Strona 1 z 5

Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 19:08
autor: Jazzwhisky
Finałowa kolejka siódma!

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 28.04.2015 włącznie (poprawione!), oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RMXP)

Ostatnie starcie z mapami w tym sezonie, przypominam - trwa rywalizacja w Lidze, Pucharze i dodatkowy konkurs z RMVXA! Nic nie jest przy tym ostatecznie rozstrzygnięte, zachęcam do udziału, zwłaszcza, że mapka do wykonania jest niewielka.

Uczestnicy pozostali w rywalizacji o steamowy RM-zestaw, liga już się kończy, zatem wyjątkowo proszę o wybór dwóch przeciwników z listy: Endvorte, Adrapnikram, ADI, Kryzz333. Jeśli w tej ostatniej rundzie pokonacie obu wskazanych rywali, Maker jest wasz.

Plik tilesetu:
Spoiler:

Cofamy się do hardkorowych źródeł. W marcu minęło 18 (sic!) lat odkąd pojawił się nasz pierwszy Maker na PC, czyli RM95. Niejedno z zastosowanych w nim rozwiązań porzucono potem wraz z premierą RM2000, ale powrócono do nich wraz z wydaniem RMXP. Świetnym przykładem są tilesety, ten powyżej jest zestawieniem grafik prosto z RTP i choć nie jest idealnie przystosowany dla RMXP (nie-autotile), to mimo to jest wart tej próby i poznania - rozmiary mapy nie są duże, we wszystkim powinniście połapać się też dosyć szybko.

Rozmiary pracy: 20x15 pól (640x480px)

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 19:19
autor: ADI
Jazzwhisky pisze:- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 21.04.2015


Pojęcie czasoprzestrzeni, nabiera nowego znaczenia na Scenie RM'a :P

Co do konkursu o mejkera, a co jeśli będzie remis?
Wygra ten który zdobył więcej punktów, od drugiego zwycięzcy?

Liczę na większe zainteresowanie, jak w poprzedniej kolejce.
(Coraz mniej map, coraz mniej głosów - co z Wami?)
Tileset, daje sporo możliwości.
No... Panowie... Bierzemy się do roboty! :D

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 19:36
autor: X-Tech
Mi się ten tileset podoba.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 19:44
autor: Prometherion
Zobaczymy co z tego wyjdzie, mapka wnętrza, i to jeszcze w takim rozmiarze? Tym razem moja "impreza" się nie przedłuży i mapkę oddam w terminie:) Kilka lokacji da radę z tego posklejać.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 19:52
autor: Deathwing
To pozamiatane, bo moje wnętrza są do bólu zwyczajne :) Tileset jest całkiem ładny, ale absurdalnie złożony, tzn niepotrzebnie te same obiekty są po kilka razy na różnym tle, zamiast na przezroczystym i to samo się tyczy dolnych części ścian. A za rozłożenie autotile na części pierwsze autor powinien się smażyć w piekle :D

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 20:02
autor: Dragon Kamillo
To raczej odwrotnie, nie znasz RM95, więc nie wiesz.

Elementy mogłyby być na przeźroczystym tle, ale dla każdego musiałbyś użyć eventu żeby postawić (RM95 ma jedną warstwę, a drugą tylko na zdarzeniach). Powiesz, no dobra OK, stawiałbym na eventach - tu jest inny problem, tych na mapie możesz mieć max 500.

Co do autotile to Jazz powinien się smażyć w piekle że tego nie złożył do kupy, RM95 ma właśnie taki szablon autotilesa, i możesz go stawiać automatycznie (tak jak w innych RMach), albo właśnie po kawałku (RMXP, 2 kliknięcia na autotile). Są plusy i minusy takiego układu.

Kurde zobaczy się co z tego wyjdzie, kolejka to RM95 w bardziej przystępnej dla ogółu formie.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 20:08
autor: Jazzwhisky
Sami się smażcie! =D

Tak bardziej serio, składałem na tym mapy, wygląda przerażająco, ale szybko idzie, bez dramatu, zwłaszcza na małej mapce, gdzie trudno o skomplikowane konstrukcje. A Deathwing wygrywał już i zdobywał najwyższe miejsca w kolejkach z wnętrzami, nie dajcie się zwieść. ;)

Historycznie bardzo zabawnie to wyszło wraz z informacją o oficjalnej angielskiej wersji RM2003 i premierze następnego RM w tym roku.

@ADI - musisz pokonać (nie zremisować!) obu wybranych przeciwników, ale jeśli uda się to więcej niż jednej osobie (może się udać maksymalnie dwóm), to wszystkie wygrają zestaw.

A, błąd z datą oczywiście poprawiłem, dzięki za czujność.

edit-dół
Nie, nie nie, nie mija się z celem, wręcz odwrotnie! RM95 nigdy w LM nie zobaczymy, widziałem tileset przy jego składaniu, parę elementów wyrzuciłem/dostawiłem, ale podejmując wybory zdecydowanie chciałem oddać Wam charakter pracy w tamtym Makerze chociaż trochę. Jedyne za co można mnie zlinczować, to te słodkie nie-autotile.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 20:22
autor: Deathwing
Dragon Kamillo pisze:Elementy mogłyby być na przeźroczystym tle, ale dla każdego musiałbyś użyć eventu żeby postawić

OK, tyle że XP nie ma takich ograniczeń i jak dla mnie kopiowanie tilesetu ze wszystkimi jego wadami mija się z celem. Dużo sensowniej byłoby to edytować i dostosować do nowego makera, ale te uwagi już tak na marginesie, bo wiadomo, że nic się nie zmieni i wszyscy muszą się męczyć z tym co jest :P

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 20:41
autor: Adrapnikram
Moje dwie wcześniejsze prace z wnętrzami skończyły się na 4 głosach każda zatem...
Z tego co pamiętam to Kryzz miał ładne wnętrze. Jest naprawdę ciekawie.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 24 kwie 2015, 21:04
autor: Kryzz333
Ładne i ciekawe może, tylko żeby jeszcze ludzie na nie głosowali :lol:

Tileset jest spoko, chociaż poszatkowany autotile to hardkor. Chociaż z drugiej strony można uznać, że daje to więcej możliwości.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 25 kwie 2015, 19:08
autor: Adrapnikram
Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 25 kwie 2015, 19:20
autor: Amelanduil
Adrapnikram pisze:Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?

To chyba nawet trzeba usunąć jak na moje...

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 25 kwie 2015, 21:46
autor: Dragon Kamillo
Tak niebieskie tło to przeźroczyste w tym zestawie w RM95. Ale też i nie musisz go usuwać XD.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 26 kwie 2015, 16:39
autor: Jazzwhisky
Adrapnikram pisze:Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?
Zaznacz przezroczystość przy imporcie, jak w przypadku każdego innego tilesetu.

Re: Sezon IV - kolejka 7

: 27 kwie 2015, 21:43
autor: Adrapnikram
Oj... Mogę się chyba pożegnać z VX Acem i TOP 5
Ale i tak jest super. Ogólnie po analizie tileset jest super ładny ale nie ma w nim jak wykorzystać kreatora map w XP. Wszystko szło zrobić w 1 warstwie + parę ozdobników w 2. Jakoś nie idzie mi klejenie wnętrz. Lecz z drugiej strony swoja mapka nie podoba, a że mam fatalny gust to może uda mi się wyciągnąć więcej niż 4,5 punkta.