Strona 1 z 7

Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 20:07
autor: Jazzwhisky
Kolejka czwarta i parę związanych z nią ważnych informacji w opisie poniżej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 17.03.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RM2003)

Powrót do RM2003 i jeszcze dwa dodatkowe powroty. Najważniejszy news dla wszystkich, którzy stracili nadzieję na jakieś trofeum - wraz z tą kolejką startuje dodatkowa rywalizacja (w bardzo nietypowym formacie) o II Puchar Ligi Mapperów. Nie będzie ona jednak wymagała żadnego dodatkowego uczestnictwa, a "tylko" pełnej mobilizacji do końca sezonu. Mapki oddajecie jak dotychczas, ale co ważne, by walczyć o Puchar, musicie wysłać pracę w każdej z pozostałych kolejek LM. Ponadto punkty w tej rywalizacji zliczane są w ten sam sposób, ale każdy z uczestników od teraz startuje z poziomu odwrotnego do uzyskanych dotychczas punktów w Lidze. Oznacza to, że zwycięzcą Pucharu zostanie zawodnik, który najbardziej poprawi swoje dotychczasowe osiągnięcia w LM, zatem nawet jeśli macie zero głosów i nie jesteście najlepsi w składaniu map - dodatkowy wkład i nauka, którą wyciągnęliście dotychczas może zapewnić Wam sukces w tej rywalizacji! =)
Ze spraw technicznych - Pucharu nie będzie mógł wygrać jeden ze zwycięzców (podium) Ligi, a dotychczasowe absencje w kolejkach liczymy za kolejno: 8, 12 i 16 punktów ujemnych (czyli np. ktoś kto ominął jedną kolejkę do "zdobytych" punktów doliczy jeszcze 8, a ktoś, kto nie startował w lidze wcale zaczyna z pułapem 36 punktów do przeskoczenia). Poza chwałą i satysfakcją zwycięzcy nagrodą będzie oczywiście obrazkowa ranga na forum. W razie pytań - zapraszam do wypowiedzi w temacie.

Poza tym, w związku z zapytaniami, ruszamy jeszcze raz z konkursem dla tych, którzy celują w zdobycie pełnej wersji RMVX Ace wraz z dodatkami na Steamie (ale nie brali udziału w walce o wybór wersji RM albo nie udało im się wygrać RMVXA w pierwszej serii lub nie brali udziału w tej rywalizacji wcale). Wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników, którzy brali udział w 3. kolejce LM. Jeśli w kolejce 4. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie.

Plik tilesetu+charsety:
Spoiler:

Bardzo ligowy standard, czyli cosezonowy powrót tilesetu wraz z charami od Mac&Blue. Zestaw prawie pojawił się chyba w każdym poprzednim sezonie, ale ostatecznie wypychany był zawsze przez coś innego. Dziś, wreszcie, w nieco nietypowym formacie, ale jest.

Rozmiary pracy: 30x15 pól (480x240px) (lub powiększenie 960x480px)

Osoby rywalizujące o wybór RM w 5. kolejce - nie musicie nic wybierać, matematyka konkursowa pokazuje, że i tak decydujący głos o wyborze będzie miał po prostu najlepszy z pozostającej trójki.

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 20:18
autor: Kryzz333
Chipsety ciekawe.

Zastanawiam się czy z moją pozycją w tabeli mam raczej szansę na odbicie się i zbobycie alternatywnego pucharu, czy może na miejsce na podium? :lol:

Fajna ta nowa rundka pucharów i nagród. Bardzo.

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 20:38
autor: Preki
Kiedyś z tego chipu robiłem fajne mapki :-) Może teraz zyskam choć głos :-P

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 20:54
autor: Jazzwhisky
Kryzz333 pisze:Zastanawiam się czy z moją pozycją w tabeli mam raczej szansę na odbicie się i zbobycie alternatywnego pucharu, czy może na miejsce na podium? :lol:
Sprawdź, wszystko co trzeba, to wysyłać jak najlepsze prace, paradoksalnie nie ma w tym już miejsca na żadne kalkulacje. =)

Miałem dodać, teoretyzując, bo przeglądałem tabele i historię poprzednich sezonów, na tym poziomie rywalizacji mając nawet kilkanaście (a może nawet i mniej) pkt możecie wciąż myśleć o walce z najlepszymi. W ostatniej kolejce ujawniło nam się przynajmniej dwóch "sleeperów", podejrzewam, że w walce o Puchar może błysnąć ktoś jeszcze. Nie poddawajcie się z powodu miejsca w tabeli!

