Strona 1 z 8

Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 01:32
autor: Jazzwhisky
Runda druga i czas na zrewanżowanie się przeciwnikom za pierwsze starcie! Wszystkie szczegóły standardowo poniżej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 16.05.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - (RM2000/2003)

Po potężnym zestawie z kolejki pierwszej pora na zmianę RM i coś minimalistycznego. Tym razem nie czeka Was szczególny wybór grafik, tylko klasyczne budowanie lokacji z ograniczonej puli tile. Na dodatek na solidnym obszarze, co pod wieloma względami - stanowi łącznie znacznie trudniejsze wyzwanie.

Plik tilesetu + charsety:
Spoiler:

Brak DE w rywalizacji ma swoje plusy, możemy na przykład skorzystać z jego oryginalnego chipsetu baru/pubu sprzed lat, przygotowanego z myślą o kolaboracyjnej produkcji Alex 3. W zestawie także charsety, ale tym razem macie w nich głównie postaci. :)

Rozmiary pracy: 30x25 pól (480x400px)

Przypominam też, V Sezon LM składa się z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

To tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 01:34
autor: CrashuR
Już na starcie widać, że mapy będą do siebie bardzo podobne. Jestem jednak pewien, że znajdą się osoby, które zrobią z tym tilem coś kosmicznego. :lol:

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 01:44
autor: ADI
Na pewno się znajdą :D
Skromny chipsecik, oj skromny... Zasysam RM'a, robię kawkę i działam :P

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 01:44
autor: Amelanduil
Ło matko, to teraz niech mi ktoś podpowie skąd to dostać, bo twierdzówka jest niekompatydebilna z moim systemem operacyjnym.
Dobra, miejmy nadzieję, że teraz mi jakiś pomysł do głowy wpadnie, bo jak tak całą ligę będę bez pomysłu jechał to kiepsko to wróży xD

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 01:45
autor: Adrapnikram
Jazz Pędziwiatr
Nie no, nieźle. Nie dość, że wnętrza to jeszcze maksymalnie minimalistyczne. Ściągam Makera i już zaczynam robić

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 01:57
autor: Jazzwhisky
Historia LM pamięta jeszcze bardziej ubogie tilesety. :)))

Z trialem angielskiego RM2003 jest problem (bo go nie ma). Niestety nie ma też aktualnie żadnych dobrych ofert (edit - ok, jest jedna - https://www.humblebundle.com/store/rpg-maker-2003, ale nie taka mega) na aktualne wersje, ale nieoficjalne starsze wersje programu można szybko znaleźć w Google. Dobrą opcją ratunkową jest też RM2000, także w polskiej wersji.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 07:07
autor: Prometherion
Troszku duże te rozmiary mapki :) Charsety zawsze dodają uroku i tchną życie w lokacje, trzeba jedynie wymyślić dla nich dobrą historię. Na tę chwilę nie mam pojęcia co z niego złożę, może tym razem nie wnętrze a zewnętrze?

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 08:12
autor: lorak
No, na taki minimalizm szczerze liczyłem. Ograniczenia pobudzają kreatywność, walczcie z ograniczeniami!

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 09:06
autor: Rahael
Amelanduil pisze:Ło matko, to teraz niech mi ktoś podpowie skąd to dostać, bo twierdzówka jest niekompatydebilna z moim systemem operacyjnym.
Dobra, miejmy nadzieję, że teraz mi jakiś pomysł do głowy wpadnie, bo jak tak całą ligę będę bez pomysłu jechał to kiepsko to wróży xD



W nowszych Windowsach żeby to odpalić trzeba uruchomić jako administrator w trybie zgodności z Win XP z SP 3 na przykład. Czasem wywali błąd ale za którymś razem idzie zainstalować ;)

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 10:37
autor: Dragon Kamillo
A jak ktoś chce legalnie i bez wydawania kasy to proszę: http://tkool.jp/support/download/rpg2000/trial
Kiedyś testowałem, rusza bez problemu na niejapońskich systemach itp.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 11:06
autor: Amelanduil
Rahael pisze:W nowszych Windowsach żeby to odpalić trzeba uruchomić jako administrator w trybie zgodności z Win XP z SP 3 na przykład. Czasem wywali błąd ale za którymś razem idzie zainstalować ;)
Dzięki wielkie, podziałało :3
Teraz tylko muszę rozjaśnić sobie monitor, bo za cholerę nic na tych tile'ach nie widzę, taka ciemnota :I

EDIT: dobra, za to teraz mam drugi dylemat, jak się w tym robi screeny całej mapy...

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 12:12
autor: Rahael
Amelanduil pisze:
Rahael pisze:W nowszych Windowsach żeby to odpalić trzeba uruchomić jako administrator w trybie zgodności z Win XP z SP 3 na przykład. Czasem wywali błąd ale za którymś razem idzie zainstalować ;)
Dzięki wielkie, podziałało :3
Teraz tylko muszę rozjaśnić sobie monitor, bo za cholerę nic na tych tile'ach nie widzę, taka ciemnota :I

EDIT: dobra, za to teraz mam drugi dylemat, jak się w tym robi screeny całej mapy...



Trza poskładać screeny w całość :P

Po pierwszych 30 minutach z rm2k stwierdzam, że...będzie ciężko. Odzwyczaiłem się od mappowania w tych starych rm-ach ^^ Postaram się coś nabazgrać chociaż na 1 punkt :P

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 14:22
autor: PAKKK
To będzie ciekawe, niezłe wyzwanie. Tym bardziej jak z rm2000/2003 miałem sytczność raz i to... 10 lat temu? W podstawówce na informatyce.
Teraz takie pytanie, RPG MAKER ME z twierdzy, też jest dopuszczalny? (pytanie pewnie głupie i oczywiste ale kto pyta nie błądzi)

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 14:26
autor: Jazzwhisky
Jasne, dowolne tłumaczenie/wersja, wszystko co generuje taki sam plik mapy. ;)

Mimo lat, wciąż jedną z najfajniejszych i najbardziej motywujących stron LM jest dla mnie obserwowanie jak uczestnicy pokonują najróżniejsze przeszkody - od tilesetów, przez wersje RM (to głównie ostatnio), po inne drobne rzeczy, na które wcześniej nie wpadłem. Powodzenia i pracujcie spokojnie, całe cztery dni przed nami.

Re: Sezon V - kolejka 2

: 12 maja 2016, 15:19
autor: Amelanduil
Cóż, ja zrobiłem zerg rush i wysłałem już dzisiaj, teraz będzie mnie zabijać to powolne czekanie 4 dni :v
Pierwszy raz robiłem cokolwiek na 2k, ale dostrojenie się wcale nie jest takie trudne, szybko i przyjemnie te mapy lecą (to pewnie przez powiew świeżości). Się zobaczy jak pójdzie.