Tale of Exile Akt I [download]

ODPOWIEDZ
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Tale of Exile Akt I [download]

Post autor: LasTTurN »

Obrazek Obrazek Obrazek
Tale of Exile
Witam.
Prawdopodobnie większość z Was zna ten projekt, choćby z racji tego, że od jakiegoś czasu ToE Demo0.1 jest dostępne w bazie danych TA. Są pewnie i tacy, którzy tą grę pamiętają jeszcze z OAZY, czy nawet sprzed jej powstania. ToE faktycznie powstaje od wielu lat, na przestrzeni których wielokrotnie się przeobrażało od strony graficznej, muzycznej, skryptowej a nawet fabularnej. Obecna wersja gry praktycznie w niczym poza tytułem nie przypomina pierwotnej. Tych, których interesuje historia projektu odsyłam na OAZĘ, pozostałych zapraszam do dyskusji w temacie.

Co nowego:
CBS
Strategiczny/turowy na podobieństwo FFT. Losowe walki planuję zastąpić snującymi się przeciwnikami, coś na wzór Fallouta. W tej chwili staram się opanować skrypt który umożliwi walkę "na bieżąco" bez doczytywania. Inteligencja przeciwników jest znośna, a ich odpowiednio podkręcone statystyki sprawią, że trzeba będzie kombinować.
CMS
Tym razem na bazie obrazków. Poprzedni niemiłosiernie lagował z powodu ogromnej ilości zdarzeń. Był też mało praktyczny.
System nabijania doświadczenia
Podczas walki i za wykonywanie zadań zdobywamy Punkty doświadczenia( PD) które składają się na przyrost lv,hp,mp wprost proporcjonalnie do wybranych na samym początku(1-10 pkt) predyspozycji bohatera (siła fizyczna/siła umysłowa) Dodatkowo rozdajemy punkty umiejętności(PU) pod wybrane cechy. Nowych umiejętności uczymy się od mistrzów... Zastanawiam się także nad wprowadzeniem profesji.
Ulepszanie broni i nabijanie jej lv
Ulepszanie broni będzie się odbywać u Kowali którym trzeba będzie odpowiednio zapłacić a często też dać odpowiednie rzadkie materiały.
MAPA
Chyba oczywiste czemu służy...
FABUŁA
Od czasu ostatniego dema zaszło sporo zmian w fabule. Przejście kolejnego dema po najmniejszej linii oporu zajmie ok 3h. Z poszukiwaniem smaczków i wypełnianiem pobocznych zadań czas rozgrywki wydłuży się. Jeżeli chcecie pokrótce opiszę wydarzenia.

Zastanawiam się też nad wydaniem samego CBSa w formie skryptu. Co sądzicie?


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 19:20 przez LasTTurN, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
YoH
Posty: 165
Rejestracja: 11 lip 2007, 15:31
Lokalizacja: Płock

Post autor: YoH »

Demo mi się bardzo podobało i czekam z niecierpliwością na pełną wersję ^^". Możesz już powiedzieć w przybliżeniu kiedy wyjdzie? 2008? 09? :D
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Post autor: Grimroth »

Mnie też demko wyjątkowo przypadło do gustu. W sumie nie wiem po co chcesz zmieniać bsys, ten aktualny jest całkiem w porządku (wymaga parę szlifów, gdyż zdarzają się błędy). Moim zdaniem zmienianie teraz takich rzeczy jak walka i menu powinno przejść na drugi plan - skup się lepiej na kolejnych lokacjach i przede wszystkim fabule (która jak na razie trzyma naprawdę wyskoki poziom). Może się zdarzyć, że wpadniesz w tym czasie na wiele innych ciekawych rozwiązań i wtedy znowu będziesz zmieniać systemy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lloyd
Posty: 119
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:59

Post autor: Lloyd »

Używaj Worda do sprawdzania tekstów bo na drugim screenie widać jakiegoś "skórwysyna" XD

Jak dla mnie jest to jedna z najlepiej wyglądających gier na RM, zwłaszcza te oświetlenie :*

BTW, mam nadzieję że w pełnej wersji/następnym demie bohater będzie trochę szybciej chodził :?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

Graficznie ToE zawsze wyglądało świetnie - pamiętam jak kilka osób czepiało się o mieszankę charów, jednak w porównaniu z większością gier ten element i tak wyglądał ładnie.
Fabularnie, tak z zarysu też zapowiadało sie przednio - gorzej niestety w szczegółach (literówki, dialogi). Gdybyś skupił się na dalszym rozwijaniu historii i dopracowaniu tego ostatniego elementu mielibyśmy naprawdę kawał dobrego RPGa spod RM.

