Strona 4 z 5

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 29 kwie 2015, 22:44
autor: Adrapnikram
Ja odstąpię od mojej zasady i nie zagłosuje po 10 minutach od wstawienia mapek XD Tym razem poczekam do jutra wieczór. Niemniej:

1. Mapa nie najgorsza, ale jest kilka błędów np. Inne wejścia (brzydkie zresztą). Te pianino w takim miejscu mi nie pasuje no i sam dywan też. Za mało tawernowata ta tawerna. Nie rozumiem tego iście urzędasowego siedziska, a niektóre rzeczy wyglądają jakby były poustawiane randomowo.
2. Ciekawa biblioteczka aczkolwiek źle użyte cienie psują efekt.
3. Wow. Fajne. Faktycznie ten balkon po lewej zdaje się być wyżej i w ogóle cud miód i truskawki.
4. Kurde... Niby fajne, szczególnie najmniejsze pomieszczenie, jednak te zastosowanie cieni aż razi w oczy.
5. Ciekawy układ pokoi. Zdecydowanie najlepiej użyte cienie i światła. I te ciemne pokoje dodają takiego fajowego klimatu.
6. Od początku mi się ta podłoga nie podobała. I nadal mi się nie podoba we wszystkich pracach. Niemniej posiada to klimat RPG'a.
7. Kościół z zakrystią. Najbardziej podoba mi się tutaj ukazana wysokość całej konstrukcji.
8. Mi jakoś nie przypadła do gustu. Może przesadzam, ale od LM wymagam czegoś więcej niż symetrii i wielkiego baniaka na stole. Ale ogólnie ładnie się wszystko prezentuje.
9. Mapa nie najlepsza, ale chyba zasługuje na mój głos XD Nie podoba mi się ten zbytni przepych i ten kocioł. Reszta jest ok.
10. Gdyby nie te fatalne cienie i podłoga z desek, mapa wyglądałaby całkiem, całkiem. A tak to trochę kicha.
11. O ile brak tego autotila przy krawędzi ze ścianą ujdzie to lewa i prawa strona tych krawędzi wypada bardzo słabo. I znowu zmora wszystkich słabszych mapek. Cienie.
12. Każdy budynek z osobna wygląda spoko, ale w tym dziwnym połączeniu... No nie wiem co to jest. Czekam aż autor mi to wyjaśni, bo jestem bardzo ciekaw.
13. Hogawrt :D Oddałbym głos, ale jak napisałem wyżej od LM wymagam czegoś więcej niż symetryczności.
14. I znów problemy z cieniami, a ten pomysł z przezroczystym przejściem moim zdaniem wypadł słabo.

I mam pytanie do tych panów (miałem nie pytać i zrobić sobie niespodziewankę, ale niesamowicie mnie to korci):

Endvorte, Venesard, lorak

Oddaliście w ogóle mapy?

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 00:14
autor: Necromo
Ja oddałem głosy na 2, 3 oraz 7, bo najbardziej oddziałują na moją wyobraźnię. Kościół bardzo pomysłowo zrobiony, teatr idealny nie jest, ale ma jakiś specyficzny klimat, który ciężko mi opisać. 2 wygląda jak jakiś opuszczony magazyn w jakimś pałacyku, gdzie ktoś schował stare/zniszczone/zakazane księgi i wielki obraz (zapewne przeklęty). Zwycięska 9 nie przypadła mi do gustu, bo za dużo jest na niej bibelotów, co nie wygląda zbyt naturalnie, ale cóż, każdy ma własny gust.
A każda mapka otrzymała głos zapewne dlatego, że nie brałem w tej kolejce udziału. :lol:

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 01:10
autor: Endvorte
Dragon Kamillo pisze:Nie wiem na które zagłosuje, ale wiem które już na pewno mego głosu mieć nie będą. A więc: 4, 5, 12 i 14, edit jeszcze 10 za używanie cieni. Wiem mogliście, ale ja tu jestem ciekawy jak by sobie poradzili co niektórzy robiąc mapki na tym zestawie w RM95, no i niestety czegoś takiego już by tam nie było.

Z całym szacunkiem Dragonie - też uważam że to nieco surowe podejście, jednakże faktycznie masz do tego prawo. Mimo wszystko - jak już dyskutowaliśmy kilka kolejek temu - taka różnorodność indywidualnych sposobów oceniania jest na swój sposób świetna, sprawiając że konkurs jest nieschematyczny i wciągający. Także jest spoko - bądź co bądź, chyba najoryginalniejsze kryteria oceniania sobie obrałeś :D.
A ja to zawsze mam nieco inny problem z tym głosowaniem - bo mi się tam wszystkie podobają, jak zwykle. Póki co, jeszcze nie wybrałem - ale z pewnością dorzucę później kilka słów od siebie.

Adrapnikram - co do pytania, ja oddałem mapkę.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 08:34
autor: Kleo
Endvorte pisze:A ja to zawsze mam nieco inny problem z tym głosowaniem - bo mi się tam wszystkie podobają, jak zwykle.
Ta, mam podobny problem, choć może dotyczy nie aż wszystkich map, ale za każdym razem podoba mi się więcej niż połowa stawki. Ale wiem już, że odpuszczę sobie głosowanie na mapkę 9, ma na tyle dużą przewagę nad konkurencją, że powinna ją utrzymać do końca. Jeśli jednak zabraknie jej do tego jednego głosu, to będzie to mój głos. :)

Zaciekawiła mnie mapka 12, ale nie jestem całkiem pewna jej "symboliki". Zdaje mi się, że chałupka na dole to dom bogacza (sakiewka), ale u góry, to nie mam pojęcia. To dom osoby duchownej, nieboszczyka, czy kogoś, kto przedkłada wartości duchowe nad materialne? A może w ogóle chodzi o coś zupełnie innego? Mam nadzieję, że autor mnie w tej kwestii oświeci (po zakończeniu głosowania, oczywiście).

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 09:12
autor: Dragon Kamillo
Ja zagłosowałem na 3, 6 i 11.

A teraz wypisuję co mi się nie podobało itp.
1 - różne grubości ścian, inne drzwi, trochę bez sensu
2 - CIENIE, mogło to być fajne sekretne pomieszczenie, jasne kafle podłogi zepsuły efekt
3 - ten dziwny korytarz z boku, zagłosowałem tylko dlatego że to większe pomieszczenie przypomina aule mojego liceum.
4 - najlepsza z cieniowatych mapek, myślę nawet że gdyby wywalić te nieszczęsne cienie wielkiej różnicy by nie było. Ale schody i górny korytarz jakoś się nie kleją (schody karzą przypuszczać że jest on wyżej, ale sufity że jest na tym samym poziomie co reszta).
5 - różne grubości ścian, trochę brak logiki.
6 - fajnie dużo przestrzeni, w grze jakby postawić eventy, gracz nadal będzie miał sporo miejsca do chodzenia. Ale fakt, pisałem już o tym wcześniej, drewniane elementy w tym rtp są z lekka brzydkie.
7 - kościół jak kościół, mi szczególnie podoba się zakrystia.
8 - wielka sala, lekko dziwne ułożenie, lepsza z map które mają ten motyw, ale ogólnie mi się nie podoba
9 - syf, mapa na pierwszy rzut oka wydaje się genialna, jednak gdy się przyjrzysz jest całkowicie nielogiczna. Do tego jakby postawić eventy, jest całkowicie niegrywalna.
10 - mi się jakoś nie spodobała, plus ten nie wiem po co zabieg z tą szafką. To chyba jakieś biuro.
11 - fajna mapa, nie wiem dlaczego tak po niej co niektórzy jeżdżą. Jak dla mnie tam gdzie są te kolumny to jest taka wielka wnęka ze sklepem. Z tyłu jest magazyn, a obok mieszkanie. Podobnie jak w Lalce, tylko że tam mieszkanie było z tyłu XD.
12 - pomieszczenie opatrzone krzyżem jest genialne, ale podobnie jak Kleo co oznaczają te symbole? To bogate już takie genialne nie jest.
13 - O to ta gorsza mapa w stylu 8. Tak szczerze tylko ta ściana mi się jakoś w tej mapie bardziej podoba.
14 - dziwne. Pomieszczenia mają jakieś takie nienormalne kształty, to przejście jest w sumie takie se (autor powinien dziękować Jazzowi że jednak nie dał tego jako autotiles XD), no i mapa wydaje mi się że nie ma wejścia - jakoś takie dziwne wrażenie to coś na dole robi.

Jak macie problemy na którą mapę zagłosować to zagłosujcie na moją XD. Dwie podpowiedzi: ma ona wymiary 20x15 tili i jest zbudowana z tego tilesetu: http://i.imgur.com/QMwBpUl.png.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 09:54
autor: lorak
Od początku jak zobaczyłem ten chipset to zastanawiałem się, jak używa się tych cieni w dobry sposób. Teraz, po obejrzeniu mapek dalej nie mam zielonego pojęcia.

Głosy poszły na:
4 i 14 - właśnie za cienie, bo wydaje mi się, że wyglądają najlepiej spośród wszystkich na prezentowanych tu mapkach. Dodatkowo 14 fajnie uniknęła chaosu. Zagospodarowanie względnie dużej przestrzeni to jest coś, co ja u siebie muszę jeszcze wyćwiczyć.
7 - pomysł z kościołem prosty, ale wyszedł nieźle i szkoda tylko, że kafelek dywanu był taki paskudny.

Poza tym podobała mi się 9 - ale nie dałem głosu bo raczej i tak wygra :)
I w ogóle nie rozumiem co dzieje się na 5 - te ściany to chyba robota jakiegoś szalonego potomka Dedala.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 10:22
autor: Dragon Kamillo
Kafelek dywanu jest skopany, bo sam ze sobą się nie zapętla, ale za to ma inną właściwość. Z jakiegoś powodu gdy położymy go w ten sposób:Obrazek to siedzi OK. Dziwne że nikt tego nie wykorzystał, ja widzę co najmniej dwie mapki w których bez zmiany układu byłoby to możliwe.

