Strona 3 z 5

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 09:50
autor: Jazzwhisky
Pora na głosowanie w kolejce szóstej. 16 map (z jedną jest mały problem, ale jest w zestawieniu), zasady poniżej (3 głosy do rozdania), zapraszam do oceniania i komentarzy, głosy przez ankietę, ale jakby co - pamiętajcie, że wasze wybory są jawne i możecie się nimi dzielić.

Jazzwhisky pisze:Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie TRZEMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane/zablokowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)


Map0001
Obrazek

Map0002
Obrazek

Map0003
Obrazek

Map0004
Obrazek

Map0005
Obrazek

Map0006
Obrazek

Map0007
Obrazek

Map0008
Obrazek

Map0009
Obrazek

Map0010
Obrazek

Map0011
Obrazek

Map0012
Obrazek

Map0013
Obrazek

Map0014
Obrazek

Map0015
Obrazek

Map0016
Obrazek

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 10:17
autor: Venesard
Moje głosy to 16, 7 oraz 10. Mapki wyszły strasznie monotonne, zlewające się ze sobą. @Jazz, którą mapę miałeś na myśli mówiąc o problemie?

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 10:22
autor: Adrapnikram
3 ostatnie mapy wyglądają prawie identycznie XD

Coś na szybko napiszę sobie. Z którą mapą były problemy?
1 - Fajna gwieździsta noc. Przypomina mi akcję z czasoprzestrzeni 3 gdy Winiwia przywołuje bohaterów. Spoko scena przywołania.
3 - Jakoś się tak wszystko zlewa w jedno (brzydko), i ciężko ogarnąć tą dynamikę postaci ale jakoś to tam wygląda.
6 - Pomysł spoko, ale skarb pośrodku drogi? Chyba że to jakaś metafora jest.
7 - O tą mapę chodziło? W sumie to można było zrobić tak aby ta postać klęczała i też by było ładnie.
8 - Zaświaty... Śmierdzi mi mapą DK z 1 kolejki

12 - + za cutscenkę, ale dałbym ją bardziej na środek. Poza tym chyba widziałem już gdzieś ten pomysł w LM, a tu wykonanie nie powala.

Nie wiem dlaczego ale drażni mnie zastosowanie tej niebieskiej wody na środku rzeki. Widzę że prawie wszyscy mieli podobne pomysły: Potyczki strażnicy-bandyci, kilka osób szukających skarbów lub ktoś nad grobem. Muszę się zastanowić.

EDIT:
Zagłosowałem na 9 bo to jedyna mapa która mi się podoba (prócz mojej). Wybór tilesetu nie był chyba trafiony. Może dostała by ją 7 ale złamanie zasad (chyba) mi nie pasuje. Szczególnie że jest to szczegół, który sprawia że mapka zostaje mi w pamięci.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 10:43
autor: Yoroiookami
Woah. To takie cuda można zrobić? :shock:
Tileset dalej mi się nie podoba, ale same mapki już tak. (Wiem, dziwny jestem)
Powiedziałbym coś więcej, ale nie chcę sugerować która mapka jest moja, bo to nieuczciwe. :roll:

Oddałem głosy na #6, #7, #16.
Potem się jeszcze rozpiszę.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 10:47
autor: GameBoy
W tej kolejce będę miał ułatwiony wybór, bo już chyba z połowę map odrzuciłem za dosyć poważne błędy typu stawianie głazów i grobów bez używania ich kafelków z pierwszej warstwy. Słabo to wygląda.

Tylko na 5 mapach z 12 postawiono dobrze nagrobek...

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 11:21
autor: Deathwing
Przydałoby się uściślić z którą mapą jest "problem", bo ja tu widzę przynajmniej 2 pretendentów:
3 - jakim cudem została zrobiona ta iluzja ruchu? Wydawało mi się, że w 2k3 jest dostępny tylko 1 standardowy stopień przezroczystości, a tu wyraźnie widać 2 poziomy rozmycia charów.
12 - c'mon, rozmiary mapy zostały jasno określone i gdyby każdy interpretował to na swój sposób robiąc takie cutscenki, to reguły konkursu szybko by się rozmyły. Dla mnie to niefajny przykład łamania zasad.
Podobnie sprawa wygląda z 2 - taki komiks nie powinien w ogóle podlegać ocenie razem z innymi pracami. Pseudo-platformówka z 8 też jest lekkim przegięciem, ale da się to jeszcze podciągnąć pod własną interpretację tilesetu.
Na razie tylko ponarzekałem, bo nie wiem jeszcze na co zagłosować.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 12:14
autor: ADI
No... Niektóre mapki, wieją pustką. A przynajmniej ja tak to czuje.
Niektóre są stworzone "na siłę"(?) Albo mogę nie rozumieć ich przekazania :D,
jeszcze inne dają do myślenia XD
Ale są i takie które mi się podobają... Naprawdę :P

Chipset jak dla mnie okej. Jak widać da się zastosować go tak by było okej.

PS. Teraz wszyscy będą się zastanawiać, o którą mapę chodzi bo
Jazzwhisky pisze:z jedną jest mały problem, ale jest w zestawieniu

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 12:53
autor: Jazzwhisky
Rozwieję parę wątpliwości. =)

Problem z mapą o którym pisałem jest czysto techniczny, teoretycznie niezauważalny, nie doszukujcie się w tym specjalnej głębi, bo sprawa jest trywialna. Poza tym nie chcę nikogo nakierowywać, wyjaśnię wszystko po zakończeniu głosowania, ale w każdym razie - nie chodzi o żadną z wymienionych wcześniej prac.

Podwójna półprzezroczystość - ustawienia Tilesetu/Terrain w RM2k3 także pozwalają na ustawienie przezroczystości dla grafik zdarzeń/hero (np. na potrzeby poruszania się postaci zanurzonej w wodzie), nie pamiętam czy ktoś korzystał z tego wcześniej, ale jest to defaultowy element niektórych tile przy ustawieniu RTP i nigdy nie było zakazu jego stosowania/zmiany.

Częściowo czarne tło - to nie jest precedens, poza tym w zasadzie tak samo można by uzyskać ten efekt stosując krawędzie lasu i nic poza nimi, to także jest ok.

Cienie - moim zdaniem to i tak najtrudniejszy tileset tego sezonu, dorzucenie cieni na tym etapie rywalizacji byłoby trochę za ostre.

Wreszcie, pamiętajcie - to Wy głosujecie - coś Wam się nie podoba, pomińcie to. Niektóre prace prezentują rzeczywiście bardzo twórcze, czasem nietypowe podejście, ale wg mnie zdecydowanie żadna z nich nie przekracza granicy leniwej prowokacji, a tylko takie są od ręki odrzucane. ;)

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 13:25
autor: X-Tech
Mapa 7 wygra, bo wygląda jak kartka świąteczna. Choć mało growe te lokacje takie to właśnie tu wygrywają dlatego mi się to nie podoba.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 16:01
autor: Deathwing
Jazzwhisky pisze:Podwójna półprzezroczystość - ustawienia Tilesetu/Terrain

Faktycznie, zapomniałem o tej opcji i nie pomyślałbym nawet, że komuś chciałoby się w to bawić dla takiego efektu.

Głosy poszły na 4, 5, 10, ale ogólnie nie ma w tej kolejce nic, co bardziej by przykuło moją uwagę.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 16:45
autor: Prometherion
W tej kolejce nie wysłałem mapy, a szkoda:) Tak jak Deathwing napisał, w tej rundzie nic specjalnie się nie wyróżnia. Głosy idą na 3, 7, 10

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 16:59
autor: lorak
Ja zagłosowałem na 7, 13
7 - jest czytelnie, schludnie. Mógłbym umieścić w grze i nie bałbym się, że graczom oczy wypali.
13 - dynamiczna scenka z przemarszem żołnierzy od razu zwróciła moją uwagę (zabawne, że na prawie taki sam pomysł wpadł autor 9).

Niestety nie wiedziałem, co wybrać jako trzeci głos. Nie do końca mi podeszły mapki z tej kolejki. Nawet teraz, po ich obejrzeniu, nie jestem pewien, czy zbudowałbym coś lepszego.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 18:41
autor: Keibi
Z braku czasu tym razem nie wysyłałem mapy :P No cóż, przejdę do swojego wyboru :
3 - W tej mapie urzekła mnie ta dynamika, jak ta postać skacze w przepaść, a za nią podąża pozostałe dwie...
10 - No cóż, ta mapa powinna wygrać :) Jest piękna i w miarę grywalna jako miejsce kultu czy jakieś miejsce, gdzie odbyło się ważne wydarzenie...

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 19:45
autor: X-Tech
Zagłosowałem na 7 i 9. 7 za to, że wygląda jak kartka świąteczna 9 za to, że coś ciekawego się tam wyprawia. Zecydowanie dla mnie najciekawsze falbankowanie/kwiatkowanie czy jak to tam xpkowcy zwą xd 8 TEŻ ciekawa fantazja. Bardzo przyciąga to zwarcie nierealnych pomysłów.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 22 kwie 2015, 21:42
autor: Noruj
Zagłosowałem na 3,5,7. Miałem spory problem, bo dużo map jest do siebie baardzo podobnych, więc wybór nie był prosty i pewnie krzydzący dla innych, fajnych map jak np. 10 czy 9 : P


Tym tilesetme + czas, zniszczę wszystko i wszystkich :)

W tej kolejce nie wysłałem mapy, a szkoda:)

:shock: