Sezon II - kolejka 2
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Sezon II - kolejka 2
Na początek - krótkie info o najczęściej popełnianych błędach w kolejce 1, please zwróćcie na nie uwagę:
- rozmiar mapy - ucięte piksele, lub zbyt duży rozmiar (np. 478x321px zamiast 480x320)
- zdarzenia na mapie - nie umieszczajcie żadnych grafik poza tymi, które znajdują się w pierwszym poście tematu! :)
- screenshoty spod edytora - jeśli już sklejanie jest tak potworne - uważajcie czy nie uchwyciliście przypadkiem żadnych zdarzeń/pozycji startowej bohatera + zadbajcie o to, by screen nie pochodził z 2 poziomu edytora (zaciemnione barwy! - używajcie przycisku zaznaczania elementów, wtedy kolory będą ok)
Kolejka 2:
1) Przesyłacie screen (plik .png całego obszaru mapy!) + plik .lmu, w sytuacjach krytycznych cały projekt bez pliku .exe - najlepiej poprzez prywatne wiadomości!
2) Wysyłając pliki możecie korzystać z opcji załączników do PM (maksimum 200kB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
3) W pracy korzystamy wyłącznie z nieedytowanych grafik zamieszczonych w tym poście
4) Czas do niedzieli 12.10.2008 włącznie.
CHIPSET KOLEJKI
rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)
W poprzednim sezonie zabrakło czegoś bardziej futurystycznego. Nadrabiamy to dziś - wygląda to nieco trudniej i nie tak różnorodnie. Jednak chipset zawiera kilka drobnych dodatków i stwarza dobre pole do popisu i zaskoczenia swą pomysłowością. :)
P.S. Uwaga - od kolejki 2 zaczynam wysyłanie potwierdzeń tym, którzy nadesłali mapy poprzez PM. Jeśli ktoś, mimo wysłania mapy, go nie otrzyma - oczywiście proszę o kontakt.
- rozmiar mapy - ucięte piksele, lub zbyt duży rozmiar (np. 478x321px zamiast 480x320)
- zdarzenia na mapie - nie umieszczajcie żadnych grafik poza tymi, które znajdują się w pierwszym poście tematu! :)
- screenshoty spod edytora - jeśli już sklejanie jest tak potworne - uważajcie czy nie uchwyciliście przypadkiem żadnych zdarzeń/pozycji startowej bohatera + zadbajcie o to, by screen nie pochodził z 2 poziomu edytora (zaciemnione barwy! - używajcie przycisku zaznaczania elementów, wtedy kolory będą ok)
Kolejka 2:
1) Przesyłacie screen (plik .png całego obszaru mapy!) + plik .lmu, w sytuacjach krytycznych cały projekt bez pliku .exe - najlepiej poprzez prywatne wiadomości!
2) Wysyłając pliki możecie korzystać z opcji załączników do PM (maksimum 200kB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
3) W pracy korzystamy wyłącznie z nieedytowanych grafik zamieszczonych w tym poście
4) Czas do niedzieli 12.10.2008 włącznie.
CHIPSET KOLEJKI
rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)
W poprzednim sezonie zabrakło czegoś bardziej futurystycznego. Nadrabiamy to dziś - wygląda to nieco trudniej i nie tak różnorodnie. Jednak chipset zawiera kilka drobnych dodatków i stwarza dobre pole do popisu i zaskoczenia swą pomysłowością. :)
P.S. Uwaga - od kolejki 2 zaczynam wysyłanie potwierdzeń tym, którzy nadesłali mapy poprzez PM. Jeśli ktoś, mimo wysłania mapy, go nie otrzyma - oczywiście proszę o kontakt.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Sobriquet Gaido
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
- Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D
Re: Sezon II - kolejka 2
Chrono Trigger fajny. Lubić :) Choc myślę, że mapki będą na tyle do siebie podobne, że będzie ciężko wybrać decydującego zwycięzcę. na szczęście mamy po 3 głosy...
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
Re: Sezon II - kolejka 2
Ten chipset jest wogóle poprawnie wykonany?
W górnym chipie brakuje "przezroczystego" kawałka (sprawdziłem IDrawem), dzięki któremu można by widzieć w testowej grze dolne chipy.
Albo RPG Makery 2000 by Jargo i 2003 Tsukuru ME mają jakiegoś wspólnego buga w wyświetlaniu, albo ja jestem dziwny.
W górnym chipie brakuje "przezroczystego" kawałka (sprawdziłem IDrawem), dzięki któremu można by widzieć w testowej grze dolne chipy.
Albo RPG Makery 2000 by Jargo i 2003 Tsukuru ME mają jakiegoś wspólnego buga w wyświetlaniu, albo ja jestem dziwny.
- Caesum
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23
Re: Sezon II - kolejka 2
Ja mam z tym trochę problemów, bo nie mogę znaleźć kątów do sufitu/ściany :P
Jeżeli nie znajdę, to czy można sobie samemu dorobić? W końcu to jest dość ważny szczegół :P
Jeżeli nie znajdę, to czy można sobie samemu dorobić? W końcu to jest dość ważny szczegół :P
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: Sezon II - kolejka 2
Nie wolno Ci ruszyć nawet pikselka. Robisz z tego co jest w pierwszym poście =].
Jazz za dobrze mi poszło w pierwszej kolejce to teraz postanowiłeś mnie uwalić, bo wiesz, że w to nigdy nie grałem =]. Draniu Ty!!!
Teraz będę oglądał wasze plecy, bo dla mnie ten chip to czarna magia. Niemniej możecie być pewni, że dam z siebie wszystko! Żywcem mnie nie weźmiecie.
Jazz za dobrze mi poszło w pierwszej kolejce to teraz postanowiłeś mnie uwalić, bo wiesz, że w to nigdy nie grałem =]. Draniu Ty!!!
Teraz będę oglądał wasze plecy, bo dla mnie ten chip to czarna magia. Niemniej możecie być pewni, że dam z siebie wszystko! Żywcem mnie nie weźmiecie.
- Caesum
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23
Re: Sezon II - kolejka 2
Cały klimat moja mapka straci(jeśli w ogóle jakiś będzie), no ale ok :<
PS - Tylko spróbuj a rzucę się na ciebie z poduszką! :P
PS - Tylko spróbuj a rzucę się na ciebie z poduszką! :P
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Sezon II - kolejka 2
Źle wybrałeś kolor przezroczystości przy imporcie! Ważne jest pole drugiej warstwy chipsetu, pierwszej już niekoniecznie.ŻbiX pisze:Ten chipset jest wogóle poprawnie wykonany? :?
W górnym chipie brakuje "przezroczystego" kawałka (sprawdziłem IDrawem), dzięki któremu można by widzieć w testowej grze dolne chipy. :-(
Albo RPG Makery 2000 by Jargo i 2003 Tsukuru ME mają jakiegoś wspólnego buga w wyświetlaniu, albo ja jestem dziwny. :wink:
Jak wspomniał kvachu - ani pikselka. Odpowiednie połączenia o których mówisz są zawarte w chipsecie - a pokonywanie podobnych problemów to akurat jeden z elementów rywalizacji. :]Caesum pisze:Ja mam z tym trochę problemów, bo nie mogę znaleźć kątów do sufitu/ściany :P
Jeżeli nie znajdę, to czy można sobie samemu dorobić? W końcu to jest dość ważny szczegół :P
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Sezon II - kolejka 2
Dobry Chipset. Na pewno z z przyjemnością go wykorzystam (boże jak to brzmi) ponieważ lubię futurystyczne klimaty i jestem ich oddanym fanem. BL się kłania.
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
Re: Sezon II - kolejka 2
Rzeczywiście. Nigdy nie korzystałem z importowania (częściej stosowałem metodę "prawy przycisk na obrazek na necie-zapisz na dysku-RTP"), ale okazuje się to nawet przydatne.Jazzwhisky pisze: Źle wybrałeś kolor przezroczystości przy imporcie! Ważne jest pole drugiej warstwy chipsetu, pierwszej już niekoniecznie.
Człowiek uczy się przez całe życie...
- Foxer
- Posty: 492
- Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
- Lokalizacja: Poznań
Re: Sezon II - kolejka 2
Arghhh ten chip to istna demolka :P. Na początku trudno było stwierdzić, co dołączyć do czego.
Mapkę już zrobiłem, ale z wysłaniem poczekam (może jakieś natchnienie większe przyjdzie) ;).
Mapkę już zrobiłem, ale z wysłaniem poczekam (może jakieś natchnienie większe przyjdzie) ;).
- Caesum
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23
Re: Sezon II - kolejka 2
Ja też zrobiłem, i już wysłałem, lecz niektóre rzeczy trzeba było połączyć na siłę :P
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 21:31
Re: Sezon II - kolejka 2
Dwa pytania: trzeba ustawiać blokowanie chipsetu? 2. Można użyć panoramki dla "efektu"?
- YoH
- Posty: 165
- Rejestracja: 11 lip 2007, 15:31
- Lokalizacja: Płock
Re: Sezon II - kolejka 2
Ummmmm... Nie i nie.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Sezon II - kolejka 2
majkuu pisze:Dwa pytania: trzeba ustawiać blokowanie chipsetu? 2. Można użyć panoramki dla "efektu"?
Jazzwhisky pisze:nie musicie ustawiać blokowania chipsetu.
Jazzwhisky pisze:W pracy korzystamy wyłącznie z nieedytowanych grafik zamieszczonych w tym poście
Jazzwhisky pisze:Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy chipsetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób.
P.S. Please, cytujcie fragmenty zasad, żebym nie musiał potwierdzać. ;)Jazzwhisky pisze:Oceniamy mapping, w grę nie wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi dostarczonymi w poście itp.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Sezon II - kolejka 2
Please, czytajcie zasady konkursu, skoro bierzecie w nim udział.
Chipset straszny, przynajmniej dla mnie. Nic na nim nie widze, futurystyczne lokacje najtrudniej mi się tworzy ;_;
Chipset straszny, przynajmniej dla mnie. Nic na nim nie widze, futurystyczne lokacje najtrudniej mi się tworzy ;_;