Strona 2 z 6

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 12:16
autor: Amelanduil
Adrapnikram pisze:Robienie w VX Ace to masakra. Następną kolejkę z Nim chyba sobie odpuszczę.
Rahael pisze:Po pierwszych 30 minutach z rm2k stwierdzam, że...będzie ciężko.
PAKKK pisze:Słabo widze tą kolejke, mapowanie w XP wymyślił sam szatan.
Pozwólcie, że to tu zotawię... jeszcze tylko komentarz o MV i mamy komplet :lol:

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 12:36
autor: Venesard
Akurat mapping w XP jest najprzyjemniejszy spośród wszystkich. Mapa wysłana :)

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 16:01
autor: Adrap
Proszę, proszę.
Tileset z Bukaniera
:D

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 16:56
autor: Crashykk
Jak ja nie lubię tego makera :evil:
Zapowiada się zero głosów. :lol:

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 17:21
autor: Adrap
Zobaczyłem te rozmiary i stwierdzam, że w następnym logo LM będzie jedna mapa z tej kolejki. Albo chociaż banner na tsukuru.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 18:39
autor: Keibi
Ja już swoją mapkę wysłałem. Wbrew narzekaniom powiem, że niezły tileset. Można z niego dużo sklecić, tylko trzeba mieć pomysła :-o
Amelanduil pisze:Pozwólcie, że to tu zotawię... jeszcze tylko komentarz o MV i mamy komplet :lol:
MV to taka krzyżówka Ace z XP (z Ace'a ma sposób ustawiania tilesów, a z XP ilość warstw) więc jak ktoś nie trawi obu edytorów map, to dla niego ten edytor z MV to będzie narzędziem szatana :twisted:

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 19:21
autor: Fear
Tileset świetny, ale samo rmxp ułatwia sprawę, można wyciągnąć znacznie więcej z mapek, niż innych makerów, problem jest z wielkością, bo chociaż tileset bogaty, to miejsca mało ;) Znów wygra dobry pomysł.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 19:45
autor: Dragon Kamillo
Wszystkie mapy co wygrywają to dobre pomysły - inaczej by nie wygrywały...

Tileset fajny, jeden z bardziej klimatycznych do XP podoba mi się. Cieszę się też z kompletu autotile, bo tych chyba nie znałem. Dla mnie to kolejny plus LM, że można poznać wiele świetnych zestawów i kompletów, na które normalnie pewnie byśmy nie trafili. Dlatego mam prośbę, jakby było to możliwe - fajnie by było mieć uzupełnione pierwsze dwa sezony o chipsety (i chary) które wygasły...

I tak z ciekawości, bo i w tamtym sezonie Jazz pisałeś coś o edytowaniu przez ciebie grafik i w tym, ale zawsze w końcu z tego rezygnowałeś - czy zdarzyło się w LM, że jednak coś wyrzuciłeś lub/i dodałeś do chipsetu?

Mapę pewnie tradycyjnie sklece w 1 lub 2h w poniedziałek, więc co do rozmiaru nie wiem jak będzie współpracował.

Co do RMów, dla mnie najwięcej klimatu w LM ma 2k/3 - jest wręcz kopalnią kombinowania z warstwami, charsetami, półprzeźroczystościami - co sprawia mi przyjemność, a przy okazji na tyle łatwy do opanowania że większość obczai jak robić mapy bardzo szybko - coś jak ja w 3 sezonie LM, gdzie 2k/3 w sumie pierwszy raz otwarłem.
XP, zgoda ma najlepszy edytor, ale brak mi w nim tego kombinactwa, tutaj jest wszystko takie sztywne, może być skomplikowane dla nowych i jakoś tak nie ma dla mnie klimatu, kolejki z XP ostatecznie bawią mnie podczas tworzenie map najmniej. No i koniec końców, opanowanie (a raczej nauczenie się uważania którą warstwę mam włączoną) jest utrudnione.
No i został VX/ACE - który jest upierdliwy, nawet bawi mnie to kombinowanie by coś w nim w ogóle zrobić, no ale to co w nim muszę kombinować w 2k3 robię prosto, a kombinuje dopiero dalej, co sprawia mi większą frajdę, niż żeby w ogóle jakaś mapa powstała, mimo to dla mnie ma większy klimat do LM niż ten z XP. Nauka też powinna być prostsza, ale bez rewelacji jak w przypadku 2k/3.

No i 2k/3 też bardziej mi pasuje przez format chipsetów - importujemy jeden niewielki plik, a nie kilka olbrzymich, dowalonych jeszcze kanałem alpha. Sklejanie mniejszych rozdzielczościowo zrzutów też jest prostsze.

MV to ACE z możliwością nakładania na siebie grafik, czyli w sumie robi się tak samo jak w ace...
No i jako że jestem jeszcze sobą, to muszę wspomnieć, że Amelanduil zapomniałeś o 95, nie wiem czy ci to zapomnę XD.

Ależ się rozpisałem...

Edit dół: A więc ciemny kwadracik w chipsecie ze Sword of Mana o którym pisałeś że jednak byś go wywalił, to sam go tam dodałeś XD.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 20:01
autor: Jazzwhisky
Jak znajdę dłuższą chwilę to postaram się uzupełnić chociaż część chipsetów z Sezonów I/II, powinienem mieć gdzieś backupy.

Poza tym oczywiście zdarzało się, że zestawy były edytowane, trudno mi jednak pamiętać o wszystkim i na 100%, zwłaszcza po latach. Z tego co przypominam sobie na szybko - ostatnio na pewno grzebałem przy dobieraniu elementów w tilesecie z tej kolejki - viewtopic.php?f=21&t=5094, chyba też w tym z RM95, a poza tym kilka zestawów dla RM2003 w historii LM to po prostu (nie wiem czy przyznawałem się do tego wcześniej) moje ripy, np. chipset z tej kolejki - viewtopic.php?f=21&t=5087 czy tileset z Pokemonów w I Sezonie. :)

Mam już kilka pierwszych map, bardzo jestem ciekaw kolejnych.

edit-góra
Dokładnie tak. :D
Każdy z tych tilesetów był przygotowywany specjalnie na LM, nie ma ich nawet na TA.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 20:10
autor: Amelanduil
Dragon Kamillo pisze:No i jako że jestem jeszcze sobą, to muszę wspomnieć, że Amelanduil zapomniałeś o 95, nie wiem czy ci to zapomnę XD.
no tak, tak, wiadomo, ale bądźmy szczerzy, kto jeszcze używa 95. Nawet nie jest wymieniony w opisach działów gier i zapowiedzi xD

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 20:20
autor: Prometherion
Jak ja tego Jazzowi zazdroszczę, że już może oglądać mapy. A w kwestii edytora XP; nie wiem jak wy, ale ja wyłączam przyciemnienie warstw, generalnie mi to przeszkadza i wolę mieć widok całościowy. Bo bliższym zapoznaniu się z tilem mogę powiedzieć, że da się z niego zrobić wiele różnorodnych miejsc: jaskinie, wyspy, góry, wnętrze itp. Ja już wiem co wyskrobię.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 20 maja 2016, 19:48
autor: GameBoy
Wziąłem się w końcu za robienie mapy i sądzę, że ten tileset jest bardzo słaby i brzydki. Najgorsze są skały/klify których brzegi zlewają się z podłożem. :/

Re: Sezon V - kolejka 3

: 21 maja 2016, 14:09
autor: Rahael
Ściągnąłem Triala, ładnie zainstalowałem, odpalam...
...1 minuta...
...2 minuta...
...3 minuta... (może i mój komp ma 5 lat ale pod maską jest jeden z najlepszych modeli dysków ssd na rynku ;])
...jest splash screen o wersji trial, daje dalej...
...1 minuta...
...w końcu, uruchomił się! Odpalam nowy projekt...
...komunikat o tym, że nie można skopiować folderu -_-

Dobra, sh** happens. Próbujemy drugi raz ze zgodnością z win XP i uruchamiane jako administrator.
*Tutaj wklej powyższą wyliczankę o czekaniu na uruchomienie*
...to samo. Programy i funkcje -> odinstaluj (baj baj)

Pobieram twierdzówkę -> instaluje -> uzupełniam o brakujący dll -> odpalam ...(2 sekundy)...działa ;d

Chciałoby się rzec: "Dobre bo polskie" :D

Re: Sezon V - kolejka 3

: 22 maja 2016, 14:25
autor: Yoroiookami
Cuś oddałem i może pójdzie mi lepiej niż trzy punkty. Chociaż kto wie. :>

Re: Sezon V - kolejka 3

: 22 maja 2016, 14:54
autor: Adrap
To ja też się pochwalę, że oddałem. Ba, nawet jestem zadowolony.
Niestety za dużo w tym sezonie widziałem, żeby mieć jakiekolwiek nadzieję na więcej niż kilka głosów...