Sezon V - kolejka 2

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 19 maja 2016, 00:21

Map001
3
2%
Map002
4
3%
Map003
5
4%
Map004
0
Brak głosów
Map005
2
2%
Map006
4
3%
Map007
5
4%
Map008
3
2%
Map009
17
13%
Map010
0
Brak głosów
Map011
20
15%
Map012
0
Brak głosów
Map013
3
2%
Map014
2
2%
Map015
8
6%
Map016
1
1%
Map017
17
13%
Map018
4
3%
Map019
4
3%
Map020
4
3%
Map021
5
4%
Map022
2
2%
Map023
9
7%
Map024
7
5%
Map025
4
3%
 
Liczba głosów: 133
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Dawno tego nie było więc przypomnę, mapy "powinny" być takie, jakie umyślił sobie ich autor. Głosy przyznajemy wg własnego uznania i kryteriów, w LM nie ma nawet wytycznych jeśli chodzi o te aspekty, a co dopiero nakazy czy powinności. :)

A co gra w głowie Staniorowi to nie wiedzą nawet najstarsi userzy RM. Jeśli coś tam widzi, to jego sprawa, nikt nie musi tego rozumieć, nie? Bardzo polecam skupianie się na mapach, zanim ktoś się zagotuje, komentarze innych uczestników to tylko dodatek.

Głosowałem na 003, 006, 008, 017, jakoś ujęły mnie te mapki bez charów i te jakby wyjęte prosto z jRPG.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Prometherion »

Trochę przyjrzałem się mapkom i mogę napisać luźne uwagi

1 - Warstwa techniczna bez zarzutu, przyjemne, symetryczne rozłożenie pomieszczeń, jednak sam temat trochę mi się już przejadł, walki na arenie mieliśmy już nie raz. Do gry może być.
2 - Bardzo przyjemna mapka growa, pomieszczenia konkretnie wydzielone i poprawnie zbudowane, plus za ciekawe przejście do piwnicy.
3 - Za bardzo nie rozumiem tych nisz, nie pasują mi kompozycyjnie. Niby jest to knajpa, jednak są tylko 4 stoliki oraz masa wolnej przestrzeni, która do niczego nie służy. Ogromny plus natomiast za podłogę
4 - Bardzo schludna, standardowa mapka do gry. Interesujący jest ten synod czarnych mnichów.
5 - Wyczuwam w tej mapce rękę Spidera:) Dzika ta mapka, ani do gry, ani do oglądania, ewentualnie jakiś poziom z logiczną zagadką można by tu dać.
6 - Ta mapka ma coś w sobie tajemniczego, kapitalne cienie oraz ta podziemna kaplica(bo to chyba kaplica? jest krzyż na ścianie oraz chrzcielnica) tworzą wraz z brakiem ludzi coś intrygującego. Podoba mi się.
7 - Standardowa karczma oraz zebranie mnichów. Ogólnie niczym się nie wyróżnia, w dodatku czarna przestrzeń psuje odbiór.
8 - Bardzo dobra mapka do gry. Również niczym się nie wyróżnia, poza brakiem npc. Na 6 mapce pustka działała in plus, tutaj działa na niekorzyść pracy.
9 - Mapka idealna jako cutscenka, w innym wypadku już niekoniecznie. Podoba mi się podest oraz dachy.
10 - Budowa przywołuje lokacje ze standardowych jrpg-ów. Wykorzystanie desek jako materiału na podłogę uważam za minus, brzydko to wygląda. Jako mapka do gry może być.
11 - Sam most, tło oraz drewniana scena bardzo dobrze się prezentują, jednak wywaliłbym zupełnie i przemodelował te filary z rurami. Skręty i chaotyczne zagięcia psują mi widok, poza tym nie bardzo wiem jaką miałyby spełniać rolę. Mapka również raczej do cutscenek.
12 - Ot, standardowa mapka do gierki, nic poza tym.
13 - Mapka a'la chodzone mordobicia. Zwiększyłbym jednak pole chodzenia, gdyż jest zbyt ciasno. Może być.
14 - Kolejny standard growy, Przyjemnie się patrzy, bez żadnych zgrzytów. Plus za bardzo dobre przejście między parterem a piwnicą.
15 - Pomysł na mapkę kapitalny, jednak nie za bardzo dopracowany. Kanały mnie nie przekonują, wolałbym, aby autor zrobił samo miasteczko, bo domy wyglądają bardzo dobrze.
16 - Mapka z kategorii, ni pies ni wydra. Nie mam pojęcia co może przedstawiać, może jakiś basen skoro są rury? Mam jeszcze skojarzenia ze stacją kolejową:)
17 - Przyjemna mapka. Idealna do gry. Trochę dziwnie wyglądają te łóżka ze stołów oraz pierwsze schodki. Plus za bimbrownię.
18 - Prosta, schludna i symetryczna mapka żywcem wyjęta z gry. Bez zbędnego zawalania przestrzeni, która jest podzielona na konkretne pomieszczenia. Podoba mi się.
19 - Jedna z najbardziej jajcarskich map w lidze. Widziałbym rozgrywającą się na statku szaloną komedię z nietuzinkowymi bohaterami. Dopalacze są genialne. Autorze, zrób z tego statku i załogi nowych bohaterów epickiej gry:)
20 - Growa mapka bez wyraźnego zaznaczenia czym w zamyśle miała być. Taki trochę miszmasz:) Bardzo podobają mi się kratowane drzwi z klamką.
21 - Kolejna mapka bazująca przede wszystkim na tle. Na uwagę zasługuje perspektywa. Jednak praca jest dla mnie zbyt minimalistyczna, tak jakby autor nie miał pomysłu co zrobić z resztą danej przestrzeni, dlatego dał tło. Na cutscenkę lub chodzoną kopaninę.
22 - Pod względem kompozycyjnym bardzo uboga mapka, nic nie jest w niej tak naprawdę zrobione. Po prostu ściany i podłoga, oraz kilka szaf. Chociaż tło fabularne mogłoby uratować ten minimalizm.
23 - Technicznie dobrze wykonana mapka, kilka ciekawych elementów jak łóżka czy drzwi pokoi. Dobra do gry.
24 - Sala treningowa dla przyszłych bohaterów. Niezły pomysł i wykonanie. Do jakiejś minigry w sam raz.
25 - Kolejna przestrzeń do bijatyki. Szkoda, że brak ludzików, bo tchnęłyby życie w te mury. Wielki plus za te kratowane okna oraz drzwi, a zabite dechami okno jest wspaniałe.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Deathwing »

Uwielbiam te zestawienia całości, w których autorzy opisują swoje mapki :D Świetna kolejka, pomysłowość niektórych twórców jest nieziemska, ale i sam tileset wręcz się prosił o jakieś niestandardowe zastosowanie. Co prawda w niektórych przypadkach te pomysły są przesadzone i naciągane, ale jest też kilka naprawdę dobrych rozwiązań. Podoba mi się np. sposób w jaki ominięto brak drzwi i dachów. Mimo wszystko moje głosy pójdą na te bardziej standardowe lokacje, bo parę z nich wydaje mi się być mocno niedocenionych.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Keibi
Posty: 76
Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Keibi »

Czas na moje opinie co do każdej z mapek... :-)
W tej kolejce głównie oceniałem pomysł, mniej brałem pod uwagę zapchanie czy ich staranność.

1 ) Jakaś arena czy coś w ten deseń. Ciekawy pomysł, do gry się nadaje w sam raz na jakiś system oparty na zdarzeniówkach.
2 ) Knajpa - niestety, ale to przekreśla mapkę w moich oczach w tej kolejce, ponieważ to jest pójście po najmniejszej linii oporu - czyli jak ryba, która płynie z prądem, a jak powszechnie wiadomo, lepiej smakują ryby, które płyną pod prąd...
3 ) Kolejna knajpa. To samo, co mapka 2.
4 ) Jeszcze jedna knajpa. To samo, co mapka 2!
5 ) Co to, do diabła jest?! Rozumiem, że może być to przekaz artystyczny, no ale to coś wygląda jakby jakieś zwierzę lub małe dziecko naklikało myszką na mapkę robioną przez kogoś do Ligi, a ten ktoś nie zauważył i wysłał to coś...
6 ) Pusto. Na moje oko to jakiś pokój bez wyjścia...
7 ) Znowu knajpa... To samo, co o mapce 2!
8 ) A to jest knajpa deluxe. Opustoszała - chyba komuś Kuchenne Rewolucje zaszkodziły...
9 ) Fajna mapka. Widać że się coś na niej dzieje. Jedna z lepszych w tej kolejce.
10 ) Pół-knajpa. W pierwszej chwili nie myślałem o tym, jak o knajpie, ze względu na nietypowy kształt mapki. Ale po chwili zobaczyłem coś, co mnie zniechęciło - knajpę!
11 ) Zewnętrza! Jak dla mnie za mało grywalna mapka. Bardziej pasowałaby do cutscenki. Muszę przyznać, że ma najlepiej wykonane tło ze wszystkich.
12 ) Mała knajpa. Litości! Ileż można knajp na tilesecie knajpy?! To samo, co o mapce 2...
13 ) To chyba też mapka pokroju "Małe dziecko naklikało mi na mapce!". Czuć chaos, choć mniejszy niż w mapce 5.
14 ) Trochę knajpa, ale tak nie do końca. Może jakaś kawiarnio-biblioteko-knajpa? Średniak...
15 ) Portowe miasto? Jedno z nielicznych zewnętrz w tej kolejce. Fajnie, że coś nietypowego! :-D
16 ) A to co to jest? Stacja jakaś kolejowa czy co? Może ktoś wie, co tu jest? Mapka dość pustawa...
17 ) Knajpa. A było tak pięknie... To samo, co do mapki 2.
18 ) Jakiś klasztor czy coś. Ładna, wyważona, taka w sam raz.
19 ) Jedyna mapka na którą oddałem głos w tej kolejce, głównie ze względu na fascynację science-fiction. Jakby jej autor ździebko dopieścił tą mapkę, to miałby pewnie mocne drugie miejsce, a może i pierwsze...
20 ) To chyba też knajpa? Choć nie taka do końca na pierwszy rzut oka, więc nie będę przekreślał. Mapka OK.
21 ) A to chyba wnętrze jakiegoś pojazdu... Trochę za pusto jak dla mnie.
22 ) Znośna mapka, choć trochę pustawa po prawej środkowej stronie...
23 ) Prawie nie-knajpa. Autor chciał pewnie zamaskować knajpowatość tej mapki, ale zdradziły go stoły robiące za łózka!
24 ) To chyba pierwotnie miała być knajpa, ale autor się w porę wycofał z tego pomysłu. I chwała mu za to.
25 ) Chyba trzecie zewnętrza wykonane na tilesecie wnętrz. Ładna, choć jak dla mnie trochę pustawa...

Naliczyłem się 11 knajp na 25 mapek, co daje 44% map, które są knajpami lub zalatują knajpą. Trochę może za mocno się chyba przyczepiłem tych knajp, ale lubię, gdy mapki są kreatywne i wykonane nie do końca zgodnie z wąskim przeznaczeniem tilesetu. Jeśli trochę za ostro oceniłem, to wybaczcie, ale chciałem trochę humorystycznie to napisać i nie na sztywno analizując chłodno każdy kwadracik mapy, ale tak trochę z przymrużeniem oka. Tak naprawdę to każda mapka jest na swój sposób dobra :-P
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Kleo »

To teraz ja:

9 - nie mam pojęcia, dlaczego, ale w tej mapce mocno mnie urzekły te łaciate ściany. Parę innych rzeczy też, ale ta jakoś najbardziej.
15 - za oddech i przestrzeń, której w tej kolejce było dość mało. Ta mapka to nadrabia, przy czym nie można jej zarzucić, że jest zbyt pusta. Panowie w wodzie wydają mi się wprawdzie trochę dziwni, ale to pewnie ja czegoś nie rozumiem, więc postanowiłam ich zignorować.
23 - kolejne głupie kryterium wyboru (w porównaniu z moimi, te Staniora są więcej niż racjonalne :)) - podłoga w górnej części powoduje, że ta mapka wygrywa u mnie w konkurencji z kilkoma podobnymi (i też niezłymi).
25 - parę postaci pewnie by nie zaszkodziło (choć nie jestem pewna, czy akurat z dozwolonego w tej kolejce zestawu), ale i tak wieje mi z tej mapy klimatem noir, obok którego nie zwykłam przechodzić obojętnie.

