Twierdza FixPatch ME

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Twierdza FixPatch ME

Post autor: Rave »

Nie byłem pewien, czy to pasuje do tego działu, jeśli nie, to proszę przenieść.

***
Rave Przedstawia
Twierdza FixPatch ME

Jest to kolejna poprawka z serii Twierdza FixPatch, tym razem do makera w wersji ME.

Lista zmian w stosunku do defaultowego RM ME:
  • Poprawione "literufki" (copyright © Reptile) - możliwe, że nie wszystkie, jak coś, to pisać w tym temacie - będę na bieżąco poprawiał
  • Wszędzie, gdzie było RPG Tsukuru 2003 PL jest napisane teraz RPG Tsukuru ME PL
  • Możliwe szybsze przesuwanie panoram, teraz szybkośc może wynosić od -40 do 40 (wcześniej -8..8)
  • Maksymalne możliwe powiększenie obrazka wynosi teraz 9999% (nie wiem, komu to się przyda, ale, może...) - wcześniej 2000%
  • Praktycznie wszystkie pola w Bazie Danych zostały wydłużone (w znakach). Oznacza to dłuższe imiona, nazwy przedmiotów/potworów, itp.
  • Ruby (nie, żartuję ;) - sprawdzam, czy czytacie)
  • Przetłumaczono nieliczne angielskie teksty.
  • Poprawiono różne "kfiotki" - przykład z zasobów oryginalnego exeka: 65377, "Spróbowana ogniskowa została w nieważnym oknie przedstawiona." (zasób StringTable 4087)
  • Powiększone okno komentarza - można wprowadzać długie na kilka linijek, chociaż trzeba uważać z edycją - program "utnie" je do 4 linii. Staram się to poprawić.
Opis instalacji: Instalujesz tak jak cracka (tzn. podmieniasz plik .exe)


Jeśli macie jakieś pytania, piszcie.

Download:
http://www.przeklej.pl/plik/twierdza-fi ... 02ul1hl40i
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: kvachu »

TA i RMA nie wspiera żadnych tego typu tłumaczeń. Ale to jak Jazz będzie to powie coś więcej.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: Kalashnikov »

Wspierać może nie wspierać, ale jeżeli ktoś się dzieli czymś takim (pytanie tylko, czy to nie ta zawiruszona wersja i czy nie ma błędów), to czemu nie?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: Rave »

Wirusów na 100% nie ma, bo skanowałem go za pomocą COMODO AntiVirus z najnowszymi definicjami, co do błędów to chyba szukanie po eventach nie działa, ale nie jestem pewny, bo mam taki system, że działa jak chce. Ale takich "krytycznych" (tzn. zawieszających program) błędów nie ma.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: Jazzwhisky »

Ogólnie rzecz biorąc temat jest do usunięcia, jednak chciałbym zamieścić kilka zdań wyjaśnienia.

Zamienianie 2003 na ME to zwykły gwałt, rzucanie hasełkami w stylu "Ruby" bez rozwinięcia jest po prostu niesmaczne, a wersji o której mowa, po prostu nie traktujemy jak RM. Reasumując - nie ma najmniejszych szans by plik znalazł się na TA, tak jak nie ma szans byśmy zamieszczali autorskie patche do Dooma 2. Nie wiem skąd pomysł grzebania akurat w tym pliku, nie wiem, może usłyszymy więcej informacji czy wyjaśnień, może urodzi sie z tego coś pozytywnego - póki co więc - temat zostaje otwarty.

P.S. Potwierdzam - plik jest czysty - http://www.virustotal.com/pl/analisis/b ... 1248611431.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: Rave »

Ruby (nie, żartuję ;) - sprawdzam, czy czytacie)
Skąd pomysł? Ano stąd, że akurat nigdzie 2003 PL nie było, a jakoś nie miałem ochoty tłumaczyć od początku 2003 Eng. Kopiowanie zasobów też by nic nie dało bo i tak by się zrobił ME (tzn. układ okienek nazwy opcji, itp.), więc to akurat nie wchodziło w grę. Tak przy okazji, czemu uważasz ME za gwałt? Porównywanie tego do patchów do Dooma też jest nie trafione. To jest strona o RPG Makerze, więc logiczne jest, że patchy do DOOMA zamieszczać nie będziecie. Jednak ten plik jest powiązany z tematyką strony, więc nie rozumiem w czym problem.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: Jazzwhisky »

Napisałem, że zamienianie "2003" na "ME" to gwałt, tak samo jak zamienianie w Polskim tłumaczeniu Final Fantasy VII na Final Fantasy ME, ponadto jeśli wersji "by Reptile" nie uważam za RM (co uprzejmie zaznaczyłem), to analogia będzie prawdziwa, z każdym programem, nie tylko Doomem 2.

Ogólnie czuje się jak administrator forum o popularnej wokalistce, gdzie ktoś w dziale "rare photos" wrzuca porno-fotomontaże i jeszcze dziwi się, że ktoś chce je usunąć.
Sry, temat już przerabialiśmy i nie mam ochoty, ani czasu tłumaczyć tego w szczegółach, póki co całość zostaje przeniesiona. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
nickexile
Posty: 58
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:23

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: nickexile »

Aha, czyli jeśli ktoś zrobi temat o grze, którą tworzy i zaznaczy, że robi ją w wersji Reptajlowskiej tylko dlatego, że jego angielski pozostawia wiele do życzenia to usuniesz temat?
Fight fire with fire.

Fight gayness with... oł szit
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: kvachu »

Nie koniecznie usunie. Na pewno nie będzie miał co liczyć taki delikwent na pomoc tutaj związaną z ME, ponieważ my bazujemy tylko na tej angielskiej wersji, którą mamy w downloadzie. Jeszcze jeśli ja ukończy, będzie musiał raczej dodać wszystkie pliki dll do projektu tak byśmy nie musieli specjalnie ściagąć wersji ME, bo normalnie to są dwa różne makery dlatego, że Reptile pozmieniał też nazwy wszystkich plików i dlatego każdy z nas kto nie ma ME by miał co chwilę błędy z brakiem jakichś plików.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: Jazzwhisky »

nickexile pisze:Aha, czyli jeśli ktoś zrobi temat o grze, którą tworzy i zaznaczy, że robi ją w wersji Reptajlowskiej tylko dlatego, że jego angielski pozostawia wiele do życzenia to usuniesz temat?
kvachu właściwie napisał wszystko co trzeba, ale słuchaj, po prostu jest pewna różnica między jawnym i celowym deformowaniem programu (przy okazji zmieniając jego nazwę!?!?!), a wykorzystywaniem go ze względu na niewiedzę bądź nieznajomość języka. Dlatego nie chciałem tego ciągnąć, bo sprawa nie jest taka oczywista, a tłumaczenie tego (znów) od początku dość żmudne. Nigdy nie powiedziałem złego słowa o osobach, które korzystają z tzw. "wersji ME", ale liczne problemy z jakimi muszą się borykać jego użytkownicy przy okazji publikacji swoich prac (i użytkownicy wersji angielskiej także!) powodują, że zdecydowaliśmy się wspierać wyłącznie jedną wersję programu (podobnie jest zresztą np. na forach związanych z RMXP!). I między innymi dzięki temu to, co było nagminnym problemem np. dwa-trzy lata temu (niezgodność nazw plików, tłumaczeń), teraz praktycznie zaniknęło.

Wracając do cytatu - wiem jak to zabrzmiało (ME to nie RM, dummmm!!!), pewnie nieco niefortunnie i nieprecyzyjnie; dzięki za wypunktowanie - ale osoby i ew. sytuacje o których wspomniałeś to nic innego jak tylko "ofiary" tego burdelu, który chciałbym powtrzymać. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: DE »

Fix nazywa sie Patch Me? Hmm... :)
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Twierdza FixPatch ME

Post autor: Kalashnikov »

DE pisze:Fix nazywa sie Patch Me? Hmm... :)
Nom, rzeczywiście, tak jak napisałeś! Jaja jak berety.

Zamknięty.
Zablokowany