POKOLENIE 2003

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Noruj » 09 cze 2012, 11:26

_DEMowi_

czy to nie Dem3000 z YT?
http://www.youtube.com/user/Dem3000
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 482
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: tiberium » 10 cze 2012, 14:31

Stanior pisze:Styczeń 2003

_DEMowi_, Benemu, Adamsowi the Red, AIFowi, Arkensowi,
Braianowi, Buu, Cecilowi, Dantemu, Dudkowi, Frodobowi, Galcii, Gamerowi2002, Mr Gollumowi, Masterowi Gregorowi, JonBetonowi, Kotisdedowi, Krulikowi, Kwachowi18, Lordowi Gandalfowi, Lukimowi, Maniakowi_rpg, Mistrzowi Mertruve
Michowi, Mirtulowi12, Jazzwhisky, Miśkowi, MistiQowi, Picowi, PLayerowi, Reptile, Resetowi, SimooN, REX,
Summoner, Super Vegeta, Tiefowi, Twardemu, Virusowi Rammsteinowi, Wolwganggowi, Woolwowi, Kolinowi, Zbychowi13, Bliorowi, Lordowi Tienowi / Władcy Świata, Matizowi Masterowi, BarJedowi, Ravenowi, DE, 7-Malemu-7


W niektórych miejscach nieźle naciągnołeś moim zdaniem niektóre podziękowania, czy pewne fakty pomyliłeś =P

Jednak zgodzę się i podpisuje pod tym hasełkiem:
Stanior pisze:WSZYSCY JESTEŚCIE POKOLENIEM 2003. NAJLEPSZYM SKŁADAM JAKIKOLWIEK WIDZIAŁEM!!!!!! NIE MA OD WAS LEPSZYCH.


To są święte słowa. Chłopaki z tego okresu można powiedzieć, że się mordowali dla idei makera, stron i sceny. A to też byli dzieciaki głównie z gimnazjum/liceum (takie mam wrażenie lol). Jak tak patrzę na te pokolenie z 2003 a tych obecnych, to poziom jest niczym niebo a ziemia.

Mam głęboką nadzieję, że kiedyś magia czasów z 2003 ponownie u nas zawita, ale na to chyba jeszcze będziemy musieli dłuuuuuugie lata czekać =(
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Crov
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Crov » 10 cze 2012, 18:10

tiberium pisze:A to też byli dzieciaki głównie z gimnazjum/liceum (takie mam wrażenie lol)

Totalnie. Ja jakoś w czasach mojego urzędowania na scenie miałem 13-15 lat, a wiem, że byłem wtedy ostrym debilem, więc widząc, że ktokolwiek w miare ciepło wspomina moją osobę jestem zadowolony. ;)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Noruj » 10 cze 2012, 18:23

Pewnie w rzeczywistości było słabiej niż to tutaj wspominacie, ale rozumiem... sentyment, te sprawy :P
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Fear » 10 cze 2012, 18:25

Myślę, że chodzi o to, że było dużo fajniej klimatem, pełno pasji, zajawki w tym co się robiło, mimo wszystko jestem jednym z tych, co sądzą, że poziom samych gier był wtedy sporo niższy :) Szkoda, że nie ogarniam tamtych wydarzeń, bo sam na scenie aktywny jestem od 2006-2007 bodajże...
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Jazzwhisky » 10 cze 2012, 18:54

Fear pisze:Myślę, że chodzi o to, że było dużo fajniej klimatem, pełno pasji, zajawki w tym co się robiło, mimo wszystko jestem jednym z tych, co sądzą, że poziom samych gier był wtedy sporo niższy :)

