Tale of Exile Akt I [download]
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Tale of Exile Akt I [download]
Tale of Exile
Witam.
Prawdopodobnie większość z Was zna ten projekt, choćby z racji tego, że od jakiegoś czasu ToE Demo0.1 jest dostępne w bazie danych TA. Są pewnie i tacy, którzy tą grę pamiętają jeszcze z OAZY, czy nawet sprzed jej powstania. ToE faktycznie powstaje od wielu lat, na przestrzeni których wielokrotnie się przeobrażało od strony graficznej, muzycznej, skryptowej a nawet fabularnej. Obecna wersja gry praktycznie w niczym poza tytułem nie przypomina pierwotnej. Tych, których interesuje historia projektu odsyłam na OAZĘ, pozostałych zapraszam do dyskusji w temacie.
Co nowego:
CBS
Strategiczny/turowy na podobieństwo FFT. Losowe walki planuję zastąpić snującymi się przeciwnikami, coś na wzór Fallouta. W tej chwili staram się opanować skrypt który umożliwi walkę "na bieżąco" bez doczytywania. Inteligencja przeciwników jest znośna, a ich odpowiednio podkręcone statystyki sprawią, że trzeba będzie kombinować.
CMS
Tym razem na bazie obrazków. Poprzedni niemiłosiernie lagował z powodu ogromnej ilości zdarzeń. Był też mało praktyczny.
System nabijania doświadczenia
Podczas walki i za wykonywanie zadań zdobywamy Punkty doświadczenia( PD) które składają się na przyrost lv,hp,mp wprost proporcjonalnie do wybranych na samym początku(1-10 pkt) predyspozycji bohatera (siła fizyczna/siła umysłowa) Dodatkowo rozdajemy punkty umiejętności(PU) pod wybrane cechy. Nowych umiejętności uczymy się od mistrzów... Zastanawiam się także nad wprowadzeniem profesji.
Ulepszanie broni i nabijanie jej lv
Ulepszanie broni będzie się odbywać u Kowali którym trzeba będzie odpowiednio zapłacić a często też dać odpowiednie rzadkie materiały.
MAPA
Chyba oczywiste czemu służy...
FABUŁA
Od czasu ostatniego dema zaszło sporo zmian w fabule. Przejście kolejnego dema po najmniejszej linii oporu zajmie ok 3h. Z poszukiwaniem smaczków i wypełnianiem pobocznych zadań czas rozgrywki wydłuży się. Jeżeli chcecie pokrótce opiszę wydarzenia.
Zastanawiam się też nad wydaniem samego CBSa w formie skryptu. Co sądzicie?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 19:20 przez LasTTurN, łącznie zmieniany 2 razy.
- YoH
- Posty: 165
- Rejestracja: 11 lip 2007, 15:31
- Lokalizacja: Płock
- Grimroth
- Posty: 88
- Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
- Lokalizacja: Silent Sosna Town
- Kontakt:
Mnie też demko wyjątkowo przypadło do gustu. W sumie nie wiem po co chcesz zmieniać bsys, ten aktualny jest całkiem w porządku (wymaga parę szlifów, gdyż zdarzają się błędy). Moim zdaniem zmienianie teraz takich rzeczy jak walka i menu powinno przejść na drugi plan - skup się lepiej na kolejnych lokacjach i przede wszystkim fabule (która jak na razie trzyma naprawdę wyskoki poziom). Może się zdarzyć, że wpadniesz w tym czasie na wiele innych ciekawych rozwiązań i wtedy znowu będziesz zmieniać systemy.
- Lloyd
- Posty: 119
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:59
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Graficznie ToE zawsze wyglądało świetnie - pamiętam jak kilka osób czepiało się o mieszankę charów, jednak w porównaniu z większością gier ten element i tak wyglądał ładnie.
Fabularnie, tak z zarysu też zapowiadało sie przednio - gorzej niestety w szczegółach (literówki, dialogi). Gdybyś skupił się na dalszym rozwijaniu historii i dopracowaniu tego ostatniego elementu mielibyśmy naprawdę kawał dobrego RPGa spod RM.
