Strona 4 z 5

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 15 kwie 2015, 19:36
autor: GameBoy
Po napisaniu posta zorientowałem się, że to huśtawka z opony.
Jednakże jeśli po tej sugestii ludzie zauważyli tę studnię to IMO nie świadczy to zbyt dobrze o tej mapie. =)

Generalnie dziwi mnie trochę, że sporo najczęściej wybieranych map ma widoczne na pierwszy rzut oka "błędy".

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 15 kwie 2015, 19:58
autor: Omnom
5 - trochę za bardzo symetryczna, ale spodobało mi się.
6 - bardzo ładne krematorium. Polecam 10/10.
11 - przyjemna mapka. Sporo szczegółów, ale nie sprawia wrażenia chaotycznej.


Orientuje się ktoś (poza autorem) co jest w prawym górnym rogu mapy 12?

@dół
No jasne! Te pomarańczowe kulki trochę mnie zmyliły.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 15 kwie 2015, 19:59
autor: Keibi
Omnom, to chyba jest basen. Przynajmniej tak mi się wydaje :P

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 15 kwie 2015, 22:24
autor: Adrapnikram
Czas na ciąg dalszy!

1. - Nie wiem co autor tej mapy brał, ale też chcę to mieć. :lol:
2. - Nawet schludna, ale mało interesująca. W szczególności złe użycie cienia na dachu. Ale sam domek raczej ładny.
3. - Pusto tu. A ta lewa ściana domu musi być bardzo zabrudzona przez piłkę.
4. - Ktoś zapisał w .jpg Lol. Interesuje sam pomysł na opuszczone miasteczko, ale wykonanie jest raczej bardzo słabe.
5. - Sala gimnastyczna w Kadzidle! Mój kolega kiedyś wykopał tam piłkę a sala wygląda nawet podobnie. Nawet ten zegar... Symetria, nie lubię jej. Przynajmniej w tej mapie. I nie podoba mi się połączenia w mapach tych chodników. (Tych pod szkołą.)
6. - Jest kilka błędów jak chociaż latający budynek czy przejście pomiędzy dachami, no i ustawiłbym tam tylko jedno boisko. Ale taka jakaś ogólnie jest ładna, kolorystycznie no i dobrze zbudowane budynki, tylko nie ogarniam dlaczego w przejściach są opony. + Oczyma wyobraźni widzę tu rozpierduchę z zombie.
7. - Kto na to zagłosował? Nie chcę ubliżać autorowi/autorce, ale dla mnie jest do d*** Prawie tak słaba jak 1.
8. - Nie podobają mi się znowu te chodniki. Ogólnie mi się podoba sam budynek oprócz dachu. No i te wejście po prawej, ale to wszystko. Taka mapa na szkołę jest ok, ale znowu trochę boisko za małę.
9. - Nawet nie wiem co to jest. Jakby zamiast tego małego drewnianego domku byłaby willa, to nawet by to jakoś wyglądało, a tak dostaliśmy jacuzzi z boiskiem na czas (czyli płatnie od godziny). Trochę licho jak dla mnie. Ale pomysł z ośrodkiem wypoczynkowym na A1 spoko :P
10. - Co to jest te na środku mapy? Ani to przejście (w końcu ma rurę, która psuje perspektywę), ani to ulica. Ale podoba mi się ta platformowość. Cały jednak efekt burzy te coś w lewym górnym rogu. Jednak interesuje mnie bardzo ta zamknięta strefa.
11. - Widać, że ktoś lubi bawić się przezroczystością zdarzeń i umie to robić. Z całej mapy mi tylko drzewa przy wejściu nie pasują. Dałbym je o kratkę niżej. + Zepsute wrażenie przez perspektywę. Mega gratulację za przystanek autobusowy.
12. - Ogrody na domach. Chcę taki. Schludna, dobre rozmieszczenie domków. Ogólnie prócz 6 domki mi się najbardziej podobają. Szczególnie te "ganki". Ale efekt psuje te piłeczki na basenie. Dałbym ich mniej i mapa cacy.
13. - Spodziewałem się, że ktoś źle użyje tych kolumn. Most źle zrobiony. Ciężko mi jeszcze coś powiedzieć. Ale w lewym dolnym widać ukochany balkon.
14. - Fajny pomysł, ale wykonanie średnie... Jakby tak zrobić tu te kamienne domki to jakoś by się to prezentowało, a tak jest tylko średnio.
15. - Widzę słupy elektryczne... Na wodzie... W głowie tylko czarne scenariusz, choć mapa słaba.
16. - Jakby dorobić domek, to spoko lokacja wyciągnięta z jRPG, na mnie to nie działa, ale wiem że ma to tutaj swoich fanów.
17. - Całościowo dość średnio, ale podoba mi się lewa strona mapy. Te balkony są spoko pomysłem, ale ta studnia to przesada. Jeszcze rozumiem na wsi... Boisko też odpada. Zdecydowanie zagłosowałem na lewą stronę mapy. + Dużo osobom mogłoby się zebrać na nostalgię, ale ja mieszkam w małej wiosce. Szczerze to spodziewałem się więcej tego typu mapek, przynajmniej połowę, a tu tylko kilka. Miłe zaskoczenie.
18. - Dach, który dachem być nie powinien, zlewa się z piachem. Ogólnie nie porywa.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 16 kwie 2015, 18:27
autor: X-Tech
GameBoy pisze:Po napisaniu posta zorientowałem się, że to huśtawka z opony.
Jednakże jeśli po tej sugestii ludzie zauważyli tę studnię to IMO nie świadczy to zbyt dobrze o tej mapie. =)

Generalnie dziwi mnie trochę, że sporo najczęściej wybieranych map ma widoczne na pierwszy rzut oka "błędy".


Zdefiniuj błędy - to że .
Wyobraźnia ma być błędem ? Jej brak jest błędem jeśli chodzi o lokacje do gier. A ja zauważyłem, że twoja podstawowa kwestia jeśli chodzi o mapy i ogólnie grafikę to sprowadzanie każdego do zwyczajności tak jak w świecie realnym i zjeżdżanie wyobraźni innych osób do poziomu zwyczajności - to nie wyobraźnia - to naśladowanie rzeczywistości i ograniczanie wyobraźni innych z jej braku ? Wszystko musi być takie jak już gdzieś widziałeś inaczej jest nie tak nie ? Nie widzę w tym wyobraźni....0

Yoroiookami pisze:Chyba wiem co masz na myśli, ale może zamiast rezygnować, twórz mapy według własnego uznania (tej kreatywności), żeby pokazać o co chodzi?


Pokazywanie o co chodzi w mapach do gier to nie w konkursach na mapy. Mapy w grach są częścią wyobraźni fabuły i rozgrywki i zdarzeń fabularnych, a nie odwrotnie. Same suche mapy nic mi nie mówią odnoszę takie puste wrażenia i na siłę oglądając suche mapiszcza.
Po prostu gdybym robił dalej na konkurs robiłbym tak naprawdę na siłę WBREW sobie i wyobraźni. Wolę robić lokacje do swoich wizji w gierkach takich jakie mnie jarają - na sucho to nie działa u mnie. LOKACJE muszą mi dopełniać jakąś fabułę chwili/rozgrywkę chwili/ zaskoczenie, a nie być podstawką. Wrażenia z wielu gier są niezwykłe dzięki lokacjom połączonym z tym co się dzieje i gwarantuje, że w niejednej grze te lokacje nie zdobyłyby w tym konkursie nawet punktu. To jest konkurs hardkorowy.



Może i jestem nienormalny, ale lokacje numer

4,5,6,7,8,9,10,11,12,14,16,18 bardzo mi się podobają wyjątkowo. Reszta w większości OK.
Chodzi o to, że umiem sobie wyobrazić te konepcje na ciekawe rozgrywki nawet w niejednym wypadku mam skojarzenia z Zeldą. Problem w tym że to nie ma znaczenia, bo to nie są mapy do gier (szczegolnie gier do jakich swietnie nadalby sie rm i sa raczej hejtowane) dlatego mi się nie chce i tyle na temat. Scena jest przejedzona crpgami w skorze jrpg (nie zrobionymi tak jakbym na to liczyl) - dosłownie tak jakby z rma wyjedzono rma (zeldowe zrecznosciowki, popaprane rpgowki olewajace gry i schematy w stylistyce zrozumienia grafy rm) - i co ja mam niby tu robic - chyba pisac bzdury mi tylko zostało xd




Niektóre z map dodaje do całej puli - mogłyby robić w grach pokroju Pokemon i innych na GBA. Wyglądają tak wyraziście. Dosłownie. Przepadną w tym konkursie. Tak właśnie wygląda różnica map do dobrych gier, a map dla map do konkursów ;p

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 16 kwie 2015, 18:44
autor: GameBoy
Chodzi mi o błędy typu ściany udające dachy mimo tego, że widać, że patrzymy się na pionową powierzchnię, a nie płaską do podłoża czy nachyloną czy "transformowanie" boi pływackich w sznurek na którym zawieszona jest opona, która jest brzydko uciętym tilem.

Nie ma nic złego w kreatywnym wykorzystywaniu dostępnych grafik, ale nie zawsze można z tych tilesetów zrobić danej rzeczy, nawet jeśli bardzo się tego pragnie. =)

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 16 kwie 2015, 18:50
autor: X-Tech
Dałbym sobie pewnie łeb obciąć że osoba która nie zna tego chipsetu nie wiedziałaby że na mapie 18 zamiast dachu jest ściana. Tylko ty lubisz wszystko prostować i likwidować wszelakie przejawy wyobraźni u różnych osób. Na reszcie to nie potrafię się przyczepić niemal czegokolwiek. 18 to jedyna mapa, w której częściowo można mieć wątpliwości, ale cała reszta to czysta wyobraźnia.

