RPG Maker 2009 Ultimate

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Mantiq » 07 lip 2011, 20:28

Nice job Cherry.Looks great.

(Sory za mój angielski :-| )

Sorry Cherry.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 16:51 przez Mantiq, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Leaf

Golden Forki 2011 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 185
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:43
Lokalizacja: Leaf Village

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Leaf » 07 lip 2011, 23:05

Nie znam dobrze angielskiego i nie za bardzo rozumiem o co w tym patchu biega i co on daje.
Mógłby ktoś przetłumaczyć, albo choć ogólnie powiedzieć?
Nie jestem n00bem.
Jestem newbie.
---------------------------
Projekty:
CAMELOT
Ukończone w 100%. Link tutaj:
LINK
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Gedharm » 07 lip 2011, 23:21

Zmienia on wygląd i lekko modyfikuje edytor, by praca była wygodniejsza.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Cherry1
Posty: 78
Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Cherry1 » 08 lip 2011, 19:20

About Revolution Patch: Yes, I'm still working on it. Some features include alpha channel for pictures, many more pictures in different layers, turn-based battle system, filters, animated monsters, custom windows and texts, scientific calculations with decimal places and more!
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1936
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Rave » 10 lip 2011, 01:56

You know, it'd be great to have also 32bit charsets/chipsets (though it'd be needed to patch editor also to display them correctly) and other graphics resources.
Awatar użytkownika
Cherry1
Posty: 78
Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Cherry1 » 10 lip 2011, 12:45

Revolution Patch will bring you 16-bit pictures and 8-bit pictures with alpha channel (unfortunately EITHER 16 bit OR alpha channel for a picture, you can't use a 16-bit picture with alpha channel)
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1936
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Rave » 10 lip 2011, 17:55

Can't it bring 32bit pictures (24bit+alpha)?

//edit: I mean GIMP can produce 8bit pngs with transparency, but it'll be one bit transparency just like in GIF - either it is or it isn't.
Awatar użytkownika
Cherry1
Posty: 78
Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Cherry1 » 10 lip 2011, 18:02

No, 24bit+alpha won't work because the whole RM screen uses 16bit.
The 8bit+alpha thing would work with two 8bit files, one for the normal image and one for the alpha channel for that image (palette is ignored at the alpha image). I will also provide a tool which will extract the alpha channel from a 32bit image and create this special alpha image.
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Jazzwhisky » 10 lip 2011, 18:37

Rave, I think first you should learn how to make good use of 256 colors, then whine. ;)
8bit+alpha sounds great, I see no point for 24-bit color with 320x240 resolution, I would happily see one day a hqxx filter/scaler for any RM though.

Cherry1 pisze:Revolution Patch will bring you 16-bit pictures

Correct me if I'm wrong - there's no "16-bit png" format (only grayscale)? What's the solution in that case, bitmaps?

@Leafman - Gedharm ostro uogólnił, może skorzystaj z google translate do przejrzenia pierwszego postu w temacie, jest tam tego sporo.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Cherry1
Posty: 78
Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Cherry1 » 10 lip 2011, 18:43

Yes, bitmaps.

hq2x is no problem either... To scale the whole game, you can already use AnotherFullscreenMode.
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
Awatar użytkownika
Leaf

Golden Forki 2011 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 185
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:43
Lokalizacja: Leaf Village

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Leaf » 24 lip 2011, 18:47

Mam nadzieję, że zrozumiesz po polsku, bo ja po ang takich skomplikowanych zdań nie sklecę :? ...
-Czy to będzie kompatybilne z PowerMode2k3 i polskim makerem ?Tak wiem jestem noobem, bo korzystam z ME
-Na kiedy przewidujesz mapę wydania?
-Dzięki za dodanie opcji wyświetlenia menu przedmiotów od razu z mapy!

2xUP: Spoko... jednak dałem radę. Po pojedynczych wyrazach się domyślałem :)
Nie jestem n00bem.
Jestem newbie.
---------------------------
Projekty:
CAMELOT
Ukończone w 100%. Link tutaj:
LINK
Awatar użytkownika
Cherry1
Posty: 78
Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Cherry1 » 24 lip 2011, 19:25

Leafman pisze:Mam nadzieję, że zrozumiesz po polsku, bo ja po ang takich skomplikowanych zdań nie sklecę :? ...

No, I am using Google Translator.

Leafman pisze:-Czy to będzie kompatybilne z PowerMode2k3 i polskim makerem ?Tak wiem jestem noobem, bo korzystam z ME

Yes.

Leafman pisze:-Na kiedy przewidujesz mapę wydania?
-Dzięki za dodanie opcji wyświetlenia menu przedmiotów od razu z mapy!

2xUP: Spoko... jednak dałem radę. Po pojedynczych wyrazach się domyślałem :)

Sorry, I don't understand this...
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
Awatar użytkownika
Leaf

Golden Forki 2011 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 185
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:43
Lokalizacja: Leaf Village

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Leaf » 24 lip 2011, 20:05

When you spend/relaase your patch?
Rest it's not important.
Sorry for hopeless English.

EDIT: Oh shiet. Literówka. Miało być Datę Wydania, a nie Mapę Wydania... sorki.
Nie jestem n00bem.
Jestem newbie.
---------------------------
Projekty:
CAMELOT
Ukończone w 100%. Link tutaj:
LINK
Awatar użytkownika
Cherry1
Posty: 78
Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Cherry1 » 24 lip 2011, 20:12

I don't know. I wanted to work on my projects this summer, but now I changed plans and I am earning a bit of money now... so... I really don't know.
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1370
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: RPG Maker 2009 Ultimate

Postautor: Ozzaku » 07 lut 2013, 19:09

Przepraszam za odświeżenie tematu ale z angielskim u mnie nie bardzo, za to znam ten błąd i wiem w czym leży przyczyna u X- Techa ;)
Wystarczy uaktualnić serwis pack w windowsie tym: http://www.programosy.pl/program,window ... ack-3.html

bądź pobrać go z aktualnej strony windows.
Swoją drogą bardzo ciekawe urozmaicenie makera!;)
Jeśli moja wypowiedź się przyda proszę o przetłumaczenie.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości