Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Kryzz333 »

Poprawiłbym klif bo jednak wygląda na trochę zbyt pionowy.
Poza tym tory na piasku? :-)
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Preki »

Z okazji mojego już 10-lecia w "karierze" makerowca miałem pierwotny zamiar aby zarzucić oficjalną zapowiedzią nowego projektu. Niestety ten rodzi się w bólach, i wciąż do oficjalnej prezentacji na forum daleka droga. Więc jako swoisty tak zwany sneak peek, screen z mapy z nałożonymi już efektami świetlnymi, które robiłem według wskazówek Amadika, choć pod tym względem jeszcze sporo muszę się nauczyć. Mapa prezentuje biedną dzielnicę w jednym z miast, prawie że slumsy, choć jeszcze nie aż tak źle, ale wesoło tu nie jest.

Obrazek

Oczywiście wiele może, i zapewne wiele się zmieni na powyższej mapie. Głównie pod kątem oświetlenia oraz umieszczenia obiektów (skwer przy wejściach do stacji metra zyska pewnie ławki, drzewa, oraz trochę miejskiego brudu).

EDIT: Zapomniałem usunąć dwóch (E) ze screena :D cóż, trudno. W ich miejscu znajdują się punkt zapisu gry (terminal) oraz panel systemu informacji publicznej, na którym można czytać wieści ze świata gry.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Klonoa »

@Diablo,
ten klif faktycznie wygląda paskudnie przez ten poziom pionu. Jak jest mozliwosc to takie dwa czy trzy "schudki" by zrobić żeby to lepiej wygladalo.
Spoiler:
Lepszego przykładu nie znalazłem, a sam swojego na dany moment nie mogę zrobić.

@Preki,
ja wiem ze miasta potrafią mieć zagęszczone latarnie, ale jak na taka mala lokacje to te lampy nie sa zbyt zagęszczone? Ja wiem ze to nie ma być az tak realistyczny, ale 6 par lamp na jedna ulice? Nie jestem pewien czy to nie jest aby delikatny overkill.

iiii dopiero teraz doczytałem, ze ta mapa jest pod trwajaca konstrukcja. heh ^^;

PRZYPOMINAM (już złagodzone) ZASADY TEMATU, ten wątek to nie "screenshot tread"!
1) Zrzuty z całych map.
2) Screeny w widoku spod edytora, bez dodatkowych efektów świetlnych itp. itd.. Wyjątki wyłącznie przy dużej ilości zdarzeń terenowych, przykład - http://img163.imageshack.us/img163/6715/asg5.png (edytor) -> http://oi51.tinypic.com/1qgzro.jpg (widok z gry).
3) Najlepiej widok pomniejszonej mapy - od 1/2 do 1/8 widoku.
4) Wyłącznie duże obszary, np. wioski, podziemia, lasy - od czterech ekranów (absolutne minimum) wzwyż.
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Ekhart »

Parallaxowa mapka górskiej przełęczy. Pomniejszona o 50% ;) Całość jest rozbita na 4 mapy w grze - jeden, dwa, trzy i cztery. Oczywiście jako, że mapa jest parallaxem - blokowanie jest ustawiane nieco inaczej (stąd te X, O, strzałki itp na screenach z edytora - oznaczenia blokowania!). Te różnice w kolorach (korony drzew i góry skał prawie czarne, odstające od reszty) pokazują mi które elementy są nad postacią w grze.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Diablo »

Znajomy tileset :-D Całkiem fajnie wyszło, chociaż mam wrażenie... pustki. Niektóre miejsca są ciekawe np. screen nr 2. Ale w screenie nr 1 mi coś brakuje - chyba wysokiej trawy. Oczywiście za dużo popierdółek też dobre nie jest, ale ewidentnie coś bym jeszcze tam dał, a wysoka trawa chyba by się sprawdziła.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Dragon Kamillo »

