Sezon V - kolejka 1

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 12 maja 2016, 00:27

Map001
5
4%
Map002
7
5%
Map003
6
4%
Map004
1
1%
Map005
20
14%
Map006
2
1%
Map007
24
17%
Map008
3
2%
Map009
3
2%
Map010
5
4%
Map011
5
4%
Map012
9
6%
Map013
4
3%
Map014
7
5%
Map015
3
2%
Map016
1
1%
Map017
2
1%
Map018
1
1%
Map019
11
8%
Map020
5
4%
Map021
5
4%
Map022
9
6%
Map023
1
1%
 
Liczba głosów: 139
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon V - kolejka 1

Post autor: Dragon Kamillo »

Jak na godzinę mapkowania, to nawet, nawet mi poszło...

Ja głosowałem na 1, 10, 13 i 15.
1 i 10 - proste, podobne, tylko że jedno w lato, drugie w zime. A przy okazji zauważyliście brak jesiennych tili w większości zestawach, nawet w RTP, jest tylko lato (od biedy nada się też na wiosnę) i zima XD.
13 i 15 zaś kojarzy mi się z jakimiś sielankami, takie miejsca gdzie chciałoby się być.

Co do innych map które zwróciły moją uwagę:
3 - rozdupca mnie nazywanie tego muru akweduktem XD
5 - chętnie zobaczyłbym w takim stylu całe miasta, to dobry sposób na mapkowanie
6 - prawie mój głos, podoba mi się
7 - okna i kosz - genialne, reszta jakoś mnie nie jara.
9 - s... yyy bałagan, dziwna kratownica w lewym dolnym rogu.
11 - mam z tą mapą problem...
14 - powodzenia w czołganiu się w korytarzu XD
17 - fajna mapa, jednak pewien szczegół mnie bardzo razi i dlatego odpadała, i to nie był brak panoramy. Tylko to dziwna jedna podstawa góry, za bardzo zwraca na siebie uwagę.

Ogólnie fajne mapy, większość jest na niezłym poziomie.


Co do 11, przyłączam się do prośby o wyjaśnienie jak zostało zrobione to drzewo. Niestety sposób który opisałeś działał w XP, ale VX i ACE zostały go pozbawione. Sprawdziłem nawet przed chwilą w sreamowej wersji (a nuż wyszła jakaś nowa wersja która to wraca), ale nie, nie ma tam tej opcji.

W VX i ACE da się to zrobić prosto (ścieżka, ruch eventu => zmień przeźroczystość i odznaczenie powtarzaj ruch), ale to raczej jest już użycie komendy co jest w LM zabronione - no chyba że o czymś nie wiem...

Pamiętam, że podobny (choć dotyczący czegoś innego) problem miałem z jedną mapą w poprzednim LM w VX ACE, w końcu i tak nic się nie wyjaśniło...
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon V - kolejka 1

Post autor: Adrap »

Dragon Kamillo pisze:11 - mam z tą mapą problem...
Ja też, nie wygrała ;(
Dragon Kamillo pisze:Co do 11, przyłączam się do prośby o wyjaśnienie jak zostało zrobione to drzewo. Niestety sposób który opisałeś działał w XP, ale VX i ACE zostały go pozbawione. Sprawdziłem nawet przed chwilą w sreamowej wersji (a nuż wyszła jakaś nowa wersja która to wraca), ale nie, nie ma tam tej opcji.
Noo, tak, zrobiłem to na Set Move Route.
"Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne."
Ja to tak zrozumiałem. Po prostu opcja event graphic-transparent jest w komendach :V
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 1

Post autor: Jazzwhisky »

Adrap, to nie powinno tak być, w tym zapisie chodzi tylko o zanaczenie on/off (w RMXP pełne ustawienie) opcji w oknie zdarzenia.
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend.
To odnosi się także do komend w opcji ustawiania ruchu, nawet niektórzy o to pytali. Mi to w tym przypadku umknęło, bo pomyślałem o zwykłej przezroczystości, której ta wersja RM jest akurat pozbawiona, stąd kaszanka. Ale uczestników jest sporo, można zawsze dopytać, a np. DK zawsze wnikliwie przegląda wszystko, więc bądźcie ostrożni, please.

Rozumiem, że tym razem to omyłka, jest w tym trochę mojej winy, bo nie jest to opisane wystarczająco, a w każdym RM ta opcja wygląda inaczej. Gdyby jednak komuś z głosujących (na tę mapę) robiło to potworną różnicę - proszę o sygnał na PM.

edit
Ofkoz w tym ostatnim zapisie mam na myśli ew. opcję wycofania swojego głosu (bez możliwości przeniesienia), na pewno nic więcej. Sytuacja to w 100% zwykła pomyłka, dobrze tylko, że ją wyjaśniliśmy, przy tej ilości map, screenshotów, opcji, niuansów wersji RM i PMek niektóre rzeczy potrafią umknąć jednej osobie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 1

Post autor: Michu »

Myślę, że z uwagi na faktycznie nie do końca jasny zapis regulaminowy powinniśmy przymknąć na całą sytuację oko i potraktować ją jako nauczkę i przestrogę na przyszłość, a Dragon Kamillo powinien otrzymać umowną rangę forumowego audytora.
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon V - kolejka 1

Post autor: GameBoy »

3 - rozdupca mnie nazywanie tego muru akweduktem XD
Mnie też. XD
Aczkolwiek podczas tworzenia w pewnym momencie podmieniłem górę muru na wodę, ale słabo to wyglądało.
Zablokowany