Strona 4 z 6

Re: Sezon V - kolejka 3

: 23 maja 2016, 22:52
autor: Germillios
Ja też oddałem :) Rzeczywiście małe rozmiary mapy, ale myślę, że coś wyszło :)

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 00:03
autor: Preki
Oddałem w ostatniej minucie! Mam nadzieję że Jazz nie odrzuci jej :P

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 00:30
autor: GameBoy
Będą teraz mapy, czy niepotrzebnie czekam zamiast iść spać? xd

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 00:37
autor: Jazzwhisky
Mieliśmy trochę problemów technicznych w końcówce, ale w ciągu kilkunastu minut powinienem wrzucić mapy.

Edit - i są, w sumie 21 prac, zapraszam do trzeciego głosowania! :)

Jazzwhisky pisze:Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z CZTEREMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)


Map001
Obrazek

Map002
Obrazek

Map003
Obrazek

Map004
Obrazek

Map005
Obrazek

Map006
Obrazek

Map007
Obrazek

Map008
Obrazek

Map009
Obrazek

Map010
Obrazek

Map011
Obrazek

Map012
Obrazek

Map013
Obrazek

Map014
Obrazek

Map015
Obrazek

Map016
Obrazek

Map017
Obrazek

Map018
Obrazek

Map019
Obrazek

Map020
Obrazek

Map021
Obrazek

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 01:00
autor: lorak
I gdzie te obiecywane kaszany? Tyle pięknych mapek... i znowu będzie problem z głosowaniem.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 01:02
autor: Amelanduil
Jedynka ma solidnie wymapowane ruiny :3 trzynastka z tą piramidą też jest spoko i siedemastka z wodospadami w tle.

Dziewiątka byłaby nawet niezła, gdyby tylko jej autor nie skopał tego mostku który tylko po jednej stronie ma linkę :/ tak to bym na nią zagłosował.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 01:10
autor: Kleo
Jak zobaczyłam siódemkę, to aż mi się westchnęło (samo, naprawdę nie chciałam :)), więc na bank będzie głos. No i na 15 najpewniej też, za najlepszy (przynajmniej na pierwszy rzut lekko już zmęczonego oka) wodospad kolejki. A nad resztą muszę jeszcze pomyśleć. Dobranoc. :)

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 01:16
autor: CrashuR
Dobrze, że nie wysłałem swojej mapki, bo i tak nie miałbym szans xD

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 02:00
autor: Athanor
1. Jedna z lepszych, jak nie najlepsza mapa, fajne ruiny i roślinność na dachach, ma dobey klimacik.
2. Coś mi w niej nie pasuje, jest przyjemna, ale wydaje mi się jakby były źle rozłożone elementy.
3. Troche kaszanka, szkoda, że nie wykoszystano całego miejsca.
4. Most zrobiony z ściany? :P Latające liście IMO słabe.
5. Coś normalnego, co mógłbym ujrzeć jako znajdźka w RPGu, symetryczność kwiatów psuje mi kontrast.
6. Wygląda na pierwszy rzut oka fajnie, jak chatka nad górami, ale ciekawią mnie okna, zza których jest widok na ściany, to taras miał być czy jak? :V
7. O łał, mapa bez użycia górek, schludna, może troche zbyt pustawa, ale nadrabia to takim królewskim klimacikiem. Grałbym.
8. Tego nie skomentuję, dobrze? :V
9. Wygląda w porządku, dziwnie wygląda mieszanie różnych ścianek w łuk, ale podoba mi się zatopiona część ruin.
10. Chyba jedyna mapa, która użyła tego drzewa :P Nic specjalnego w sumie.
11. Ładny labirynt, fajne rozmieszczenie poszczególnych poziomów skał, jednak nie wiem czy znalazłbym dal tego zastosowanie, ale i tak ładna.
12. Inna od reszty, przyjemna, jednak według mnie troche jej brakuje.
13. Interesująca, taka trochę świątynia azteków, jednak można było lepiej zagospodarować zewnątrz.
14. Prosta, mała przyjemna dolina, fajne wodospady, ale brakuje mi w niej mocy.
15. Trochę mnie to zawiodło, mam wrażenie, jakby różnie warstwy skał się pokrywały, ogromne krzaki jako korony drzew są dobre, ale nic specjalnego.
16. Mostek nad wąwozem, między dżunglą a ołtarzykiem, pomysł dobry, ale nie wiem czy wykorzystany potencjał w pełni.
17. Wodospady w tle robią robotę, jednak co pod tym mostem? woda się ucina, a mogłaby płynąć dalej. Nie wiem tylko dokąd ten most prowadzi, do widoku na wodospady? :P
18. Czyżby zalane miasteczko? Nie podobają mi się te suche drzewa, wraz z suchym podłożem dają sztywność tej mapce.
19. Może dla niektórych zbyt przekombinowana mapa, ale mi się podoba, wygląda na starą, zarośniętą budowlę z jaskinią skrywającą skarby, rzeczka mogła by mieć lekkie skręty zamiast iść tak prosto, ale i tak rządzi.
20. Pierwsze skojarzenie: Temple Run. Inna od wszystkich, ma pewien potencjał, ale w mojej opini nie sprawdził się w tej kolejce.
21. Coś dziwnego, wydaje mi się, jakby nie było to aż tak starego. Zresztą dlaczego schody prowadzą donikąd? Nic specjalnego IMO.

Jeśli miałbym głosować już teraz, poszły by głosy na: 1, 7, 9 i 19. Jednak jeszcze o tym pomyślę.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 03:48
autor: Fear
Dla mnie 1 i 9, trudno cos dodac, sa o poziom wyzej od reszty. Nie podzielam opinii na temat 19, za duzo tam nawrzucane wszystkiego, po chwili patrzenia bola oczy, a od wspominanej 15, zdecydowanie wole 14 (w dodatku znacznie praktyczniejsza do grania na niej) Sama 7 rowniez wedlug mnie bardzo, bardzo srednio, ale mam pewnie inny gust :)

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 06:50
autor: Prometherion
Jak dla mnie jest to jedna z tych kolejek "och, ach", po głębszym i dłuższym obcowaniu z mapkami dostrzegamy, iż większość z nich jest słaba i raczej nie nadaje się nawet na pocztówki, gdyż oczy bolą od kolorów i kwiatów. Powiem tak, mój głos na pewno pójdzie na 1, a z pewnością nie zagłosuję na mapki w stylu 19. Później napiszę coś więcej.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 07:46
autor: Venesard
Moje głosy poleciały na:
9. Podobają mi się ruiny, słabym miejscem mapy jest wodospad i jego okolice.
12. Nie za dużo, nie za mało, w sam raz jest tych kwiatków.
17. Mocnym atutem są wodospady w tle, efekt psują najbardziej te liście zawieszone w powietrzu.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 09:30
autor: Germillios
Moje głosy:
7. Mapa przypomina mi jakieś fajne, pustynne miasto. Chodź lekko tu pusto ;)
8. Trochę tu dużo tych kwiatków i stanowczo można by coś zmienić :D Ale paradoksalnie mapa zaciekawiła mnie na swój sposób, widziałbym tu coś w stylu kręgu natury z portalem :)
12. Ciekawe miejsce w środku lasu, byłaby fajna mapa do gry.
13. Ciekawie rozplanowana mapa. Fajny pomysł na świątynię.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 10:58
autor: lorak
Dobra, wybrałem losowo kilka mapek do oceny. Zbyt wiele mi się podobało, więc rzucałem monetą czy pisać, czy nie. Ale za to wypociłem o kilka słów więcej niż zazwyczaj :)

2 - Niezła mapa. Od razu czuję, że mam do czynienia z jakąś dawną świątynią. Trochę wygląda to jakby wszystko znajdowało się w jakiejś jaskini, przywodzi mi na myśl Lost Valley z pierwszego Tomb Raidera :)
Od strony technicznej: lewa strona mapy wymaga dopracowania. Ruiny są zanurzone w różnym stopniu sugerując różną głębokość wody, wprowadza to nieco w zakłopotanie. Poza tym, konsekwencja wymaga, że jeśli już widzimy zanurzone ruiny to i brzeg powinien jakoś prześwitywać przez wodę.
4 - podoba mi się atmosfera na tej mapce. Dorzucić gęstą mgłę, płynący parostatek i scena jak z Jądra Ciemności. Jest potencjał. Kamienny most trochę mi nie pasuje do tego nastroju (zbyt cywilizowany), ale przy tym tilesecie chyba nie dałoby się nic dużo lepszego wymyślić. Poza tym, woda jest okropnie zaśmiecona. O wiele lepiej byłoby kłaść rośliny na rzece w grupach zamiast starać się równomiernie przykryć przestrzeń, realistyczniej i mniej monotonnie (autorze, zobacz jak wyglądają nenufary w rzeczywistości).
5 - Urocze. Dzięki temu murowi od razu widzę, że jest to część większego miasta (może ludu zapomnianych Atlantów-Egipcjan?). Para uwag: dobrze by było złamać symetrię roślin i skał oraz popracować nad wtopieniem schodów w kamień (teraz wyglądają jakby unosiły się nad resztę) tak, jak to zrobił autor mapy 13.
8 - Fajnie, czuję bijącą od tej mapy jakąś nieujarzmioną, dziką energię :) Widać, że jest tu obecny jest tu jakieś prastare bóstwo, więc storytelling in plus. Wykonanie natomiast dość niskich lotów. Obfitość kwiatów - jak najbardziej, ale przydałoby się kępom nadać nieco urozmaiconych, organicznych kształtów.
9 - Mam lekki problem z odczytaniem minionego przeznaczenia tych budowli, ale za to podobają mi się detale ruin np. te wystające fragmenty przy wrotach. Dostrzegam problem z perspektywą w prawym-górnym: zaciemnianie się skał sugeruje, że po prawej stronie od wodospadu znajduje się przepaść, więc dziwne, że woda tamtędy nie spływa.
14 - Nieźle. Pragnąłbym zobaczyć większy rozmach jeżeli chodzi o wodospad - tysiące litrów przelewającej się wody, fruwające ptaki, dorzucić tęczę w poprzek i pocztówka jak malowana.
Poza tym, więcej uwagi przywiązałbym do roślinności - to co się dzieje w prawym-dolnym jest super, poszedłbym o wiele dalej w tym kierunku. Można by całkiem zrezygnować z kwiatków tam, gdzie wody nie ma i stworzyć prawdziwą, żywą puszczę w jej okolicach. Kontrast ftw!
17 - Wow, gratulacje. Miałem pomysł na mapkę w tym stylu, ale nie wpadłem na to, co można by ładnie umieścić w tle. Nie mogę sensownie uzasadnić obecności tego mostka i rzeźb, wypadałoby więcej uwagi przyłożyć do opowiedzenia mapką konkretnej historii, bo potencjał widzę tutaj ogromny.
18 - Niezła ta czeluść po prawej. Gdybym miał coś zmienić, to całkiem wywaliłbym ten bagnisty klif w lewym-dolnym i zastąpił go pustką. Wtedy może bardziej czułoby się, że każdy nieuważny krok prowadzi wędrowca w bezdenną otchłań. A, i przydałoby się urozmaicić podłoże, w szczególności we wnętrzach budynków, cegły na podłodze czy cuś, bo ruiny zdają się wyrastać z niczego.
19 - Doskonały przykład na to z czego nie brać przykładu. Horror vacui psuje tę, skądinąd, całkiem udaną mapkę. Podoba mi się, że autorowi udało się wrzucić tyle mchu w okolice ruin. Nadaje im to całkiem przekonywującej starości. No i trochę błędów natury logicznej np. w okolicy same drzewa palmowe, a wokół mnóstwo spróchniałych pni zupełnie innych drzew.
Krótko mówiąc: zrobić mapę dzień czy dwa wcześniej, odpocząć, spojrzeć świeżym okiem, a potem usuwać ile się da i dopiero wtedy wysyłać.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 24 maja 2016, 11:24
autor: Preki
Zagłosowałem na 1, 7, 9 oraz 11. Najciekawszą z tych czterech jest właśnie mapa nr 9 - ciekawy detal na ruinach, wodospad i skarpa w tle, a na domiar wszystkiego mapa idealnie wpisywałaby się w grę, nie będąc tylko "pocztówką" wykonaną na potrzeby Ligi.