Witam
Mam pytanie do użytkowników forum odnośnie minigier zamieszczanych w grach. Mówiąc konkretnie, ciekawi mnie wasze zdanie, czy w typowych przygodowych makerowych grach RPG (np. taki Asgun albo Opowieści z Edorii) warto zamieszczać minigry w dużej ilości.
Bo wogóle minigra to fajny dodatek pozwalający na chwilę odpocząć od przeciętnego stylu sterowania i ,,wspaniałego" stylu walki w RPG Makerze, ALE zauważyłem, że gdy do gry wstawia się zbyt dużo minigier, to przestaje to przypominać prawidziwej przygody, tylko jakiś zbiór krótkich gierek zręcznościowych.
Jakie jest wasze obecne zdanie na temat minigier? Czy warto jest wstawiać do swojego projektu, czy nie odciągają bardziej od głównego tematu i nie niszczą całości
Minigry
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Minigry
Odpowiedź jest banalnie prosta. W większych rpgach dajemy tyle mini-gier, żeby nie było ich za dużo, ale konsekwentnie pojawiały się od czasu do czasu. Łatwo to wyczuć.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Minigry
Tak jak Noruj pisze, wszystko z umiarem. Raczej nikt ci łba nie utrąci jeśli na jarmarku będzie parę "festynowych" gierek (kółko z nagrodami, strzelanie do celu, itd.), ale jak np. gierka się pojawi tam gdzie nie ma sensu, to już mamy problem. Wiem że to nie do końca RPG-i (no, może jeszcze Zelda deczko podpada pod ARPG), ale zobacz jak kwestię minigier rozwiązano w Link to the Past czy Stardew Valley.
- Amelanduil
- Posty: 451
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Minigry
Przede wszystkim minigry to urozmaicenie gameplayu. Samo chodzenie od lokacji do lokacji i walczenie ze wszystkim po drodze byłoby nużące, dlatego jak najbardziej mingierki na plus, co tu dużo mówić :P
Glico☆Magic?
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: Minigry
Dodam, że fajnie, jeśli gierki miałyby bezpośredni związek z fabułą. W OzE nie zawsze udawało mi się to zrobić, ale najlepsze momenty z gierkami/zagadkami były wtedy gdy dobrze wpasowywały się w wydarzenia.