Strona 3 z 5

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 00:12
autor: Dragon Kamillo
Do chodników lepiej nadawało się ten tiles z kwadratowymi kafelkami. Ale mapka wtedy mogłaby gorzej wyglądać, nie wiem dlaczego ale ten kamienisty tile mi się bardziej podoba. Tak samo ten RM ma fajne ściany w RTP, ale np stoły, czy w sumie ogólnie elementy drewniane już są jakieś brzydkie.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 00:36
autor: Prometherion
Mapkę wysłałem kilka minut przed północą. Sam jestem ciekaw jak inni sobie poradzili. Szkoda, że Liga dobiega końca.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 11:34
autor: Jazzwhisky
Ostatnie starcie. 14 map, co jest świetnym wynikiem jak na ostatnią kolejkę LM (w pierwszym sezonie niewiele więcej pojawiło się pierwszym starciu), zatem nie liczcie, że odpuścił którykolwiek z waszych bezpośrednich rywali o czołowe pozycje. =)
Zapraszam do oceniania i komentarzy, głosy przez ankietę, ale jakby co - pamiętajcie, że wasze wybory są jawne i możecie się nimi dzielić.

Jazzwhisky pisze:Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie TRZEMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane/zablokowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)


Map0001
Obrazek

Map0002
Obrazek

Map0003
Obrazek

Map0004
Obrazek

Map0005
Obrazek

Map0006
Obrazek

Map0007
Obrazek

Map0008
Obrazek

Map0009
Obrazek

Map0010
Obrazek

Map0011
Obrazek

Map0012
Obrazek

Map0013
Obrazek

Map0014
Obrazek

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 12:23
autor: Dragon Kamillo
Nie wiem na które zagłosuje, ale wiem które już na pewno mego głosu mieć nie będą. A więc: 4, 5, 12 i 14, edit jeszcze 10 za używanie cieni. Wiem mogliście, ale ja tu jestem ciekawy jak by sobie poradzili co niektórzy robiąc mapki na tym zestawie w RM95, no i niestety czegoś takiego już by tam nie było.

No dobra OK, teraz popatrzę kto użył więcej niż dwóch warstw XD. Edit2: wygląda na to że nie ma takiej mapki, przynajmniej tutaj jest OK.

Edit dół: A ja mam gdzieś czy to jest surowe czy nie, ja oceniam jak mi się podoba, mam do tego pełne prawo.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 13:09
autor: CrashuR
Wydaje mi sie, ze jest to zbyt surowe podejscie. Oceniamy mapki, a nie to co bys zrobil w jakims tam makerze. Mi sie 4 podoba i na pewno ma moj glos. Nad reszta sie jeszcze zastanowie.

Edit: No masz masz, ale ocenianie map z XP przez pryzmat mozliwosci 95 raczej fajne nie jest. :)

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 13:48
autor: Keibi
No cóż, ostatnia kolejka, a i tak mapki są ciągle dobre i będzie mi ligi brakować. Ale do rzeczy, przejdę do swoich typów :)


4 - W miarę fajnie wyszła ta knajpa. Ma parę błędów, ale są gorsze mapy :)
9 - Jeśli powiem, że to jest najlepsza, to nie skłamię. Ta mapa powinna wygrać. Jest piękna, w miarę grywalna (w sam raz do jakiejś misji/zadania/questa.). Tylko ten dywan taki dziwny...
14 - Dość fajne wykonanie, ciekawie zrobione pomieszczenie. Dodatkowym atutem jest półprzezroczyste przejście...


Spoiler:

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 15:12
autor: Kleo
Keibi pisze:11 - Nie gniewaj się autorze tej mapy, kimkolwiek jesteś, ale ta mapa nie przypadła mi za bardzo do gustu, a wręcz przestraszyła.
E, bez przesady. Gdyby nie to, że na innych mapach sufity mają krawędzie, to pewnie nawet bym nie zauważyła ich braku na mapie 11. Co mi się w niej nie podoba, to dwa kolory posadzki obok jednego z filarów, ale cała reszta wydaje mi się w porządku. Nie wiem jeszcze dokładnie, na co zagłosuję, 9 rzuca się pozytywnie w oczy i najpewniej dorzucę punkcik do jej puli.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 15:17
autor: X-Tech
2,,8,9,10,13 podobają mi się. Trójka też by zasługiwała na wymianę, ale ta podłoga górna średnio działa. To wygląda jakby schody prowadziły w przepaść, a scena nie była sceną, ale kolejną powierzchnią za ścianą, ale tylko pośrednio, bo ogólnie nieźle to działa także też spoko.

Dziewiątka jak zestaw randomowych pokoików ustawionych obok siebie. Razem pokoiki wyglądają jak jedna ciekawa całość, ale wrażenie trochę mylne, bo każdy pojedynczy na tym cierpi.

Ogólnie lokacje są podzielone jedne mają dziwny dobór kolorków nie nadających się na kartke świąteczną inne nadają się na kartkę świąteczną. Wiele lokacji ma zwariowane cienie np: mapa 4. Ogólnie jeśli chodzi o lokacje do gier to te wymienione przeze mnie wg. mnie działają najlepiejbo są zrobione najbardziej z pomysłem.


Najlepsze mapy ? 13 i 8 zdecydowanie. Dziewiątka w sumie za nimi, ale to i tak idzie w ilość a nie pomysł... i wyróżnienie dla 3.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 15:30
autor: Yoroiookami
Tym razem sam nie brałem udziału, więc mogę się rozpisać. :roll:
#001 - Podoba mi się ogólny wygląd domu. Zwyczajnie ładne. Nie rozumiem tylko czemu niektóre przejścia wyglądając zupełnie inaczej niż inne.
#002 - Dziwnie użyte cienie. :shock: Sam nie wiem jak je ustawić, ale i tak wydają mi się dziwne. Chociaż po lewej stronie wyglądają ładnie.
#003 - To chyba teatr? Nawet fajny pomysł. Lewa część wygląda jakby była piętro wyżej. Nie wiem czy to celowe, ale całkiem przyjemna mapka.
#004 - Nie rozumiem sposobu użycia cieni w tej mapce. Czyżby krzesła dawały światło? Mimo tych cieni, jedna z moich ulubionych mapek. Kolorowa.
#005 - To już nie na mój poziom. Wygląda na dziecko Promka. Chyba najbardziej poukładana mapka.
#006 - Całkiem ładnie, choć brakuje mi zróżnicowania jak w innych mapach.
#007 - Kolejna z moich ulubionych map. Ładna, ciekawa i wykonana z pomysłem. Dowód że nie trzeba używać cieni przy pracy z tym tilesetem.
#008 - Ta też jest świetna. Podoba mi się pomysł królewskiej uczty. No i jest dosyć miejsca na różnego rodzaju scenki.
#009 - Druga mapka podejrzana o bycie dzieckiem Promka. Jest bardzo ładnie wykonana, pomimo zupełnego braku cieni.
#010 - Mapka nie jest zła, ale przypomina mi czemu nie lubię tych kwadratowych cieni. Przez nie, podłoga w lewym dolnym rogu wygląda trochę jak ściana. Za to podoba mi się to biuro. (Jeżeli jest to coś w rodzaju biura)
#011 - W porządku. Choć faktycznie brakuje tych auto-titlesików 'u góry'.
#012 - Nie rozumiem tych dziwnych rzeczy w lewym górnym i prawym dolnym rogu ekranu. Za to każda sala z osobna bardzo mi się podoba.
#013 - Wiem, że trochę tu pewnie pustawo dla większości ludzi, ale mi się akurat takie mapy podobają. Jest ładnie, a przy tym dużo miejsca na poruszanie i eventy. Ogólnie fajny pomysł.
#014 - Jedno z najlepszych użyć cieni, ale wnętrza mi się zbytnio nie podobają.

