Strona 1 z 5

Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 00:39
autor: Jazzwhisky
Powracamy po długiej przerwie! Kolejka piąta, ale bez ceregieli - poniżej wszystkie standardowe szczegóły i informacje.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 14.04.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RMXP)

Powrót do RMXP i w zasadzie trudno napisać coś więcej, tym razem chyba najbardziej wrzucam Was w starcie z nieznanym, niesprawdzonym, ale to dlatego, że jestem dziwnie spokojny ze względu na źródło.

Przypominam - jednocześnie wciąż trwa rywalizacja w II Pucharze Ligi Mapperów (wymaga udziału we wszystkich pozostałych kolejkach Ligi).
W drugiej serii potyczek o RMVXA walczą zaś CrasheR i Keibi (bezpośrednie starcie w tej kolejce).

Plik tilesetu+autotile:
Spoiler:
Tileset przedstawiający współczesne otoczenie to wyjątek jeśli chodzi o dotychczasowe potyczki w LM, a ten od YMS jest na dodatek tematyczny. Zero charów, ale aż sześć plików autotile.

Rozmiary pracy: 25x20 pól (800x640px)

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 09:02
autor: Crashykk
Bardzo ciekawy tile! Fajnie, ze liga wrocila ^^
Zasady w walce od VX Ace nadal te same?

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 10:20
autor: Dragon Kamillo
Oj będzie źle XD, to chyba nie będzie dla mnie dobra kolejka XD.

Ten tileset mimo że poprawnie wykonany jest jakiś taki nijaki. Jakoś nigdy nie pod pasowało mi RTP RMXP w wydaniu współczesnym. Do tego ten tileset najbardziej chyba nadaje się do zrobienia miejskich kibli XD.

A tak ze spraw technicznych - kolejność dodawania autotilesów jest dowolna? Nic to nie zmienia ale domyślam się że może komplikować sprawdzanie prac.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 10:28
autor: Jazzwhisky
@CrasheR - w walce o VXA nie wysyłacie już nic, i tak musielibyście wybrać siebie nawzajem. =)

@Dragon Kamillo - tak, autotile dodajecie w dowolnej kolejności, poradzę sobie z tym.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 13:25
autor: Crashykk
@jazz, oki doki. :)
Zycze wszystkim powodzenia i mam nadzieje, ze zobaczymy taka sama ilosc prac jak ostatnio, al l nawet i wieksza. :)

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 14:14
autor: Prometherion
Ten tileset średnio mi się podoba, nigdy nie lubiłem "miasteczek nowoczesnych". Boisko, basen, park i szalet publiczny, to może z tego wyjść:)

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 14:46
autor: DE
Ale szpetny tileset!

Kto to rysowal?

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 15:30
autor: X-Tech
Z jednej strony lipa z drugiej strony wizje na horrorek opowieść z straszeniem fabułą same przychodzą do głowy gdy ogarniam tile. W sumie OK.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 17:50
autor: Adrap
W tej rundzie wygra ten, kto najwięcej grał w simsy. Czyli nie ja D=

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 10 kwie 2015, 18:13
autor: Athanor
Adrapnikram pisze:W tej rundzie wygra ten, kto najwięcej grał w simsy. Czyli nie ja D=
Ignacy Kopytko oraz Marcin Zbrazers z simsów w końcu się na coś przydadzą! 8)

Mam pomysł, ale nie można go zrealizować, fuu, szpetność.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 11 kwie 2015, 20:32
autor: Yoroiookami
Tileset ciekawy. Nigdy nie miałem styczności z niczym takim. Nie do końca wiedziałem co z czym, ale mam nadzieję, że efekt końcowy da mi kilka głosów. :roll:

Powodzenia wszystkim.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 13 kwie 2015, 15:41
autor: Kleo
Co się nikt nie chwali, jak idzie z klejeniem najpiękniejszych publicznych szaletów w historii RM-a? Ciekawa jestem, a tu tymczasem cisza, jakiej dawno nie widziałam. Hm, jakieś zen-zdanie mi wyszło, jak można widzieć ciszę? ;)

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 13 kwie 2015, 15:53
autor: Adrap
Dziękujemy za przypomnienie =D Może w końcu się za coś wezmę. Ciekawe jak ta cisza wyjdzie nam na ilość oddanych prac.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 13 kwie 2015, 16:28
autor: Jazzwhisky
Na pewno przerwa zrobiła swoje, ale liczę na dużo nadesłanych map we wtorek, już w poprzednich kolejkach ostatniego dnia przychodziło grubo ponad 50% wszystkich prac. Przypominam - jeszcze dziś i jutro czekam na wasze PMki z mapami w kolejce piątej.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 13 kwie 2015, 20:08
autor: Crashykk
Jejku, co raz mniej czasu, a ja nawet nie zacząłem :shock: