Strona 6 z 6

Re: Sezon V - kolejka 1

: 15 maja 2016, 23:39
autor: Dragon Kamillo
Jak na godzinę mapkowania, to nawet, nawet mi poszło...

Ja głosowałem na 1, 10, 13 i 15.
1 i 10 - proste, podobne, tylko że jedno w lato, drugie w zime. A przy okazji zauważyliście brak jesiennych tili w większości zestawach, nawet w RTP, jest tylko lato (od biedy nada się też na wiosnę) i zima XD.
13 i 15 zaś kojarzy mi się z jakimiś sielankami, takie miejsca gdzie chciałoby się być.

Co do innych map które zwróciły moją uwagę:
3 - rozdupca mnie nazywanie tego muru akweduktem XD
5 - chętnie zobaczyłbym w takim stylu całe miasta, to dobry sposób na mapkowanie
6 - prawie mój głos, podoba mi się
7 - okna i kosz - genialne, reszta jakoś mnie nie jara.
9 - s... yyy bałagan, dziwna kratownica w lewym dolnym rogu.
11 - mam z tą mapą problem...
14 - powodzenia w czołganiu się w korytarzu XD
17 - fajna mapa, jednak pewien szczegół mnie bardzo razi i dlatego odpadała, i to nie był brak panoramy. Tylko to dziwna jedna podstawa góry, za bardzo zwraca na siebie uwagę.

Ogólnie fajne mapy, większość jest na niezłym poziomie.


Co do 11, przyłączam się do prośby o wyjaśnienie jak zostało zrobione to drzewo. Niestety sposób który opisałeś działał w XP, ale VX i ACE zostały go pozbawione. Sprawdziłem nawet przed chwilą w sreamowej wersji (a nuż wyszła jakaś nowa wersja która to wraca), ale nie, nie ma tam tej opcji.

W VX i ACE da się to zrobić prosto (ścieżka, ruch eventu => zmień przeźroczystość i odznaczenie powtarzaj ruch), ale to raczej jest już użycie komendy co jest w LM zabronione - no chyba że o czymś nie wiem...

Pamiętam, że podobny (choć dotyczący czegoś innego) problem miałem z jedną mapą w poprzednim LM w VX ACE, w końcu i tak nic się nie wyjaśniło...

Re: Sezon V - kolejka 1

: 16 maja 2016, 06:08
autor: Adrapnikram
Dragon Kamillo pisze:11 - mam z tą mapą problem...

Ja też, nie wygrała ;(
Dragon Kamillo pisze:Co do 11, przyłączam się do prośby o wyjaśnienie jak zostało zrobione to drzewo. Niestety sposób który opisałeś działał w XP, ale VX i ACE zostały go pozbawione. Sprawdziłem nawet przed chwilą w sreamowej wersji (a nuż wyszła jakaś nowa wersja która to wraca), ale nie, nie ma tam tej opcji.

Noo, tak, zrobiłem to na Set Move Route.
"Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne."
Ja to tak zrozumiałem. Po prostu opcja event graphic-transparent jest w komendach :V

Re: Sezon V - kolejka 1

: 16 maja 2016, 08:18
autor: Jazzwhisky
Adrap, to nie powinno tak być, w tym zapisie chodzi tylko o zanaczenie on/off (w RMXP pełne ustawienie) opcji w oknie zdarzenia.
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend.

To odnosi się także do komend w opcji ustawiania ruchu, nawet niektórzy o to pytali. Mi to w tym przypadku umknęło, bo pomyślałem o zwykłej przezroczystości, której ta wersja RM jest akurat pozbawiona, stąd kaszanka. Ale uczestników jest sporo, można zawsze dopytać, a np. DK zawsze wnikliwie przegląda wszystko, więc bądźcie ostrożni, please.

Rozumiem, że tym razem to omyłka, jest w tym trochę mojej winy, bo nie jest to opisane wystarczająco, a w każdym RM ta opcja wygląda inaczej. Gdyby jednak komuś z głosujących (na tę mapę) robiło to potworną różnicę - proszę o sygnał na PM.

edit
Ofkoz w tym ostatnim zapisie mam na myśli ew. opcję wycofania swojego głosu (bez możliwości przeniesienia), na pewno nic więcej. Sytuacja to w 100% zwykła pomyłka, dobrze tylko, że ją wyjaśniliśmy, przy tej ilości map, screenshotów, opcji, niuansów wersji RM i PMek niektóre rzeczy potrafią umknąć jednej osobie.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 16 maja 2016, 09:12
autor: Michu
Myślę, że z uwagi na faktycznie nie do końca jasny zapis regulaminowy powinniśmy przymknąć na całą sytuację oko i potraktować ją jako nauczkę i przestrogę na przyszłość, a Dragon Kamillo powinien otrzymać umowną rangę forumowego audytora.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 16 maja 2016, 10:19
autor: GameBoy
3 - rozdupca mnie nazywanie tego muru akweduktem XD

Mnie też. XD
Aczkolwiek podczas tworzenia w pewnym momencie podmieniłem górę muru na wodę, ale słabo to wyglądało.