Strona 1 z 6

Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 27 lis 2008, 20:26
autor: Kalashnikov
Tak jak w temacie - idzie luty, podkuj buty, a razem z zima jak zawsze nadchodzą Golden Forki.
Gadamy o tym, kto jest faworytem, kto w ogóle wystartuje i samochód jakiej marki będzie główną nagrodą w tym roku.

Na początek post FEIa z tematu o Lidze Mapperów i moja odpowiedź:
FEI pisze:ja bym GF dał więcej nominacji... np. gra roku, oprawa a/v roku, scenariusz, zapowiedź... a tak mamy marne 3 miejsca dla gier i 3 dla zapowiedzi. wielu ludzi by to zmotywowało, bo faworytów zawsze jest kilku i trudno zdobyć widelec.

To chyba właśnie silna konkurencja motywuje do bardziej wytężonej pracy? Po co mam się wysilać, skoro kategorii mamy 20 i w jakiejś na pewno załapię sie choćby na to 3. miejsce? Kiedy miejsc, a co za tym idzie szansy na sławę i piękne kobiety jest mało, większość ludzi się przykłada żeby powalczyć o podium. Takie zdanie moje.

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 27 lis 2008, 21:32
autor: Akwarelek
Z drugiej strony, zauważ, może ktoś sobie pomyśli "20 kategorii, fajnie byłoby coś wygrać cokolwiek" i zgłosi się ze swoją pracą?

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 27 lis 2008, 21:55
autor: Kiksi
Jak już to wyróżnienia, ale żadnej większej forsy ;p Ogólnie to propozycje na te GF zapowiadają się bardzo silne :)

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 27 lis 2008, 22:08
autor: Jazzwhisky
FEI pisze:ja bym GF dał więcej nominacji... np. gra roku, oprawa a/v roku, scenariusz, zapowiedź... a tak mamy marne 3 miejsca dla gier i 3 dla zapowiedzi. wielu ludzi by to zmotywowało, bo faworytów zawsze jest kilku i trudno zdobyć widelec.


Gwoli ścisłości - 3 dla gier, 3 dla dem i 3 dla zapowiedzi. Całkiem sporo. Ponadto - w działach gry i dema nie obowiązują zgłoszenia, uczestniczące w GF produkcje wybieramy sami - i nie sądzę, by nagłe dodanie dwóch kategorii na GF zwiększyło dramatycznie ilość wydawanych tytułów.
Poza tym, no gier jest niestety niewiele, dlatego rozdrabnianie się kompletnie mija się z celem - mamy nagradzać najlepsze produkcje, a nie wszystkie po trochu. Jeśli ktoś może się wyjątkowo zmotywować i szykować specjalnie na GF to chyba wyłącznie w kategorii zapowiedzi - a tam poziom rywalizacji jest jeszcze kompletnie nieznany. ;)

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 28 lis 2008, 02:22
autor: Kalashnikov
A właśnie - znana jest już wstępna/ostateczna data prezentacji prac, głosowania i wyników?

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 28 lis 2008, 12:32
autor: FEI
ja źle nikomu nie życzę, wydaje mi się tylko, że pomysł z wyróżnieniami mógłby dodatkowo zmotywować. pamięta ktoś jeszcze Kedora, Nizioła albo QuaKhuna? nie chodzi o jakieś cudaczne nagrody, tylko o docenienie pracy... myślę, że głos tutaj powinni w pierwszej kolejności zabrać ludzie, którzy gry robią (np. Kikut, Akwarelek twierdzą że pomysł dobry) a nie sama redakcja czy recenzenci, bo tylko oni znają wartość takiej motywacji. niby taki głupi znaczek, tytuł czy coś ale zobaczcie sami jak Foxer się zmotywował.

na zachętę :*

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 29 lis 2008, 20:51
autor: Gamer2002
Ja zaś uważam, że powinna powrócić kategoria "najlepszy skrypt".

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 30 lis 2008, 10:45
autor: Tomash
A ja się trochę zawiodłem rok temu, bo projektów była masa, "cud, miód i orzeszki", a potem większość nie była kontynuowana. I miałem takie uczucie, że to były ściemy - parę screenów, historyjka, tylko po to żeby móc coś wygrać. Nie mówię że tak było, takie miałem odczucie (może przesadzone).

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 30 lis 2008, 11:26
autor: FEI
dlatego więcej powinno być kategorii za faktyczne dokonania, a nie za "opowiastki".

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 30 lis 2008, 13:37
autor: Secretman
FEJ pisze:dlatego więcej powinno być kategorii za faktyczne dokonania, a nie za "opowiastki".


Zachodu to my nie dogonimy, ale i tak mało gier(nawet zapowiedzi) wychodzi na polskiej scenie.

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 30 lis 2008, 20:04
autor: Jazzwhisky
Tomash pisze:A ja się trochę zawiodłem rok temu, bo projektów była masa, "cud, miód i orzeszki", a potem większość nie była kontynuowana. I miałem takie uczucie, że to były ściemy - parę screenów, historyjka, tylko po to żeby móc coś wygrać. Nie mówię że tak było, takie miałem odczucie (może przesadzone).


Miałem tak samo. ;)

A zamykając rozważania na temat ilości nagród/kategorii/zwycięzców - w zeszłym roku wystarczyło zrobić taką Noc Rhomików albo Mit, żeby wylądować w top3 - więc gadanie, że jest to strasznie trudne uważam za niezwykle naciągane. Gier jest za na podobne wariactwa po prostu za mało - jeśli ktoś chce dyskutować nad zmniejszeniem ilości zwycięzców i ma jakiś konkretny pomysł, możemy o tym pomyśleć.

Co do skryptów - ten sam temat poruszaliśmy w zeszłym roku - jest TACO i raczej tak pozostanie.

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 30 lis 2008, 20:49
autor: Sobriquet Gaido
I miałem takie uczucie, że to były ściemy - parę screenów, historyjka, tylko po to żeby móc coś wygrać.


I dlatego też rok temu do Golden Forków nie dałem zapowiedzi QW3. Po prostu żal mi tyłek ściskał, gdy pomyślałem, że przegram z zapowiedzią "gry słupa". I tak, podobnie jak na rozdaniu Oskarów, najważniejsza jest jedna nagroda - za najlepszą grę :)

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 30 lis 2008, 22:46
autor: Kalashnikov
Jazzwhisky pisze:...w zeszłym roku wystarczyło zrobić taką Noc Rhomików albo Mit, żeby wylądować w top3...

Ej bez przesady, troszkę nieładnie to zabrzmiało ;) Obydwie gry - Noc Rhomików i Mit uważam za bardzo dobre i udane produkcje (krótkie, bo krótkie, ale udane), szczególnie Noc Rhomików.

A może podział na "Najlepsza gra roku o tytule obcojęzycznym i polskojęzycznym", he? xD

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 30 lis 2008, 23:14
autor: Jazzwhisky
Kalashnikov pisze:
Jazzwhisky pisze:...w zeszłym roku wystarczyło zrobić taką Noc Rhomików albo Mit, żeby wylądować w top3...

Ej bez przesady, troszkę nieładnie to zabrzmiało ;) Obydwie gry - Noc Rhomików i Mit uważam za bardzo dobre i udane produkcje (krótkie, bo krótkie, ale udane), szczególnie Noc Rhomików.


Hah, miałem na myśli wyłącznie to, że można było podbić konkurs bawiąc się powolutku z grą w RM 2 tygodnie. Bez morderczych setek godzin, dziesiątek stron tematów i wielkich zapowiedzi. To o czym piszesz - gry były krótkie, łatwe i przyjemne - "wystarczył" dobry pomysł.

Re: Golden Forki 2008 w luźnych gatkach

: 02 gru 2008, 13:14
autor: Sobriquet Gaido
A tak trochę z innej beczki - Kiedy są Golden Forki?