Jedynym warunkiem żeby mapa została przyjęta jest pokazanie całości !
Aktualne zasady (aktualizacja 11.12.2014) zamieszczania prac w temacie:
Jeśli ktoś tu wrzucić screenshota od razu z miejsca jego praca zostanie wyrzucona, bo to nie temat na screeny - screeny to nie mapy i od razu widać, że to wycinki, a wycinkom mówimy nie ! Jeśli ktoś chce pokazać całą mapę powinien dać zrzut z mapy na pomniejszeniu. W rpgmaker mamy skalę 1/2, 1/4, 1/8 zaczynamy od 1/2 ! Oceniamy tu całe mapy i najlepiej ze względu na konstrukcję do gry.1) Zrzuty z całych map.
2) Screeny w widoku spod edytora, bez dodatkowych efektów świetlnych itp. itd.. Wyjątki wyłącznie przy dużej ilości zdarzeń terenowych, przykład - http://img163.imageshack.us/img163/6715/asg5.png (edytor) -> http://oi51.tinypic.com/1qgzro.jpg (widok z gry).
3) Najlepiej widok pomniejszonej mapy - od 1/2 do 1/8 widoku.
4) Wyłącznie duże obszary, np. wioski, podziemia, lasy - od czterech ekranów (absolutne minimum) wzwyż.
Wrzuciłem kolejną umowną mapę, która obrazuje tylko zasady tematu jest to mapa w skali 1/8
Jak widzicie nie ma możliwości dotknięcia krawędzi ekranu, bo otaczają je drzewa, których nie da się przekroczyć, oraz mur otaczający "miasteczko"
Może brzmi skomplikowanie, ale jak pokazuje załączony obrazek jest to banalne :D
x
To moja mapa, którą ostatnio zmontowałem.
Rozmiar 100x100 skala 1/8 jest to opuszczony obszar w pobliżu lądowiska dla statków na obcej planecie. S-F. Zasada blokowania chipsetów: Tylko po dróżkach da się chodzić wszelakie inne rodzaje terenu powodują blokowanie ! Dlaczego taka metoda ? Dzięki niej można chodzić w pobliżu rozbudowanych elementów bryłowych i mieć złudzenie pełnej ich głębokości i wysokości bez kolizji z nimi w wiadomy dla rpgmakera sposób dzięki temu mamy pełne złudzenie, że elementy obok których chodzimy są bryłowate.
x