Strona 1 z 4

Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 20:11
autor: Jazzwhisky
Ostatni start, ale nie ostatni finał (pamiętajcie o kolejce specjalnej, do której zbieram prace przez cały czas), czas odpalić największe działa.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 13.06.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - (RMXP)

Cały sezon wyjątkowo omijaliśmy RTP i mapy świata, w związku z czym dosłownie do ostatniej chwili wahałem się czy nie wrzucić czegoś z dwojga w tej kolejce. Ostatecznie jedno, a może i drugie pojawi się w kolejce specjalnej, więc dziś coś z ZUPEŁNIE INNEJ BECZKI, ale wpisujące się w trend tego sezonu, czyli oryginalnych prac naszych rodzimych twórców oraz trend ogólny, że w każdym sezonie jest ten moment na odrobinę stylowego szaleństwa. Tym razem padło na końcówkę, w razie czego będę jeszcze pisał o szczegółach w trakcie trwania rywalizacji. :)

Pliki tilesetu + characters:
Spoiler:
Tym razem spróbujecie sobie poradzić z prostym (ale uzupełnionym) tilesetem od areva przygotowanym z okazji gry na twierdzowy konkurs kilka lat temu. Klimat i nawiązania są jednoznaczne, do tego zestaw characterów (sporo importowania) i w zasadzie można by pozostawić resztę bez komentarza, ale nie dajcie się zwieść, na tych grafikach da się złożyć więcej niż zdawałoby się na pierwszy, a nawet drugi rzut oka. :)

Rozmiary pracy: 25x20 pól (800x640px)

Przypominam też, V Sezon LM składa się z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

To tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie.
Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 20:39
autor: GameBoy
O jezu, serio...

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 20:42
autor: Prometherion
W tej kolejce - moim zdaniem - padnie inny rekord Ligi, platformówki będą większością a normalnych map praktycznie nie będzie. :D
Pierwsze wrażenie jest dość mieszane - nigdy nie mapowałem na podobnym zestawie.

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 20:56
autor: Jazzwhisky
Od dawna LM prosi się o kolejkę w której tak wprost pojawiłby się taki tileset do platformera (wtedy pewnie ktoś zrobiłby mapkę na odwrót :)). To ofkoz jeszcze nie to, ale pewnie rzeczywiście dosyć blisko.

Zestaw początkowo (gdzieś w okolicach drugiej-trzeciej kolejki) przesunąłem do ew. użycia w Sezonie 6, ale potem uznałem, że może wrzucanie go, gdy w grze jest 25-30 uczestników, to jednak nadto hardkor, za to w tym momencie pasuje... doskonale. :)
Przypominam, LM to jednak mimo wszystko żywa rywalizacja, a nie szkółka mappingu (chociaż paradoksalnie może dawać podobne efekty), zazwyczaj staram się dogodzić jak najszerszej grupie uczestników raz, maksymalnie dwa razy w sezonie. Niemniej - gorąco zachęcam do zabawy z zestawem i ew. powrotu do rywalizacji właśnie teraz, choćby dlatego, że tileset jest ekstremalnie nietypowy.

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 21:19
autor: Adrap
Dobra, ta kolejka namiesza. Jeśli będzie jakiś zdecydowany lider to serio będzie musiał się ekstremalnie mocno wykazać.
Można mapować podziemia, to mi wystarczy :D

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 21:24
autor: Amelanduil
A idź pan panie z taką kolejką. Bojkotuję, nie będę nic robić na takich tilesetach xd
Gdzie moja world mapa ja się pytam xD

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 21:37
autor: lorak
No, to teraz tabela odwróci się całkiem na drugą stronę (medalu).

Nie wiem już co myśleć. Dobrze, że można będzie zamaskować niedoróbki koopami.

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 21:48
autor: Amelanduil
Nie, ale serio, wam pasuje takie coś, ludzie? Bo ja tam jestem zbulwersowany jak bardzo ta kolejka odstaje od reszty pod względem tilesetu x.x

Re: Sezon V - kolejka 6

: 09 cze 2016, 22:02
autor: Adrap
Mi jak najbardziej pasuje, XP daje mi takie możliwości, że i na dwóch tilach mógłbym robić. W sumie ciekawa kolejka by była xD
Fajnie to sprawdza czy potrafisz kleić wszystko czy tylko wnętrza, lasy i zamki

Re: Sezon V - kolejka 6

: 10 cze 2016, 01:38
autor: Crashykk
Xp + taki tileset = moja nagła śmierć. :x

EDIT:
Niestety nie działa mi odpalenie projektu i wyskakuje, że RGSS przestał działać. Ktoś jakaś pomoc?
Spoiler:

Re: Sezon V - kolejka 6

: 10 cze 2016, 11:43
autor: Jazzwhisky
Było, ale dla rozwiania wątpliwości przypominam:

TAK, możecie używać opcji półprzezroczystości dla eventów w skali 0-255 jaką daje RMXP.

NIE, nie możecie używać recolorowanych grafik, RMXP ma taką opcję, ale zmiana barw ekranu czy sprajtów odpada bez względu na metodę.

Paradoksalnie tileset wykorzystuje możliwości edytora map RMXP chyba bardziej niż jakikolwiek zestaw dotychczas w LM, zdecydowanie patrzcie na to starcie także pod tym względem. Zestaw nie pozwala raczej na stworzenie skomplikowanych konstrukcji czy łańcuchów urwisk, lasów i zabudowań, ale trzy warstwy+eventy przydadzą się pewnie jak nigdy.

Re: Sezon V - kolejka 6

: 10 cze 2016, 13:34
autor: Crashykk
Ściągnąłem wersję "RPGXP-wyd4-beta" i wszystko działa, także nieaktualne, a mapa wysłana :-)

Re: Sezon V - kolejka 6

: 11 cze 2016, 14:03
autor: Yoroiookami
Trochę wstyd zrobić ładną mapkę w tym tilesecie. :lol:
Jeżeli pójdzie mi w tej kolejce lepiej niż do tej pory, chyba spadnę z dwóch krzeseł. :I

Re: Sezon V - kolejka 6

: 11 cze 2016, 14:52
autor: lorak
Ja już swoją powoli kończę. Na tym tilesecie tworzy mi się najzabawniej z całej LM. Można wreszcie dać się wyżyć niepohamowanej żądzy budowania bezsensownych i szalonych dziwadeł ;)

Re: Sezon V - kolejka 6

: 11 cze 2016, 15:21
autor: Prometherion
Mogę się z lorakiem zgodzić, również nieźle się bawię klecąc z tego seta, niczym zabawa lego. Jednaki taki chip ma jedną z największych - przynajmniej dla mnie - wad, jest zbyt dużo możliwości i ciężko na którąś się zdecydować. Co stworzę mapkę, to wpadam na inny pomysł ustawienia tego a tego, ciągle modyfikuję, przestawiam. Brakuje jednak temu zestawowi sporo elementów, dzięki którym można by znacznie ubarwić mapkę, przede wszystkim chodzi mi o głównego bohatera - Jazz, mogłeś dać jakiegoś Yoshiego lub gostka z AI:D