Sezon I - kolejka 1
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Sezon I - kolejka 1
Ok, zanim się zbudzę będzie pewnie południe - wrzucam więc co mam do wrzucenia już teraz.
Liczba zgłoszeń jest na tyle ogromna, że przez pewien czas myślałem nawet nad sporymi zmianami w założeniach konkursu. Sporo wątpliwości i pomysłów, jednak nie będę się skupiał na tym co rozważałem - w końcu stwierdziłem, że robimy jak miało być - klasycznie. Na wszelkie wariacje jeszcze przyjdzie czas i miejsce. =)
Ok, podstawowe zasady rywalizacji/oddawania prac:
- Czas na oddanie pracy: do piątku włącznie (18.04)
- Podstawą wykonanej pracy jest plik mapy (RM 2000 lub 2003). Do pliku .lmu możecie dołączyć screenshot wykonanej lokacji. Jeśli jednak nie będzie sie on zgadzał z wyglądem obszaru na mapie, pod głosowanie zostanie przedstawiony faktyczny wygląd mapy.
- Prace (plik .lmu + ew. screenshot) wysyłacie dowolną drogą do mnie
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę nie wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza dostarczonymi w poście itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy chipsetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób
Głosowanie:
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac (jako screeny+projekt z kompletem map) w sobotę (19.04)
- zwykła ankieta z maksymalnie trzema opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace
- głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów automatycznie wykluczać będą z dalszych rozgrywek!
Punkty:
- Punkty rozdawane są wg zasady - 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie): 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd. W sumie pkt uzyska pierwszych 16 prac.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt <(16+15+14):3=15>). Następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość!) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Długo cholera jak zwykle, chciałem zmieścić wszystko, mam nadzieję, że po kolejce, dwóch wszystko stanie się dla wszystkich jasne. Jakby co - służę pomocą.
CHIPSET KOLEJKI
rozmiary pracy: 40x30 pól (640x480px)
Zaczynamy klasycznie. Mix z oficjalnego Add-On wydanego przez Enterbrain. Doroślejszy zestaw chipów stanowiących alternatywne RTP z nieznanych mi powodów nigdy nie zrobił kariery na polskiej scenie. Sporo elementów, choć doskwiera brak odpowiednich drzwi. Dla zainteresowanych (poza konkursem) - komplet 6, oryginalnych chipsetów - tutaj -> http://www.box.net/shared/newf9718gg
Sry za dłużyzny, życzę powodzenia!
P.S. Dwa hinty na koniec:
1) nie musicie ustawiać blokowania chipsetu XD
2) http://www.tsukuru.pl/index.php?link=po ... fika/shift
Liczba zgłoszeń jest na tyle ogromna, że przez pewien czas myślałem nawet nad sporymi zmianami w założeniach konkursu. Sporo wątpliwości i pomysłów, jednak nie będę się skupiał na tym co rozważałem - w końcu stwierdziłem, że robimy jak miało być - klasycznie. Na wszelkie wariacje jeszcze przyjdzie czas i miejsce. =)
Ok, podstawowe zasady rywalizacji/oddawania prac:
- Czas na oddanie pracy: do piątku włącznie (18.04)
- Podstawą wykonanej pracy jest plik mapy (RM 2000 lub 2003). Do pliku .lmu możecie dołączyć screenshot wykonanej lokacji. Jeśli jednak nie będzie sie on zgadzał z wyglądem obszaru na mapie, pod głosowanie zostanie przedstawiony faktyczny wygląd mapy.
- Prace (plik .lmu + ew. screenshot) wysyłacie dowolną drogą do mnie
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę nie wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza dostarczonymi w poście itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy chipsetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób
Głosowanie:
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac (jako screeny+projekt z kompletem map) w sobotę (19.04)
- zwykła ankieta z maksymalnie trzema opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace
- głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów automatycznie wykluczać będą z dalszych rozgrywek!
Punkty:
- Punkty rozdawane są wg zasady - 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie): 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd. W sumie pkt uzyska pierwszych 16 prac.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt <(16+15+14):3=15>). Następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość!) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Długo cholera jak zwykle, chciałem zmieścić wszystko, mam nadzieję, że po kolejce, dwóch wszystko stanie się dla wszystkich jasne. Jakby co - służę pomocą.
CHIPSET KOLEJKI
rozmiary pracy: 40x30 pól (640x480px)
Zaczynamy klasycznie. Mix z oficjalnego Add-On wydanego przez Enterbrain. Doroślejszy zestaw chipów stanowiących alternatywne RTP z nieznanych mi powodów nigdy nie zrobił kariery na polskiej scenie. Sporo elementów, choć doskwiera brak odpowiednich drzwi. Dla zainteresowanych (poza konkursem) - komplet 6, oryginalnych chipsetów - tutaj -> http://www.box.net/shared/newf9718gg
Sry za dłużyzny, życzę powodzenia!
P.S. Dwa hinty na koniec:
1) nie musicie ustawiać blokowania chipsetu XD
2) http://www.tsukuru.pl/index.php?link=po ... fika/shift
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: Sezon I - kolejka 1
OMG, i ja nie wiedziałem o tym addonie ^^""""
Znaczy, że głosujemy na podstawie screenów ;O? Czy .lmu też będą do ściągnięcia?Do pliku .lmu możecie dołączyć screenshot wykonanej lokacji. Jeśli jednak nie będzie sie on zgadzał z wyglądem obszaru na mapie, pod głosowanie zostanie przedstawiony faktyczny wygląd mapy.
- Sobriquet Gaido
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
- Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D
Re: Sezon I - kolejka 1
Przez "faktyczny wygląd mapy" rozumiem właśnie plik Imu, czyli to jak mapa wygląda w rzeczywistości, a nie na upgrejdowanym screenie xD
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Sezon I - kolejka 1
Na pewno wszystkie mapy beda do sciagniecia, ale dla leniwych bedzie istniala mozliwosc glosowania na podstawie screena. O ile postara sie o niego autor mapy i go wlasnie NIE upgrad'uje ;]
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 08 sie 2007, 16:57
Re: Sezon I - kolejka 1
moim zdaniem plik mapy powinien byc tylko do sprawdzenia czy screen nie jest fejkiem i tyle, lepiej oceniac mape ktora widac w calosci niz latac tym ludzikiem i tak po czesci ogladac nie :O?
o prosze, co znalazlem! ;d
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Sezon I - kolejka 1
Kazdy oceni jak mu bedzie wygodniej, ale po pierwsze watpie zeby Jazzowi chcialo sie robic kazdej z 20 mapek screena, uploadowac go i wrzucac tutaj, a po drugie plik mapy musi byc, zeby nie bylo posadzen o jakies machlojki, bo...
Jazzwhisky pisze:(to nie PZPN! ;D)
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: Sezon I - kolejka 1
Dlatego zrobienie samemu oryginalnego skrina mocno zwiększy szanse na zwycięstwo >:}
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Sezon I - kolejka 1
W temacie będą zarówno screeny jak i zebrane w paczkę pliki map, wszystko służy jedynie potwierdzeniu i ładnemu zarchiwizowaniu prac.Jazzwhisky pisze:anonimowej prezentacji prac (jako screeny+projekt z kompletem map)
-EDIT-
Czas oddawania prac ubiega za niecałą dobę. Otrzymałem 6 lub 7 mapek i tak sobie myślę, że może lepszym rozwiązaniem byłby dwutygodniowy cykl (w tym ok.10 dni na oddanie pracy) kolejek w lidze??? Ew. Ogłaszanie nowego chipsetu zanim dobiegnie końca głosowanie nad poprzednim? Ankieta w temacie, tak czy inaczej, jej następstwa miały by miejsce najwcześniej od 2 kolejki sezonu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Sezon I - kolejka 1
Absolutnie nie 2 tygodnie. Tylko jeszcze bardziej spowolni to zabawe (bo jezeli ktos zrobil mapke juz w poniedzialek, to do piatku nic go tutaj nie czeka) i "rozcienczy" cala atmosfere. Taka mapka to chyba nie 10h roboty (nie wiem na pewno, nie robilem map od eonow lat) i 4 dni spokojnie wystarczaja.
Zaglosowalem jednak na druga opcje, bo daje to jednak nieco wieksza elastycznosc (sa ludzie, ktorzy mowia, ze nie moga wziac udzialu, bo musza pracowac, wiec chipset podany juz w sobote jest jak znalazl). Jezeli zostanie po staremu, tez bedzie ok. Nie dla 2 tygodni (i podatkow).
Zaglosowalem jednak na druga opcje, bo daje to jednak nieco wieksza elastycznosc (sa ludzie, ktorzy mowia, ze nie moga wziac udzialu, bo musza pracowac, wiec chipset podany juz w sobote jest jak znalazl). Jezeli zostanie po staremu, tez bedzie ok. Nie dla 2 tygodni (i podatkow).
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20
Re: Sezon I - kolejka 1
Nie biore co prawda udzialu w zabawie (jak narazie), ale mysle ze wypowiedziec sie moge. Uwazam ze tydzien to za szybko, a miesiac zbyt dlugo na tego typu konkursy. 2 tygodnie mimo wszystko pasuje, zeby na spokojnie wszystko przemyslec i zrobic. Zreszta mam dziwne przeczucie (i zebym sie mylil!) ze z kolejki na kolejke, z sezonu na sezon bedzie ubywalo graczy. Dobrze chociaz ze w kazdym momencie (kolejce) moga dochodzic nastepni, to moze sie uda dobrnac do ktoregos sezonu. Czego wam ogromnie oczywiscie zycze.
Chociaz i tak bardziej mi sie podobal pomysl z tworzeniem wioski przez graczy :P Ale to nie miejsce na ten temat, wiec zegnam =]
Chociaz i tak bardziej mi sie podobal pomysl z tworzeniem wioski przez graczy :P Ale to nie miejsce na ten temat, wiec zegnam =]
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
- Sobriquet Gaido
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
- Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D
Re: Sezon I - kolejka 1
Ja bym był za innym rozwiązaniem:
Tydzień czasu na oddanie pracy. W ósmym dniu pojawiał by się kolejny chipset nad którym można by pracować przez kolejny tydzień oraz rozpoczynało by się czterodniowe głosowanie nad wydanymi mapkami. W en sposób nikt nudzic się nie będzie a zostanie utrzymana płynność zabawy...
Tydzień czasu na oddanie pracy. W ósmym dniu pojawiał by się kolejny chipset nad którym można by pracować przez kolejny tydzień oraz rozpoczynało by się czterodniowe głosowanie nad wydanymi mapkami. W en sposób nikt nudzic się nie będzie a zostanie utrzymana płynność zabawy...
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: Sezon I - kolejka 1
Bezsens IMO, to liga jest!!1Ew. Ogłaszanie nowego chipsetu zanim dobiegnie końca głosowanie nad poprzednim?
- Preki
- Posty: 758
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
- Lokalizacja: Siedlce City
Re: Sezon I - kolejka 1
Kurde skleciłem już mapkę na tę kolejkę wczoraj, a zostałem zakfalifikowany do 2 kolejki.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 08 sie 2007, 16:57
Re: Sezon I - kolejka 1
Nie wiem dokladnie o co chodzi, ale mysle ze tak jak jest teraz to jest ok :O pewnie duzo osob odda dzisiaj czyli ostatniego dnia (tak jak ja ;d)
o prosze, co znalazlem! ;d
- Deathwing
- Posty: 305
- Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
- Kontakt:
Re: Sezon I - kolejka 1
Ekhem...
24-25 kwietnia to dopiero za tydzień :P Pierwszy post w tym temacie ewidentnie wprowadza w błąd, zatem postuluję o przedłużenie pierwszej kolejki co najmniej o dzień albo dwa. Co prawda moja mapa jest już prawie gotowa, ale niektórzy mogli sie zasugerować błędnymi informacjami. Jeśli chodzi o następne kolejki to chyba najlepszym rozwiązaniem jest 6 dni na pracę. Jak widać 4 to dla niektórych za mało, a 2 tygodnie za dużo.Jazzwhisky pisze:- Czas na oddanie pracy: do północy z czwartku na piątek (24-25.04)
turn up the silence