Strona 1 z 5

Sezon V - kolejka 5

: 02 cze 2016, 11:50
autor: Jazzwhisky
Uff, połowa za nami, ale jeszcze sporo przed, kolejka piąta to już także test wytrzymałości i silnej woli, zaczynamy! :)

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 06.06.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - (RMVX(A))

Zwłaszcza po ostatnim starciu, pora na coś prostego i niewymagającego, ale tak naprawdę, przynajmniej jeśli chodzi o czas. Pliki tilesetu RMVX(A) standardowo pozwalają na najwięcej różnorodnych kombinacji grafik ze wszystkich wersji RM (masa autotile i maksymalnie 9 różnych plików z tile), ale dziś spróbujemy odwrócić tę sytuację i pójść w minimalizm.

Pliki tilesetu:
Spoiler:

Jeśli chodzi o rodzime grafiki dla RMVX(A) to naszym zdecydowanym numerem jeden jest Ayene. Wykorzystujemy to w tej kolejce, gdzie waszym zadaniem będzie zbudować klasyczne wnętrze w oparciu o jej oryginalny zestaw ścian, dywanów (!) i dodatków, wszystko na minimalnym rozmiarze mapy w LM. Na pewno przyda Wam się prawy przycisk myszy + Shift (zaznaczanie + kopiowanie elementów z przytrzymanym klawiszem), być może opcja Shadow Pen (dostępna tylko w tej wersji RM), pewne elementy trzeba będzie pewnie zwyczajnie pominąć, ale poza tym cała reszta jest dosyć prosta. Składacie małą mapę z wyraźnych elementów, bez charów, bez specjalnego głowienia się - i tyle. Powodzenia! :)

Ah, przypominam - w RMVX(A) nie macie dostępu do opcji półprzezroczystości zdarzeń, nie możecie wrzucać żadnych komend w customowej opcji ruchu!

Rozmiary pracy: 20x15 pól (640x480px)

Przypominam też, V Sezon LM składa się z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

To tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).

Re: Sezon V - kolejka 5

: 02 cze 2016, 11:54
autor: Amelanduil
No, to czas się...
...uwewnętrznić.
*badum tss*

Re: Sezon V - kolejka 5

: 02 cze 2016, 15:22
autor: Yoroiookami
Amelanduil pisze:No, to czas się...
...uwewnętrznić.
*badum tss*

Nie. :I
Spoiler:


Fajnie, że jest coś Ayeneowego. :> Postaram się postarać bardziej niż do tej pory.

Re: Sezon V - kolejka 5

: 02 cze 2016, 20:47
autor: Necromo
Nie jest źle, ale mały rozmiar mapy i brak normalnych posadzek (same dywany) znacznie utrudnią stworzenie czegoś wyjątkowego.

Re: Sezon V - kolejka 5

: 02 cze 2016, 21:27
autor: GameBoy
brak normalnych posadzek

Użyj shifta, Luke.

I tego mazaka cieni.

Re: Sezon V - kolejka 5

: 05 cze 2016, 13:04
autor: Jazzwhisky
Podbijam i tutaj, bo została połówka niedzieli i poniedziałek, a na razie prac jest niewiele.
Mapka jest mała, więc (mimo świetnej pogody) może znajdziecie w te dwa wieczory trochę czasu. :)

Re: Sezon V - kolejka 5

: 05 cze 2016, 21:27
autor: GameBoy
Mapa wysłana.
Tragiczny ten tileset. :x

Re: Sezon V - kolejka 5

: 05 cze 2016, 21:28
autor: CrashuR
Ciężko było, ale coś poszło.

Re: Sezon V - kolejka 5

: 05 cze 2016, 22:16
autor: Keibi
Ja też już wysłałem mapkę. Tileset nie jest idealny, ale bywało gorzej :-P

Re: Sezon V - kolejka 5

: 05 cze 2016, 23:19
autor: Adrapnikram
Ejj, już jutro? Sziet. Na szczęście małe rozmiary i wnętrza. Może nawet zaraz coś naskrobię.

Re: Sezon V - kolejka 5

: 05 cze 2016, 23:37
autor: CrashuR
Keibi pisze:Tileset nie jest idealny, ale bywało gorzej :-P

Tileset tilesetem, ale mnie w tej kolejce zabił totalnie brak pomysłu. Nigdy nie byłem dobry we wnętrzach, a tym bardziej tak ograniczonych :c

Re: Sezon V - kolejka 5

: 06 cze 2016, 14:26
autor: Amelanduil
Dobra, długi czas nie miałem pomysłu, ale mnie olśniło. Zobaczymy jak będzie :v

Re: Sezon V - kolejka 5

: 06 cze 2016, 17:57
autor: Prometherion
Ja dopiero zaczynam tworzyć, a będę miał jedynie dwie godziny czasu, mało. Tileset jak to tileset wnętrz - szafy, ławki, łóżka czyli trzeba będzie zrobić standardowe lokum bez szaleństw.

Re: Sezon V - kolejka 5

: 06 cze 2016, 20:33
autor: Adrapnikram
Pierwszą mapę robiłem 4h, drugą 15 min. Zgadnijcie, która lepiej wyszła.
Edit:
Zapomniałbym. Nienawidzę Vx Ace

Re: Sezon V - kolejka 5

: 06 cze 2016, 21:46
autor: Prometherion
wysłane w końcu, był to jak do tej pory najniewdzięczniejszy tileset, i w moim odczuciu kiepska mapka z niego wyszła, no i ten vx