Sezon II - kolejka 2

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 15 paź 2008, 02:38

Map0001
1
1%
Map0002
4
5%
Map0003
3
4%
Map0004
1
1%
Map0005
6
8%
Map0006
4
5%
Map0007
2
3%
Map0008
4
5%
Map0009
1
1%
Map0010
1
1%
Map0011
1
1%
Map0012
5
6%
Map0013
11
14%
Map0014
7
9%
Map0015
1
1%
Map0016
1
1%
Map0017
6
8%
Map0018
4
5%
Map0019
2
3%
Map0020
14
18%
 
Liczba głosów: 79
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon II - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

Na początek - krótkie info o najczęściej popełnianych błędach w kolejce 1, please zwróćcie na nie uwagę:
- rozmiar mapy - ucięte piksele, lub zbyt duży rozmiar (np. 478x321px zamiast 480x320)
- zdarzenia na mapie - nie umieszczajcie żadnych grafik poza tymi, które znajdują się w pierwszym poście tematu! :)
- screenshoty spod edytora - jeśli już sklejanie jest tak potworne - uważajcie czy nie uchwyciliście przypadkiem żadnych zdarzeń/pozycji startowej bohatera + zadbajcie o to, by screen nie pochodził z 2 poziomu edytora (zaciemnione barwy! - używajcie przycisku zaznaczania elementów, wtedy kolory będą ok)

Kolejka 2:

1) Przesyłacie screen (plik .png całego obszaru mapy!) + plik .lmu, w sytuacjach krytycznych cały projekt bez pliku .exe - najlepiej poprzez prywatne wiadomości!
2) Wysyłając pliki możecie korzystać z opcji załączników do PM (maksimum 200kB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
3) W pracy korzystamy wyłącznie z nieedytowanych grafik zamieszczonych w tym poście
4) Czas do niedzieli 12.10.2008 włącznie.

CHIPSET KOLEJKI

Obrazek

rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)


W poprzednim sezonie zabrakło czegoś bardziej futurystycznego. Nadrabiamy to dziś - wygląda to nieco trudniej i nie tak różnorodnie. Jednak chipset zawiera kilka drobnych dodatków i stwarza dobre pole do popisu i zaskoczenia swą pomysłowością. :)

P.S. Uwaga - od kolejki 2 zaczynam wysyłanie potwierdzeń tym, którzy nadesłali mapy poprzez PM. Jeśli ktoś, mimo wysłania mapy, go nie otrzyma - oczywiście proszę o kontakt.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Sobriquet Gaido »

Chrono Trigger fajny. Lubić :) Choc myślę, że mapki będą na tyle do siebie podobne, że będzie ciężko wybrać decydującego zwycięzcę. na szczęście mamy po 3 głosy...
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: ŻbiXs »

Ten chipset jest wogóle poprawnie wykonany? :?
W górnym chipie brakuje "przezroczystego" kawałka (sprawdziłem IDrawem), dzięki któremu można by widzieć w testowej grze dolne chipy. :-(

Albo RPG Makery 2000 by Jargo i 2003 Tsukuru ME mają jakiegoś wspólnego buga w wyświetlaniu, albo ja jestem dziwny. :wink:
Awatar użytkownika
Caesum
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Caesum »

Ja mam z tym trochę problemów, bo nie mogę znaleźć kątów do sufitu/ściany :P
Jeżeli nie znajdę, to czy można sobie samemu dorobić? W końcu to jest dość ważny szczegół :P
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: kvachu »

Nie wolno Ci ruszyć nawet pikselka. Robisz z tego co jest w pierwszym poście =].

Jazz za dobrze mi poszło w pierwszej kolejce to teraz postanowiłeś mnie uwalić, bo wiesz, że w to nigdy nie grałem =]. Draniu Ty!!!
Teraz będę oglądał wasze plecy, bo dla mnie ten chip to czarna magia. Niemniej możecie być pewni, że dam z siebie wszystko! Żywcem mnie nie weźmiecie.
Awatar użytkownika
Caesum
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Caesum »

Cały klimat moja mapka straci(jeśli w ogóle jakiś będzie), no ale ok :<

PS - Tylko spróbuj a rzucę się na ciebie z poduszką! :P
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

ŻbiX pisze:Ten chipset jest wogóle poprawnie wykonany? :?
W górnym chipie brakuje "przezroczystego" kawałka (sprawdziłem IDrawem), dzięki któremu można by widzieć w testowej grze dolne chipy. :-(

Albo RPG Makery 2000 by Jargo i 2003 Tsukuru ME mają jakiegoś wspólnego buga w wyświetlaniu, albo ja jestem dziwny. :wink:
Źle wybrałeś kolor przezroczystości przy imporcie! Ważne jest pole drugiej warstwy chipsetu, pierwszej już niekoniecznie.
Caesum pisze:Ja mam z tym trochę problemów, bo nie mogę znaleźć kątów do sufitu/ściany :P
Jeżeli nie znajdę, to czy można sobie samemu dorobić? W końcu to jest dość ważny szczegół :P
Jak wspomniał kvachu - ani pikselka. Odpowiednie połączenia o których mówisz są zawarte w chipsecie - a pokonywanie podobnych problemów to akurat jeden z elementów rywalizacji. :]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: X-Tech »

Dobry Chipset. Na pewno z z przyjemnością go wykorzystam (boże jak to brzmi) ponieważ lubię futurystyczne klimaty i jestem ich oddanym fanem. BL się kłania.
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: ŻbiXs »

Jazzwhisky pisze: Źle wybrałeś kolor przezroczystości przy imporcie! Ważne jest pole drugiej warstwy chipsetu, pierwszej już niekoniecznie.
Rzeczywiście. Nigdy nie korzystałem z importowania (częściej stosowałem metodę "prawy przycisk na obrazek na necie-zapisz na dysku-RTP"), ale okazuje się to nawet przydatne. :-D

Człowiek uczy się przez całe życie... 8)
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Foxer »

Arghhh ten chip to istna demolka :P. Na początku trudno było stwierdzić, co dołączyć do czego.
Mapkę już zrobiłem, ale z wysłaniem poczekam (może jakieś natchnienie większe przyjdzie) ;).
Awatar użytkownika
Caesum
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Caesum »

Ja też zrobiłem, i już wysłałem, lecz niektóre rzeczy trzeba było połączyć na siłę :P
majkuu
Posty: 6
Rejestracja: 25 wrz 2008, 21:31

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: majkuu »

Dwa pytania: trzeba ustawiać blokowanie chipsetu? 2. Można użyć panoramki dla "efektu"?
Awatar użytkownika
YoH
Posty: 165
Rejestracja: 11 lip 2007, 15:31
Lokalizacja: Płock

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: YoH »

Ummmmm... Nie i nie. :-P
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Jazzwhisky »

majkuu pisze:Dwa pytania: trzeba ustawiać blokowanie chipsetu? 2. Można użyć panoramki dla "efektu"?
Jazzwhisky pisze:nie musicie ustawiać blokowania chipsetu.
Jazzwhisky pisze:W pracy korzystamy wyłącznie z nieedytowanych grafik zamieszczonych w tym poście
Jazzwhisky pisze:Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy chipsetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób.
Jazzwhisky pisze:Oceniamy mapping, w grę nie wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi dostarczonymi w poście itp.
P.S. Please, cytujcie fragmenty zasad, żebym nie musiał potwierdzać. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Sezon II - kolejka 2

Post autor: Kalashnikov »

Please, czytajcie zasady konkursu, skoro bierzecie w nim udział.

Chipset straszny, przynajmniej dla mnie. Nic na nim nie widze, futurystyczne lokacje najtrudniej mi się tworzy ;_;
Zablokowany