Sezon IV - kolejka 2

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 06 mar 2015, 10:23

Map0001
1
1%
Map0002
0
Brak głosów
Map0003
1
1%
Map0004
4
3%
Map0005
0
Brak głosów
Map0006
4
3%
Map0007
2
2%
Map0008
7
6%
Map0009
0
Brak głosów
Map0010
3
2%
Map0011
0
Brak głosów
Map0012
15
12%
Map0013
0
Brak głosów
Map0014
1
1%
Map0015
0
Brak głosów
Map0016
0
Brak głosów
Map0017
3
2%
Map0018
2
2%
Map0019
15
12%
Map0020
0
Brak głosów
Map0021
2
2%
Map0022
19
15%
Map0023
9
7%
Map0024
3
2%
Map0025
19
15%
Map0026
15
12%
Map0027
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 125
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: X-Tech »

Widać, że niektórzy bardziej pobawili się tym chipsetem i się go nauczyli robiąc więcej niż 1 lokacja i siedząc nad mapami dłużej niż 3 minuty XD efekt widoczny i przekłada się na zrozumienie chipsetu. Niektóre lokacje mają bardziej spójnie użyte elementy niż reszta. Głosuję proste na:

19,23,25,8

Te mapy zdecydowanie są bardziej złożone od reszty. Bardziej spójnie wykorzystują klocki tileseta niż reszta map.

Ja siedziałem nad swoją 3 minuty także daje sobie tym razem 0 głosów XDD

Gratuluję, że wam się chciało rozkminiać ten tileset do tego stopnia, bo ja jak na niego popatrzyłem to miałem raczej średni zapał, ale honorowo coś wrzuciłem xd


Te mapy, które są lepsze (co ciekawe akurat dokładnie wg. mnie 4) mają rozkiminiony w pełni ten tileset widać wyraźnie, że najważniejsze było rozkminienie tutaj jak działa podłoga, aby postąpić w pełni kreatywnie. Jak ja popatrzyłem na tę podłogę robiąc swoją to sobie myślę matrix dajcie spokój nie mam na to siły xdd


Jak sobie tak patrzę na te lokacje to spokojnie moja lokacja zasługuje na 1,2,3,4,5,6 minimum miejsce. XDDD



Co do jeszcze moich osobistych uwag chciałbym zagrać w grę na lokacjach w stylu tej numer 23 z zręcznościowym lutowaniem jak w zeldzie i zagadkami i możliwością biegania. Dźwignie , sekrety tajemnice takie coś jak Zelda, ale nawet lepsze na takich lokacjach klimat by wymiatał.

Zdecydowanie wg. mnie mapa 23 zasługuje na dużo więcej głosów niż otrzymała.
Mapa numer 8 to już w ogóle nie doceniona. Nie wierzę xd

26 wg. mnie jest natomiast z lekka przeceniona. Odstaje wg. mnie od tych które wymieniłem
Ostatnio zmieniony 04 mar 2015, 17:05 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Crashykk »

Dla porownania filmik z oryginalnej lokacji. Zobaczcie sobie jak Square budowalo swoje mapy :P

Dime Tower - Sword of Mana
https://m.youtube.com/watch?v=sjmCxlbQmF0
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: X-Tech »

CrasheR pisze:Dla porownania filmik z oryginalnej lokacji. Zobaczcie sobie jak Square budowalo swoje mapy :P

Dime Tower - Sword of Mana
https://m.youtube.com/watch?v=sjmCxlbQmF0
Takie popaprane przestrzenne lokacje. Są spoko.
A ty jak porównujesz te mapy względem tego co zrobiło Square ?
Dodam tylko jedno. Ktoś tu widzę się zapoznał z lokacjami z gry wcześniej, bo jedna z lokacji wygląda właśnie jak te w stylu z gry. Cheaty.



@dół:

Mnie się ten chipset też nie podoba. Wolę te w stylu bazowego stylu charsetów i lokacji rodem z stylu RTP, ale nie koniecznie RTP. Są bardziej kreatywne i dają więcej możliwości. Takie chipsety jak ten z kolejki są przeznaczone do określonych lokacji zrobionych pod konkretne gry mocno ograniczają wg. mnie działanie. Efekt mi też raczej średnio się podoba.

Zdecydowanie tileset sprawdziłby się, ale w lokacjach minimum 4x większych czyli około 60x60 i większych.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2015, 17:13 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Kryzz333 »

Mnie ten chipset i mapy nie przekonują. Nie wiem co wybrać, muszę się mocno zastanowić.