Powodzenia, dołączam sie do zapytania o jakiekolwiek daty!
Fabularnie, tak z zarysu też zapowiadało sie przednio - gorzej niestety w szczegółach (literówki, dialogi). Gdybyś skupił się na dalszym rozwijaniu historii i dopracowaniu tego ostatniego elementu mielibyśmy naprawdę kawał dobrego RPGa spod RM.
Powodzenia, dołączam sie do zapytania o jakiekolwiek daty!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Jazzwhisky
Mieszanka charsów były niezaprzeczalnie i tutaj Amberowi należą się podziękowania za celną uwagę.
Fabuła której doświadczyliście w demku, nabiera dopiero pędu, zapewniam Was, że będzie ciekawie.
Co do błędów ort. to wiecie już na co mnie stać... Nie mam nic na swoją obronę, polonistka w średniaku w pewnym momencie zaczęła mi stawiać 2 oceny (ort/reszta) z prac pisemnych bo bym miał same pały , w końcu dostałem świstek... i byłem zwolniony.
Baron Le Pinky
Pozwoliłem sobie poprawić screena z ORTem. W grze także. Faktycznie od jakiegoś czasu używam wodra. Akurat ta część tekstu była starsza.
Bohater nie zmieni raczej tempa chodu, ale mogę obniżyć cenę wynajmu chocobo ;] ... a w przyszłości dorobisz się swojego ptaszyska i będziesz wszędzie nim podjeżdżał.
Grimroth
Swego czau zbierałem słowa krytyki za CMSa i CBSa stąd zdecydowałem się na nowe. Gdyby mnie wtedy ktoś od tego odwiódł... może demo już by było. Faktycznie ogrom czasu to pochłania, sami ocenicie czy było warto.
YoH
Niestety nieprędko wydam nowe demo. Nadchodzi nawałnica pracy... będzie coraz mniej czasu na RM. Nowego Dema spodziewałbym się nie prędzej jak w połowie 08. A do beta testów chętnych zaproszę wcześniej.
Mieszanka charsów były niezaprzeczalnie i tutaj Amberowi należą się podziękowania za celną uwagę.
Fabuła której doświadczyliście w demku, nabiera dopiero pędu, zapewniam Was, że będzie ciekawie.
Co do błędów ort. to wiecie już na co mnie stać... Nie mam nic na swoją obronę, polonistka w średniaku w pewnym momencie zaczęła mi stawiać 2 oceny (ort/reszta) z prac pisemnych bo bym miał same pały , w końcu dostałem świstek... i byłem zwolniony.
Baron Le Pinky
Pozwoliłem sobie poprawić screena z ORTem. W grze także. Faktycznie od jakiegoś czasu używam wodra. Akurat ta część tekstu była starsza.
Bohater nie zmieni raczej tempa chodu, ale mogę obniżyć cenę wynajmu chocobo ;] ... a w przyszłości dorobisz się swojego ptaszyska i będziesz wszędzie nim podjeżdżał.
Grimroth
Swego czau zbierałem słowa krytyki za CMSa i CBSa stąd zdecydowałem się na nowe. Gdyby mnie wtedy ktoś od tego odwiódł... może demo już by było. Faktycznie ogrom czasu to pochłania, sami ocenicie czy było warto.
YoH
Niestety nieprędko wydam nowe demo. Nadchodzi nawałnica pracy... będzie coraz mniej czasu na RM. Nowego Dema spodziewałbym się nie prędzej jak w połowie 08. A do beta testów chętnych zaproszę wcześniej.
