Strona 1 z 5

Sezon V - kolejka 4

: 26 maja 2016, 11:00
autor: Jazzwhisky
Startujemy!

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 30.05.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - (RM2000/2003)

Straszną zagwozdkę miałem z drugą kolejką RM2k3. Ostatecznie szybko wracamy do tej wersji RM i idziemy w mocny klasyk, i to pod wieloma względami, aż przypomniały mi się starcia z pierwszych sezonów LM.

Plik tilesetu + charsety:
Spoiler:
Punkt stały programu LM, czyli chipset od FSM/REFMAP, ale uwaga! Paradoksalnie - moim zdaniem to najtrudniejszy tileset w tym sezonie, może wymagać trochę czasu, nie odkładajcie go na później i później. Choć bez górków i pagórków, z jednym drzewkiem, to zestaw jest wszechstronny i nie tak przejrzysty czy prosty do załapania jak choćby grafiki DE z poprzedniej kolejki w tym RM, łatwo przegapić niektóre rzeczy. Do tego zestaw charsetów, elementy otoczenia oraz bardzo skromny zestaw postaci.

Rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)

Przypominam też, V Sezon LM składa się z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

To tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie.
Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).

Re: Sezon V - kolejka 4

: 26 maja 2016, 11:42
autor: Amelanduil
Kurczę, niby dobry tileset, ale... tak bardzo brakuje tu schodów do wypoziomowania mapki. No trudno, będzie płasko :/

Re: Sezon V - kolejka 4

: 26 maja 2016, 12:43
autor: GameBoy
Ja tam już widzę ze 2 sposoby na schody. :)

Re: Sezon V - kolejka 4

: 26 maja 2016, 12:58
autor: Amelanduil
GameBoy pisze:Ja tam już widzę ze 2 sposoby na schody. :)
To ja nie wiem, albo jestem ślepy, albo...
...
dobra, jestem ślepy, jedna kafelka na samym dole chipset'u... xD

Re: Sezon V - kolejka 4

: 26 maja 2016, 13:01
autor: GameBoy
W sumie to nawet nie o to mi chodziło, bo też nie zauważyłem. xd

Chociaż w makerze te moje sposoby jednak nie wyglądają tak dobrze jak myślałem.

Re: Sezon V - kolejka 4

: 26 maja 2016, 13:06
autor: Prometherion
Szkoda tylko, że nie ma schodów widzianych z boku, właśnie nad tym trzeba będzie pokombinować :) A tak poza tym chip może być. Tylko nie widzę na tę chwilę innego zastosowania niż zamek czy miasteczko. Zobaczymy we wtorek co się pojawi. Ciekawe czy i tym razem zobaczymy arenę walk?

Re: Sezon V - kolejka 4

: 26 maja 2016, 22:56
autor: Adrap
Całkiem przyjemny tileset. Poza tym coraz bardziej podchodzi mi tworzenie w 2k3.
Ogólnie jestem zadowolony z mapy, więc chętnie czekam na resztę map. A czasu w brud.

Re: Sezon V - kolejka 4

: 27 maja 2016, 00:48
autor: Crashykk
Tym razem oddałem! Przy Xpeku siedziałem ponad godzinę i nie mogłem nic stworzyć, a w 2k3 poszło szybko, sprawnie i przyjemnie. Widocznie nie nadaję się do XP. :lol:

Re: Sezon V - kolejka 4

: 27 maja 2016, 01:29
autor: Amelanduil
CrashuR pisze:Tym razem oddałem! Przy Xpeku siedziałem ponad godzinę i nie mogłem nic stworzyć, a w 2k3 poszło szybko, sprawnie i przyjemnie. Widocznie nie nadaję się do XP. :lol:
Tsaa... ja natomiast pół dnia spędzam, robiąc po jakieś 4 wersje mapy z tego tileseta, próbując ogarnąć jak się go używa... chyba trochę mi zejdzie, bo chcę się jeszcze wbić na górę tabelko ;v

To tego, następna kolejka VX, potem XP i tyle by z tego było?

Re: Sezon V - kolejka 4

: 27 maja 2016, 01:54
autor: Crashykk
Ja jak zobaczylem kafelki to wiedzialem juz co chce zrobic. Trzymalem sie pomyslu i mapka poszla szybko.

Po VX i XP jeszcze mapy z kolejki specjalnej o ile dobrze zrozumialem.

Re: Sezon V - kolejka 4

: 27 maja 2016, 08:35
autor: Rahael
Ja za to mam ogromny problem, by cokolwiek stworzyć...coś czuję że rm 2k da mi 0 głosów w obu kolejkach :D

Re: Sezon V - kolejka 4

: 27 maja 2016, 11:44
autor: Jazzwhisky
Mam już kilka map i potwierdzam, pozostały kolejki z VX(A), XP i specjalna na koniec. A jeśli macie wolny czas to polecam załatwić sprawę z mapką na ostatnią kolejkę, po zakończeniu szóstego starcia będzie już tylko chwila na dokończenie roboty.

Re: Sezon V - kolejka 4

: 27 maja 2016, 22:50
autor: Adrap
Ostatni post o 12, a tematu nie znajdzie się na tsukuru archiwe. Fajna aktywność. Anyway, Jazz miał rację. Jest masa zastosowań do tego tilesetu. Sam się zastanawiam co skleić ładniej niż to co już wysłałem. Dla mnie najlepszy tileset z ostatnich dwóch edycji.

Re: Sezon V - kolejka 4

: 28 maja 2016, 14:07
autor: Prometherion
A dla mnie po dłuższym obcowaniu taki sobie, w ogóle nie wiem co mam złożyć, ba, praktycznie mamy same dachy i mury z jednym drzewem. Brak porządnych schodów, ławek, beczek, skrzyń, lepszych okien nie daje dużego pola do popisu. Jednym słowem lipa, albo po prostu opadłem z twórczych sił i mogiła.

Re: Sezon V - kolejka 4

: 28 maja 2016, 16:10
autor: Deathwing
Też mam takie wrażenie. Niby ładny zestaw, ale po dokładniejszym ogarnięciu widać, że ma sporo wad, które utrudniają złożenie dobrej mapki. Tyle że to standardowa część ligowych zmagań - idealnych tilesetów tu prawie nigdy nie ma i w tym cała zabawa ;)
Bardziej mnie martwi kolejka specjalna, bo RTP się już tutaj przewijało i tym samym moje pomysły trochę się wyczerpały.