Strona 1 z 6

Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 19:48
autor: Jazzwhisky
Bez ceregieli, kolejka trzecia i wejście trzeciego smoka.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 10.03.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

I najważniejsze:

REGUŁY KOLEJKI (RMXP)

Przed Wami najpotężniejszy edytor map RMXP i prawdopodobnie najbardziej przystępny tileset jaki zobaczycie w tym sezonie w LM. O ile w kolejka pierwsza stawiała na kreatywność ograniczając mapy tematycznie i pod względem edytora, druga stawiała na klasyczne ligowe starcie wymagając ogarnięcia chipsetu z ograniczoną pulą tiles oraz niezwykle ważnym wykorzytaniem postaci, trzecia to w dużej mierze miejsce na rozwinięcie skrzydeł, edytor nie rzuca kłód pod nogi, a grafiki tilesetu są proste i przejrzyste. Żadnych charów, żadnych autotiles.

Plik tilesetu:
Spoiler:

Tym razem jedna z wersji tilesetu MimeSonga, wzorowana na starszych pracach by Mack. Nie wszystko jest idealnie, ale chyba tylko klify mogą sprawić trochę więcej trudności, pobawcie się trochę tile, a na pewno załapiecie.

Rozmiary pracy: 25x20 pól (800x640px)

Osoby rywalizujące o wybór RM w 5. kolejce - proszę o wybór przeciwnika w PM jedynie z tej listy:
Deathwing, Dragon Kamillo, ka0909, Venesard, orco

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 19:51
autor: Venesard
Mi się podoba :-D
Zaraz się biorę za tworzenie. Pierwszy Maker w tegorocznej Lidze z którym miałem wcześniej do czynienia, zapewne paradoksalnie mapka mi wyjdzie beznadziejnie. Powodzenia wszystkim!!

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 20:11
autor: Prometherion
Z tego tilesetu może powstać masa różności: miasto, wzgórza, lub coś zupełnie odjechanego jak np mapka zawalona "kwiatkami" i trylionem pierdół :) Szkoda, że tym razem nie ma charów, można by było opowiedzieć ciekawe historie. Od niepamiętnych czasów nie używałem tak "krótkiego" tilesetu.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 20:12
autor: CrashuR
Teraz zobaczycie dopiero, co to oznacza zrobic brzydka mapke. :lol: W zyciu nie potrafilem mapowac w XP mimo, iz jest to moj pierwszy maker.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 20:33
autor: Amelanduil
Stawiam piątaka na hat-trick Prometheriona :v

Taki dość zwyczajny i nie wyróżniający się niczym szczególnym tileset jak na moje. Na pewno znalazłoby się coś bardziej wyrazistego spod XP'ka. Tak czy inaczej: powodzenia w 3 rundzie!

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 21:10
autor: Adrapnikram
Taki fajny ten tileset, ale jeszcze nie rozbudził mojej wyobraźni. Na pierwszy rzut oka widać że trawa nie jest wybitna więc trzeba będzie ją czymś wypełnić. Tylko czym? Zobaczymy kto najlepiej odpowie na to pytanie i zajmie 1 miejsce w tej kolejce. Trzeba będzie poszukać jakiś inspiracji chyba, bo mam kilka pomysłów ale to takie bardziej sample mapy.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 21:15
autor: Athanor
Jazzwhisky pisze:4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu.

Ehem.... Tutaj za bardzo nie ma pojazdu :P

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 22:40
autor: Necromo
Spojrzałem na tile i od razu wpadłem na genialny pomysł na mapkę. jak nie schrzanię tego przez nieznajomość makera lub/i lenistwo to będzie dobrze.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 22:42
autor: X-Tech
Mnie się nawet podoba. Jest OK. Będzie okazja, aby lepiej poznać edytor map z XP.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 23:24
autor: Rave
Rozsądny tileset, wchodzę w to. Szkoda że nie ma do tego żadnych autotili, no ale to mi nie przeszkadza.

//edit: I znacie jakiś skrypt do XP na zrzut pełnej mapy? Chętnie skorzystam, bo nie uśmiecha mi się sklejanie mapy a nie chcę też robić mapy na jeden ekran.

//edit #2: Mam rozumieć że można używać charów z RTP makera XP, żeby "ożywić" mapkę?

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 23:33
autor: Kleo
Rave pisze:nie uśmiecha mi się sklejanie mapy a nie chcę też robić mapy na jeden ekran.
Hm, a to nie jest tak, że robisz mapę w z góry określonym rozmiarze?
Jazzwhisky pisze:Rozmiary pracy: 25x20 pól (800x640px)

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 23:35
autor: Noruj
Mam rozumieć że można używać charów z RTP makera XP, żeby "ożywić" mapkę?

Nie można :facepalm:

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 23:47
autor: GameBoy
Do zrzutów z XP nada się Map Maker, ale pod warunkiem, że nie dacie żadnego chara (np. z fragmentem tilesetu).

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 06 mar 2015, 23:48
autor: Venesard
Hmm.. Także no.. Ja już wysłałem :oops:
Obaczym co to będzie. Jestem trochę sceptycznie nastawiony.

Re: Sezon IV - kolejka 3

: 07 mar 2015, 00:03
autor: CrashuR
Ja na razie nie mam zamiaru oddawac mapki. Do tej pory wyslalem je 2-3 godziny po rozpoczeciu kolejki, wie teraz sprobuje wykorzystac wiecej czasu na tworzenie xD