Sezon V - kolejka specjalna

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 19 cze 2016, 11:41

Map001
3
5%
Map002
1
2%
Map003
3
5%
Map004
1
2%
Map005
5
8%
Map006
9
15%
Map007
2
3%
Map008
2
3%
Map009
7
11%
Map010
8
13%
Map011
6
10%
Map012
4
7%
Map013
2
3%
Map014
6
10%
Map015
2
3%
 
Liczba głosów: 61
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Jazzwhisky » 30 kwie 2016, 23:56

I już startujemy, ale przedpremierowo, bo nie jest to kolejka pierwsza, a dodatkowa, której wyniki poznamy dopiero na samym końcu rywalizacji.
Niemniej jest to okazja, zeby zapoznać się z zasadami, które będą obowiązywać w pozostałych sześciu odsłonach rywalizacji, wszystkie szczegóły poniżej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do 16.06.2017, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie (połowa czerwca!).
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (Dowolny RM)

Podobna rywalizacja narzucała się już od bardzo dawna, pora więc urzeczywistnić ten scenariusz. Mapę w kolejce specjalnej wykonujecie przy wykorzystaniu dowolnego RM oraz dowolnego tilesetu z RTP. Oznacza to, że w grę wchodzą wszystkie dostępne wersje Makera dla PC Windows, poczynając od RM95, a kończąc na RMMV. Obejmuje to także wersje nieoficjalne, tłumaczenia (np. RMME) itp., ważne jednak by użyte grafiki pochodziły jedynie z oficjalnej dystrybucji RM i pozostały nieedytowane (żadnych wycinanek, sklejania tilesetów), czyli: żadnych origów, ripów czy editów stworzonych przez Was, czy dodawanych nieoficjalnie. Możecie przy tym wybierać w database dowolne zestawy autotile czy części tilesetu (A1/A2 itd.). W razie wątpliwości - pytajcie w temacie.

UWAGA! W tej kolejce używacie wyłącznie tilesetów/autotile, żadnych charów czy grafik innego typu.

Rozmiary pracy: 30x20 pól

Przy okazji kolejka specjalna to także okazja na załapanie się na jedną ze steamowych wersji RMXP lub RM2003. Jeśli zależy Wam na zdobyciu którejś z nich, zaznaczcie to przy wysyłaniu pracy. Jeśli będziecie najlepsi w walce o wybraną wersję - trafi ona w wasze ręce na koniec rywalizacji w LM. :)

To tyle, przypominam, na mapy czekam aż do zakończenia konkursu w czerwcu, macie dużo czasu na wybór wersji RM, tilesetu i dopieszczenie map. Dla jasności - tak, wszystkie mapy wezmą udział w jednym głosowaniu obok siebie, będzie to starcie w kategorii całkowitego Open. Gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: GameBoy » 01 maja 2016, 00:11

4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).


Trochę dziwny wpis, skoro korzystamy w tej kolejce tylko z tilesetów to użycie pozycji startowych (bohaterowi można/trzeba dać pustą grafikę by móc poruszać się po mapie w celu robienia screenów) pojazdów jest bez sensu w ogóle.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Kryzz333 » 01 maja 2016, 00:20

Formuła kolejki świetna. Spodziewam się wielu fantazyjnych map, szczególnie że dochodzą autotile :3
Spoiler:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Jazzwhisky » 01 maja 2016, 00:34

@GameBoy - ten temat wypływał w poprzednim sezonie i chyba nawet wcześniej, nie tylko z tego powodu. Te porady to standardowy zestaw, który doklejałem do każdego tematu z informacjami startowymi, traktujcie go ogólnie jeśli chodzi o rywalizację, a nie w odniesieniu do konkretnej kolejki. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 184
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Prometherion » 01 maja 2016, 07:43

Hm, to może być bardzo ciekawa kolejka. Mnogość dróg, którymi można pójść, przynajmniej dla mnie może stanowić nie lada problem - będę miał cholerny dylemat jaki wybrać tileset. :) Poza tym o wiele łatwiej można będzie odgadnąć, która mapka należy do kogo. Wiadomo, iż każdy ma swój mniej lub bardziej rozpoznawalny styl, a do tego dochodzi jeszcze ulubione środowisko, w którym dana osoba pracuje. Z pewnością ja nie zrobię mapki w VX, tak samo np. Michu nie wykona jej w XP(prawdopodobnie).
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Soul » 01 maja 2016, 13:57

Nie rozumiem jednej rzeczy-to zmiana autotilesetów w bazie danych tilesetów w rmxp jest dopuszczalna? (mam na myśli oczywiście zmiane/dodanie autotile które są w rtp).
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Jazzwhisky » 01 maja 2016, 14:07

Rzeczywiście, może wymaga to uściślenia - nie możecie edytować żadnych plików (np. łączyć tilesetów), ale w przypadku RMXP czy RMVXA możecie w Database ustawić dowolny zestaw autotile czy grafik A1/A2/A3..., oczywiście w ramach RTP, czyli tych plików, które są dostępne defaultowo.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 265
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Necromo » 04 maja 2016, 14:52

Można w tej kolejce używać warstwy zdarzeń?
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPl
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPl
No niestety jest to wykorzystywane na plus.

Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Jazzwhisky » 05 maja 2016, 00:46

Oczywiście, w kolejce specjalnej nie ma żadnych dodatkowych ograniczeń, pod tym względem wszystko działa tak jak w pozostałej części konkursu.

Btw, dostałem już pierwsze prace :))), ale przypominam, macie mnóstwo czasu, prezentacja map z tej kolejki pojawi się na forum dopiero na samym końcu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Jazzwhisky » 10 cze 2016, 15:49

I podbijam jeszcze raz, bo nie mam jeszcze nawet dziesięciu prac, a pojawił się obiecany, ostateczny termin nadsyłania prac w kolejce specjalnej - czwartek, 16.06.2016 włącznie, czyli na wykonanie mapy będziecie mieli jeszcze trzy dni ekstra po zakończeniu kolejki 6. Głosowanie wystartuje zaś już następnego dnia, jakąś dobę po zakończeniu głosowania w kolejce 6, a ostateczne wyniki V Sezonu LM pojawią się w niedzielę, 19.06.2016.

Przypominam też, że kolejka specjalna to opcja na wygranie RM2003 lub RMXP (niestety rozdaliśmy wszystkie RMVXA, a było tego trochę, w poprzednim Sezonie i jego okolicach), wystarczy zaznaczyć wersję przy przesyłaniu mapy (nie trzeba tego robić) i liczyć na pokonanie innych chętnych uczestników rywalizacji. Btw, w sprawie nagrody dla zwycięzcy w całym Sezonie - mam już w rękach coś takiego :) - http://i.imgur.com/RFClxGO.jpg, ale z wciąż otwartą opcją wymiany na jakąś podobną pozycję, zobaczymy jak to wyjdzie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: CrashuR » 10 cze 2016, 15:58

Makera chetnie bym przygarnal, ale znajac moje szczescie bede drugi i zabraknie mi 1 glos przez co umre wewnetrznie. xD
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: GameBoy » 10 cze 2016, 20:45

Ech, jakbyś wcześniej pokazał nagrodę to bym się bardziej postarał z dwoma poprzednimi mapami. :v
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 405
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Ekhart » 11 cze 2016, 05:57

GameBoy pisze:Ech, jakbyś wcześniej pokazał nagrodę to bym się bardziej postarał z dwoma poprzednimi mapami. :v nie odpaść
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: Adrapnikram » 15 cze 2016, 16:45

To ja się pochwalę, bo mapa którą zrobiłem jest chyba najlepszą jaką zrobiłem w całej karierze. Oczywiście bez mgieł, świateł itp.
A już na pewno najlepsza mapa, którą zrobiłem w RTP
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
PAKKK
Posty: 37
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:16

Re: Sezon V - kolejka specjalna

Postautor: PAKKK » 15 cze 2016, 18:51

Mapki można podsyłać do czwartku godziny 00:00?

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości