użyć nawet RM2000.

Jeszcze uwaga, dosyć ważna, bo ze trzy osoby miały ten problem - podstawą do udziału w konkursie jest plik png wykonany na bazie screenshotów z całej mapy (co do piksela). Podesłanie samego pliku mapy (który normalnie jest tylko uzupełnieniem) albo czegoś poucinanego to nieprawidłowe zgłoszenie, pamiętajcie o tym.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3234
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: X-Tech »

Nareszcie lepienie w jakimś dobrym edytorze do map. Ciekawy chipset. Lecimy.


EDIT:

Mam takie dziwne wrażenie, że ilość elementów względem chipsetu vx ace drastycznie spadła za to możliwości wykorzystania kreatywnego danych elementów wzrosły wielokrotnie xd
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 150
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Athanor »

Powiem wam, że ja nie wiem od czego każda kratka jest xD Czekaj, to ściana? Nie, to wejście, ale wygląda na schody! Ej, a to co? Nie, to nie ruiny! Kurcze!
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Venesard »

A mi właśnie dość szybko zajęło rozpoznanie co jest co :-D
W sumie to powoli już kończę :lol:
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1219
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Noruj »

Liga Kaszaniarzy: drugie danie.
Obrazek
Marazm.
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 150
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Athanor »

Noruj pisze:Liga Kaszaniarzy: drugie danie.
Myślę, że mapy które robimy, zostaną później użyte w Miasteczko Nowoczesne, one są takie dobre!
Awatar użytkownika
Michu

GF2019 - Dema (miejsce 1); GF2010 - Dema (miejsce 1); GF2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); GF2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); Konrad Championship II (miejsce 1); TA Code-Off #1 (zwycięstwo)
Posty: 947
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Michu »

Panowie, ostrzegam po raz ostatni - forum to nie chat, luźne dyskusje jeszcze luźniej związane z tematem proszę prowadzić w miejscach do tego przeznaczonych.

ONTOPIC:

Jedna z moich ulubionych grafik na GBA *_*
Obrazek
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Avaron »

Też nie wiem co do czego :D no cóż ciężko :D może tym razem DE pokaże skilla :D
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1710
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: GameBoy »

W końcu porządne grafiki i porządna wersja makera, która nie powoduje, że krew mi się gotuje ze wściekłości podczas żałosnych prób ogarnięcia edytora map. =)
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 203
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Prometherion »

No, bardzo ciekawy chipset, którego nie znałem. W dodatku pole zostało zwiększone, czas odpalać maszynę.
Zablokowany