Z przykładów:
W pierwszym sezonie Rushi oddał mapki tylko w trzech ostatnich kolejkach z ośmiu, wystarczyło na 9. miejsce.
W drugim sezonie (8 kolejek) Amadik pominął pierwszy start, w drugim wyrwał dwa głosy, ale ostatecznie był trzeci. Podobnie YoH, mimo słabszych startów walczył z Amadikiem o podium w drugim sezonie do ostatniej kolejki.
W trzecim sezonie na trzy kolejki przed końcem Nightcrawler był 13. (a oddał mapę w każdej kolejce!), rywalizację skończył także na podium. Colombos zajął w tym samym sezonie miejsce 8, ale w Pucharze (na innych zasadach, dodatkowe mapy) wygrał pokonując m.in. przeciwników z góry tabeli ligowej.

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 21:22
autor: Yoroiookami
Będzie ciężko. :shock: Tego tilesetu na oczy nie widziałem, a i nie mam doświadczenia w składaniu domków w ten sposób.

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 21:27
autor: Amelanduil
Mała skala tilesetów, może być się ciężko połapać. Ale śmiało mogę stwierdzić, że ma większy potencjał niż kolejka poprzednia ^^

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 21:43
autor: CrashuR
Totalna pustka w głowie. Zero pomysłu jak wykorzystać te "kafle". :?

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 13 mar 2015, 21:47
autor: Venesard
Tym razem nie oddam pierwszy mapy bo nawet nie wiem czy dzisiaj się za nią zabiorę :-(
Tileset wygląda ciekawie, będę go musiał na spokojnie przemedytować. Powodzenia wszystkim!

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 14 mar 2015, 01:32
autor: X-Tech
To bardzo ładny chipset. Dla mnie najładniejszy w tych zawodach.

Ten 2 puchar - dający możliwość poprawienia lokacji to możliwość dosłania lokacji przez osoby, które nie wysłały prac - osoby, które już wysłały nie mogą się poprawiać ? xd

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 14 mar 2015, 07:31
autor: Adrapnikram
To ja już prędzej mam szansę na dostanie się na podium niż na zdobycie pucharu. Ale co ja gadam, ja przyszedłem tu tylko kleić mapki.

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 14 mar 2015, 08:31
autor: Prometherion
W tej kolejce zobaczymy kto nadawałby się na dekoratora wnętrz:) Chip znany i przyjemny, jednak nie widzę w nim możliwości "kombinowania", więc tym razem pójdę po najmniejszej linii oporu.

: 14 mar 2015, 10:32
autor: BH Daimaouji
Hehehe używam podobne charsetu z tym pieskiem w mojej i mojego kolegi grze

Huh? Nie ma RPG Makera 2000? Szkoda

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 14 mar 2015, 11:05
autor: Yotta
Błędna głębia kolorów, chipset i charsety. Można to jakoś poprawić?

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 14 mar 2015, 11:29
autor: GameBoy
Super grafiki, od razu wpadł mi pomysł do głowy. Tym razem powinienem dostać dużo więcej głosów. =)

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

: 14 mar 2015, 12:49
autor: Jazzwhisky
X-Tech pisze:Ten 2 puchar - dający możliwość poprawienia lokacji to możliwość dosłania lokacji przez osoby, które nie wysłały prac - osoby, które już wysłały nie mogą się poprawiać ? xd
Puchar nie daje możliwości poprawiania czegokolwiek, to po prostu dodatkowa rywalizacja na innych zasadach, która startuje teraz. Aby być uwzględnionym w tej klasyfikacji musisz przede wszystkim wysłać mapę w każdej z kolejek, które pozostały (4, 5, 6 i 7).

Yotta pisze:Błędna głębia kolorów, chipset i charsety. Można to jakoś poprawić?
Wszystko powinno być ok, nawet przezroczystość jest ustawiona tak, że nie trzeba nic klikać, mam to potwierdzone. W razie czego po prostu przekopiuj pliki do odpowiednich folderów projektu.

BH Daimaouji pisze:Huh? Nie ma RPG Makera 2000? Szkoda
Ale chipsety RM2000 i 2003 się przecież nie różnią, pisałem nawet, że od biedy możesz wykonać te mapki w starszej wersji Makera, będzie ok.