Kurde nie wiem co o tym myśleć, bo ogólnie mapa jest całkiem OK, ale:
a) "Parallaxowa" - serio, a co niby w tym co pokazałeś jest takiego co trudno byłoby zrobić z tilesetu (nawet w VX ACE)? Widzę że niektóre rzeczy są różnie poprzesuwane, ale nawet gdyby je dopasować do siatki, to są tak rzadko że nie będzie tego widać. Żadnych zaawansowanych światłocieni też nie widać, więc nie wiem. Dla mnie to niepotrzebne zwiększanie rozmiaru gry i nic więcej. Prościej i szybciej posklejać coś takiego z tilesetu efekt i tak byłby bardzo podobny.
b) "górskiej przełęczy" - no mi to wygląda bardziej na dziurę w płaskim terenie - do tego ten gęsty las po lewej i pustka na górze - otoczyłbym tą mapę (z wyjątkiem tego skrawka gdzie jest droga) tym co jest w prawy górnym rogu na pewno robiło by lepsze wrażenie że to teren górzysty. Do tego nie wiem czy masz mapę świata, czy nie, ale góra mapy jest taka se i ile tam trzeba zdarzeń z teleportami na trzaskać, lepiej dać tam jakąś naturalną granicę tak jak z innych stron.
c) "rozbita na 4 mapy" - a nie dałoby rady dać tego w całości, mapa wcale nie jest jakoś wielka, a VX ACE to też nie XP żeby chrupał od byle jakiej większej niż 4 razy rozmiar ekranu mapy...
d) 1 zrzut z gry - widać źle zapętlone tilesy z prawej strony (to w sumie nic bo aż tak nie razi) i ostre krawędzie tilesów np trawa też z prawej strony na pagórku. Jeszcze jeden argument że nie wykorzystujesz potencjału panoramy i mógłbyś spokojnie zrobić to na tilesecie, przy okazji zmniejszając wagę gry. 2 zrzut ma te same problemy, tyle że po lewej i na dole.

Edit: I nic więcej nie dodawaj, ilość elementów jest w sam raz.

Zamknięty, ze względu na ogromną przewagę postów niezgodnych z zasadami/duchem tematu (to nie screenshot tread!).
Ponownie, tym razem już prawdopodobnie ostatecznie, a gdyby ktoś bardzo chciał odbudować wątek - najpierw proszę o kontakt z ekipą przez PM.
Veres
Posty: 11
Rejestracja: 18 gru 2016, 22:41

RMXP epickie mapy!

Post autor: Veres »

Cześć,

Dzisiaj chciałem zaprezentować Wam mój mały zbiór map, którymi tworzeniem zajmuje się od blisko 3 lat.
Jest to moje hobby i sprawia mi ogromną przyjemność tworzenia. Owe mapy, które zaprezentuje są częścią dużego projektu gry MMORPG.
Mam nadzieję, że uzyskam od Was feedback i opinię nt. mojego stylu i ewentualnej konstruktywnej krytyki.

Większość moich prac znajduje się na mojej stronie: https://veres96.wixsite.com/createyourworld
UWAGA! Jestem obecnie w stanie wykonywać mapy dla innych osób, wszystko znajdziecie na stronie :)
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 174
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: RMXP epickie mapy!

Post autor: Gotrym »

Rzuciłem okiem na mapy i wpadły w mój gust. Moim zdaniem te mapy są bardzo ładne sam bym chciał robić takie.

Bardzo mi się podoba mapa w klimatach pustynnych. Z tym statkiem rozbitym, z latarnią bardzo ładnie to wygląda.

Co ja mam tutaj napisać?

:)

EDIT
Strona internetowa kozacka :)
BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/
ITCH.IO https://gamesgal.itch.io/

Gry zrobione:
Legenda Pathory (14.02.2018) ~6/10
Legenda Pathory "Magowie" (26.12.2018) - 8,5\10
Veres
Posty: 11
Rejestracja: 18 gru 2016, 22:41

Re: RMXP epickie mapy!

Post autor: Veres »

Dziękuję za pierwszą opinię :)
W zanadrzu mam jeszcze wielki plik moich map, ale szczerze nie chciało mi się wszystkiego pokazywać. Bo po co :)

Dołączony w drodze wyjątku, aktualnie nie mamy na forum otwartego wątku dla screenshotów i/lub map,
a Galeria jest miejscem do prezentowania wyłącznie własnych prac (100% oryginalne grafiki lub edity).
Zablokowany