Strona 5 z 8

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 01:33
autor: Adrapnikram
Cotygodniowy wtorkowy przegląd map #2

1 - Solidna ciekawa mapa, myślę że usunięcie tych drewnianych kloców u dołu kwadratu dałoby lepszą perstektywę.
2 - Dobrze rozmieszczone pomieszczenia, nawet ciekawy koncept. Przypomina mi taką wieżę Hogwartu, pod panowaniem Lorda Voldemorta
3* - Tu najbardziej podoba mi się podłoże. Sam swoje skopałem to wiem co mówię. Ciekawe loże, jednak mapa jakby ciut nie podpicowana.
4 - Tak prosto, że jakby pomieszczenia tworzyły prostokąt byłby głos.
5 - Nie wiem, co tu się dzieje. Albo wiem. Albo nie...
6 - Cienie brzydko wyglądają, te belki nie wiem co robią w takich miejscach i ogólnie dziwny kształt pomieszczeń.
7 - Tu przede wszystkim pomysł. Aczkolwiek, nawet połowa mapy nie zapełniona.
8 - Ta mapa mi się spodobała na początku. Super do grania i wgl. Ale niestety trochę odpycha mnie kopiuj wklej, nawet jeśli uzasadniony.
9 - Spodziewałem się takich mapek bardzo. Jednak ta jest jedną z dwóch lepszych to mnie zawiodła. Wolałbym jeszcze trochę fantazji przy tym.
10 - Tło mi nie pasuje, reszta jest w miare ok.
11*- Tu podoba mi się pomysł budowy mostu. Dlatego mapka jest chyba najlepsza z tych na zewnątrz.
12 - Tu naweeet. W sumie nawet nie wiem co powiedzieć. No, można by podrasować.
13 - Mapka by dostała mój głos gdyby nie Dolna warstwa. Jakoś nie mogę tam znaleźć odpowiedniej perspektywy.
14 - Fajnie, grywalnie. Nie mam nic mapie do zarzucenia.
15 - Meh. Ta woda w ogóle do mnie nie przemawia. Tym bardziej pływacy i reszta mapy, poza domami. Wszyły b. dobrze
16 - Taka okrojona wersja 13-stki
17*- Na samym początku burdel, ale po głębszej analizie uznaję, że to jakaś karczma, a może nawet browar. Nie podoba mi się tylko schodki po prawej stronie w rogu.
18 - No i tu jest super. Takich map się wymaga od RMowych gier.
19 - xD
20 - Fajny pomysł na drzwi i cele, ale nie rozumiem zamierzenia całego pomieszczenia. Do tego dochodzą różne grubości ścian brak symetrii, a cała platformowość nie działa przychylnie dla oceny mapy.
21 - To ja wolę ten niedokończony most.
22 - Ciekawie nie powiem. Jakby bardziej skupić się na tej skarpie byłoby bardzo w porządku.
23*- Dla mnie najlepsza mapa. I najbardziej oryginalna. Wygląda jak pokład jakiegoś statku kosmicznego. Pomysł z łóżkami genialny. A drzwio-kraty dają super klimat. Genialna.
24 - Tu ciekawie, ale wolę prostokątne pomieszczenia. Ciekawie to wygląda. Jak jakieś zawody z przeszkodami na ilość okrążeń.
25 - Ciekawe domy. Jakby dać jakieś ławeczki i coś na dole to byłby głos.


@dół
Chyba wszystko w porządku

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 01:35
autor: Amelanduil
Adrap, chyba ci się pomieszały niektóre mapy... :P

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 02:05
autor: Yoroiookami
Tyle ładnych mapek, tyle ciekawych zastosowań dla tych elementów...aż ciężko wybrać. Niektórzy nawet trochę przesadzili, ale też mieli bardzo ciekawe pomysły. :>

Najbardziej wpadły mi w oko mapki 1, 3, 9, 15, 17, 18, 20, 24, choć każda mapka miała w sobie coś innego.

1 - skromna, schludna i podoba mi się motyw z walkami.
3 - ciekawy pomysł na karczmę, na dodatek ładnie wykonany.
9 - jak już Kleo wspomniała, wpada w oko, szczególnie mi się podoba sposób wykorzystania beczek.
15 - niebo odbijające się w wodzie to świetny pomysł, sama mapka troszkę pusta, ale schludnie zrobiona.
17 - bardzo wiele elementów, ale wyglądają razem naprawdę dobrze, szczególnie zadziwił mnie pomysł na drzwi.
18 - zwyczajnie dobrze zrobiona mapka, idealna do erpegów z duża ilością pobocznych questów.
20 - sam sposób wykorzystania tej przestrzeni zasługuje na oklaski.
24 - tyle ciekawych zastosowań tilesetu że mój mózg troszkę nie wyrabia, zbiór fajnych pomysłów. :lol:

Ostatecznie oddałem głosy na 1, 15, 17 i 20.
Powodzenia wszystkim. :wink:

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 06:47
autor: Prometherion
O k!@#@4 :-) I to się nazywa kolejka, brawo! Nie mam pojęcia na co zagłosować, wiem tylko jedno, tym razem znajdę się na dole tabeli.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 07:10
autor: PAKKK
Prometherion pisze:O k!@#@4 :-) I to się nazywa kolejka, brawo! Nie mam pojęcia na co zagłosować, wiem tylko jedno, tym razem znajdę się na dole tabeli.

witaj w moich skromnych progach

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 08:54
autor: Venesard
Moje głosy poszły na:
1. Pasuje mi do jakiegoś rpga. Ogólnie fajny pomysł choć zrealizowałbym go inaczej.
2. Ciekawe rozplanowanie i wypełnienie pomieszczeń. Najbardziej kłują w oczy schody.
7. Świetny pomysł z przejściem ukrytym za szafą, przynajmniej ja tak to interpretuję :D
20. Miejsce które z chęcią pozwiedzałbym w jakimś rpgu.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 12:28
autor: Stanior
Chciałbym podejść do analizy tych mapek w nieco inny sposób.
Myślę że tego typu wydarzenia nie ma na celu tworzenia map, których można użyć w grze :) Moim zdaniem powinny być docenione mapy, które mają "fabułę" i skrywają w sobie wiele smaczków.

Moje głosy zatem wędrują do map:

Mapa 21 - Niesamowicie klimatyczna mapa, krywająca w sobie dziesiątki interpretacji i historii. Czuć w niej napięcie. Bohater musi przedrzeć się przez wąski korytarz, na swojej drodze mając trzy złowrogie postacie. Widać że jest zdecydowany, widać że musi dostać się na drugą stronę, ale zadanie to jest niezwykle trudne. W tle ciemne przęsła mostu nadają dodatkowego, mrocznego klimatu. Na tej mapie może rozegrać się wszystko. Krwawa jatka, próba przekupstwa, powolne skradanie.
A może to wcale nie jest dobry bohater?
Może to guru grupy, który właśnie przyszedł sprawdzić czy zamówienie dotarło na miejsce i czas?
Na tej mapie mrok, klimat i atmosfera mieszają się ze sobą, tworząc niesłychaną mieszankę i scenę, której nie powstydziłby się najlepsze produkcje.

Mapa 23
Moim zdaniem kantyna czarnych magów. Oczekują na przełomowy moment ich życia. Nadchodząca bitwa? Wieść o klęsce? Spektakularne zwycięstwo? Część bohaterów leniwie zasiada przy stole, niektórzy udali się na spoczynek, ale są zbyt zestresowani by usnąć.
Na uwagę zasługują dwie postacie.
Pierwsza to mroczny rycerz, dowódca grupy który chcąc pobyć w samotności, udał się porozmawiać ze swymi Bogami patrząc w gwieździste niebo. Jest rozdarty, przerażony. Wie, że sprawy mogą nie pójść po jego myśli, że wkrótce może nastąpić koniec. Zły bohater, którego robi nam się żal w obliczy nadchodzącej, nieuchronnej klęski.
I druga postać. Pijany pułkownik. On się już poddał. Opróźnił butelkę, pogodził się z losem i czeka na nieuchronny koniec, który w jego mniemaniu, na pewno nadejdzie.

Mapa 22

Nigdy nie dostałaby mojego głosu, gdyby nie fabuła która rozgrywa się w lewym dolnym rogu mapy. Kim jest ta tajemnicza szajka, która knuje coś między regałami? Może planują skok życia? Albo odbicie przyjaciela z niewoli? Nad czym tak debatują? Może mają wątpliwości co do słuszności swych czynów? A może się zdesperowani i zaraz rozpoczną akcję?


Mapa 13
Człowiek z zielonym pupilem na głowie na pewno ma dla naszego bohatera cenne informacje. Miasteczko to oaza nierządu, chaosu, zła. Siedlisko przestępców, w którym każdy dla każdego jest wrogiem, a władzę nad nim sprawuje mroczny książe.
Czy nasz bohater wyjdzie cało z opresji? Czy zdobędzie kluczowe dla siebie informacje?

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 13:34
autor: Endvorte
Kurcze, faktycznie, masa dobrych mapek - naprawdę ciężki wybór. Brakuje głosów :D.
Najlepiej ujęła to Kleo, więc zacytuję:
Ja tym razem najchętniej głosowałabym na wszystko po kolei, bo każda mapa coś w sobie ma. A niektóre nawet więcej niż coś, ale jeszcze długo będę się zastanawiać, które to są.

Też muszę się jeszcze poważnie zastanowić nad głosami, coby były jak najbardziej uzasadnione.
Wiem już chyba jednak na jakie mapy nie zagłosuję - a są to mapy z numerami 6 i 8.
Generalnie - nie zrozumcie mnie źle - są ładne i przejrzyste, sensownie zbudowane, aczkolwiek dziwi mnie to, że autorzy nie umieścili tam ani jednego chara. Ten bar w mapce nr 8 aż się prosi o "zaludnienie". No chyba, że autor miał jakąś specyficzną wizję, której nie jestem w stanie zrozumieć, nie wiem.

W ogóle, Stanior, świetny sposób interpretacji! Fajnie to wszystko przedstawiłeś, z faktycznie takiej innej perspektywy - spodobało mi się. Zamiast skupiać się na suchym opisywaniu technicznej strony, zrobiłeś coś na zasadzie "ożywienia" mapek - próba wyobrażenia sobie ich jako żywych, grywalnych tworów - zadanie pytań w stylu: co mogło się tam wydarzyć, nad czym mógłby się zastanawiać bohater, jak zachowałyby się postacie poboczne w stosunku do bohatera, itp. Dzięki temu na przykład zwróciłem uwagę na ten smaczek, o którym wspomniałeś w przypadku mapy z numerem 22. Mapa niby pusta i niepowalająca, ale właśnie - jest tam ten jeden element fabularny, który mógłby "w ruchu" ewoluować w coś bardzo interesującego.
Sam podchodzę do oceny map w inny sposób, jednak muszę przyznać że cieszę się z takiej różnorodności - niby jest ta obiektywna, techniczna strona jakości map, ale mnogość perspektyw, tych subiektywnych odczuć ze strony komentujących jest pozytywnie zaskakująca. Ktoś widzi zalety tam, gdzie ktoś inny widzi wady, a ktoś inny, jak np. Stanior, widzi coś jeszcze innego - 'potencjał', jaki dana mapa mogłaby przedstawić.
No, się rozpisałem, a tu jeszcze trza się zastanowić nad głosami.
Także na koniec jeszcze - brawo wszyscy, dobra robota - naprawdę jest w czym przebierać, oby więcej takich kolejek :)

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 14:25
autor: GameBoy
Następna kolejka będzie ogłoszona dziś?

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 14:27
autor: Jazzwhisky
Dopiero po zakończeniu tego głosowania, czyli w czwartek. W tej chwili mogę tylko potwierdzić, że czeka nas wreszcie RMXP.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 14:38
autor: Amelanduil
Jazzwhisky pisze:Dopiero po zakończeniu tego głosowania, czyli w czwartek. W tej chwili mogę tylko potwierdzić, że czeka nas wreszcie RMXP.
No, czyli kolejka którą definitywnie sobie odpuszczę, przytaczając fragment jednej rozmowy :v
no XP może ci dać w kość bo tam panuje inna szkoła mappingu. Zastosowania z VX tam nie są miło rozpatrywane
Ostatni raz startuję w lidze, bo nie umiem przegrywać. >_>

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 17:17
autor: Stanior
Z kolei mapy, które mnie najbardziej rozczarowały to przede wszystkim mapa nr 9. Dziwi mnie fakt, że zbiera ona takie ilości głosów (oczywiście z całym szacunkiem do twórcy, który ją stworzył). Mapa ta nie dość, że wygląda na szalenie niegrywalną, nie ma żadnego elementu zaczepienia fabularnego. Brakuje w niej ukrytej symboliki i klimatu. Dziwią mnie też te dwie postacie na samej górze przeskakujące po czarnym polu. Jeżeli mielibyć to np. złodzieje to jakoś słabo to wyszło. Ale o gustach się nie dyskutuje :)

Wielki potencjał miała również mapa numer 1, która to prezentuje pojedynek. Niestetety mimo umiejscowienia go w centralnym miejscu mapy, nie jest on na tyle ciekawy by skupiać na nim uwagę. Rozmieszczenie postaci (np. postać idąca po schodach) rozprasza uwagę i nie pozwala się skupić na istotnym elemencie mapy.

