Tale of Exile Akt I [download]

ODPOWIEDZ
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

Menu targowania ukończone i działa bez zarzutów. Pojawił się jednak inny problem. Po wyjściu z tego menu, przez kilka sec. wszystko stoi w bezruchu. Dziwne, bo całość działa na wywoływanych zdarzeniach i nie ma ani jednego paralela/auto startu. Im większe liczby w cenach tym dłużej potem trwa bezruch. Zastanawiam się, czy jest możliwe, że kilka równolegle wywołanych zdarzeń po wyłączeniu powoduje taką kilku sekundową "zawieszkę"?

Poniżej działanie skryptu:
Obrazek Obrazek
Tak jak w standardowym menu sklepu, góra/dół +- 1, prawo/lewo +- 10. Ograniczenie do 99 przedmiotów jednego typu. W tej chwili typów przedmiotów jest 48, ale wraz z rozwojem fabuły będzie ich przybywać.
Kalashnikov, widzę, że wolałbyś szybciej zagrać, ale jednak wolę stosować najlepsze rozwiązania, niezależnie od czasu jaki mi pochłoną. Raz już popełniłem błąd wydając pierwsze demo przed czasem. Ale spox mam dla Ciebie gratkę. PW.

Wracam teraz do CBSa. Dopracowuję sys. interakcji z otoczeniem (beczki,belki,dziury...) i specjalność łucznika, bo troszkę szwankuje inteligencja ;). Zrezygnuję chyba także z walk ze stworami na rzecz ludzi. Będzie mniej Jrpgowo, ale realniej.

Co do stronki, to traktujcie ją raczej jako ciekawostkę. Na płatny serwer szkoda mi kasy, a darmowe zawsze mają jakieś ograniczenia.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Post autor: Kalashnikov »

Tak jak pisalem wczesniej - dla mnie nie bylo rozwiazania gorszego/lepszego, wszystkie byly ciekawe, wiec moim zdaniem to obojetne, ktory zastosowales.
Ale dobrze widziec, ze podchodzisz do tego ambitnie i nie patrzysz, co jest zrobic latwiej, tylko co bedzie najlepszym wyjsciem.
Pamietaj tylko, ze czasem jednak warto ulatwic cos sobie, zeby miec wiecej czasu lub checi na inna, wazniejsza rzecz.

Podoba mi sie natomiast pomysl z przeciwnikami "ludzkimi". Sam jestem zwolennikiem takiego rozwiazania i kiedy pare lat temu cos tam sobie skrobalem w RM, mialem takie samo zalozenie - nie bedzie walk z osami itp. tylko z bandziorami roznej masci ew. jakims potworasem raz na jakis czas.

Pytanie - nie daloby sie usunac zer z ceny przedmiotu? Nie jestem pewien, ale wygladaloby to chyba ladniej (nawet jezeli cena nadal bylaby przesunieta w prawo).
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

Z zerami problemu nie ma, wystarczy kilka warunków więcej i usuń obrazek ;). Zrobi się.

Z przeciwnikami jest troszkę gorzej, bo kogo np dać w tunelach miejskich? Mi na myśl przychodzą tylko szczury :roll: i jak tu być konsekwentnym. Może dam zgraję zombie/topielców.

W terenie i na mapie bandy, czasem wilk/niedźwiedź. Bossowie z kolei to w większości bestie, czasem inne drużyny najemników.

Masz rację, czasem trzeba wybrać prostszą opscję... ostatnio 3h siedziałem nad skryptem nie mogąc rozwiązać problemu (masa zależności) i porzuciłem go na rzecz prostszego, który zrobiłem w całości w 30min. :roll:
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

Tylko nie przesadź i nie zrób z gracza masowego mordercy ;o Jakiegoś szczura też trzeba w końcu ubić od czasu do czasu :D
kolin
Posty: 136
Rejestracja: 08 sie 2007, 16:57

Post autor: kolin »

No co za problem :O w kanalach moga byc szczury, nietoperze, krokodyle, jakies gobliny czy cos takiego, slime ktory musi byc w kazdym jrpg bo jak nie ma to to nie jest jrpg :[ no i jacys zlodzieje czy cos

I smiac mi sie chce jak widze itemy z ragnaroka ;d
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

Wiem, przedmioty troszkę duże i nie pasują specjalnie do zbroi i mieczy. Musisz przeboleć Kolin. A w tunelach łażą zombie i nieumarli. Szczury może też, ale tylko do deptania ;).
kolin
Posty: 136
Rejestracja: 08 sie 2007, 16:57

Post autor: kolin »

Ale to nie to ze mi sie nie podobaja czy cos, ze nie pasuja itd. poprostu jak je widze to tak mi sie smiac chce p;
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Post autor: Inq »

Nie dawaj slimow! Jak widze je juz w n-tej grze to plakac sie chce.
Przeciez to wyglada jak kisiel doktora Oetkera, czy cos. :?
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

Fantasy to gra o sumie niezerowej, kisiel doktora Oetkera może być w niej nawet królem.
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

prawda Ludzix, ale trzeba też całą grę utrzymywać w jednakowym klimacie. Jeżeli już są slimy to inne badziewia też , a jeżeli nie to trzeba się ograniczać z tym ustrojstwem. Ja w ToE od początku chciałem realistycznych i poważny (suikoden2) klimat wprowadzić. Choć w Suikodenie śmieszne stworki (nawet chyba slimy) są ^^". Powiedzmy że robię europejską wersję jrpg XD. Jak potworas, to jakiś mitologiczny jak centaur albo cerberus, a nie SLIM :D.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

Uwaga, bo będę gadał od rzeczy, w oderwaniu od RM niemal zupełnie.

Spotkanie z gigantyczną amebą to jedno z najbardziej przerażających, nieco groteskowych przeżyć jakie serwowałem moim graczom pod postacią pojedynczego, przerywnikowego przeciwnika :}
Nie wiem co rozumiesz pod wyrażeniem klimat, wszystko musi być spójne, ale jedynie z twoim samowolnym opisem świata. Jeśli w ToE istnieją smoki, nekromanci, gigantyczne szczury albo krwiożercze żelki, to po prostu gdzieś muszą żyć. ;)
Osobiście jestem za wprowadzaniem charakterystycznych stworów spoza popularnych encyklopedii, za to m.in. kocham WFRP czy Deadlands.
A w kanałach może żyć multum fantastycznych stworzeń, od czerwi przez żywiołaki, ghoule, dopplegangery... Nawet wywalając fantastykę - zostają kultyści, złodzieje, bandy trędowatych oprychów, ukryte świątynie... Kolejny centaur nie straszy tak jak zębaty śluz udający pół ściany kanału, a połączenia typu technika+magia (w teorii zupełnie inne klimaty) dają często zaskakująco pozytywne efekty.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

Hmmm. Nie od rzeczy piszesz Jazz. Faktem jest, że można stworzyć wspaniały świat pełen różnych dziwactw, które będą miały swoje uzasadnienie. Nie mam specjalnie dużego wyboru grafik stworów, które by pasowały do ToE. (chary to głównie Terranigma i SD3). Ale jak coś znajdę, to może wprowadzę jakieś "dziwactwa". Teraz łatam dziury w fabule, i to pochłonie większość mojego czasu.

BTW. Pytanko... Kto grał w 1 demo i wie jak się kończy? W ostatniej scenie (złapali cię w tunelach) jest zaciemnienie ekranu i zaczyna się historia innej postaci, z którą się spotkamy w dalszej grze. Potem znowu powrót do przygód 1 bohatera, jego przygoda, i następna postać i znowu powrót. Myślę, że fantastyczne jest spotykanie tej postaci i poznawanie jej od strony 1 bohatera(najemnik) na nowo. Coś jak w Suikodenie3, jeżeli ktoś grał.

Co sądzicie o takim zabiegu?
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Post autor: kvachu »

Jakiś czas temu zripowałem monstery z jednej gry na PSX i było tam dość sporo różnego rodzaju postaci ludzkich. Niestety mają antialiasing i nie nadają się na wrzutę do archiwum TA, lecz jakbyś stosował jednolite czarne tło to by to wyglądało normalnie. Druga sprawa, że są one w stylu rm2k więc domyślny system walk z rm2k3 odpada.

W ogóle widać, że robisz full wypas na miaksa z różnego rodzaju wodotryskami.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

Może wklei te postacie do panoram >XDD?
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

To by dopiero była innowacja :P ... Myślę, że wklejenie ludzixów w panoramę wzbogaciłoby każdy projekt XD.

Kvachu możesz dać jakiś przykład postaci o których mówisz? Albo chociaż tytuł z którego pochodzą.
ODPOWIEDZ