Strona 1 z 6

Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 09:00
autor: Jazzwhisky
Kolejka trzecia i wielkie wejście RMXP do gry.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 23.05.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - (RMXP)

Sam edytor RMXP robi już większość roboty za poziom trudności w tym starciu, cała reszta to trochę wypadkowa pomiędzy dwoma poprzednimi kolejkami.

Pliki tilesetu:
Spoiler:


Zestaw, który nie zmieścił się w Sezonie IV, wybraliśmy go wspólnie z Kleo (tzn. każde z nas wpadło na niego oddzielnie :)), która mocno wspierała organizację LM rok temu. Tileset jest klasyczny, pochodzi z czasów świetności RMXP, a autorem (edit/orig) jest Tana. Całość, razem z serią autotile, jest naprawdę spora i pozwala na bardzo wiele i to pod każdym względem, zatem pora na kolejkę bez postaci czy dodatkowych charów. Do boju!

Rozmiary pracy: 25x15 pól (800x480px)

Przypominam też, V Sezon LM składa się z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

To tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 09:03
autor: Amelanduil
To co, Joroś? Zacięty pojedynek dwóch ultimowiczów o 27 miejsce trwa? xD

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 09:11
autor: Prometherion
Nieźle to wygląda: drzewa, skały, ruiny to moje środowisko, martwi mnie natomiast wielkość, a raczej "małość" pola do popisu. Są kwiatki, jest zabawa :)

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 09:49
autor: Venesard
Dobrze znany mi tileset :) Biorę się do roboty.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 10:19
autor: Amelanduil
Swoją drogą jak wy to robicie, że u was na tych monitorach cokolwiek widać x.x Ja muszę z włączoną lupą siedzieć bo mi się tak wszystko zlewa, a ledwo co 5 minut robię i już mi oczy kompletnie odmawiają współpracy...

Pierdzielę takie tilesety, z nimi to ja jestem tak to jestem jak ten pies:
Obrazek

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 10:33
autor: GameBoy
Kontrast tych tilesetów faktycznie leży.

Kurczę, niby to XP, więc powinno być łatwo, ale jak patrzę na te grafiki i rozmiar mapy to nasuwa się tylko jedno słowo - NOPE.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 10:40
autor: lorak
E, nie ma co narzekać na tileset, jest z 20 rodzajów kwiatków. Czelyndż - zbierz je wszystkie i zostań oskarżonyo pustkę na mapie xD Ale tak na serio, to bardzo ładne kolorki mają te grafiki. No i ta woda mmm...

Trochę mało miejsca, ale może dzięki temu znajdę czas na dokładniejsze przetestowanie kilku różnych pomysłów. Strzeżcie się. hi. hi.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 10:55
autor: Yoroiookami
Amelanduil pisze:To co, Joroś? Zacięty pojedynek dwóch ultimowiczów o 27 miejsce trwa? xD

Ja tam celuję w szesnaste. :roll:

Jak ktoś się uprze, to zwyczajnie zrobi miłosną scenę dwóch smoków. Także się nie poddawajcie.
Obrazek

Choć z tym zielonym to jakaś inna scena chyba... :oops:

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 11:00
autor: Deathwing
Szykuje się powtórka z pierwszej kolejki, z jeszcze większą liczbą kwiatków i jeszcze większym ściskiem. Poza tym takie jednoznaczne grafiki bardzo ograniczają kreatywność. Niezbyt ciekawie się to zapowiada :P

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 11:05
autor: Amelanduil
Yoroiookami pisze:Jak ktoś się uprze, to zwyczajnie zrobi miłosną scenę dwóch smoków. Także się nie poddawajcie.
Pamiętaj, romanse z dystansem to recepta :roll:

Ehem. No, ten rozmiar to kurczę upierdliwy... z wysokością dosłownie mniej się nie dało :v

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 11:14
autor: Kleo
Jazzwhisky pisze:Kleo (...), która mocno wspierała organizację LM rok temu
Uuu, poczułam szpileczkę. Zresztą, co tu się oszukiwać, zdecydowanie zasłużoną. Ale nic na to nie poradzę, od jakiegoś (chyba już dość długiego...) czasu nie chce mi się robić absolutnie nic. A już zwłaszcza walczyć z tym, że mi się nie chce. :)

Yoroiookami pisze:Jak ktoś się uprze, to zwyczajnie zrobi miłosną scenę dwóch smoków.
Dobrze kombinujesz, Joroś, mapki z historią sprzedają się niemal równie dobrze, jak "pocztówki". Na szesnaste miejsce smoczy romans powinien być w sam raz. :)

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 11:21
autor: Yoroiookami
Teraz nie mogę już tego romansu zrobić, bo każdy będzie wiedział kto to i nikt nie zagłosuje. Ale dla zainteresowanych, powiem tylko że na mojej mapie prawdopodobnie może będą jakiegoś rodzaju rośliny i może nawet kilka skał. :>

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 11:32
autor: Jazzwhisky
Deathwing pisze:Szykuje się powtórka z pierwszej kolejki, z jeszcze większą liczbą kwiatków i jeszcze większym ściskiem. Poza tym takie jednoznaczne grafiki bardzo ograniczają kreatywność. Niezbyt ciekawie się to zapowiada :P

Przynajmniej tym razem czeka nas czołowe zderzenie, nikt nie ucieknie do pomysłu użycia zupełnie innych tile. ;)

Ogólnie prawie zawsze gdy testuję tileset, a potem wrzucam kolejki, to trochę obawiam się, że jest za łatwo i przyjemnie, ale potem przychodzą pierwsze narzekania i już wiem, że powinno być dobrze.
Tu przez chwilę miałem pomysł by okroić zestaw z grafik, ale ostatecznie zostawiłem wszystko w oryginale, napiszę jeszcze coś więcej jeśli chodzi o zestaw przy prezentacji prac. Anyway, zapewniam Was, że chipsety są dużo fajniejsze, niż to, co standardowo czekało uczestników w I czy II Sezonie, mój poziom pod tym względem też trochę się podniósł. :}

Kleo pisze:
Jazzwhisky pisze:Kleo (...), która mocno wspierała organizację LM rok temu
Uuu, poczułam szpileczkę. Zresztą, co tu się oszukiwać, zdecydowanie zasłużoną.
Absolutnie, byłem i jestem bardzo wdzięczny, przez cały rok pamiętałem o tym tilesecie i po prostu nie mogłem nie wspomnieć.

I proszę o ostrożność ze wzkazywaniem na autorów map/stylu także PRZED prezentacją map, jest nas dużo, a każdy ma trochę inne standardy, także jeśli chodzi o zasady i powagę rywalizacji. :))))

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 12:03
autor: PAKKK
Słabo widze tą kolejke, mapowanie w XP wymyślił sam szatan.

Re: Sezon V - kolejka 3

: 19 maja 2016, 12:14
autor: Venesard
Ten tileset aż się prosi o chociaż jednego charseta w kapeluszu Indiany Jonesa :D