Strona 1 z 10

Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 17:24
autor: Jazzwhisky
Po fantastycznej kolejce pierwszej, w której prawie nikt nie przestraszył się RMVXA, pora na ciąg dalszy. Tym razem zaczynam od porad, zwłaszcza pierwsza powinna ułatwić pracę i Wam, i mi.

1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 03.03.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

I najważniejsze:

REGUŁY KOLEJKI (RM2003)

Przez pewien czas zastanawiałem się, czy dorzucać jakiś techniczny smaczek do każdej kolejki, ostatecznie uznałem jednak, że siłą rzeczy (różne wersje RM, VXA, rekordy, przerwa w sezonie itd.) jest tego i tak sporo, zatem dziś bez specjalnego szaleństwa, choć coś zupełnie innego niż w pierwszej kolejce.

Plik tilesetu + char
Spoiler:

Tym razem szerzej nieznany chipset ze Sword of Mana na GBA. Część obiektów w górnej warstwie ale i dodatkowy charset z postaciami do wykorzystania. Szczególnie polecam zapoznać się z trzecim hintem na początku tematu, zasadniczo chipset narzuca jeden styl, ale będziecie potrzebowali chwili żeby go ogarnąć, z tych grafik można poskładać całkiem sporo.

Rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)

Osoby rywalizujące o wybór RM w 5. kolejce - proszę o wybór przeciwnika w PM jedynie z tej listy:
Deathwing, Dragon Kamillo, ka0909, Venesard, orco, SmoKe, Athanor

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

P.S. Temat z tabelą ligową pewnie jeszcze dziś, nieco później.

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 17:53
autor: Avaron
Hmm ciekawy chipset :> biorę się za lepienie :D trzeba nadrobić straty z poprzedniej kolejki!

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 17:56
autor: Athanor
RM 2003 to RM ME jeśli dobrze rozumiem?

Jak nara zie moje szanse na wygraną są równe zeru, ale odbije się od dna!

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 17:57
autor: CrashuR
Sword of Mana <3
Cos mi sie wydaje, ze w tej kolejce mapy beda o wieeeeele ciekawsze :D

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:07
autor: Venesard
Gwoli ścisłości, tu też obowiązuje nas ograniczenie 10 eventów czy nie?

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:12
autor: Jazzwhisky
@Venesard - żadnych ograniczeń tego typu, pierwsza kolejka była wyjątkiem.

@Athanor - Tak, RMME to nazwa polskiej wersji RM2003 by Reptile, różnice w tym przypadku są bez znaczenia, zasadniczo możecie użyć nawet RM2000.

Jeszcze uwaga, dosyć ważna, bo ze trzy osoby miały ten problem - podstawą do udziału w konkursie jest plik png wykonany na bazie screenshotów z całej mapy (co do piksela). Podesłanie samego pliku mapy (który normalnie jest tylko uzupełnieniem) albo czegoś poucinanego to nieprawidłowe zgłoszenie, pamiętajcie o tym.

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:18
autor: X-Tech
Nareszcie lepienie w jakimś dobrym edytorze do map. Ciekawy chipset. Lecimy.


EDIT:

Mam takie dziwne wrażenie, że ilość elementów względem chipsetu vx ace drastycznie spadła za to możliwości wykorzystania kreatywnego danych elementów wzrosły wielokrotnie xd

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:31
autor: Athanor
Powiem wam, że ja nie wiem od czego każda kratka jest xD Czekaj, to ściana? Nie, to wejście, ale wygląda na schody! Ej, a to co? Nie, to nie ruiny! Kurcze!

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:33
autor: Venesard
A mi właśnie dość szybko zajęło rozpoznanie co jest co :-D
W sumie to powoli już kończę :lol:

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:36
autor: Noruj
Liga Kaszaniarzy: drugie danie.

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:38
autor: Athanor
Noruj pisze:Liga Kaszaniarzy: drugie danie.

Myślę, że mapy które robimy, zostaną później użyte w Miasteczko Nowoczesne, one są takie dobre!

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:43
autor: Michu
Panowie, ostrzegam po raz ostatni - forum to nie chat, luźne dyskusje jeszcze luźniej związane z tematem proszę prowadzić w miejscach do tego przeznaczonych.

ONTOPIC:

Jedna z moich ulubionych grafik na GBA *_*

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:44
autor: Avaron
Też nie wiem co do czego :D no cóż ciężko :D może tym razem DE pokaże skilla :D

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:50
autor: GameBoy
W końcu porządne grafiki i porządna wersja makera, która nie powoduje, że krew mi się gotuje ze wściekłości podczas żałosnych prób ogarnięcia edytora map. =)

Re: Sezon IV - kolejka 2

: 27 lut 2015, 18:51
autor: Prometherion
No, bardzo ciekawy chipset, którego nie znałem. W dodatku pole zostało zwiększone, czas odpalać maszynę.