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
- kalafior
- Posty: 319
- Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
- Lokalizacja: Gdańsk
omg, to za******* sporo, zwłaszcza na demko.Przejście kolejnego dema po najmniejszej linii oporu zajmie ok 3h.
grafika lepsza niż w Rm xp xDD
kocham ten motyw z gothica =)[/i]Dodatkowo rozdajemy punkty umiejętności(PU) pod wybrane cechy. Nowych umiejętności uczymy się od mistrzów... Zastanawiam się także nad wprowadzeniem profesji.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 19:26
- Monk
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 sty 2008, 00:03
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
No niestety, tak jak w przypadku Other World polskie nazwy plikow uniemozliwily mi zabawe. Tutaj poleglem od razu po wcisnieciu przycisku "Nowa Gra", bo gdzies tam jest wykorzstany obrazek "czern" ktorego nie potrafie w RM zlokalizowac :]
Podejrzewam, ze autorowi nie bedzie sie chcialo teraz wszystkich plikow zmieniac, wiec pozostaje mi nadzieja, ze pelna wersja bedzie juz z plikami bez polskich znakow. Tym bardziej zaluje, bo gra zapowiadala sie pieknie.
Tak wiec Qmai World, nadchodze! ;]
Podejrzewam, ze autorowi nie bedzie sie chcialo teraz wszystkich plikow zmieniac, wiec pozostaje mi nadzieja, ze pelna wersja bedzie juz z plikami bez polskich znakow. Tym bardziej zaluje, bo gra zapowiadala sie pieknie.
Tak wiec Qmai World, nadchodze! ;]
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Witam.
Zapraszam do ściągania i wypowiedzi w temacie.
Interesują mnie przede wszystkim Wasze opinie i uwagi na temat nowego CBSa. Osobiście uważam, że jest sporo lepszy od poprzedniego.
Liczę na wskazówki co do rozwoju systemu. Mam nadzieję, że błędów nikt nie uświadczy choć sprawdzałem go i tworzyłem na jednym komputerze.
PS. Polskie nazwy plików pozmieniałem (5h roboty) ^^.
PS2. W demku specjalnie zrobiłem ułatwienie z plecakiem, kto bystry skapnie się.
Pozdrawiam
Zapraszam do ściągania i wypowiedzi w temacie.
Interesują mnie przede wszystkim Wasze opinie i uwagi na temat nowego CBSa. Osobiście uważam, że jest sporo lepszy od poprzedniego.
Liczę na wskazówki co do rozwoju systemu. Mam nadzieję, że błędów nikt nie uświadczy choć sprawdzałem go i tworzyłem na jednym komputerze.
PS. Polskie nazwy plików pozmieniałem (5h roboty) ^^.
PS2. W demku specjalnie zrobiłem ułatwienie z plecakiem, kto bystry skapnie się.
Pozdrawiam
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Właśnie zassałem, skrypt robi wrażenie porównywalne do jego rozmiarów w MB... ;}
Uwagi - kilka wypisków tak na szybko:
- po wyborze opcji ataku możemy wędrować kursorem po całej planszy (zamiast 5 pól)
- trochę za dużo komunikatów, imo potwierdzenie wystarczyłoby jedynie dla kończenia aktualnej tury
- kursor mógłby wskazywać wybór pola jakiego dokonał wróg
- opisy podświetlonych przedmiotów mogłyby ukazywać sie automatycznie
- strasznie trudne starcie; po zgonie drugiego z bohaterów otrzymałem zaciemnienie... i po chwili sygnał dźwiękowy oraz mignięcie ikonki OBR :P
Ogólnie - fajne, grywalne, choć zastanawiam się czy na dłuższą metę nie byłoby monotonne. Wszystko zależy od szczegółów; owocnej pracy, a ja zagram jeszcze kilka razy i może dopiszę to i owo. Ole.
Uwagi - kilka wypisków tak na szybko:
- po wyborze opcji ataku możemy wędrować kursorem po całej planszy (zamiast 5 pól)
- trochę za dużo komunikatów, imo potwierdzenie wystarczyłoby jedynie dla kończenia aktualnej tury
- kursor mógłby wskazywać wybór pola jakiego dokonał wróg
- opisy podświetlonych przedmiotów mogłyby ukazywać sie automatycznie
- strasznie trudne starcie; po zgonie drugiego z bohaterów otrzymałem zaciemnienie... i po chwili sygnał dźwiękowy oraz mignięcie ikonki OBR :P
Ogólnie - fajne, grywalne, choć zastanawiam się czy na dłuższą metę nie byłoby monotonne. Wszystko zależy od szczegółów; owocnej pracy, a ja zagram jeszcze kilka razy i może dopiszę to i owo. Ole.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
MIKSY za free
Muszę udzielić porady bez której bardzo ciężko jest wygrać. Użycie przedmiotów nie kosztuje utraty akcji. Na początku każdej tury można więc użyć miksturki. Bez tego praktycznie nie da się przejść.