Ostatecznie głosy oddaję na #13, #9, #5. Chociaż z wielkim żalem, bo gdybym mógł to zagłosowałbym też na #4, #8, #7, #3. (W tej kolejności)

Ogólnie, wiem że gdybym oddał mapkę, pewnie poszłoby mi fatalnie. :wink:

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 15:35
autor: X-Tech
Viuu dokładnie mam to samo zdanie o mapie 13 i 8 .Znając życie wygra 9 bo to typowa kartka świąteczna. Zagłosowałem na 13,8 i na 3 za pomysły i przejrzystość, a nie stawianie na zawalenie ekranu. Enjoy. Zresztą widzę takie przejrzyste lokacje w grach, w których się dużo wyrazistego dzieje. Lubię to.


Dwójka w sumie też ma ciekawy pomysł z klimatem - tylko te światła - niezła by była z tego piwnica. Swoją drogą dziwiątka i dziesiątka i dwójka są w jakiś sposób do siebie podobne, ale to dwójka mnie bardziej przekonuje. Dziewiątka zdecydowanie najlepsza kartka świąteczna.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 16:06
autor: Yotta
Szkoda, że nie miałem jak wysłać mapy (neta mi odcięli, piszę z biblioteki). Moje głosy:
5 - ładna, schludnie wykonana mapka.
9 - jak dla mnie niesamowita, ktoś musiał mieć pomysł.
12 - pokazuje niewiele, ale treściwie. Nie wiem tylko, po co te szyldy.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 16:27
autor: Amelanduil
X-Tech pisze:Viuu dokładnie mam to samo zdanie o mapie 13 i 8 .Znając życie wygra 9 bo to typowa kartka świąteczna. Zagłosowałem na 13,8 i na 3 za pomysły i przejrzystość, a nie stawianie na zawalenie ekranu. Enjoy. Zresztą widzę takie przejrzyste lokacje w grach, w których się dużo wyrazistego dzieje. Lubię to.

Viuu? o_o
I poza tym Iksiu czy ty masz jakieś presety do tych postów przygotowane na boku (pewnie w szufladzie)? xD

"Znając życie wygra 9 bo to typowa kartka świąteczna"
"Zagłosowałem na 7 i 9. 7 za to, że wygląda jak kartka świąteczna"
"Mapa 7 wygra, bo wygląda jak kartka świąteczna"

Tak coś właśnie deja vu miałem...


Temat: Liga Mapperów.
Uwagi personalne prywatnie, please.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 21:21
autor: Deathwing
Tym razem do pełni szczęścia zabrakło charów, bo niektóre mapy się wręcz proszą o jakieś scenki. Ten czerwony dywan też trochę popsuł efekt, ale nic się z tym niestety nie dało zrobić. Moje głosy idą na:
7 - dobry pomysł z kościołem i nawet niespecjalnie mi przeszkadza, że mapka jest ucięta w połowie.
9 - najbardziej efektowne wnętrze, chociaż lekko klaustrofobiczne. Już poznaję ten styl :P
Ogólnie większość jest porządna, ale bez fajerwerków. Tileset nie pozwalał tutaj niestety zaszaleć.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 21:36
autor: Jazzwhisky
Trochę nie na temat, ale jeśli komuś mało =) i czuje się na siłach, dziś na oficjalnym forum RM wystartował Writing Mapping Contest z nagrodami, prosto od zachodniego dystrybutora - http://forums.rpgmakerweb.com/index.php ... g-contest/.

Jeśli chodzi o głosowanie - w poprzednich kolejkach starałem się doceniać bardziej nietypowe, prostsze i przegapione przez innych prace, ale tym razem wybór był bezpośredni, dorzuciłem +1 do tego, co wprost prezentuje się i trzyma formę najlepiej.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 21:39
autor: Noruj
Zagłosowałem na 7,8,9 - po prostu podobają mi się najbardziej, chociaż jest więcej fajnych.
Ciekawa sprawa, jedyna kolejka bez map z 0 głosami. Miły akcent na koniec :)