Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Foxik »

Foxer, co ty, urwa, nie grałeś w Pokemony na GBA ?
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Foxer »

Czego miała dotyczyć ta uwaga? Komentarza do mapki CookieMonster czy AI-Rpg? Jakoś żadnej aluzji się nie doszukałem.
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Foxik »

Sorki za niesprecyzowanie. Chodziło o mapkę Ciasteczkowego Potworka (:3)
Takie górki były (for me) znakiem rozpoznawczym pokemonów, bo były strasznie wkurzające. (dało się zejść z góry, ale nie dało się wejść z powrotem). Dlatego nie sądzę, żeby był to jakiś super wielki błąd. Są to czasami po prostu... takie fajne nierealistyczności :3 nie wiem jak to opisać. :)
Devzan
Posty: 38
Rejestracja: 21 lis 2009, 16:29

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Devzan »

Foxik pisze: nierealistyczności
WTF? Przecież góry nie muszą być w każdym miejscu równego poziomu. Ta idzie wzwyż ;D
What the fuck is wrong with me?
Linkin Theory
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: puniek »

Nie mogąc zaprzeczyć — rzeczywiście, w sporej mierze na mój mapping wpływają inne gry, dzięki czemu w efekcie sympatii do gier z serii Pokémon, postanowiłam pobawić się chipsetem. I będąc szczera, niechętnie podchodzę do myśli pozbycia się tych (pomimo specyficznej nielogiczności) wprawdzie urokliwych skałek, bez których mapa traci całą swoją magię. <3
Dach, oczywiście, został już poprawiony, choć w pierwszej chwili zastanawiałam się nad tym, jak — ostatecznie, moja głupota przy użyciu jednego zdarzenia załatwiła problem w postaci braku tile'a i już to dobrze wygląda. (Niemniej, pokażę efekt w zapowiedzi, bo nie chcę atakować Was tysiąc pięćset sto dziewięćset wersjami tego samego.)
Co zaś do efektu pustki — nie chciałam tej wioski napchać pierdółkami, a bardziej skupiłam się na ogólnej kompozycji. Ostatecznie kiedyś mam zamiar pobawić się lekko podłożem i elementami mapy, nieutrudniające zbytnio chodzenie po wiosce — niemniej, ogólne położenie domków (i sam ich rozmiar, wskazujący sam sobą, że lokacja jest, waląc prosto z mostu, zadupiem) mi się samej podoba i to, co chciałam, zostało w miarę pokazane.

Pomimo wszystko, dzięki za krytykę, przyda się na przyszłość przy tworzeniu następnych lokacji. :3
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Foxer »

Foxik pisze:Sorki za niesprecyzowanie. Chodziło o mapkę Ciasteczkowego Potworka (:3)
Takie górki były (for me) znakiem rozpoznawczym pokemonów, bo były strasznie wkurzające. (dało się zejść z góry, ale nie dało się wejść z powrotem). Dlatego nie sądzę, żeby był to jakiś super wielki błąd. Są to czasami po prostu... takie fajne nierealistyczności :3 nie wiem jak to opisać. :)
Okej, tyle że tam były rozmieszczone logicznie. Skałki te były ustawione poziomo, więc teren sprawiał wrażenie ładnie pochylonego. Tu zrobione jest w taki sposób, że wręcz nie mogę wyobrazić sobie tego terenu w rzeczywiśtości.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Jazzwhisky »

Osobiście prawie kompletnie mnie to nie rusza, ale jeśli trzymać się logiki choć odrobinę, Foxer ma sporo racji.

Obrazek

Cookie - przede wszystkim spójrz na dwa najwyższe kółka zakreślone na screenie przez Foxera. Wzniesienie po lewo sugeruje, że teren położony w górnej części mapy jest wyżej, wzniesienie po prawo - ma wywoływać wrażenie, że jest odwrotnie. Razem, obok siebie, rzeczywiście może wyglądać to bardzo nienaturalnie. Tak czy inaczej - na twoim miejscu: 1) wydłużałbym linie kończących się urwisk/ścian, 2) editnąłbym chipset, tak by dodać boczne elementy wzniesień, już nawet nie chodzi o logikę, po prostu znacznie poprawiłoby to efekt wizualny.

A poza tym - jeśli to naprawdę obraz całej mapy - dojście do domu w prawym dolnym rogu utrudnia teleport + wyraźnie masz problem z zapełnieniem przygotowanej powierzchni, zmniejsz sobie rozmiary map (tu np. od ręki oba domy z ogródkami z prawej z całą resztą za nimi przesunąłbym o jakieś trzy pola w lewo), ściśnij elementy, efekt i dla gracza i dla screenowych krytyków będzie pozytywny. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: puniek »

Obrazek
Niby nie miałam zamiaru po wcześniejszym pokazaniu mapy wrzucenia kolejnego zrzutu tego samego, niemniej — rzeczywiście zauważając podkreśloną przez Jazzwhisky'iego tą najpoważniejszą nielogiczność z skałkami, ostatecznie uznałam, że to zastosowanie będzie, ekhem, lepsze. Nie zamiaru dłużej rozdrabniać się nad jedną mapą (w końcu mam zamiar przed feriami poważnie się wziąć za fabularne zdarzenia w grze) i nie będę jej totalnie zmieniać, bo to tylko przedłużyłoby znacznie czas tworzenia. Po prostu chcę się teraz tylko upewnić, czy zastosowana zmiana nie jest tak zła, a jeśli jest — trudno, trzeba przeżyć i nie będę płakać nad rozlanym mlekiem. Doświadczenie przyda się najwyżej w dalszym tworzeniu, nje?
Co zaś do tego problemu z dojściem do dolnego domku — spokojnie, Ciasteczkowy Potworek ma zamiar stosować teleporter, włączający się na komendę Action key, więc nie będzie problemu z przejściem na inną mapę...~
I, ten, nie zwracajcie szczególnej uwagi na dziwną zmianę koloru, w której trawa jest bardziej zielona — bawię się obecnie z kolorystyką chipsetu, by dopasować grafikę pod grę, ot. (Z resztą, celem tematu nie jest ocenianie grafiki map, a samej kompozycji i poprawności, więc nie naruszajmy tego, ot.)
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Fear »

Nie ma tu wielkiego och, ach, ale mapka jest bardzo przyjemna w odbiorze :)
Ciasteczkowy Potfór pisze:Doświadczenie przyda się najwyżej w dalszym tworzeniu, nje?
Zdecydowanie :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Qualrath
Posty: 283
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Qualrath »

Ostro się wyszczerzyłem, kiedy zobaczyłem poprawioną wersję mapki. Nie wiem, sokolego oka nie mam, więc ewentualnych nowych błędów nie wyłapię, ale mapa jest miodna <3
Obrazek
Qual Noworoczny ^^
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Jazzwhisky »

No tak, myślę, że wszyscy zakładamy, że chodzi o wyrobienie sobie dobrych nawyków, nie otwierałbym ust gdyby chodziło wyłacznie o tę mapkę. ;D

Jeszcze co do screena - no jest ok (fajniejsza, ciepła kolorystyka idąca w stronę GBA widzianego spod emulatora), ale przypomniał mi się dzięki tej edycji jeszcze jeden szczegół (często pomijany w tutorialach), który wypadł mi z głowy w trakcie wpisywania poprzedniego posta. Schody to nie wodospad - jeśli rzucisz okiem na popularne jRPGi 2d szybko zauważysz różnicę, każdy z elementów schodów powinien zostać (najlepiej jeszcze - proporcjonalnie) wydłużony, wbijając się w urwisko, lub też wychodząc przed nie. Gdybyś miała wątpliwości o co chodzi - rzuś okiem na obrazek, ta uwaga tyczy się właściwie wszystkich schodów obecnych w grach spod RM.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Foxer »

Jazz, aż taki rażący błąd to nie jest, bo schody mogą być dobudowane, a nie wydłubane w skale :P.
Druga mapka jest raczej w porządku. Pustą przestrzeń możesz wypełnić ludźmi, zwierzętami i tego typu rzeczami, wtedy może te pustki nie będą zwracać na siebie uwagi.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Jazzwhisky »

Foxer pisze:Jazz, aż taki rażący błąd to nie jest, bo schody mogą być dobudowane, a nie wydłubane w skale :P.
Przecież dostałeś screen z obiema wersjami, popatrz na linie krawędzi, te schodki po lewo (widać to zwłaszcza w lewym dolnym rogu) są wyraźnie dobudowane (inna sprawa, że powinny być właściwie jeszcze dłuższe). Czy to duży błąd? Gdy już go dostrzeżesz - na pewno niezwykle zabawny, ale poza tym, tak na serio, no dla mnie na pewno o dwie ligi wyżej niż te krawędzie w stylu Pokemonow, coś, czego w życiu nie widziałem w normalnym jRPGu, ani u żadnego dobrego autora gier spod RM. Zresztą rzuć okiem na mapy z LM na forum (np. tu -> http://tsukuru.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=801), takie błędy popełniają wyłącznie początkujący lub trwale pozbawieni zmysłu orientacji w przestrzeni. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Prometherion »

Ciasteczkowy potworze! mapa w sam raz nadaje się do gierki, niema oczywiście jakiegoś szału, ale jest dobrze wykonana praca. Mapka nie razi oczu, a to ważne.
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: kvachu »

Foxer pisze:Jazz, aż taki rażący błąd to nie jest, bo schody mogą być dobudowane, a nie wydłubane w skale :P.
Dla mnie jest to kardynalny błąd w mapingu. Takie schody nie wyglądają nawet jak schody, a po prostu jak drabina. Te wcięcia, które pokazał Jazz w końcu nadają tym schodom stromości.
Jeśli jeszcze się doszukiwać logiki w mapie CookieMonster to ja nie lubię np takiego czegoś jak ten płot od ogrodu. Nie wiem czy to jest logiczne robić z płotu takie fale. Rozumiem prosto ścięte jak w tej mojej mapie, ale skoro nie ma w chipsecie takiego prostego płotu pod ukosem, to nie wiem czy nie lepiej po prostu zrobić prostokątny kształt płotu. Główną zasadą mapingu w RM jest logiczne wykorzystywanie tego co dany chipset posiada, a przynajmniej tak mi się wydaje.
Zablokowany