Ciężki wybór był tym razem, gdybym miała drugie tyle głosów, to i tak pewnie bym uznała, że to za mało.
Awatar użytkownika
Endvorte
Posty: 25
Rejestracja: 22 lut 2015, 00:43

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Endvorte »

Moje głosy:
11 - Chciałem nie głosować, gdy spojrzałem na liczbę głosów, no ale nie da się :D Mapa idealna. Pierwsze moje wrażenie - jak nie z makera. Na tym przykładzie widać jak ważna może być nie ilość elementów, a umiejętność (w tym przypadku może i naturalny talent, świetny zmysł estetyczny) złożenia czegoś powalającego mimo narzuconych ograniczeń. Może już przesadzam, ale jak dla mnie autor tak trafił w sedno, że chyba będę wszystkim nieRMowym znajomym pokazywał tę mapę i mówił - paczaj i podziwiaj, co można zrobić w makerze, majstersztyk. Normalnie wydrukować i powiesić na ścianę, heh.
15 - Autor skonstruował z barowego chipsetu niebanalny kawałek miasta - jestem pod wrażeniem. Elementów nie jest może za wiele, ale sposób ich użycia wskazuje na solidne umiejętności - ładne zastosowanie cieni, co daje też odpowiednią perspektywę, ludzie pojawiający się w oknach, ludzie pływający, rura zanurzona w wodzie, odbijające się gwiazdy.
17 - Mapka wygląda jakby autor dopracowywał ją jak jakieś skomplikowane malowidło - szczegół po szczególe, każdy najdrobniejszy element. Szacunek i głos więc za tę konsekwentność i cierpliwość. Poza tym pierwsze co rzuca się w oczy to świetne wykorzystanie beczek po prawej. Mam wrażenie, że dość długo siedziałeś autorze nad tą mapką, więc łap głos.

No i, ku zaskoczeniu być może, głos na mapkę którą wcześniej chciałem odrzucić, czyli:
6 - Muszę przyznać że znalazłem w tej mapie coś więcej, dopiero wtedy gdy przeczytałem opinię Prometheriona:
Ta mapka ma coś w sobie tajemniczego, kapitalne cienie oraz ta podziemna kaplica(bo to chyba kaplica? jest krzyż na ścianie oraz chrzcielnica) tworzą wraz z brakiem ludzi coś intrygującego. Podoba mi się.
Spróbowałem więc spojrzeć na mapkę z nieco innej niż zwykle perspektywy. I pomyślałem, że faktycznie ta cała pustka wydawać się może nawet i zaplanowana. Wyobraziłem sobie bohatera przemierzającego ze świeczką, dającą niewielką ilość światła, te wszystkie pustawe pomieszczenia - bohatera który jest zmuszony czegoś szukać, a jednocześnie jest przerażony tym że za każdym pustawym rogiem może na niego czekać jakaś paranormalna istota - albo tak przynajmniej mu się wydaje. Tak więc muszę się zgodzić z Prometherionem, jest w tym coś intrygującego, tajemniczego. I myślę że można byłoby dobrze taką mapkę wykorzystać w grze. Toteż, drogi autorze, mój skromny głos idzie na twoją mapę - mam nadzieję że jesteś pozytywnie zaskoczony, bo mapka póki co za dużo głosów nie ma, a jednak szkoda. Może to właśnie dlatego nie ma - bo trzeba dłużej się wpatrywać w tę mapkę, coby dostrzec jej drugie dno - być może.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Adrap »

Ostateczne głosy poszły na:
24,23,20,17
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Michu »

Orajt, moja ocena:

1 - niezła mapka, bez masy dodatków, ale dyskwalifikuje ją u mnie niewłaściwie dobrana wysokość ścian w różnych pomieszczeniach, która sprawia problemy z perspektywą;
2 - standardowa mapka jrpgowa, zbyt dużo charów jak dla mnie;
3 - bardzo dobra karczma, zwłaszcza podoba mi się naprzemienne wykorzystanie kafelków na podłodze;
4 - taki standardzik, rycerz stoi w zasadzie na stole =D
5 - kompletny chaos, miecze wiszące w powietrzu, różne rodzaje ścian. Niektóre elementy mapy mają urok (stół z akolitami), ale generalnie dostaję nieprzyjemnych zawrotów głowy;
6 - podoba mi się motyw z cieniem;
(7) - mój pierwszy głos. W zasadzie mapka standard, ale przejście ukryte za regałem z książkami załatwiło sprawę;
8 - podobnie jak Jazza, urzekła mnie przestrzeń i brak charów, ale mapa jest zbyt powtarzalna;
(9) - żul na dachu i cień zamku w tle, świetna sprawa!
10 - za bardzo napaćkane, ponownie mam problemy z perspektywą;
(11) - powiew świeżego powietrza, może jeszcze jakiś monolog "głównego złego" patrzącego w dal? Bomba!
12 - jrpgowy standard, pewnie przyjemnie się by grało, ale znowu perspektywa ._.;
13 - w sumie niezły pomysł, ale wykonanie (zwłaszcza tego menu na dole) pozostawia wiele do życzenia;
14 - kolejny jrpgowy standard, zgadzam się z Prometherionem - nieźle zrobione wejście do piwnic;
(15) - mój zdecydowany faworyt. Mnóstwo smaczków i wydarzeń, a przy tym nie przesadzono z liczbą nawrzucanych elementów. Grałbym!
16 - niezbyt zrozumiałem chyba zamysł autora, trudno mi się wypowiedzieć;
17 - wbrew pozornemu chaosowi, może to być świetna mapa do zagrania;
18 - klasyka mrocznego zamku, patrz: uwagi na mapy 17;
19 - kompletnie tego nie poczułem, wybacz autorze;
20 - nie podoba mi się, gdy odległość między pomieszczeniami wynosi jedną ciemną kratkę, poza tym na tej mapce dostałby klaustrofobii =D;
21 - tu również nie czuję zbytnio zamysłu, do tego rura kończy się w powietrzu;
22 - trochę zbyt pusto, ale nie wykluczam, że podczas gry wrażenie byłoby lepsze;
23 - pierwsze wrażenie było złe, ale im dłużej przyglądam się mapie, tym bardziej mi się podoba. Jakby żywcem wzięta z Final Fantasy;
24 - analogicznie do mapy 23, jakby robił je ten sam autor!
25 - ta mapa, świetna, moim zdaniem bardziej oddaje klimat beat 'em upa
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: GameBoy »

Zagłosowałeś jak ja. =)

U mnie też przejście za regałem w nr 7 załatwiło sprawę.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Dragon Kamillo »

Głosy poszły na 6, 17, 23 i 25.
6 - za kaplice
17 - fajna gospoda, zgrzyta mi ta kuchnia (o ile to kuchnia, bo coś dziwnie tajemnicza). Ale jeśli to kuchnia, to a) za daleka droga ze żarciem do stołów, b) dziwne schody - zresztą b) jest wadą czy to kuchnia czy nie. Ale reszta mapy nadrabia więc głos poszedł.
23 - podoba mi się, fajne pomysły i nic się raczej ze sobą nie gryzie
25 - za klimat bijatyki, nie pasują mi rozświetlone okna od piwnic, ale da się to zignorować.

Inne mapy:
3 - w przeciwieństwie do poprzedników mnie odpycha to przebajerowana podłoga, jakoś mi nie pasuje do tego typu kamieni (niektóre musiałyby być równo dwukolorowe) + zamazuje mi odbiór reszty mapy, bo jakoś się przez to wszystko zlewa.
5 - u mnie tytuł sy... bałaganu kolejki, dla mnie okropność.
9 - niby OK, ale tak średnio mi się podoba. Według mnie można lepiej ukazać ruch postaci... (XD)
11 - zagłosowałbym gdybym rozumiał co ta mapa przedstawia. Z jednej strony mamy budowę mostu (są nawet rusztowania), z drugiej jakieś dziwne nie wiadomo po co rury, a z trzeciej tło które każe nam się domyślać że jesteśmy gdzieś wysoko ponad miastem. To wszystko jakoś według mnie się gryzie.
13 - zepsuty HUD, mogło być lepiej, a tak to wygląda na niedopracowaną.
19 - dym świetny, reszta taka se.
24 - prawie głos, jakoś mi się dziwnie podoba choć nie wiem co gra oferowała by na takiej mapie. No i troszkie za dużo elementów.

Tegokolejkową mapą z którą mam problem zostaje mapa numer 1, a to dlatego że jest o 7 pikseli przesunięta w dół i o 1 w prawo na zrzucie, jednak że nie zmienia to odbioru, to przejdzie.
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Prometherion »

Moje głosy zasiliły 2, 6, 14, 18
Gdybym miał jeszcze dwa głosy to wskazałbym 17 i 24
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Przed chwilą zgodnie z zasadami zdjąłem głosy jednego usera, pochemuchka zarejestrował się dzisiaj, chyba głównie z myślą o LM. :)

Przy okazji dodatkowo zabezpieczyłem ankiety, wydawało mi się, że kiedyś już to robiłem, ale aktualizacja skryptu forum mogła zresetować jakieś ustawienia.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Spider
Posty: 27
Rejestracja: 03 mar 2016, 21:09

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Spider »

Głosy powinny być ujawniane na koniec kolejki by każdy mógł sprawdzić czy wszystko się zgadza, w obecnym stanie administracja ma całkowitą kontrolę nad głosowaniem.
Rpg maker? Tego się nie zapomina.
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Amelanduil »

Spider pisze:Głosy powinny być ujawniane na koniec kolejki by każdy mógł sprawdzić czy wszystko się zgadza, w obecnym stanie administracja ma całkowitą kontrolę nad głosowaniem.
Mnie to tam bardziej zastanawia, jak dużą rolę na głosowanie pełni siła sugestii innych komentarzy :P
W sensie wiecie, myślicie sobie na co zagłosować, czytacie czyjś komentarz który chwali jakąś mapę, po czym sami również na nią głosujecie przez ten komentarz właśnie...

Psychologia RM'a :P
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Prawda, jest to nieodzowny element jawnego głosowania, ale mam wrażenie, że jest też pewna zależność wskazująca na to, że głosujący późno oddają głosy jednak na trochę inną grupę map, niż ci, którzy głosują szybko.

Poza tym - uwaga, to może być szokujące - administracja ma kontrolę nie tylko nad głosowaniem w LM, ale nawet nad całym forum, pewnie dlatego board stoi ładnie już 10 lat. ;)

A całkiem poważnie - przynajmniej z kilku powodów w LM (tak jak w milionie konkursów na świecie) nie bawimy się w sprawdzanie kto na kogo głosował. To nie wnosi nic do zabawy, głosów i prac jest dużo, ankieta wszystko przyspiesza, a cofanie się do zbierania i publikowania tego potem jest trochę bez sensu, głównie ze względu na nakład pracy. Prędzej usunąłbym opcje i prosił o głosowanie przez posty (co technicznie każdy może zrobić teraz, ujawniając swoje typy), ale już to przerabialiśmy i obyło się bez rewelacji.
Poza tym bazujemy na odrobinie zaufania (polecam!) zamiast insynuacji, konkursy na GRMA mają długą tradycję, a community jest dosyć zgrane. Ofkoz żaden nowy user nie musi przejawiać takich naturalnych cech, może bać się, że autobus wywiezie go za miasto, a sąsiad okradnie, ale to już zupełnie inna kwestia.
Btw, odnosząc się do kontroli - podobny zarzut można postawić każdemu administratorowi w każdej sprawie, tak to działa. Poza tym - każde usunięcie głosu jest widoczne spod profilu użytkownika, który go oddał.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Zablokowany