No ale w większości map chyba nie było innego rozwiązania.

Edit: czy mi się tylko wydaje, czy 6 ma faktycznie inny odcień sufitów niż reszta?

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 11:58
autor: ADI
Dragon Kamillo pisze:czy mi się tylko wydaje, czy 6 ma faktycznie inny odcień sufitów niż reszta?

Też się zorientowałem XD

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 12:15
autor: Jazzwhisky
Dragon Kamillo pisze:Edit: czy mi się tylko wydaje, czy 6 ma faktycznie inny odcień sufitów niż reszta?
Yup, nie tylko to wyróżnia tę mapę (porównaj np. cienie), ktoś inaczej zaimportował tileset, stąd ten efekt.

A z kryteriami, które przyjął DK - nie przesadzałbym, myślę, że niektóre wymagania potrafiłyby bardziej zadziwiać (i spoko), ale w zasadzie to ze względu na ilość mapek wszyscy jesteśmy skazani na surowe wybory. Ja np. odrzucałem w trzeciej kolejce mapki, które miały wyraźnie źle powstawiane schody, mnie to strasznie razi, to jak z tymi złudzeniami, w których jak już zobaczysz pewien obraz, to trudno się przestawić na inny. =)

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 30 kwie 2015, 14:39
autor: X-Tech
Ja oceniam wg. spójności, genialności, pomysłowości wg. możliwości wykorzystania kreatywnie w grach, oraz wg. podejścia do możliwości użycia jednego tileseta na masę sposobów bez odczucia, że kolejne lokacje to pliki tego samego randomowego tworzywa tj. gdyby wszyscy wrzucili zapychadła maksymalne wykorzystujące większość dostępnych elementów tilea - mapy by były podobne do siebie niemal jak 2 krople wody.

W ogóle to już nie wrzucałem map przez ostatnie 2 kolejki, bo większość kryteriów mnie nie jara i jest wbrew temu co ja lubię aczkolwiek spoko, że ładność/chodzenie w stronę kartek świątecznych prowadzi, (bo i tak te mapy nie idą w gry) a przynajmniej jest na co popatrzeć XD

W ramach powrotu do normy robię sobie lokacje pod grę, bo robienie samych map dla map to trochę trauma dla mojej wyobraźni xd

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 01 maja 2015, 12:17
autor: Jazzwhisky
I ostatnie wyniki, cały sezon minął pod znakiem udanej obrony wywalczonych pozycji. =)

1 Prometherion (16-16)
2 Adrapnikram (15-9)
3 Deathwing/Dragon Kamillo (13,5-7)
5 ka0909 (12-6)
6 Sefiro/GameBoy (10,5-4)
8 Endvorte/ADI/CrasheR (8-3)
11 lorak/Noruj (5,5-2)
13 Athanor/Kryzz333 (3-1)


Ostateczna tabela pojawiła się już w temacie wyników - viewtopic.php?p=55322#p55322, ostatnią sztukę RMVXA wygrał Adrapnikram!

Fun fact - Prometherion wygrywając czwarty raz pobił kolejny rekord, dotychczas trzy samodzielne zwycięstwa w jednym sezonie zaliczył (w pierwszej edycji konkursu) tylko LasTTurN.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 01 maja 2015, 14:11
autor: Adrapnikram
No to tutaj podziękuje szczególnie za głosy na mój twór z nierównymi ścianami, łóżkami w przejściu w jadalni i szafą z książkami ukrytą w przedpokoju :lol: (mapa 5).
Gratki dla zwycięzcy.
Ostatecznie zagłosowałem na:
3, 12 i 13
Nie spodobały mi się za szczególnie, ale uważałem że powinny być nieco wyżej. No i ten Hogwart.
Nadal czekam na wyjaśnienia autora mapki o numerze 12.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 01 maja 2015, 14:33
autor: lorak
Gratulacje!

Moja była ta bez obramówki przy suficie. Zawaliłem sprawę z tymi cieniami i upchnąłem zbyt dużo śmieci. Sam bym na nią nie zagłosował.

Dla sprostowania: to nie tak, że nie chciało mi się bawić z tymi dziwnymi kafelkami do sufitu. Zrobiłem dwie wersje: z i bez nich, a ostatecznie po prostu wysłałem tę ładniejszą. Nie rozumiem czemu wszystkim się ta ramka tak podoba. Moim zdaniem część z mapek tutaj wyglądałaby o wiele lepiej bez niej.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 01 maja 2015, 14:57
autor: Sefiro
Mapa nr #13, czyli "Hogwart" jest moja.
Strasznie pusta wszyła. Nie spodziewałem się, że ktokolwiek na nią zagłosuje xD
Dzięki za głosy :wink:

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 01 maja 2015, 15:13
autor: CrashuR
Moja jest 14 z półprzeźroczystym przejściem ^^