P.S. 2 i 3 też mi się podobają. Faktycznie jedynka ma dziwaczną kolorystykę murów (ale i tak ciekawie) , ale w reszcie wypadków bardzo ciekawie...Mi się podobają. Dlatego, że mi się podobają tym bardziej muszę stąd spadać xd

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 16 kwie 2015, 20:14
autor: Adrapnikram
Może bardziej oceniajmy mapy a mniej gadajmy o wyobraźni w grach i mapach. W końcu i do tworzenia dobrych map trzeba mieć wyobraźnię.

Ogólnie, gdy teraz patrzę na moją mapę twierdzę, że jest słaba raczej. Gdybym miał więcej czasu (czyli wziął się w sobotę do roboty) to może dałbym radę jakoś jeszcze doskoczyć do tego TOP 5, a tak to lipa. Zaskakuje mnie natomiast liczba głosów. Mało ich trochę. Nawet jeśli wziąć wszystkich uczestników, którzy oddaliby dwa głosy to wychodzi więcej niż mamy. Mam nadzieję że to nie dla tego że ludzie boją się głosować na rywali. Pamiętajcie że to tylko zabawa. Ja tam czekam na uzupełnienie tabeli.

@Venesard & lorak
Oddaliście mapy? Jestem ciekawy bo być może zbliżę się do was z tą kolejką.

EDIT
Tak w ogóle jeśli głosowanie się tak zakończy będziemy mieli sytuację, w której 6 miejsce zamiast 10 punków dostanie 9. I to chyba też w LM nigdy się nie zdarzyło.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 16 kwie 2015, 20:16
autor: Venesard
Jeśli o mnie chodzi to się zbliżysz, nie oddawałem mapy.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 16 kwie 2015, 20:58
autor: Dragon Kamillo
Zagłosowałem na:
1 - niby lipa, ale jakoś dziwnie mi się podoba XD.
6 - po prostu jest OK, chyba jedyna mapa która pokazała co porządnego można wykrzesać z tak ubogiego tilesetu.
13 - tylko dlatego, że z jakiegoś powodu przypominała mi Szajbę X-Techa XD.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 17 kwie 2015, 07:30
autor: lorak
Nieszczęśliwie ta kolejka wypadła akurat wtedy, kiedy nie miałem w ogóle czasu na nic. Masz więc szanse Adrapnikram na to TOP5 :)

Co do moich głosów:
6 - no cóż, urzekła mnie ta mapka. Widząc ten tileset miałem podobną wizję (no, może dałbym nieco wyższe budynki. Dodać jakiś skrypcik do parkouru i można by grać.

8 - dość realistyczna mapka. Dobre kolory i w sam raz do jakiejś gierki.

9 - Przypomina mi moje wille z simsów :)

Oprócz tego są spoko:
11 - ma dużo szczegółów, ale architektura nieciekawa, więc przegrała u mnie w pojedynku z 8.

12 - fajnie tu czuć wysokość budynków.

17 - zwyczajne blokowisko. Ładne balkony, ale sporo błędów - linie boiska, ucięte okna, dziwne to coś w prawym-dolnym. Może i to przez tileset ale jednak razi jak się patrzy na mapkę.

Co do autorów niektórych map: wrzucanie 5 takich samych roślinek koło siebie to nie najlepszy sposób na zapełnienie wolnej przestrzeni. Z bardziej wyrazistych zapełniaczy np. kolorowych kwiatków lepiej korzystać oszczędnie.

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 17 kwie 2015, 09:53
autor: Jazzwhisky
I wyniki czwartej kolejki. =)

1 Keibi (16-16)
2 Prometherion (15-11)
3 Dragon Kamillo (14-9)
4 Yoroiookami (13-7)
5 Adrapnikram (12-5)
6 ravenone (11-4)
7 Kryzz333 (9-3)
8 GameBoy/Crasher (6-2)
10 Sefiro/Noruj/ADI/orco/Athanor/Endvorte (3-1)
16 Yotta/ka0909/Necromo (1-0)


Jeszcze raz gratulacje dla najlepszych i podziękowania dla wszystkich za udział! Zaktualizowana tabela i klasyfikacja pucharowa już niedługo.

Steamowy zestaw RMVXA zdobył Keibi. =)

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 17 kwie 2015, 12:23
autor: Yoroiookami
Jakoś dobrze mi poszło w tej kolejce. Dziękuję za wszystkie głosy oddane na mapkę #8. Miała przedstawiać jakiegoś rodzaju szkołę. :mrgreen:
Trochę się nie spodziewałem tylu głosów. :shock:

Tak czy inaczej gratki dla wszystkich. :roll: Mam jeszcze szansę na drugi puchar.

A tak przy okazji, to ile jest kolejek?

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 17 kwie 2015, 12:45
autor: Amelanduil
Yoro, po tabeli ogólnej wnioskuję, że 7 kolejek całkowicie jest ^__^

Re: Sezon IV - kolejka 5

: 17 kwie 2015, 14:18
autor: CrashuR
Wiedzialem, ze nie mam szans z moim mini osrodkiem, ale ciesze sie, ze chociaz dostalem 2 glosy. Gratki z okazji wygranej RMa ;)