Mapa numer 19 mogłaby być hitem kolejki, gdyby urozmaicić wnętrze statku kosmicznego. Nic absolutnie się w nim nie dzieje, przez co uwagę skupia jej kanciastość i jednolitość.

Tak samo mapa nr 25, w której ewidentnie brakuje życia.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 18:23
autor: GameBoy
Mapa ta nie dość, że wygląda na szalenie niegrywalną, nie ma żadnego elementu zaczepienia fabularnego. Brakuje w niej ukrytej symboliki i klimatu. Dziwią mnie też te dwie postacie na samej górze przeskakujące po czarnym polu. Jeżeli mielibyć to np. złodzieje to jakoś słabo to wyszło.

Ja tam widzę pościg po dachach budynków, więc jak to nie jest element fabularny to ja wysiadam. xd
Klimat to rzecz gustu, ale nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi z tą symboliką. o_O

Wielki potencjał miała również mapa numer 1, która to prezentuje pojedynek. Niestetety mimo umiejscowienia go w centralnym miejscu mapy, nie jest on na tyle ciekawy by skupiać na nim uwagę. Rozmieszczenie postaci (np. postać idąca po schodach) rozprasza uwagę i nie pozwala się skupić na istotnym elemencie mapy.

Jak pisałem wcześniej, nadmiar postaci i wydarzeń mógł prosto "zabić" mapę w tej kolejce.

Mapa numer 19 mogłaby być hitem kolejki, gdyby urozmaicić wnętrze statku kosmicznego. Nic absolutnie się w nim nie dzieje, przez co uwagę skupia jej kanciastość i jednolitość.


Raczej nie, ten tileset pozwala na wiele, ale statek kosmiczny na tych grafikach to IMO zbyt naciągana rzecz.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 18:58
autor: Stanior
Ja tam widzę pościg po dachach budynków, więc jak to nie jest element fabularny to ja wysiadam. xd
Klimat to rzecz gustu, ale nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi z tą symboliką. o_O


W tym evencie nie tworzymy gry składającej się z zestawu map tylko pokazujemy jedną mapkę. Moim zdaniem (ale jest to tylko i wyłącznie mój pogląd) nie powinno się skupiać wyłącznie na technice stworzenia mapy, ale głównie na to co autor chciałby nam przekazać. Obraz ma opowiadać pewną historię, powinien być puszczeniem oczka do widza. Mapa powinna być raczej wizytówkiem kunsztu i wrażliwości autora, a nie pozycją w portfolio i plikiem, który można wykorzystać w grze :)

Co zaś się tyczy pościgu - zupełnie tego nie czuję. Patrzę na tą mapkę i nie widzę w niej dynamizmu i ruchy. To subiektywna opinia, ale ta kolejka zupełnie mnie zaskoczyła, bo mapy zgarniające najwięcej głosów zupełnie mi się nie podobają. Są technicznie wzorowe i nic więcej. Brak w nich "duszy".

Tak jak jednak wspomniałem - skoro większości się podoba widocznie do użytkowników bardziej przejawia inna idea eventu :) Ja do końca ligi postaram się wyłapywać mapy tworzone z nutką kreatywności.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 17 maja 2016, 19:14
autor: GameBoy
Mapa powinna być raczej wizytówkiem kunsztu i wrażliwości autora, a nie pozycją w portfolio i plikiem, który można wykorzystać w grze :)

Jedno nie wyklucza drugiego.
Na szczęście nie ma tu żadnego oceniania według ustalonego szablonu. :P Ja zdecydowanie punktuję mapy, które nie mają rażących błędów i które chciałbym zobaczyć w grach, bo jednak maker służy mimo wszystko do robienia gier, a nie obrazków.