Strona 3 z 6
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 00:28
autor: Jazzwhisky
Ok, startujemy z pierwszym głosowaniem
V Sezonu Ligi Mapperów!
23 mapy to całe 14MB obrazków do wczytania, ale mam nadzieję, że wasze przeglądarki podołają. Zasady głosowania poniżej,
bardzo proszę o kulturę, tradycyjnie pomysłowość autorów nie zna granic, to cecha rozpoznawcza LM. :]
Jazzwhisky pisze:Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z CZTEREMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Map001
Map002
Map003
Map004
Map005
Map006
Map007
Map008
Map009
Map010
Map011
Map012
Map013
Map014
Map015
Map016
Map017
Map018
Map019
Map020
Map021
Map022
Map023
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 00:32
autor: Kryzz333
Większość map wygląda świetnie, chociaż zazwyczaj każdej coś brakuje. Wybór będzie bardzo ciężki.
EDIT.:
Bardzo dużo improwizowania w tej kolejce
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 00:50
autor: Amelanduil
Mam dziwne deja-vu związane z 23-cią mapą... mógłbym przysiąc, że gdzieś już ją widziałem.
Dobra kolejka, zobaczymy jak się rozłożą głosy :d
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 01:13
autor: Kleo
Od prób zrozumienia logiki niektórych map zakręciło mi się w głowie, takoż od bogactwa szczegółów na niektórych innych (a czasem i tych samych). Iście, ciekawa kolejka, ale chyba z głosowaniem muszę poczekać, aż mi się to wszystko trochę poukłada.
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 01:50
autor: Crashykk
Nie wiem kto wykonał mapkę nr 7, ale przyznać trzeba, że opanował korzystanie z tego tilesetu do perfekcji.
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 02:48
autor: ADI
Miałem spać a paczam wciąż na te Wasze dzieła... W tym roku kaszany też nie widzę, raczej ciastka z kremem :)
Ja od razu swoich faworytów wybrałem, chociaż i tak przejrzałem wszystko z 53 razy, przysnąłem przy tym ze 2 razy, oblałem się gorącą kawą xd no ale w końcu zagłosowałem :)
Dobra kolejka.
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 08:01
autor: Prometherion
Pierwsze wrażenie - wow, sporo niezłych "pocztówek". Bardzo mnie dziwi prawie całkowity brak wnętrz, gdyż te najłatwiej było wykonać. Myślałem, że ktoś skleci karczmę czy inną chałupę, a tu same góry i lasy:) Natomiast niektóre mapki cierpią na ewidentne horror vacui, np.9 to niezły odlot:)
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 08:26
autor: GameBoy
Na pierwszy rzut oka się załamałem, ale potem na szczęście stwierdziłem, że jednak większość map wcale nie jest tak dobra jak się wydaje.
Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że u większości osób tutaj więcej kwiatków = lepsza mapa to już może nie być tak różowo. ;/
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 08:28
autor: lorak
No, 9. niezła. Przy tak bogatym tilesecie umieszczenie niemal wszystkiego co się da na jednej mapie jest nie lada sztuką :) Śliczne te mapki. Tak jak się spodziewałem, miałem przynajmniej z 7 typów które podobały mi się na równi.
W ogóle, dla mnie kolejka z tak bogatym tilesetem była wyjątkowo trudna, to decydowanie do jakiego ograniczyć się zestawu kafelków. Mam nadzieję na jakiś wyjątkowo skromną grafikę w następnej kolejce, tak dla odpoczynku.
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 10:03
autor: Spider
map 2 zrobiona pod rozgrywkę platformową, bardzo oryginalnie. Odpada ze względu na brak panoramy której nie można było użyć i ja nie mam zamiaru sobie żadnej wyobrażać. 17 Mapka jest ekstra ale czarne tło mi nie pasuję do tego klimatu rtp, myślę o mapce jak o czymś niedokończonym. Wszystkie są super, bardzo ciężko będzie mi zagłosować na jakąś. Moją uwagę przykuła mapa 9 wygląda jak obrazek, jest tutaj teren gór i część miasta, mało powtarzających się klocków ma to w sobie coś magicznego, potrzebuję jeszcze dopracowania podobnie jak mapa 20, bardzo spoko mapki pograł bym w nie na fullscreenie. mapa 7 jest perfekcyjna, jednak trochę ograna ale nadal spoko. Moim faworytem jest mapa 8 i mimo że jest płaska jak reszta nie wymienionych prze zemnie mapek to kojarzy mi się z pokemonami i nie jestem w stanie przejść obok niej obojętnie. mapa 6 to gulasz. Na pierwszy rzut oka wygląda dobrze ale jak się przyjrzeć to widać zbyt dużą ilość powtarzających się elementów i to wygląda jak objaw nudy, zero kreatywności większość map jest taka. Ciężko ale zapowiada się zdrowa rywalizacja. Przeoczyłem mapkę nr.5 jest niesamowita podoba mi się cień od mostu na wodospadzie w niej. szkoda że nie zdążyłem zagłosować na nią tylko oddałem głos na te co maja po 0 punktów.
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 10:58
autor: Endvorte
Faktycznie, tak jak napisał Prometherion:
Pierwsze wrażenie - wow, sporo niezłych "pocztówek".
Jednak po dłuższej analizie można stwierdzić, cytując zaś GameBoya:
że jednak większość map wcale nie jest tak dobra jak się wydaje.
Trudno się nie zgodzić - dużo map jest albo przesadzonych (za dużo niepotrzebnych zapełniaczy), albo czegoś im brakuje.
Moje głosy:
2 - Pierwsze co można powiedzieć to świetny pomysł :). Aż jestem nadal zdziwiony że próba wykonania platformowej lokacji prezentuje się tak dobrze. Tzn. wiadomo - brakuje tu pewnych elementów, jak i kłuje w oczy brak panoramy, jednakże wszystko to w jakiś sposób po prostu dobrze się zgrało. Można odnieść (w pewnym stopniu) wrażenie jakby tileset był na serio platformowy. Plus więc dla autora za zauważenie takiej możliwości i za odwagę.
3 - Jestem w stanie zrozumieć, że dla kogoś taka lokacja może być zbyt prosta i bez rewelacji, jednak myślę że to nie do końca błąd - mapka spełnia swoją rolę. Jest to miła dla oka, sensownie rozplanowana lokacja - jakby wprost wyciągnięta z gry. Nie za dużo, nie za pusto, wszystko postawione nie bez powodu - dobra robota autorze.
5 - Bardzo starannie i elegancko wykonany urywek miasta - też jakby wyjęty wprost z jakiegoś dobrego rpga. Podoba mi się to, że mimo dopracowania pewnych szczegółów, autor jednocześnie nie zapomniał o zachowaniu niezbędnej przestrzeni. Mam tutaj wrażenie jakby autor chciał trochę bardziej poszaleć, pofantazjować ze swoim tworem - toteż mapka trochę graniczy z przesadnością i wywołaniem oczopląsu - ale ostatecznie udało mu się nie przesadzić, zachować zdrowy rozsądek.
To już wszystkie głosy - nie użyłem czwartego, coby nie robić tego po prostu na siłę.
Mapki na które chciałem zagłosować:
6 - Bez wątpienia niezła odskocznia od reszty map, ale widoczny brak dalszego pomysłu na wypełnienie mapy.
Spider pisze:mapa 6 to gulasz
Się uśmiałem :D.
11 - Fajna zabawa elementami wodnymi, ale kurcze, autorze - czemuś zrobił tyle błędów? :D Brakujące elementy wzgórz, ucięta trawa, dwa pnie drzewa obok siebie - no aż szkoda. Fajny pomysł też z tym do połowy zalanym drzewem. Także autorze - na drugi raz, proszę cię, poświęć te kilka dodatkowych chwil na wyłapanie błędów, bo masz naprawdę potencjał :).
22 - Początkowo jak zobaczyłem tę mapę to się zdrowo ucieszyłem - moje klimaty :D. Jak z jakiejś gierki z dzieciństwa typu Evil Islands czy Warcraft III, serio. Tylko potem niestety oczy mnie rozbolały, bo znowuż - za dużo tu wszystkiego (przynajmniej dla mnie). A więc - klimat mega, najlepszy chyba spośród map - jednak za gęsto, autorze, zbyt zacieśnione to wszystko i wzrok nie może się dobrze skupić na czymś konkretnym, a naprawdę szkoda.
No i to wszystko. Życzę wszystkim powodzenia w następnej kolejce!
Pamiętajcie że teraz dopiero się tak naprawdę zacznie - mapperzy będą eksperymentować coraz bardziej, a oceniający - co jest najlepsze - będą zmieniać swoje kryteria oceniania - czyli może się wydarzyć właściwie wszystko :D.
Do następnego więc!
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 13:38
autor: Yoroiookami
Niektóre mapki wyglądają ślicznie, od niektórych chyba zaraz dostanę zeza, a część jest trochę nielogicznie zrobiona. Na przykład nie rozumiem użycia drewnianego mostu tuż nad rzeką lawy.
Zagłosowałem na 3, 5, 7 i 13. Każda z nich jest ciekawa i ma w sobie coś fajnego. Niektórzy chyba mają dużo doświadczenia z tym tilesetem. :>
Jestem prawie pewien, że w tej kolejce nie zgarnę zbyt wielu punktów. No ale trudno. Zobaczymy co w następnej. >o>
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 14:37
autor: Prometherion
Moje głosy zasiliły konto:
2 - Wyróżniająca się na tle pozostałych obraną konwencją. Nic w niej nie kole w oczy, ciekawe zastosowanie muszelek jako deszczu. Szkoda tylko, że brak panoramy skutecznie odbiera wiele uroku mapce.
5 - Najlepsza mapka wykorzystująca motyw górskiego miasteczka. Jednak ma dwa elementy, które bym usunął lub zmienił: latarnie zupełnie tam nie pasują, a zwłaszcza miejskie latarnie; okna na wysokim domku są za małe, brzydko to wygląda i nieproporcjonalnie. Z powodzeniem można by jej użyć w grze.
12 - Tutaj z kolei sam mapping nie jest zbyt dobry, mnóstwo bym pozmieniał, jednak urzekł mnie pomysł na stworzenie wzgórza skazańców, którzy o rzut beretem znajdują się od swych wieczystych kwater. Zastanawia mnie tylko ta tablica ogłoszeń oraz wózek, jak oni nim zjadą, kiedy będzie na nim trzech umarlaków?
14 - Jedyna mapka wnętrza - oto powód mego głosu. Jednak trochę skopana jest perspektywa, zaburza to odbiór. Drugą wadą są zawijasy narożne, które należałoby usunąć i byłoby w porządku.
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 16:34
autor: Adrap
Cotygodniowy wtorkowy przegląd map #1
1 - Taka zwykła wykonana mapa jak do zwykłej RMówki. Dla mnie za dużo śmieci na ziemi. Fajnie widać głębokość wody.
2 - Widzę, że ktoś miał podobny pomysł. Jakby dół wyglądał jak góra to byłoby zdecydowanie lepiej. A tak, to widać kilka błędów, które psują perspektywę. Szczególnie dom z tym sianem i te niewpasowane kawałki kamienia.
3 - Naprawdę fajny zamysł, ale za prosto. I zły wodospad użyty chyba.
4 - Fajny kawał miasta, ale rozstawienie domu jakoś mi wszystko psuje. I kilka innych błędów
5 - O, tu już dobre wodospady. Ciekawa mapa, bez większych błędów chyba. Zasługuje na głos.
6 - Koncept fajny, gorzej z wykonaniem. Aczkolwiek kaszana to to nie jest ;)
7 - Najlepsza mapa. Co tu dodawać? Chyba ktoś obcykany z tilesetem i VX Acem
8 - Prosto, klasycznie, urokliwie. Brakuje tego polotu w robieniu map.
9 - Zrobiono tyle błędów ile się dało. Przypomina trochę labirynty Charliego
10 - Prosto, klasycznie, urokliwie. Brakuje tego polotu w robieniu map.
11 - Ciekawa wariacja z poziomami i wodospadami. Szkoda że tyle błędów.
12 - Prawa strona mapy mnie oddycha. Mapa otarła się o mój głos.
13 - To mi przypomina jakiegoś surwivala. Ciekawie to wygląda.
14 - Fajna kolorystyka, ale szarpane rogi i ten "most" to takie podstawowe błędy. Inne podłoże w każdym pomieszczeniu też psuje perspektywę.
15 - O, a tu jakiś rybak w RPG. Wygląda na coś w stylu Easter egga czy coś podobnego.
16 - Chyba najsłabsza mapa w zestawieniu. Jak z pierwszych projektów.
17 - Fajnie stonowane kolory (czarno-białe). Ciekawa wariacja. Ale brakuje mi więcej odnóg czy coś.
18 - Tu ciekawie, popsute wodospady. Nie wiem czemu ale przypomina mi lokację z Gothica.
19 - Usunąłbym tylko tą wyspę po lewej z namiotem. Reszta świetna.
20 - Tak jakby dać te sklepiki za płotem wyglądałoby ciekawiej i realniej. Tak kuje w oczy brak logiki.
21 - Jakby odbić lewą stronę na prawą, to lepiej by to mapie wyszło.
22 - Najs. Klimatycznie, ale zniżyłbym trochę "góry" do niezbędnego minimum
23 - Prosto, klasycznie, urokliwie. Brakuje tego polotu w robieniu map.
Re: Sezon V - kolejka 1
: 10 maja 2016, 16:50
autor: Amelanduil
Denerwuje mnie to gdybanie, bądźmy szczerzy, wszyscy wiemy kto zrobił siódmą mapę :P