Yup, ale chodzi też o czyste liczby. Dziś Noruj może sobie nie wierzyć, ale 50 newsów na miesiąc na jednej Twierdzy (a były trzy-cztery duże sajty i kilkanaście mniejszych), jakaś pięćdziesiątka aktywnych redaktorów czy ~250 zaprezentowanych projektów na Oazie w latach 2004-2006 (gdy pisano już, że "scena umieraaaa!!11") to fakty.
A bardziej od siebie, pisałem o tym chyba w Gońcu (i nie tylko), boom i klimat w latach 2002/2003 był niesamowity, jest to nie do przekazania, bo drugich początków RM i Internetu w Polsce już nie będzie. Gry były kiepskie, bardzo kiepskie i zupełnie nie do opisania, ale ten aspekt stał jakby na drugim miejscu. Najważniejsza była zabawa, społeczność i atmosfera wydarzeń, mija prawie 10 lat, a Stanior wciąż pamięta, wspomina i przeżywa tamte chwile. To nie przypadek, tylko długotrwały rezultat. =]

Subiektywnie, ale z dystansem, bo nie mam tyle sentymentu do tamtych lat, wielokrotnie krytykowałem Staniora za przesadzone wspominki oraz ogólny bałagan i niestabilność czegokolwiek w tamtym okresie - RM w Polsce w roku 2003 był fenomenem (coś jak 100k pobrań Czasoprzestrzeni ;)), do dziś nie rozumiem w pełni tego zjawiska.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Gamer2002

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 3)
Posty: 225
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:14

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Gamer2002 » 13 cze 2012, 23:08

RM w Polsce w roku 2003 był fenomenem (coś jak 100k pobrań Czasoprzestrzeni ;)), do dziś nie rozumiem w pełni tego zjawiska.

Jeżeli mam teoretyzować, kilka przyczyn
1) Wielka popularność emulatorów SNES/GBA z masami jRPGów, których prosto można robić w RM. Odpalałeś program i po pięciu minutach mogłeś mieć już gotową mapę (na RTP i nie za dobrą raczej, no ale no cóż :P). Także takie porządniejsze (Legion Saga) gry z RM trafiały do szerokiego grona odbiorców z informacją, że były tworzone w RM.
2) Łatwość w odnalezieniu RM i to ponadto w wersji PL. Ja pamiętam że było to wśród pierwszych odpowiedzi na hasło "edytor gier" w przeglądarce. A nazwa RPG Maker dość łatwo się sama nasuwa.
3) Przyjemna atmosfera i, ważne, brak wymagań. 95% ludu reprezentowała poziom, za który dziś co najwyżej nie wygwizdujemy jeśli mamy dobry humor.
4) Internet drama i latające gurusy z własnymi sajtami. Własny sajt na darmowych hoście można było założyć bez problemu, zasoby jakoś załatwić i w efekcie mieliśmy Przystań RPG Makera, Twierdzę RPG Makera, Bractwo RPG Makera, Świątynie RPG Makera, Gildie RPG Makera, Las RPG Makera i o matko kto zliczy co jeszcze było... Jeżeli już ktoś wpisał w wyszukiwarce RPG Maker i zobaczył takie pozycje, to od razu zobaczył ogrom zjawiska i był jeszcze bardziej nim zainteresowany.


Rety, minęło już 5 lat od założenia tego tematu. Poczułem się stary.

Może kiedyś zrobię grę...
Obrazek

Klikasz przycisk 'cytuj' przy złym poście. Prawidłowy jest POD postem, nie nad nim!
Rada roku: Jak cytować by nie brało złych nazw nicków na forum.
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 226
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Stanior » 08 lip 2012, 15:49

4) Internet drama i latające gurusy z własnymi sajtami. Własny sajt na darmowych hoście można było założyć bez problemu, zasoby jakoś załatwić i w efekcie mieliśmy Przystań RPG Makera, Twierdzę RPG Makera, Bractwo RPG Makera, Świątynie RPG Makera, Gildie RPG Makera, Las RPG Makera i o matko kto zliczy co jeszcze było...


Dla uściślenia - Gildia miała wykupiony serwer i o ile pamiętam laya nieporównywalnie lepszego od innych stron traktujących o tematyce rpgmakera :P
Obrazek

18.06.2003-24.11.2003- Imperator Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

16.01.2007- do chwili obecnej- Mistrz Twierdzy na wygnaniu
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: X-Tech » 07 wrz 2012, 19:09

Klimat w tamtym czasie był wspaniały. Tego się nie dało opisać. Sam nie miałem dostępu do internetu w domu. Jedynie na lekcjach informatyki i czasem na kafejce internetowej. Wtedy to właśnie nie jeden raz nie dwa obserwowałem co się działo w kwestii rpgmakera na twierdzy. Ilość newsów to wcale nie jest przekłamanie. O ile mnie pamięć nie myli zdarzało mi się wejść na kafejkę bardziej z rana, by powrócić po południu, a na stronie już były z 2,3 nowe newsy. Ilośc imion i nicków w redakcji przyprawiała o zawrót głowy. Gier było tylko kilka na liście co dobrze pamiętam. Klimat był lepszy, bo wchodziło się na neta z jednak konkretnym celem, internet był wtedy sporym przywilejem (np: aby pobrać gierki) i nie każdy go posiadał. Każdy kolejny projekt był czymś naprawdę zaskakującym dla mnie ;p Bardzo duży ruch obserwowałem na gaming worldzie tam ilość informacji związanych z rpgmakerem/ludzi i gier była tak przytłaczająca, że można było się w tym wszystkim pogubić. Ilość wszelakich opinii na temat gier i gier wprawiała w zdumienie.



Obecne czasy ? Teraz prawie każdy ma dostęp do neta to powoduje, że każdy może robić gry, więc staranne i oryginalne projekty mają szansę na spore zainteresowanie ;p
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Twardy
Posty: 101
Rejestracja: 01 wrz 2006, 00:32
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Twardy » 26 wrz 2012, 11:18

Moim zdaniem niesamowity fenomen polega na tym, ze takie silne bodźce odziaływały w tamtym czasie na naszą psychikę, ze ciezko jest się z tym rozstać. Nie potrafie choć raz na jakiś czas nie zajrzeć tu i nie zobaczyć co się dzieję. Poświęcenie tylu godzin na siedzenie przy stronie, forum i przede wszystkim przed programem z taką pasją spowodowały tak potęzny sentyment. Robienie coraz to lepszych gier, prześcigiwanie się w pomysłach itd. Oczywiście nie wspominając o istnej polityce jaka miała miejsce w tamtym okresie. Afery, kłótnie, happeningi, które czasami spychały robienie gier na drugi plan. Sam się tak wciągnąłem, ze 24h myślałem o programie, nie mówiąc o tym, ze nie mogłem sie doczekać kiedy opuszczę szkolny budynek, aby tworzyć ułożone już w głowie schematy. Gdyby nie czas, którego jak wiadomo jest mniej niz jak chodziło sie do szkoły to pewnie sam jakieś gierki jeszcze bym tworzyl, choc i tak mam pare pomysłów w głowie i cały czas otwarte projekty sa na kompie
Bitwa 2002- uk.- gra przepadła bez śladu
Przygoda Krzyska 2002- uk.
Przygoda Bartasa 2003- uk. ( na twierdzy przez długi czas była pod tytułem "Leo w opałach"
Drizzt Do'Urden 2003- 2 dema
Legendarny Miecz- 2003 projekt robiony wraz z Wolfganggiem, prace zostaly utracone przez awarie dysku.
Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

Re: POKOLENIE 2003

Postautor: Szhival » 16 lis 2012, 18:55

Prawie dziesiec lat od pamietnego '03, piec lat od postu Staniora... A my tu nadal, mamy setke niezrealizowanych projektow w glowie. Zamiast szkoly praca, zamiast calego dnia na kompie kilka skradzionych 'doroslemu zyciu' godzin.
Potega nostalgii ktora wywolal ten temat jest nie do opisania.

A_t_R

Stanior - dziekuje, ze przypomniales mi te lata. Dziekuje za pamiec.
Obrazek
Repensum est Canicula

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości