Strona 2 z 6

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 00:21
autor: X-Tech
CrasheR pisze:Ja na razie nie mam zamiaru oddawac mapki. Do tej pory wyslalem je 2-3 godziny po rozpoczeciu kolejki, wie teraz sprobuje wykorzystac wiecej czasu na tworzenie xD
Mam podobna taktyka pomyślę chwilę. Parę godzin później się zabiorę dla odmiany, ale pewnie też z 5 minut posiedzę. Zobaczymy xd

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 00:33
autor: Noruj
A ja już wysłałem xD
Ale długo siedziałem. Efekt? Lepiej niż w poprzednich kolejkach, bo bardziej ogarniam edytor, chociaż pewnie walnę kombo 3x0punktów xD

down:
nie wiem, ale można wysłać paczkę .rar z mapą i plikiem, nie?

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 00:48
autor: Rave
Rozszerzenie rxdata jest zabronione. Czyli forum NIE akceptuje plików map RM. Ale jakoś wysłałem.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 07:56
autor: Prometherion
Przezroczystość w zdarzeniach jest dozwolona, a co ze zmianą typu łączenia(bo zmiana koloru to za duże przegięcie, wiem)?

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 14:00
autor: Crashykk
Jeju, z XP'kiem rozstałem się w 2010, więc miło było przypomnieć sobie co nieco o tym programie. Może moja mapka wygórowanego poziomu nie ma, ale dobrze mi się spędziło czas przy XP'ku i zawsze coś oddałem. :-)

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 14:20
autor: Jazzwhisky
Athanor pisze:
Jazzwhisky pisze: 4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu.
Ehem.... Tutaj za bardzo nie ma pojazdu :P
Tak, wiem, ale postanowiłem zostawić porady w standardowej formie.
Rave pisze:Rozszerzenie rxdata jest zabronione
Już poprawiłem, rzeczywiście wcześniej forum przyjmowało tylko pliki map RM2k/2k3 i VX/VXA.
Prometherion pisze:Przezroczystość w zdarzeniach jest dozwolona, a co ze zmianą typu łączenia(bo zmiana koloru to za duże przegięcie, wiem)?
Yup, tylko przezroczystość, opcje Blending i Hue zmieniają kolorystykę grafik, więc odpadają.

Mam na razie 5 map. =)

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 15:09
autor: X-Tech
Wreszcie bliżej się temu przyjrzałem. Edytor w programie RMXP - Z lekka przereklamowany. ;p
Co tu dużo ukrywać.


Dwie warstwy z 2k3 dają te same opcje co 3 w rpgmaker XP. Jeśli chcę mogę tworzyć sobie złudzenia w 2k3 o wiele większej ilości warstw przez zmyślna architektura i jest to o wiele szybsze. W XP 3 warstwy wiele komplikują. Ta trzecia robi za to co robią sporadycznie eventy czyli rzadka przydatność przesłonięcia kawałka czegoś, bo na stałe raczej ta opcja nie sprawia, że lokacje są ciekawsze CZY grywalniejsze. Częściowe przesłonięcie jakiegoś małego elementu to rzadki dodatek i zapotrzebowanie.


W każdym razie edytor jest niezły i zabieram się za robienie screenshota, bo oczywistym jest, że 2 poprzednie kolejki pokazały że nie idziemy w strone kompletnych map tylko screenshotów udających coś większego czego ja nie jestem i nie byłem fanem, bo nie lubię oszukiwać. Zniszczę was swoją kaszaną tym razem. Odpalam.


Może komuś też spodoba się idea na lokacje - większa lokacja i z niej wycinek taki jak w wymiarach na konkurs. Powinno być spoko

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 15:42
autor: Soul
Jazzwhisky pisze:Yup, tylko przezroczystość, opcje Blending i Hue zmieniają kolorystykę grafik, więc odpadają.
:<
Szkoda, mapa do kosza. A wreszcie miałem jakiś sensowny pomysł na mapę XD W sumie to dobrze, że się dowiedziałem przynajmniej teraz XD Potem nagle mógłbym zostać zdyskwalifikowany.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 17:22
autor: Yotta
Swoją pracę wysłałem. Wyszła mi całkiem nieźle.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 19:04
autor: Prometherion
Uff, mapka skończona, pozostało jedynie zrobić skrina:) Ogromnie brakowało mi możliwości edycji niektórych elementów. Przyznam, iż niezbyt mi się udało, nie jestem zadowolony z mapki więc na głosy i ewentualnego hat-tricka nie liczę. Zobaczymy w środę.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 08 mar 2015, 09:04
autor: Athanor
Powiedzcie wszyscy 2k3owcy i Vxowcy, jak wam się pracowało w naszym Xpekowym RMie? :lol:

Ja nadal bez pomysłu na mapę, myślę i coś mi świta.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 08 mar 2015, 12:36
autor: X-Tech
Ja nie wysłałem jeszcze zmieniłem strategie z 5 minut w rmie od razu po zgłoszeniu na poczekam chwilę i pomyślę. Póki co jedna warstwa używana sporadycznie kawałek drugiej. Chwilę posiedziałem z pół już jest.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 08 mar 2015, 14:38
autor: Deathwing
Nie potrafię sobie wyobrazić bardziej nijakiego i pozbawionego charakteru tilesetu. Jeśli komuś uda się zrobić z tego coś ambitnego to naprawdę będę pod wrażeniem. Dodatkowo brak autotile'ów i niektóre elementy wymuszają spore kompromisy, czego bardzo nie lubię :P Mapka wysłana, ale czuję, że w tej kolejce nie będzie szału.
Z RMXP nie miałem wcześniej wiele do czynienia, ale muszę przyznać, że trzecia warstwa jednak całkiem się przydaje, bardzo ograniczając ilość eventów. Dzięki temu w ogóle nie musiałem ich używać.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 08 mar 2015, 16:15
autor: Adrap
Deathwing pisze:Nie potrafię sobie wyobrazić bardziej nijakiego i pozbawionego charakteru tilesetu. Jeśli komuś uda się zrobić z tego coś ambitnego to naprawdę będę pod wrażeniem
Zgadzam się w stu procentach. Ja jeszcze nie wysłałem z jednego powodu. Ciągle upiększam mapę poprawiam coś bo wygrana będzie zależała od tego kto ładniej wykona podobny pomysł. I jestem pewny że nie będę to ja. No chyba że ktoś wpadnie na coś innowacyjnego i jednocześnie przyciągającego oko. No nic zaraz chyba wysyłam bo jakoś nie mam inwencji. Nie wymyślę już nic więcej na tym tilesecie.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 08 mar 2015, 17:12
autor: Noruj
Co każdą kolejkę jest taka gada. VX Ace miał być beznadziejny, a i tak wyszły klawe mapy. Na 2k3 niby był mały, nieciekawy kolorystycznie chipset, a i tak wyszły świetne mapy. Podobnie będzie teraz.