Strona 1 z 6

Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 00:30
autor: Jazzwhisky
30 zapisanych uczestników - i pora zacząć rywalizację. Jak zawsze w LM, bardzo dużo informacji startowych, zasadniczo jest to proste, ale jeśli wziąć pod uwagę wszystkie możliwości, to nie da się tego spisać dużo krócej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 09.05.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - RMVX(A)

I tak jak w poprzednim sezonie, zaczynamy od mapy RMVX(A). Tym razem jednak - wyjątkowo nie bazując na RTP, a na zestawie znanym jako Celianna's Tileset, dostępnym legalnie na oficjalnej stronie autorki.

Pliki tilesetu:
Spoiler:

Podobnie do zestawów RTP, grafiki tilesetu pozwalają na bardzo wiele, większą różnorodność zobaczycie już zapewne tylko w ostatniej kolejce sezonu. Na swoich mapach możecie wykorzystać wszystkie 10 plików tilesetu oraz oba character sety (dwie wersje Tile B), w związku z czym czeka Was trochę importowania, ale obiecuję, że to jedyny taki maraton w tym sezonie. :)

Rozmiary pracy: 25x20 pól (800x640px)

Przypominam też, V Sezon LM będzie się składał z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

Na razie tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie. =)

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 01:52
autor: Dragon Kamillo
możecie wykorzystać wszystkie 10 plików tilesetu

Rozumiem więc, że możemy je zaimportować w jakiej chcemy kolejności i użyć np obie wersje B, np zastępując biedne E, tak? To przy okazji chcesz informacje przy wysyłaniu map o kolejności tilesów?

Kurde, jak ja nie lubię tego tilesetu, ale to chyba bardziej przez "zasady" jego autorki.
Can only be used in RPG Maker VX and RPG Maker VX Ace, and in NO other game engine.
Czyli inne RMy odpadają, a chętnie użyłbym tych grafik np w XP, gdzie można by z nich wycisnąć na prawdę 100% mocy.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 07:48
autor: Prometherion
Ilość tilesetów i możliwości spowoduje, że dostaniemy z pewnością 30 dobrych map, z których ciężko będzie wybrać. Najłatwiej byłoby zrobić wnętrze, natomiast najbardziej klimatyczny wydaje się lasek, trudno wybrać:) Rozumiem, że kolejnego makera ponownie wybiorą zwycięzcy?

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 08:34
autor: Keibi
Ten tileset bardzo lubię i korzystam z niego często, a jeszcze ze sklejkami z jej parallax tilesetów (darmowych do niekomercyjnego użytku), to już naprawdę pięknie mapki wyglądają...
A ile można na tym pomysłów zrealizować... Aż chce się robić! :wink:

Dragon Kamillo pisze:Kurde, jak ja nie lubię tego tilesetu, ale to chyba bardziej przez "zasady" jego autorki.
Can only be used in RPG Maker VX and RPG Maker VX Ace, and in NO other game engine.
Czyli inne RMy odpadają, a chętnie użyłbym tych grafik np w XP, gdzie można by z nich wycisnąć na prawdę 100% mocy.

Z tego co wiem, to Celianna jest holenderką i raczej nie zauważyłaby, że ktoś na polskiej stronie pokazał projekt z jej darmowymi tilesami do VX, ale użytymi w XP :twisted: . Problem by był, jakbyś chciał udostępniać projekt gdzieś, gdzie ona ma konto... :mrgreen:

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 10:15
autor: Jazzwhisky
@DK - Nie potrzebuję dodatkowych informacji, ale może się zdarzyć tak, że dopytam. Tak, możecie zaimportować części tilesetu dowolnie, w granicach dostępnych slotów i ich ilości.

@Prometherion - Nope, w tym sezonie w zasadzie wszystko jest już ustalone jeśli chodzi o wersje RM. Będziemy mieli po dwa razy: RM2000/2003, RMXP, RMVX(A) + jeden RM wybrany przez każdego z osobna (w tym RM95 i RMMV). :)

Rozumiem, że zasady udostępniania/wykorzystania grafik są ostre, no ale prawo autorki, uszanujmy je, resy są darmowe.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 16:42
autor: Fear
Czyli mam cztery dni na zainstalowanie RMVX Ace, nauczenie się, jak prawidłowo zaimportować grafiki, jak w ogóle działa mappowanie w tym programie, nauczyć się tilesetu i zrobić dobrą mapę :) Bym sobie odpuścił tą kolejkę, ale itak będzie jeszcze jedna VX więc nie ma sensu, także coś tam nasklejam :)

I poważnie kiedyś zwycięsca wybierał następny maker? Gosh...

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 18:42
autor: Rahael
Ja też musiałem zainstalować trial RMVX Ace i nieco się z nim zapoznać. Importowanie jest banalnie proste, mappowanie też (nieco bardziej czasochłonne niż w przypadku MV ale idzie się przyzwyczaić) :) Więc cztery dni to aż nadto. Myślę, że jeszcze dzisiaj dopieszczę mapkę korzystając z dnia wolnego i będzie gotowa :)

W moim przypadku akurat trudniejsze będą etapy z RM 2000/2003 i XP, bo szczerze już nie pamiętam jak to tam szło, tyle już lat minęło :)

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 19:10
autor: Keibi
A ja już mam robienie mapki za sobą i tylko czekam do prezentacji wszystkich mapek... :-)
Ciekawe, czy będzie tyle mapek, co w tamtym sezonie w pierwszej kolejce :-P

Re: Sezon V - kolejka 1

: 05 maja 2016, 21:31
autor: Amelanduil
Ładnie, na wejściu kolejka z makera, o którym mam jakiekolwiek pojęcie =w= za to potem będzie już tylko gorzej...
No ale w każdym razie, tileset Celianny jest całkiem w porządku. Jestem ciekaw, jak wam pójdzie, ludziska.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 07 maja 2016, 01:43
autor: Athanor
Nie chciałem Ci tego mówić, ale zaczynam Cię nie lubić za ten wybór tilesetów ;]
Dwie pierwsze kolejki i mamy wybór naprawdę szeroki, szykuje się wojna.

Ogólnie przed chwilą musiałem zresetować kompa, przez co plik mapy został skorumpwany, ALE, zrobiłem fotkę testową by ogólnie ją ocenić. Odtworzenie mapy: Szybkość światła.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 07 maja 2016, 01:57
autor: Adrapnikram
Robienie w VX Ace to masakra. Następną kolejkę z Nim chyba sobie odpuszczę.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 07 maja 2016, 15:43
autor: PAKKK
To ma być screenshot całej mapy? Jak tak to można do tego użyć jakiegoś skryptu?

Re: Sezon V - kolejka 1

: 07 maja 2016, 16:03
autor: Jazzwhisky
Tak, całej. :)

Możesz użyć dowolnego softu, pod warunkiem, że nic się nie pokaszani. Czasami w takich skryptach dają znać o sobie bugi.

edit-dół
Jasne.

Re: Sezon V - kolejka 1

: 07 maja 2016, 22:47
autor: Athanor
Ja robię sobie 4 zdjęcia mapy, jedno w każdym rogu, po czym w GIMPie łącze je w jeden o wymiarach 800x640px, trochę pracy przy tym jest, ale mam pewność, że jest idealnie.

Jazz, mogę wysłać w jednej wiadomości PW obie dotychczasowe kolejki? Zapakować całość w RAR i dodać dwa foldery na dwie kolejki? :V

Re: Sezon V - kolejka 1

: 08 maja 2016, 03:01
autor: Amelanduil
Zrobione, wysłane. A teraz idę spać, bo zaraz zasnę na klawiaturze ;_;