Po przegranej... skrypt nadal pracuje, stąd przeciwnik dalej szuka bohaterów do zaatakowania. Małe niedopatrzenie^^.
Co do potwierdzeń, myślę że muszą być, bo sam często się przyłapuję na pomyłkach które mogę jeszcze cofnąć. Potwierdzenia obrażeń i doświadczenia można wyłączyć w opcjach menu, ale to w demie ToE dopiero.
Cieszę się że się podoba. Nie powinno być monotonnie dzięki wielu ciekawym dodatkom jak interakcja z otoczeniem (robię skrypt właśnie) np... osuwające się belki, wybuchająca beczka, zapadająca się podłoga...
W drożynie będzie do 7 zawodników i do 8 przeciwników jednocześnie. Różne typy ataków i specjalności. Łucznicy, magowie, najemnicy, złodzieje... walk będzie szło unikać więc ktoś kto nie będzie chciał "expić" też przejdzie grę. Dla bardziej zapalonych graczy będą dodatkowe wymagające lv i umiejętności zadania.
Po przegranej... skrypt nadal pracuje, stąd przeciwnik dalej szuka bohaterów do zaatakowania. Małe niedopatrzenie^^.
Co do potwierdzeń, myślę że muszą być, bo sam często się przyłapuję na pomyłkach które mogę jeszcze cofnąć. Potwierdzenia obrażeń i doświadczenia można wyłączyć w opcjach menu, ale to w demie ToE dopiero.
Cieszę się że się podoba. Nie powinno być monotonnie dzięki wielu ciekawym dodatkom jak interakcja z otoczeniem (robię skrypt właśnie) np... osuwające się belki, wybuchająca beczka, zapadająca się podłoga...
W drożynie będzie do 7 zawodników i do 8 przeciwników jednocześnie. Różne typy ataków i specjalności. Łucznicy, magowie, najemnicy, złodzieje... walk będzie szło unikać więc ktoś kto nie będzie chciał "expić" też przejdzie grę. Dla bardziej zapalonych graczy będą dodatkowe wymagające lv i umiejętności zadania.
- Grimroth
- Posty: 88
- Rejestracja: 08 maja 2006, 19:36
- Lokalizacja: Silent Sosna Town
- Kontakt:
Nie myślałem, że tak szybko przyjdzie nam ujrzeć ten nowy system.
Walka przynajmniej dla mnie była strasznie trudna - dopiero teraz przeczytałem żeby w każdej kolejce używać itemków.
Jeżeli chodzi o błędy to po użyciu skill'a hmmm niby leczącego (Psalm ukojenia) nie uleczyło bohatera i wyświetliło komunikat że "peciwnik uniknął ataku" xD (no i pisało SUkces :.. dwie duże litery xD.
SP skilli jest napisane większą a czasami mniejszą czcionką :D (ale to taki minor bug xD)
W każdym razie system prezentuje się naprawdę świetnie.
Keep up the good work !
Walka przynajmniej dla mnie była strasznie trudna - dopiero teraz przeczytałem żeby w każdej kolejce używać itemków.
Jeżeli chodzi o błędy to po użyciu skill'a hmmm niby leczącego (Psalm ukojenia) nie uleczyło bohatera i wyświetliło komunikat że "peciwnik uniknął ataku" xD (no i pisało SUkces :.. dwie duże litery xD.
SP skilli jest napisane większą a czasami mniejszą czcionką :D (ale to taki minor bug xD)
W każdym razie system prezentuje się naprawdę świetnie.
Keep up the good work !