Tale of Exile Akt I [download]

Awatar użytkownika
Pokrak
Posty: 152
Rejestracja: 13 cze 2009, 03:05
Lokalizacja: twoja lodówka

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Pokrak » 22 sie 2009, 15:18

Jak dla mnie ToE jest jak FF7 - mógł być wspaniały, ale został wypuszczony za wcześnie.
Wiem wiem, nie mądruję się bezpodstawnie bo sam udowodnię że projekt można dopracować.
Road roller da! WRYYYYYYYYYYYYYY!
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: DE » 22 sie 2009, 15:56

Dla mnie ToE jest jak ser szwajcarski - im wiecej dziur tym lepszy.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Kalashnikov » 22 sie 2009, 16:00

Pokrak pisze:Wiem wiem, nie mądruję się bezpodstawnie bo sam udowodnię że projekt można dopracować.

Nie musisz tego kolorować na biało - wypowiedzi takich jak "skoro Ci się nie podoba, to sam pokaż co lepszego zrobiłeś" tutaj nie uświadczysz, bo mało tu pieniaczy i młodych ludzi mających problem z kontrolowaniem emocji. To, że nie zrobiłeś żadnej gry, albo grę w powszechnej opinii słabszą, nie odbiera Ci prawa do krytykowania innych projektów. Byle byś robił to z sensem.
Tak więc na temat - grałeś w pierwszą, czy tą poprawioną wersję? Co Twoim zdaniem wymaga doszlifowania? Pisz śmiało, myślę że Last chętnie przeczyta takie uwagi, bo te na pewno pomogą mu ulepszyć drugi Akt.
Ja na ten przykład nigdy nie przeszedłem FF7, skończyłem gdzieś po 1/5 gry. <- koloruję, bo to wypowiedź nie na temat i ukrywam ją przed Jazzem :D

Tak się koloruje, żeby coś ukryć. ;)


Szukałem tego koloru :)
Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 00:14 przez Kalashnikov, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pokrak
Posty: 152
Rejestracja: 13 cze 2009, 03:05
Lokalizacja: twoja lodówka

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Pokrak » 22 sie 2009, 21:21

No więc ściągnąłem z TA całkiem niedawno, i gra zabija mnie kilkoma rzeczami:
Lagi - Przepraszam bardzo, ale takie skrypty mogą być napisane nieco wydajniej. A walki jeszcze nie widziałem, choć się boję bo z tego co inni mówią - to najwolniejsza część gry.
Zasoby - Za dużo niepasujących ripów(Zeal jako jakaś kapłanka?).
Fabuła - Więcej zamotania niż akcji.
Road roller da! WRYYYYYYYYYYYYYY!
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Kalashnikov » 23 sie 2009, 00:10

Co to jest Zeal? Nie spotkałem się tam z taką postacią. A zamotanie na początku to chyba zabieg celowy. Wiesz - mnóstwo tajemnic na początku, które masz odkrywać wraz z rozwojem fabuły.
No ale to moje zdanie i mnie nie słuchaj, bo jestem ToE-tardem :)
Awatar użytkownika
Pokrak
Posty: 152
Rejestracja: 13 cze 2009, 03:05
Lokalizacja: twoja lodówka

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Pokrak » 23 sie 2009, 13:47

Zeal to królowa z Chrono Triggera, której charset został wykorzystany i to na dodatek w nieodpowiednim miejscu.
Road roller da! WRYYYYYYYYYYYYYY!
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Enyafan » 23 sie 2009, 14:26

Ale dlaczego w nieodpowiednim? Jeżeli autorowi pasował właśnie w tym (zaznaczam, że nie grałem w ToE), to chyba jest to miejsce odpowiednie... W końcu to jest Tale of Exile, a nie Chrono Trigger. Źle wykorzystany to by był chyba wtedy, gdyby królowa nie miała głowy albo 2 kolory w palecie ;)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4133
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Jazzwhisky » 23 sie 2009, 14:53

Enyafan pisze:Ale dlaczego w nieodpowiednim? Jeżeli autorowi pasował właśnie w tym (zaznaczam, że nie grałem w ToE), to chyba jest to miejsce odpowiednie... W końcu to jest Tale of Exile, a nie Chrono Trigger. Źle wykorzystany to by był chyba wtedy, gdyby królowa nie miała głowy albo 2 kolory w palecie ;)


Dokładnie - przechodziłem CT kilka ładnych razy i nawet nie zwróciłem na to uwagi, takie szczegółowe porównania jak to z Zeal nie mają najmniejszego sensu, choć faktem jest, że charsety w ToE są trochę wymieszane i nawet kilka osób zwracało na to uwagę jeszcze na Oazie. Ale czy dodatkowy czas poświęcony grze by to zmienił? Nie sądzę.

Ten nawias dodany był chyba nieco na siłę, a jedyna z sensownych uwag to ta o lagach, która przewija się jednak od samego początku tematu. Bo naprawdę - jak gram w różne rzeczy od 15 lat, to do ToE trudno przyczepić się obiektywnie do czegokolwiek poza tą wydajnością. Wszystko mogłoby być oczywiście ładniejsze, genialniejsze, żywsze i w ogóle, ale wskazanie zdecydowanych wad projektu jest w mojej ocenie praktycznie niewykonalne. Pozostaje czekać na Akt II, bo już po screenach widać, że w tym wąskim aspekcie tytuł wykonał co najmniej kroczek do przodu. ;]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Kalashnikov » 23 sie 2009, 16:00

Enyafan pisze:Ale dlaczego w nieodpowiednim? Jeżeli autorowi pasował właśnie w tym (zaznaczam, że nie grałem w ToE), to chyba jest to miejsce odpowiednie... W końcu to jest Tale of Exile, a nie Chrono Trigger. Źle wykorzystany to by był chyba wtedy, gdyby królowa nie miała głowy albo 2 kolory w palecie ;)

Dokładnie. Domyślałem się, że Zeal to postać z jakiejś znanej gry, ale moje pytanie było złośliwo-zaczepne ;)
To samo było z Qmai World, gdzie ludzie mówili, że charset "Bolta" (kto to jest, z jakiej gry? nie mam pojęcia) nie pasuje do jednego z głównych bohaterów itp. Dla mnie charset był idealnie dobrany i nie obchodzi mnie, że w innej grze był nawet krokodylem - tam gdzie został użyty pasował idealnie.
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: LasTTurN » 23 sie 2009, 20:10

Wiele już udzielałem odpowiedzi w temacie dopasowania charów. Moim zdaniem nie jest tragicznie. Seiken Densetsu, Terranigma, własne chary i edity dość elegancko się razem komponują, są zbliżone stylem. W drugiej części staram się dopieścić ten element, co mam nadzieję widać na obrazkach.

Lagi mnie zastanawiają. Grę bowiem sprawdzałem na kilku komputerach(również u znajomych). Powstała na starym athlonie 1.2 ghz. Spowolnienia zdarzały się wyłącznie spod edytora. Gdy odpalam grę z pliku wszystko śmigło płynnie.

Skrypt CBSa niestety nie zostanie już zoptymalizowany, nawet w części 2. Nie mam niestety wystarczających umiejętności.
Klasyczna fontanna z motywem pegaza. Fontanna pegasus.
Malarstwo, rzeźba, fotografika. www.ag-studio.pl

Prezentacja fontanny pegasus: https://docs.google.com/presentation/d/ ... 88aabf8_00
Awatar użytkownika
NIZIOŁ
Posty: 122
Rejestracja: 07 wrz 2008, 14:17

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: NIZIOŁ » 24 sie 2009, 09:27

Przecież wielu twórców uwielbia ToE. Miki jesteś chyba zakompleksiony.
Pokraku Char Zeal moim zdaniem świetnie pasuje. Grałem w CT kilka razy i wcale mi nie przeszkadzało w ToE że była kapłanką spacerującą po Estalionie bo tam nie było świątyni. Ma miłą buzię i strój ma jak kapłanka to ja nie widzę problemu. Widać że czepiasz się na siłe. Pozatym zobacz sobie na screeny z ToE2 nawet główny bohater zmienił wygląd a reszta świetnie pasuje. Zasoby możesz ściągnąć ze strony gry i porównać. Wiem bo w swojej grze ich używam ;)
Awatar użytkownika
Pokrak
Posty: 152
Rejestracja: 13 cze 2009, 03:05
Lokalizacja: twoja lodówka

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: Pokrak » 24 sie 2009, 19:27

Ale stylem i paletą po prostu świeciła się na tle chipsetu. W drugiej części, przyznam, lepiej już.
Na drugi raz radzę użyć sterowania kolorami w Irfanie, i stonować wszystkie sprajty do jednakowego kontrastu / jaskrawości.
Road roller da! WRYYYYYYYYYYYYYY!
FEI
Posty: 388
Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: FEI » 24 sie 2009, 20:59

barwne chary na tle szarej panoramy to znak firmowy toe! :*
bardziej mi się podobał char najemnika z 1 części. ;(
a Zeal dostała etat w toe. last nieźle płaci XD

ludzie, przecież to tylko gra!
ewribadi dałn!
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 753
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: kvachu » 24 sie 2009, 20:59

Pokrak pisze:Na drugi raz radzę użyć sterowania kolorami w Irfanie, i stonować wszystkie sprajty do jednakowego kontrastu / jaskrawości.


Ja natomiast nie radzę ci na drugi raz radzić Lastowi jak się robi grę. Dorównaj mu ze swoim projektem chociaż do pięt to wtedy może Last by zaczął w ogóle myśleć nad tym co piszesz ;]. Last przynajmniej się fatygował i wszystko sam robił/szukał/ripował i nie zakładał tematów typu "potrzebuję dużo zasobów" =)))))
Obrazek
FEI
Posty: 388
Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30

Re: Tale of Exile Akt I [download]

Postautor: FEI » 24 sie 2009, 21:14

Kvachu, kilka postów wyżej Kalashnikov pisał:
Kalashnikov pisze: wypowiedzi takich jak "skoro Ci się nie podoba, to sam pokaż co lepszego zrobiłeś" tutaj nie uświadczysz, bo mało tu pieniaczy i młodych ludzi mających problem z kontrolowaniem emocji. To, że nie zrobiłeś żadnej gry, albo grę w powszechnej opinii słabszą, nie odbiera Ci prawa do krytykowania innych projektów.

XoD jesteś pieniaczem czy młodym nie radzącym sobie z emocjami?

a tak poważnie, to faktycznie podobne uwagi mogą nieco wyprowadzić z równowagi skoro grze której stworzenie i dopracowanie zajęło 2-3 lata zarzuca się bzdety które niekoniecznie są błędami... ale to i tak nic przy zastrzeżeniach Kolinka " te drzwi nie skrzypią!" :*
ewribadi dałn!

Wróć do „Tale of Exile”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość