Strona 1 z 5

Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 13:36
autor: Jazzwhisky
Kolejka szósta, czyli powoli finiszujemy. =)))

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 21.04.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RM2003)

Ostatnie spotkanie z RM2003 w tym sezonie! Wszyscy, którzy chcą załapać się jeszcze na kopię steamowego RMVXA - wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników, którzy brali udział w 5. kolejce LM. Jeśli w kolejce 6. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie, to już ostatnia taka okazja.

Plik tilesetu+charset:
Spoiler:

Tym razem mocno leśny, dość charakterystyczny (woda, krawędzie lasu) chipset z Tales of Phantasia. Do tego trafił się też jeden charset, mapy mogą być dosyć podobne formą, ale to znów uwypukli nam różnice techniczne.

Rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px, w powiększeniu x2: 960x640px)

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 13:40
autor: Prometherion
Tym tilesetme + czas, zniszczę wszystko i wszystkich :) A tak na poważnie, bardzo przyjemny.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 13:42
autor: Dragon Kamillo
Oczywiście że zniszczysz. Patrząc na wyniki, wszystkie kolejki oprócz tych w którym był RMXP były twoje XD.

Kurde, nie wiem co będzie, patrzę na ten chipset i widzę że dość ubogi, skomplikowany i taki se XD.
Ale chary fajne.

Chyba odpalę Asgaroth XD.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 17:39
autor: Yoroiookami
Ja tego tilesetu w ogóle nie rozumiem, także będzie ciekawie. :shock:

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 17:45
autor: Adrapnikram
Hehe...
Prościutki i ubogi tileset. To coś co lubię. W swoich mapach robiłem mapy tylko na kilku pojedynczych tilach więc mi jak najbardziej pasuje.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 17:55
autor: X-Tech
Mi się nie podoba. Wymaga specyficznego podejścia do fabuły i klimatu całości. W niejednym wypadku może okazać się OK, ale ogólnie mnie odrzuca jako coś uniwersalnego - za dużo narzuca. Jako las do większości pomysłów jak dla mnie nie daje rady.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 17:59
autor: Amelanduil
Oj coś czuję, że te mapy to mało różnorodne będą. Ładne jak ładne bo tileset się nieźle nadaje, ale jednak.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 21:19
autor: lorak
Mi się podoba, bo lubię ToP. Ale muszę przyznać, że nie mam doświadczenia w robieniu lasów. Liczę, że czas pozwoli mi poeksperymentować :)

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 17 kwie 2015, 22:05
autor: ADI
Chipset skromny, ale nie potrzeba nam niewiadomo jak rozbudowanych tile'ów czy chipset'ów.
Takie cosie (od 'coś' XD) umożliwiają nam pobudzenie wyobraźni, tak by nasze mapki się wyróżniały czymś od całej reszty. Jest trudno, ale to chyba o to chodzi? :D
Ja tam nie narzekam, a korzystając z okazji, zaczynam sklejać...

Jazzwhisky pisze:Wszyscy, którzy chcą załapać się jeszcze na kopię steamowego RMVXA - wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników, którzy brali udział w 5. kolejce LM. Jeśli w kolejce 6. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie, to już ostatnia taka okazja.


Czyli jeszcze jeden mejker do wygrania?
Mam rozumieć, że teraz wszyscy mają szanse, nawet Ci którzy wcześniej sobie darowali?

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 19 kwie 2015, 10:33
autor: Jazzwhisky
ADI pisze:Czyli jeszcze jeden mejker do wygrania?
Mam rozumieć, że teraz wszyscy mają szanse, nawet Ci którzy wcześniej sobie darowali?

Yup, zapraszam do rywalizacji wszystkich poza dwoma poprzednimi zwycięzcami, to już ostatnia szansa. Wyjaśniam przy okazji, że zestawy trafią poza tym wyłącznie do pierwszych miejsc Ligi i Pucharu (tylko dwie osoby!), z ograniczeniem jednej kopii na uczestnika, gdyby komuś udało się kombo minikonkurs+zwycięstwo w LM/Pucharze.

A co do tilesetu, myślę, że bardzo daje radę (jak wszystko z ToP?), a mapy w tej kolejce mogą być bardzo zaskakujące. =)

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 19 kwie 2015, 22:32
autor: Soul
A no, zgadzam się, mogą być zaskakujące. Odkryłem kilka ciekawych rzeczy w tym tilesecie, ale jeszcze nie jestem pewien czy je wykorzystam. Chyba nawet oddam mapę w tej turze xd, tylko muszę nauczyć się składać wzgórza bo na razie, to jestem w tym totalnie zielony!

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 20 kwie 2015, 10:18
autor: Adrapnikram
Ja miałem wizję pewnej sytuacji, ale ograniczenia makera mi nie pozwoliły. I tak już miałem oddać w miarę brzydką mapę, aż tu zobaczyłem jednego wyjątkowego tila. No nic. Jeśli mapki będą takie jakie się spodziewam mogę liczyć nawet na 2-3 miejsce. Ale znając ligę Prometherion z DK i Deathwingiem znowu odwalą jakieś piękne góry. Teraz o tilesecie. Wydaje mi się być trochę niekompletny. Niektórych rzeczy nie mogłem dopasować (niektórych nadal nie mogę) np. drzewa. Nie mogłem znaleźć tego pnia, bo myślałem że to jakaś dziura. No i wszystko się ze sobą zlewa tak że drzewa koło drzewa nie można postawić, nie mówiąc o kwiatkach. Ale za to charsety są ładne.

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 21 kwie 2015, 01:33
autor: Prometherion
I tu mnie zaskoczyłesz! niestety nie miałem czasu zabawić się z tym tilesetem, mapkę oddam przed północą we wtorek. Nie mam pomysłu, jedynie jaką taką wizję.:) do środy

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 21 kwie 2015, 11:36
autor: Jazzwhisky
Przypominam, już wtorek, mam trochę prac, ale czekam na kolejne. Pozostało nieco ponad 12h na oddanie mapki!

Btw, już przed tą kolejką całkowita suma zgłoszonych prac przebiła wszystkie poprzednie sezony LM, a w sumie we wszystkich edycjach konkursu oglądaliście już ponad 400 map. =)

Re: Sezon IV - kolejka 6

: 21 kwie 2015, 14:10
autor: GameBoy
Widzę, że scena umiera jak Nintendo. Każdego roku wpada jakiś stary wyjadacz i ględzi, że kiedyś to dopiero scena była, a teraz się kończy. Jednak okazuje się, że jest inaczej. =)

Jak dla mnie ciężki tileset, nie potrafię dopasować niektórych elementów, bo wszystko się tu zlewa w jedną całość. Do tego wydaje mi się, że brakuje kilku kafelków.