Jak widać tym razem będziemy mieli mocną oligarchię punktową - jakichś 5 faworytów, reszta znacznie niżej.
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: lorak »

Ja zagłosowałem na:

8 - Naprawdę bardzo dobrze widać przestrzeń, poza tym dopracowana została podłoga (na czego braku wiele map traci). Nie zaobserwowałem żadnych niedoróbek. + Za przestrzeń

12 - Ładnie wygląda ze względu na kolorystykę i inny styl niż w pozostałych mapkach. Dopracowana. + Za klimat

18 - Prosta i podoba mi się. Nie lubię tego typu ścian, ale ogólnie mapę chętnie zobaczyłbym w grze. Trochę traci na słabych cieniach. + Za użytkowość i prostotę

25 - Dużo szczegółów i ciekawe wykorzystanie kafelków. Pomimo skomplikowania bardzo czytelna. Trochę mi tylko nie pasują te schody jako barierka/murek + Za oryginalność

Nie zagłosowałem, ale mi się podobały:

26 - Ładna, choć brakuje jej trochę spójności. Jest dopieszczona i czytelna.

22 - Oryginalny koncept. Mnóstwo widocznych niepasujących do siebie kafelków, które sprawiają złe wrażenie.

17 - Podobają mi się cienie i poczucie głębi na mapie. Dobre na umieszczenie jakiejś scenki.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Noruj »

Ciężko coś wybrać, bo te mapy są strasznie do siebie podobne :P Muszę trochę pooglądać :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Rave »

Tak jak się spodziewałem, "dzięki" chipowi mapki w większości takie same i spokojnie można by je do jednej gierki wrzucić. Nie głosuję, bo nie popieram nijakości.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Amelanduil »

Rave pisze:Tak jak się spodziewałem, "dzięki" chipowi mapki w większości takie same i spokojnie można by je do jednej gierki wrzucić. Nie głosuję, bo nie popieram nijakości.
Widać różnice w wykonaniu tych map i różny wkład ze strony ludzi, różny styl wykonania. Tak trochę niefajnie upychać to wszystko do jednego wora tylko ze względu na tileset :v
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Rave »

Różny styl wykonania to było widać w przypadku mapy świata. Tutaj za bardzo różnych nie da się zrobić bo chipset ma kilka tilesów na krzyż, więc jest więcej tego samego. Tak jak mówię - poczekam na rundkę XP, jak będzie jakiś normalny tileset to chętnie wezmę udział.

No ale moje zdanie jest moje a twoje jest twoje i tego nie zmienimy.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Adrap »

Można było zmienić charom przezroczystość?? Zacięta walka pomiędzy 25 i 26
To lecimy ze wszystkimi mapkami:
1 - Jak z klasycznego RPG. Taka walka z final bossem. Plus za dziurę w ścianie ale mało się raczej autor przyłożył do roboty.
2 - Nawet nie wiem co powiedzieć. Słaba mapka, ale fajnie wykorzystane "barierki"
3 - Nie rzuca się w oczy nic specjalnego ale w grze by uszła.
4 - Fajna, ale za ciasne korytarze dla mnie i ogólnie bez składu tu to rzucone tu tamto. Ale lepsza od powyższych.
5 - Tak jak 1 tylko ździebko lepsza
6 - Usunąłbym jeden 'zwis' najlepiej ten środkowy. Kojarzy mi się z flashówką w której trzeba było zajmować tereny przeciwnika i wtedy zmieniały kolor. No i plus za maga z piąchą w brzuchu.
7 - Fajny pomysł jak taka walka z duchami przywołanymi przez maga, ale nie rozumiem dlaczego one są porozrzucane w każdą stronę? Ogólnie mi się kojarzy z tym: http://www.dragonball-multiverse.com/pl ... tml#h_read
8 - Jest kilka tego typu mapek. Ta jest jedną ze słabszych.
9 - Tam gdzie jest więcej rzeczy to ujdzie, ale ogólnie jest bardzo pusto.
10 - Nie rzuca się nic specjalnego. No tylko te ściany w tle.
11 - jak 8
12 - Fajne ściany ale lampa mi wizerunek psuje. Jakby jej nie było oddałbym głos. No trzebaby było jeszcze coś urozmaicić.
13 - symetria pionowa tej mapki sprawia że jest słaba wizualnie. A tą walkę można by fajnie urozmaicić.
14 - Schody :mrgreen: Miałem podobne pomysł. Jakby była ukazana głębia mapy dałbym punkt a tak wydaje się zbyt sucha.
15 - Taka mapa na 'odwal się' trochę. Jak dla mnie balansuje na krawędzi czy wogóle powinna być dopuszczona do głosowania.
16 - Symetria jest, akcja jest ale jednak pustawo trochę.
17 - Bije klimat, nie ogarniam dlaczego ma 0 punktów?! Jednak przegrała z 5 faworytami 5 miejsce.
18 - Niby coś w niej jest a niby nie ma. Jak dla mnie za mało elementów.
19*- Właśnie o taką głębie chodziło mi w 14.
20 - Mam wrażenie jakby mapka była zrobiona przez generator. Nie wypada najlepiej.
21 - Jedna z lepszych. Głównie podoba mi się za motyw magów i ich bóstw.
22*- Mapa kozak. Symetria skośna zachowana to i mapa rzuca się w oczy. Dla mnie za dużo duchów.
23 - Pomysł z blankami spoko. I jeszcze ten lewy dolny róg mapy, ale nic poza tym.
24 - Te tło mi psuje wrażenie.Przypomina szóstkę tylko słabiej wykonaną.
25*- Winda, tron, wyższa platforma, te skały po bokach tronu. Mapka kolejki.
26*- Punkt jest za przedstawienie dwóch dobrze zrobionych sytuacji na tak małym obszarze.
27 - Taka skradanka żeby nikt cię nie zauważył. Spoko pomysł ale wykonanie nie powala.

"Poza tym życzę wszystkim uczestnikom zajęcia 1 równoległego miejsca z 1 punktem oddanym na każdą pracę" Moje życzenie się chyba nie spełni =C

@Jazz
Sry za tamtą wstawkę. Najpierw napisałem potem pomyślałem. A miałem już edytować.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Kleo »

Większość moich głosów zasiliła czołówkę, ale także w tej kolejce znalazłam sobie perełkę, na którą nikt poza mną (jak na razie) nie zwrócił uwagi. Mapka niepozorna, bez fajerwerków i w dodatku symetryczna, za czym generalnie nie przepadam. Ale scenka na niej przedstawiona podziałała na moją wyobraźnię z taką siłą, że nie miałam innego wyjścia, jak zagłosować na mapę nr 21.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Deathwing »

Spory surrealizm wyczuwam miejscami, niektórzy naprawdę mocno odpłynęli przy klejeniu tych mapek :D Wykonanie i potencjalna grywalność to inna sprawa, ale za same pomysły należy się jakieś wyróżnienie. 6, 14 i 21 chyba najbardziej się wyróżniają pod tym względem. Pomijając kilka prac wykonanych ewidentnie na kolanie, to od niektórych map odstraszyła mnie jednokaflowa podłoga i faliste ściany. Nie rozumiem też skąd ta popularność 22, bo jest zwyczajnie przekombinowana i brzydka, a elementy w ogóle się ze sobą nie zgrywają. Moje głosy idą na:
8 - najbardziej niedoceniana w tym zestawie. Poprawnie sklejona, a te cienie rzucane przez platformy to w ogóle mistrzostwo.
23 - druga mapka, która zasługuje na znacznie większe zainteresowanie. Sprawia wrażenie niesamowicie grywalnej.
25 - zdecydowanie jedna z najlepszych. Pomysły + wykonanie na najwyższym poziomie.
turn up the silence
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: McLaren »

Wszystkie mapki są ładne i bardzo podobne do siebie ale najbardziej ładna i wyróżniająca się jest mapka 22:)
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Prometherion »

Tym razem wytypowanie mapek sprawiło mi pewne problemy. Lokacje są do siebie bardzo podobne, a większość z nich cierpi na "horror vacui". Zagłosowałem na:

12 - Spójna miejscówka zachowująca minimum estetyki i w miarę przemyślana, ciekawa historia
17 - Dziwi mnie pomijanie tej lokacji w głosowaniu. Urzekła mnie symetria(chociaż wywaliłbym te końskie łby) i kapitalne cieniowanie.
21 - W tej lokacji spodobała mi się opowiadana historia. Ustawka kiboli a na górze boss krzyczący finish him:)

Ogólnie wygrywają te mapy, które nie są za bardzo posiekane i przedstawiają jedno pomieszczenie.
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Post autor: Avaron »

Podejrzewam że 22 to robota Prometheriona :D te skrzywienia przypominają mi klif z pierwszej kolejki :> moje postanowienie TOP 5 się spełni xD ale od tyłu chyba xD
Zablokowany