Powodzenia, dołączam sie do zapytania o jakiekolwiek daty!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

Jazzwhisky
Mieszanka charsów były niezaprzeczalnie i tutaj Amberowi należą się podziękowania za celną uwagę.
Fabuła której doświadczyliście w demku, nabiera dopiero pędu, zapewniam Was, że będzie ciekawie.
Co do błędów ort. to wiecie już na co mnie stać... :roll: Nie mam nic na swoją obronę, polonistka w średniaku w pewnym momencie zaczęła mi stawiać 2 oceny (ort/reszta) z prac pisemnych bo bym miał same pały , w końcu dostałem świstek... i byłem zwolniony.


Baron Le Pinky
Pozwoliłem sobie poprawić screena z ORTem. W grze także. Faktycznie od jakiegoś czasu używam wodra. Akurat ta część tekstu była starsza.
Bohater nie zmieni raczej tempa chodu, ale mogę obniżyć cenę wynajmu chocobo ;] ... a w przyszłości dorobisz się swojego ptaszyska i będziesz wszędzie nim podjeżdżał.

Grimroth
Swego czau zbierałem słowa krytyki za CMSa i CBSa stąd zdecydowałem się na nowe. Gdyby mnie wtedy ktoś od tego odwiódł... może demo już by było. Faktycznie ogrom czasu to pochłania, sami ocenicie czy było warto.

YoH
Niestety nieprędko wydam nowe demo. Nadchodzi nawałnica pracy... będzie coraz mniej czasu na RM. Nowego Dema spodziewałbym się nie prędzej jak w połowie 08. A do beta testów chętnych zaproszę wcześniej.
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Post autor: Kiksi »

Ja niestety nie miałem możliwości pogrania w ToE z powodu jak narazie nie wytłumaczonego. Gra wyłączała mi się bez żadnego pojawiającego się komunikatu o błędzie. :/ Nie wiem co jest heh.
Awatar użytkownika
kalafior

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1 i 3)
Posty: 319
Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kalafior »

Przejście kolejnego dema po najmniejszej linii oporu zajmie ok 3h.
omg, to za******* sporo, zwłaszcza na demko.

grafika lepsza niż w Rm xp xDD
Dodatkowo rozdajemy punkty umiejętności(PU) pod wybrane cechy. Nowych umiejętności uczymy się od mistrzów... Zastanawiam się także nad wprowadzeniem profesji.
kocham ten motyw z gothica =)[/i]
Yoshu
Posty: 61
Rejestracja: 22 kwie 2006, 19:26

Post autor: Yoshu »

Zapowiada się świetnie!
Czekam na grywalne demo, no i życze powodzenia. Gra światła na tych skrinach prezentuje się niesamowicie.
Kończ demo i wysyłamy na gry.onet.pl >>XDDD
Awatar użytkownika
Monk
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 2008, 00:03

Post autor: Monk »

Demko mi sie strasznie podobało, klimatyczne bardzo, podoba mi się mappping, ale jest jeszcze sporo błędów w blokowaniu itp
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Post autor: Kalashnikov »

No niestety, tak jak w przypadku Other World polskie nazwy plikow uniemozliwily mi zabawe. Tutaj poleglem od razu po wcisnieciu przycisku "Nowa Gra", bo gdzies tam jest wykorzstany obrazek "czern" ktorego nie potrafie w RM zlokalizowac :]

Podejrzewam, ze autorowi nie bedzie sie chcialo teraz wszystkich plikow zmieniac, wiec pozostaje mi nadzieja, ze pelna wersja bedzie juz z plikami bez polskich znakow. Tym bardziej zaluje, bo gra zapowiadala sie pieknie.

Tak wiec Qmai World, nadchodze! ;]
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Post autor: LasTTurN »

Witam.

Zapraszam do ściągania i wypowiedzi w temacie.
Interesują mnie przede wszystkim Wasze opinie i uwagi na temat nowego CBSa. Osobiście uważam, że jest sporo lepszy od poprzedniego.
Liczę na wskazówki co do rozwoju systemu. Mam nadzieję, że błędów nikt nie uświadczy choć sprawdzałem go i tworzyłem na jednym komputerze.

PS. Polskie nazwy plików pozmieniałem (5h roboty) ^^.
PS2. W demku specjalnie zrobiłem ułatwienie z plecakiem, kto bystry skapnie się.

Pozdrawiam


Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

Właśnie zassałem, skrypt robi wrażenie porównywalne do jego rozmiarów w MB... ;}

Uwagi - kilka wypisków tak na szybko:
- po wyborze opcji ataku możemy wędrować kursorem po całej planszy (zamiast 5 pól)
- trochę za dużo komunikatów, imo potwierdzenie wystarczyłoby jedynie dla kończenia aktualnej tury
- kursor mógłby wskazywać wybór pola jakiego dokonał wróg
- opisy podświetlonych przedmiotów mogłyby ukazywać sie automatycznie
- strasznie trudne starcie; po zgonie drugiego z bohaterów otrzymałem zaciemnienie... i po chwili sygnał dźwiękowy oraz mignięcie ikonki OBR :P

Ogólnie - fajne, grywalne, choć zastanawiam się czy na dłuższą metę nie byłoby monotonne. Wszystko zależy od szczegółów; owocnej pracy, a ja zagram jeszcze kilka razy i może dopiszę to i owo. Ole.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

MIKSY za free

Post autor: LasTTurN »

Muszę udzielić porady bez której bardzo ciężko jest wygrać. Użycie przedmiotów nie kosztuje utraty akcji. Na początku każdej tury można więc użyć miksturki. Bez tego praktycznie nie da się przejść.

Po przegranej... skrypt nadal pracuje, stąd przeciwnik dalej szuka bohaterów do zaatakowania. Małe niedopatrzenie^^.

Co do potwierdzeń, myślę że muszą być, bo sam często się przyłapuję na pomyłkach które mogę jeszcze cofnąć. Potwierdzenia obrażeń i doświadczenia można wyłączyć w opcjach menu, ale to w demie ToE dopiero.

Cieszę się że się podoba. Nie powinno być monotonnie dzięki wielu ciekawym dodatkom jak interakcja z otoczeniem (robię skrypt właśnie) np... osuwające się belki, wybuchająca beczka, zapadająca się podłoga...

W drożynie będzie do 7 zawodników i do 8 przeciwników jednocześnie. Różne typy ataków i specjalności. Łucznicy, magowie, najemnicy, złodzieje... walk będzie szło unikać więc ktoś kto nie będzie chciał "expić" też przejdzie grę. Dla bardziej zapalonych graczy będą dodatkowe wymagające lv i umiejętności zadania.
Awatar użytkownika
Grimroth

TA Sprite Contest 2 (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 3)
Posty: 88
Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
Lokalizacja: Silent Sosna Town
Kontakt:

Post autor: Grimroth »

Nie myślałem, że tak szybko przyjdzie nam ujrzeć ten nowy system.
Walka przynajmniej dla mnie była strasznie trudna - dopiero teraz przeczytałem żeby w każdej kolejce używać itemków.
Jeżeli chodzi o błędy to po użyciu skill'a hmmm niby leczącego (Psalm ukojenia) nie uleczyło bohatera i wyświetliło komunikat że "peciwnik uniknął ataku" xD (no i pisało SUkces :.. dwie duże litery xD.
SP skilli jest napisane większą a czasami mniejszą czcionką :D (ale to taki minor bug xD)
W każdym razie system prezentuje się naprawdę świetnie.
Keep up the good work !
Obrazek
ODPOWIEDZ