Sezon VI - kolejka 5

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 10 wrz 2020, 00:09

Map001
7
7%
Map002
2
2%
Map003
6
6%
Map004
9
9%
Map005
3
3%
Map006
15
15%
Map007
7
7%
Map008
4
4%
Map009
5
5%
Map010
9
9%
Map011
5
5%
Map012
7
7%
Map013
3
3%
Map014
9
9%
Map015
3
3%
Map016
8
8%
 
Liczba głosów: 102
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4316
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Jazzwhisky »

Mieliśmy rozgrzewkę, free-for-all, górski sprawdzian i zderzenie z RMMZ, pora... na coś, przynajmniej pozornie, spokojniejszego. Piąte wyzwanie w sezonie przed Wami. :)

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 07.09.2020 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu (w tym opcji Blending/Hue), użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent (i wykorzystanie funkcji Opacity) jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA, CZTEREMA lub PIĘCIOMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RMVXA)
Tym razem zestaw w zasadzie nie wymaga większego wprowadzenia, chociaż szybko zauważycie na jak niewiele pracy kształtem pozwala ta kolejka. Niezwykle ograniczony zlepek grafik od PandaMaru, poniżej pliki tilesetu i obowiązkowy zestaw warunków użytkowania oraz żadnych dodatków, czeka na Was najmniejsza mapa do wykonania w tym sezonie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
These resources are created for RPG Maker VX Ace by Enterbrain. You need to own a legal licence for this particular RPG Maker.
You are only allowed to use these ressurces in your RPG Maker projects. The resources are build upon the original Run Time Package (RTP) - therefore they are "edits" and all creative rights belong to Enterbrain/Kadokawa.

- Resources are free to use, but you must credit PandaMaru.
- You are free to alter the resources for your own purpose.
- If you alter or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
https://pandamaru.de/index.php/download ... -tilesets/

Rozmiary pracy: 20x15 pól (640x480 px)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Adrap

GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 792
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Adrap »

Kaszanator2000 completed, połączenie braku odpowiednich podłoży i mappingu VX Aidsa sprawia, że nawet nie chce mi się poprawiać swojej mapy, za to jestem ciekawy w jaki sposób posklejają swoje dzieła inni mapperzy. W ogóle im dalsza kolejka tym tilesety mi się mniej podobają, mam nadzieję że w kolejnej kolejce nastąpi przełamanie :-D
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 940
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Gedharm »

Sporo elementów na pierwszy rzut oka, ale jak się już człowiek przyjrzy, ponad połowa z nich to jedno i to samo drzewo w trzydziestu wersjach. Ciężko było zrobić z tego mapę, z której byłbym zadowolony, ale ostatecznie się w miarę udało i Kaszanix™ wysłany. Jestem ciekawy, coście posklejali z tego zestawu :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Michu

GF2019 - Dema (miejsce 1); GF2010 - Dema (miejsce 1); GF2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); GF2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); Konrad Championship II (miejsce 1); TA Code-Off #1 (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Michu »

Jedna z przyjemniejszych kolejek jak dla mnie. Po wbiciu się w rytm pracy w tym makerze serio mapka sprawiała mi kupę frajdy.

No i trzymaj się dzielnie Gedharm, walka będzie o każdy głos xD.
Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 669
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Yoroiookami »

Im dalej tym (dla mnie) trudniej, ale jednocześnie niektórzy bardziej mi imponują swoją pomysłowością. Nie wiem czy niektórzy mają po prostu talent do takich rzeczy, czy spędzili 40 lat w RPG Mejkerze, ale poprzednie mapki zrobiły na mnie wrażenie. :I
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 341
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Kitabake »

w kolejce 4 zfailowałem i zrobiłem na złym chip-setcie i to chyba była najgorsza mapa. Teraz nie co lepsza ale nie wiele :)
W kolejne lidze mapperów pobije swój rekord punktów na pewno xD
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4316
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Jazzwhisky »

Ojej, co to był za tileset, mamy mocne 16 map, zasady głosowania tradycyjnie poniżej, zapraszam do głosowania i komentowania!
Jazzwhisky pisze:
06 sie 2020, 13:36
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z CZTEREMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Map001
Obrazek

Map002
Obrazek

Map003
Obrazek

Map004
Obrazek

Map005
Obrazek

Map006
Obrazek

Map007
Obrazek

Map008
Obrazek

Map009
Obrazek

Map010
Obrazek

Map011
Obrazek

Map012
Obrazek

Map013
Obrazek

Map014
Obrazek

Map015
Obrazek

Map016
Obrazek
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 227
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Prometherion »

szczerze, ale te mapy sa nijakie i brzydkie. 8 mnie rozwaliła z tym ptakiem na środku :D ma mój głos 12 też spoko, kojarzy się z wioską smerfów
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2020, 00:20 przez Prometherion, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 785
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Ostatnie Miasto, Skandvik

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Kryzz333 »

Mi się generalnie podobają, taki rodzaj wyzwania był po prostu (wyciąganie jak najwięcej z w istocie ograniczającego tilesetu).
Wgl. wydaje mi się, że łatwo zauważyć które mapy robili VXowcy, a które użytkownicy starszych mejkerów xD

W tej kolejce podoba mi się, jak w różny sposób zasoby były użyte niestandardowo. Większość map wydaje się używać innych trików.
W produkcji:
Obrazek
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 430
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Amelanduil »

Prometherion, to nic osobistego, ale czasami naprawdę mógłbyś przestać oddy...zywać się na temat tych map :v

Mapy na które głosowałem, wyróżniające się czymś bardziej szczególnym:

04 - Bardzo podoba mi się wykorzystanie shade toola na tej mapie (a w każdym razie zakładam, że to dzięki niemu jest ta ciemniejsza ziemia w tle).

10- Dobra kompozycyjnie, łuk ze słomy może trochę lewituje w powietrzu, ale solidnie się odznacza na tej mapie, od razu zwraca uwagę.

12 - Normalnie narzekałbym na jednokratkowe ścieżki, ale jako że tu zamiast zwykłych domków jest wioska smerfów (których spodziewałem się więcej w zestawieniu), to tym razem wybaczę. ;P

14 - Jasno nakreślone ścieżki, nie ma bałaganu, wzrok lepiej przepływa po tej mapie, w przeciwieństwie do bardziej otwartej 6-ki.
Glico☆Magic TBA 2020
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 341
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Kitabake »

Moje głosy poszły na:
5 - wg. mnie najlepsza mapa. Ma to coś, gdyby to była gierka i wyszedł by z tego lasu by ujrzeć pola to byłby to moment WOW :)
7 - za świetny mix izometrii i jej braku w odpowiednich miejscach. Ciekawa kompozycja dla mnie.
10 - wyobrażam sobie utopijną wioskę, w której ludzie nie znają zła i pewnego dnia pojawia się (nie wiem jak) ktoś zły.. podpalacz!
15 - ta zwykłość przykuwa moją uwagę, wahałem się ale głos poszedł na to.

Były ładne mapy, na które nie oddałem głosu, a były bardzo dobrze zrobione albo takie, które miały coś ciekawego ale ogólnie były zaledwie dobre ;-)
Kaszanek była mniejszość :P
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 280
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Stanior »

Cześć,
Od Wujka Staniora dzisiaj głosy idą na:

Map 2 - posiada swego rodzaju dynamikę, podoba mi się też podział jednego z pól, użyto sporo różnych elementów, ale nie jest ich zbyt dużo. Bardzo poprawna mapka do wykorzystania w grze

Map 3 -na samym początku miałem bardzo podobny pomysł, ale go porzuciłem, bo wychodziło mi dużoooo gorzej niż to prezentuje mapka numer 3.

Map 5 - mega mapka, od razu przypadła mi do gustu, jest inna niż wszystkie

Map 13 - Labirynt z kolczastych roślinek przypomina mi dzieciństwo :D (też mieliśmy taki kolczasty labirynt)
Obrazek

18.06.2003-24.11.2003- Imperator Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

16.01.2007- do chwili obecnej- Mistrz Twierdzy na wygnaniu
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 230
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: lorak »

Ciekawe, w tilesecie było chyba ze 30 rodzajów suchych drzew, a mało która mapka w ogóle z nich skorzystała :)
Zrobiłem podsumowanie, niestety wyszło marne. Jakoś nie mam dziś natchnienia, więc się od razu nie obrażajcie. Do dzieła!

1 - technicznie niezbyt ambitna, ale za to urocza. Taki leśny piknik, tatusiowie grają mecz koszykówki a żony z dziećmi się przyglądają. Przyszli Państwo Strachowie, Państwo Psigrzybkowie i znajomi Sucharów. Stary, ślepy Dąb - sędzią. Będzie bitka. Może to początek meczu, bo boisko nie jest jeszcze zasypane dyniowymi odłamkami.
2 - trochę to zbyt losowe, ktoś chyba postawił sobie za cel wykorzystanie wszystkich kafelków z tilesetu.
3 - ktoś sobie mocno utrudnił życie tymi liśćmi, doceniam zróżnicowanie podłoża. Myślę, że raczej trzeba unikać aż tak kontrastowych kafelków w podłożu, liście zwracają na siebie uwagę, a nie wchodzi się z nimi w interakcję, drzewa stają się nieczytelne i ciężko mi się na to patrzy. Może to też być kwestia lekkiego pomniejszenia w jakim oglądamy mapy, ale to też da się przecież przewidzieć.
4 - nie wiem co te ciemne liście mają znaczyć, ani skąd się wzięło siano na wozie. Dziwna mapa, ale chociaż tyle, że autor nie zawalił jej tysiącem pierdół.
5 - fajnie ułożona, podobna nieco do 9, mniej mi się podoba przez to połączenie lasu z polem, trochę się też tam wkradło poucinanych kafelków. Doceniam urozmaicenie złotego zboża kawałkami tego zielonego, wygląda nieźle :)
6 - ogród - świątynia bogini lasu, nie dziwię się popularności tej mapy, kolorystycznie wyszła wspaniale. Dzięki temu uchodzi uwadze kompletny bezsens w rozrzuceniu ozdobników, tu losowe trawy, tam znikąd krzak z owocami itp. Dzięki tej ziemi udało się uniknąć porażenia oczu nadmiarem liści, za to duży +
7 - najbardziej wioskowa mapa. Elegancko zagospodarowana, wszystko w równych rządkach. Jedna z moich ulubionych, mam zastrzeżenia co do kształtu tej drogi, wóz na pewno by się nie zmieścił, ale przymykam na to oko ;p Lewy-górny róg - klasa.
8 - mocno naciągane wykorzystanie tilesetu, brakowało jednak dobrej krawędzi dla skarpy. Ciekawe czy nie lepiej wyglądałoby to z tymi małymi drzewami w tle, są one jakby stworzone do tego typu panoramopodobnych zabiegów.
9 - klimatycznie, przywodzi mi na myśl trailer wiedźmina "zabijam potwory". Pomysł spoko, ale autor powinien zwrócić większą uwagę na kwestie gameplayowe, gracz jest skazany na niemiłosierny slalom między patykami xD W każdym razie mi to bardzo w grach przeszkadza, ozdoby można przecież zawsze rozłożyć po bokach.
10 - trochę sianka w prezencie. Z początku mi się nie podobał, ale im dłużej na nią patrzę tym wydaje się lepsza. Nawet sensownie poukładana, jest pomysł i ma najładniejsze pole słoneczników. Troszkę się komuś pogmatwały kolory drzew, ale to drobnostka.
11 - trochę jednak te grafiki były za ładne, bo ta mapka też nie wygląda tragicznie, a powinna ;p Ktoś się najwyraźniej bardzo śpieszył (znam ten ból, zawsze na ostatnią chwilę), więc zboża powyciągane w całości z tilesetu, powrzucane na szybko, bez postaranka.
12 - bardzo przyjemna wioseczka. Trochę nie przepadam za tym stylem mapowania, trochę przypomina mi pillow shading w pixelarcie, w sensie, że wszystko jest poukładane takimi równiutkimi warstwami, 1. kamienie 2. piasek 3. liście 4. drzewka. Podobna klimatem jest 16, ale tam właśnie wszystko jest tak mniej idealnie warstwowe, trochę bardziej organiczne.
13 - wyszło ok, ale od labiryntu oczekiwałbym więcej. Tu potrzebna jest tajemnica, idziesz i zaraz za płotem widzisz jakieś sikrety cuda nie dziwy, pytanie tylko jak tam teraz dojść? Jakiś ruch, wydarzenia, niespodzianki. Tu tego nie ma - wszystko tak prościutko łączy się w centrum.
14 - gdyby popatrzeć na tę mapę po wycinku tak około 1/4 to byłaby w porządku, ale całościowo wypada słabo. Napchane śmieci do granic możliwości, bardzo na tym cierpi czytelność. A szkoda, bo tak czysto błędowo/technicznie trudno jej coś zarzucić, koncepcyjnie jak 6, czyli akurat na zwycięstwo :) Jak się człowiek uważnie nie wpatrzy to tych ofiar przyniesionych pod stary dąb nawet nie zarejestruje.
15 - mapa w stylu pójście w realizm. Ale do czego miałby służyć taki zakręt, nie lepiej byłoby na tej ziemi coś posadzić?. Klimatem podobna do 4, również prosto i schludnie, ogólny pomysł lepszy, ale przegrywa w szczególe. Kompletnie nie wiem po co te cienie, przecież roślinki miały już jeden, a raczej dwa by nie powstały (chociaż w sumie mogą być dwa słońca, co za problem (no i wtedy drzewa też powinny mieć dwa cienie)).
16 - Najprostsza, najbardziej dopracowana i elegancka mapka. Nudna. Innymi słowy, czuć rękę mistrza, ale brakło pomysłu.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1724
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: GameBoy »

Podsumowanko:

1. Jedna z najbardziej pomysłowych map w lidze, ale niestety miała sporą konkurencję.
2. Zarówno jako obrazek jak i poziom w grze, ta mapa wypada średnio. :(
3. Chyba moja ulubiona w tej kolejce, kojarzy mi się z Zeldami na GBC, więc grzechem dla mnie byłoby nie zagłosować.
4. Podoba mi się tutaj użycie cieni jako wody(?).
5. Przyjemna miejscówka do gry i dobrze rozłożone zboże, ale wypełnienie placu mogłoby być odrobinę lepsze.
6. Najpopularniejsza mapa w kolejce, ale ja jej nie kupuję. :/ Jako obrazek jest spoko, ale jako mapa do gry jest strasznie chaotyczna mimo swojej prostoty.
7. Jedna z lepszych map do gry, bardzo przejrzysta i czytelna.
8. Użycie czarnej panoramy to chyba nie był najlepszy pomysł przy tak pogodnym i miłym tilesecie. Na środku dodałbym chociaż trochę liści.
9. Kolejna dobra mapa do gry. Oczyściłbym trochę ścieżki z kwiatków, ale i tak leci na nią głos.
10. Ciekawy pomysł na mur ze snopków siana, chociaż jest to trochę bezsensowne. xd Dobra mapa do gry.
11. Podoba mi się koncept bandy złych dyni, nie podoba mi się symetria. Można się tu doszukać Merkuriusza - włosy z kwiatów i wąsy z winogron. :)
12. Kojarzy mi się trochę z wioską z pierwszych finali, kolejna mapa do gry.
13. Kolejna mapa, która kojarzy mi się z Zeldą na GBC, prawie zdobyła głos ale jednak mapa nr 3 miała lepszy klimat.
14. Momentami za dużo kwiatków jak na mój gust, ale podoba mi się bardzo ta lokacja, ma super klimat, chciałbym się po niej przejść.
15. Przejrzysta mapa, ale chyba za dużo miejsca poszło na drogę.
16. Znów super klimat, ciekawe ścieżki, przejrzystość - cały komplet.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1923
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon VI - kolejka 5

Post autor: Dragon Kamillo »

Dobra, dzisiej bez analiz, bo ni ma czego analizować, ale coś tam skrobne. W kolejce specjalnej analiza na pewno się pojawi, w 6 zobaczymy jaki będzie chipset.

1. Kurde bardzo podoba mi się ten pomysł, te człekokształtne drzewa są tu świetne. Trochę w oczy kuje to siana po bokach, bez niego może byłoby lepiej, ale pewnie to miało odgradzać widownie.
2. Taka se ta mapka, takie nawrzucane bez większego składu i ładu. Te zboża nie powinny się tak łączyć nagle - źle to wygląda.
3. Kolorystycznie fajnie się broni, ale całość jest jakaś taka bez polotu, ot nawrzucane tak se, do tego mapa jest otwarta - no chyba że po gęstych liściach gracz nie mógłby chodzić, co w sumie byłoby ok pomysłem
4. Cień ok, ale reszta trochę taka typowa, choć dół też mi się podoba. Ten wóz nie ma sensu, stoi tam już długo (zdążył pozarastać grzybami), ale sianko ani trochę zgnite, a drewno ani trochę spróchniałe...
5. Otoczenie fajne, centrum takie se. Ale miejscówka ok. W prawym dolnym rogu parę poucinanych kafelków.
6. Fajna ciepła kolorystyka, mnie nie dziwi że zwycięża. Sama mapa może przeciętna, ale ładnie pocztówkowo się prezentuje.
7. Ta mapa nie podoba mi się, wóz nie mógłby zakręcić przy takich drogach, płoty z drabin się już mi przejadły, a budka z pociętym drzewem musiała być stawiana w całości, bo tak na środku są drzewa poucinane. Trochę też jakby za dużo różnorodności autor chciał zrobić, przez co jakoś tak skompresowane to wszystko wyszło.
8. Ta mapa mi się podoba, taka prosta i schludna. Nawet ta czerń z tyłu ok, zastąpienie tego mniejszymi drzewami pewnie zepsuło by tą "czystość" tej mapy.
9. Wycinek, np do tego drzewa w budce w prawym dolnym rogu nie dałoby się dojść na tej mapie. Po za tym taka jakaś strasznie losowa. No i to złamane duże drzewo było beznadziejne bo cień nadal ma od tego z gałęziami - i to niestety widać. 5 schowała te kikuty w zbożu i wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem.
10. Też w sumie fajna mapka. Drzewa w lewym dolnym rogu są źle pokolorowane, ale z drugiej strony fajnie że są tak umieszczone bo można je odczytać jako krzaki i mieć zachowaną skalę. Siana trochę dużo i nie wiem 3 krowy lewa wieżyczka nie ma cienia pod sobą, skoro prawa ma (zaznacze to w paincie):
Obrazek
I zgadzam się z lorakiem - pole słoneczników najładniejsze w zestawieniu
11. Dół mapy i dynie na środku całkiem fajne, reszte zabija symetria i równe ułożenie, a samej góry lepiej jakby nie było XD.
12. Grzyby wielkości drzew - co skreśla na starcie koncept "wioski smerfów" XD. A tak całkiem serio, to nawet ok mapa, poprawna, ale nic ponadto. A trochę szkoda.
13. Labirynt powinien być bardziej zagmatwany (i najlepiej z dróżkami na jedną kratkę), tak żeby trzeba było dłużej się na mapę gapić by go rozwiązać. Boli też to drzewo z ozdobnikami żywcem przeklejone z tilesetu, stężenie zwierzątek w tym miejscu jakby trochę za duże XD.
14. Prawy górny róg - cud i miód. Niestety lewa strona i dół to takie losowe pierdoły. Do tego podczas robienia mapy, obiecałem se że nie oddam głosu na żadną która znowu (wiem niby nie było tego tak dużo, ale trochę jednak było) zrobi z drabiny płoty. Drzewo z mordą i owocami pod nią - najlepsze.
15. Te cienie okropne - niepotrzebnie zrobione. Sama ścieżka ok, jednak chyba lepiej wypadłby sam pojedynczy zakręt, bo to otocznie nią drzew wydaje się takie trochę dziwne. Drzew też mogło być więcej.
16. Poprawna, ale nic więcej. Boli że drzewa są tak samo duże jak kukurydza.

Moje głosy: 1, 8, 10 i 3 (3 zamiast 6, bo i tak 6 wygra, pozwolę sobie tak zamienić, gdyby były na równi, to dałbym głos 6).
ODPOWIEDZ