Strona 1 z 34

Galeria Map (Uwaga na zasady!)

: 30 lis 2010, 14:15
autor: X-Tech
Witam. W tym temacie prezentujemy całe mapy zrobione w programach rpgmaker.
Jedynym warunkiem żeby mapa została przyjęta jest pokazanie całości !

Aktualne zasady (aktualizacja 11.12.2014) zamieszczania prac w temacie:
1) Zrzuty z całych map.
2) Screeny w widoku spod edytora, bez dodatkowych efektów świetlnych itp. itd.. Wyjątki wyłącznie przy dużej ilości zdarzeń terenowych, przykład - http://img163.imageshack.us/img163/6715/asg5.png (edytor) -> http://oi51.tinypic.com/1qgzro.jpg (widok z gry).
3) Najlepiej widok pomniejszonej mapy - od 1/2 do 1/8 widoku.
4) Wyłącznie duże obszary, np. wioski, podziemia, lasy - od czterech ekranów (absolutne minimum) wzwyż.
Jeśli ktoś tu wrzucić screenshota od razu z miejsca jego praca zostanie wyrzucona, bo to nie temat na screeny - screeny to nie mapy i od razu widać, że to wycinki, a wycinkom mówimy nie ! Jeśli ktoś chce pokazać całą mapę powinien dać zrzut z mapy na pomniejszeniu. W rpgmaker mamy skalę 1/2, 1/4, 1/8 zaczynamy od 1/2 ! Oceniamy tu całe mapy i najlepiej ze względu na konstrukcję do gry.

Wrzuciłem kolejną umowną mapę, która obrazuje tylko zasady tematu jest to mapa w skali 1/8

Jak widzicie nie ma możliwości dotknięcia krawędzi ekranu, bo otaczają je drzewa, których nie da się przekroczyć, oraz mur otaczający "miasteczko"
Może brzmi skomplikowanie, ale jak pokazuje załączony obrazek jest to banalne :D

x



To moja mapa, którą ostatnio zmontowałem.

Rozmiar 100x100 skala 1/8 jest to opuszczony obszar w pobliżu lądowiska dla statków na obcej planecie. S-F. Zasada blokowania chipsetów: Tylko po dróżkach da się chodzić wszelakie inne rodzaje terenu powodują blokowanie ! Dlaczego taka metoda ? Dzięki niej można chodzić w pobliżu rozbudowanych elementów bryłowych i mieć złudzenie pełnej ich głębokości i wysokości bez kolizji z nimi w wiadomy dla rpgmakera sposób dzięki temu mamy pełne złudzenie, że elementy obok których chodzimy są bryłowate.

x

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 15:46
autor: GameBoy
Za dużo zasieków (?), na dachach (? nie wiem dokładnie co to, bo ta kupka pikseli może być czymkolwiek) jakieś wzroki, do tego jakieś 5 plam białego czegoś, czego nie mogę zidentyfikować, no szczyt tandety i kiczu.
Jeśli ktoś tu wrzucić screenshota od razu z miejsca jego praca zostanie wyrzucona, bo to nie temat na screeny
Technicznie każdy zrzut ekranu jest screenshotem, więc wszyscy są zdyskwalifikowani. A jak ktoś poskleja grafikę w paintcie, nie będzie to mapa, bo nie była robiona w makerze. =D
Poza tym kto będzie usuwał mapy, których ty (?) nie zatwierdzisz?

Anyway mała ciekawostka - jak wyglądają mapy w Delusion w edytorze. =D
Obrazek

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 16:37
autor: X-Tech
Game Boyu. Po pierwsze to co podałeś to są wycinki map, a nie mapy z tego względu nie pasują do tematu.

Tu nie ma mowy o jakiejkolwiek konstrukcji, bo to zwykłe dróżki jak na trasie konnej pocięte na zapewne 100kawałków, a mowa jest o mapie kiedy widzisz całość. Strzelam że to fragmenty trasy konnej wyścigowej, ale lepiej jakbyś pokazał całość, bo do tego tematu to co pokazałeś absolutnie się nie nadaje.

Twoja analiza nie ma tu miejsca jeśli chodzi o moją mapę, bo rozmiar tej mapy to 100x100 więc na screenie wybranym będzie wycinek 20x15. Te małe białe to są sterty gruzu.

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 16:48
autor: GameBoy
Po pierwsze to co podałeś to są wycinki map, a nie mapy :P
Obrazek
Do tego robię lokacje w grze na podstawie narysowanego w gimpie planu, więc nawet pomimo są pocięte (wymóg techniczny, kilka/dziesiąt gigantycznych charsetów drzew razy pięć na większych mapach = masywny lag) to są spójne.
Your argument is invalid!
Twoja analiza nie ma tu miejsca jeśli chodzi o moją mapę, bo rozmiar tej mapy to 100x100 więc na screenie wybranym będzie wycinek 20x15. Te małe białe to są sterty gruzu.
Moja analiza jest dobra, chciałeś zrobić mapę, wyszedł obrazek (te wszystkie wzorki na dachach)
Do tego mapa jest niegrywalna, bo zasieki blokują drogę i w ogóle.

:)

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 16:53
autor: Powczan
Oj tam, to jest moja mapka z mojej gry, której na razie nie robię.

http://img6.imageshack.us/img6/1528/mapahz.png

Te eventy o głównie teleporty i blokujące bez grafiki, a reszta o roślinki do zbierania, więc jakby nie mają nic do mapy.

@dół

Więc moja chyba spełnia wymogi, wymiary 62 x 76, skala 1/2

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 16:57
autor: Jazzwhisky
Tzn. X najpierw napisał do mnie czy nie wyrzucę natychmiast tematu, istotą wątku miała być prezentacja konstrukcji map, taki anty-screenshot tread, gdzie nie ma miejsca na przypieprzanie się do szczegółów graficznych i drobnostek (chociaż już widzę pierwsze próby xd). Może zostało to zbyt chaotycznie opisane, anyway - obiecałem pomóc w nakreśleniu jasnych zasad funkcjonowania tematu na próbę - proponuję zatem trzy proste punkty:

1) Tylko widok całej mapy spod edytora (z rozsądnymi wyjątkami - przy dużej ilości zdarzeń terenowych).
2) Tylko pomniejszenie - od 1/2 do 1/8 widoku.
3) Tylko duże obszary, np. wioski, podziemia, lasy - powiedzmy od czterech ekranów wzwyż

Mile widziane informacje o specyfice projektu z którego pochodzi mapa, wszystko spoza zakresu powyżej - widziane niemile.

Słucham uwag, nie mam pojęcia czy pomysł wypali, ale jeśli komuś nie podoba się sama idea, czy nie widzi sensu istnienia podobnego wątku (trzeba przestawić trochę myślenie, żeby załapać) - proponuję po prostu go zignorować. =)

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:17
autor: X-Tech
Jazz: No o to chodzi.

GB: Żeby ocenić konstrukcję mapy w temacie musi być całość, a więc ta mapa nie nadaje się do tematu, ale do screenshot thread ! a jeśli to naprawdę ma być mapa do gry to jest to jak na mapę bardzo cienka konstrukcja w postaci prostej dróżki, która lekko skręca z punktu a do b screenshotthread is dead i moja ocena ze względu na konstrukcje twojej mapy to 1/10. Pozdrawiam kumatych.

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:27
autor: Noruj
Obrazek
To jest coś w stylu miasta? Nie wygląda. Wszędzie zasieki(chyba) zagradzające drogę. To chyba tak, żeby zdenerwować gracza, który nie może pójść na skróty, tylko musi dymać cały miasto na około.
Poza tym, te ścieżki są zbudowane jakoś dziko. Nie niektórych miejscach powinny łączyć się, a jest wolna przestrzeń. Przecież to takie ścieżki powinny pojawiać się tak jak chodzą mieszkańcy, a oni zwykle wybierają najszybszą drogę.
To jest ta super mega extra twoja konstrukcja map? Liczyłem na coś dobrego.
Już lepiej skonstruowana jest prosta ścieżka Gameboya.
a jeśli to naprawdę ma być mapa do gry to jest to jak na mapę bardzo cienka konstrukcja w postaci prostej dróżki, która lekko skręca z punktu a do b screenshotthread is dead i moja ocena ze względu na konstrukcje twojej mapy to 1/10.
Omg, czyli konstrukcja jest dobra jak jest duża? Przecież ci wytłumaczył.

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:35
autor: X-Tech
Noruj pisze:
Obrazek
a jeśli to naprawdę ma być mapa do gry to jest to jak na mapę bardzo cienka konstrukcja w postaci prostej dróżki, która lekko skręca z punktu a do b screenshotthread is dead i moja ocena ze względu na konstrukcje twojej mapy to 1/10.
Omg, czyli konstrukcja jest dobra jak jest duża? Przecież ci wytłumaczył.
Noruj opisałem dokładniej w pierwszym poście.

Co do mapy Game Boya to identyczny motyw jakbym wrzucił wycinek własnego całego obszaru, a to się nadaje już do screenshotthread, a nie do tego tematu chyba jasno napisałem. O to właśnie chodzi w temacie, żeby takiej sytuacji uniknąć i dawać całe mapy. Gameboy zaserwował wycinek, a to już nie przejdzie.

Gedharmie: a ty jesteś pewny, że zaprezentowałeś całą mapę ? Wg. mnie to nie jest całość, ale grafment jakiegoś lasu, a ma być cały las.

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:39
autor: Jazzwhisky
Tak dla ścisłości:
Noruj pisze:To jest coś w stylu miasta?
AI-RPG pisze:to opuszczony obszar w pobliżu lądowiska dla statków na obcej planecie
Ale słuchajcie, może bez nerw, bo jeśli to ma być kolejny wątek z cyklu sprzeczek a-nie-bo-moja-mapa-jest-lepsza-od-twojej albo a-nie-bo-ja-oceniam-lepiej to od razu dajmy sobie z tym spokój.

@X, Gedharm - obie mapy wyglądają na niedokończone, moim zdaniem strasznie też to wszystko rozległe, jeszcze rozumiem jeśli robiliście to pod ABS, ale tak czy inaczej - wyglądają na wrzucone tutaj trochę na siłę. =/

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:41
autor: X-Tech
Ja wrzuciłem swoją mapę, żeby mniej więcej zaprezentować ideę. Fakt, że jeszcze pracuję, ale żeby ideę tematu pokazać wystarczy. Jest to teren dość zamknięty, bo zasady blokowania chipsetu o tym mówią. Można chodzić tylko po ścieżkach. Żeby to lepiej rozjaśnić Las, Miasto, Wioska, Dungeon powinien być zamkniętym terenem to pozwala uznawać dany obszar za jedną mapę. Zamknięty teren czyli obudowany tak, żeby tylko w miejscach zetknięcia się z krawędzią końca mapy była zawsze teleportacja na inną mapę, a tam gdzie nie ma powinno być zabudowane czy to lasem czy murami, budynkami, ścianami to pozwala uznawać mapę za jeden obszar.

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:51
autor: Klonoa
To i ja coś zaprezentuję od siebie, skoro powstał taki temat.

To miała być dosłownie mała wieś, nie wiem czy mi wyszło.
1/8
Obrazek
[uprzedzam iż pełny obrazek jest po kliknięciu xP]

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:54
autor: Ska'ciu
To ja wrzucam mapkę którą uważam za jedną z moich lepszych:
Mieścina z niezrobionego i porzuconego projektu "Shikamikawa no kai" miał to być horroro-thriller z rozgrywką prowadzoną jak w VNkach - czyli wszystko dzieje się praktycznie "samo" a my tylko od czasu do czasu podejmujemy decyzję wybierając jedną z opcji, w zależności od tej decyzji dzieją się następne rzeczy.

http://img229.imageshack.us/img229/9136 ... awaup1.jpg

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 17:58
autor: X-Tech
@Klonoa: no o to mniej więcej chodzi ! Zabudować tylko szczelnie dookoła przy krawędziach ekranu tam gdzie nie ma przejść na inną mapę i to będzie to przynajmniej jeśli chodzi o spełnienie zasad tematu ! Zostawić wolne tylko tam gdzie jest przejście na inną mapę ewentualną czyli w miejscach dróżek przy krawędziach ekranu, które nas teleportują na inny teren. Prościej mówiąc tylko drzewa i mury powinny nam blokować przejście, a nie niewidzialne krawędzie ekranu.

@Skaciu: Należało by zabudować tam gdzie nie ma dosłownego miejsca teleportacji na inną mapę przy styku z krawędziami ekranu i będzie to można uznać za jeden teren w 100%. Chodzi tutaj o ten dół mapy gdzie krawędź ekranu styka się z łąką a tak naprawdę nie prowadzi to na inną mapę tak samo jest po prawej stronie tam przynajmniej powinno być zadrzewione itp. Takie miejsca to zło.

Ja wrzucę niedługo kolejne mapki, żeby w pełni pokazać o co chodzi, ale ja myślę że już wszyscy będą wiedzieć na czym polega temat.Wasze mapy tak jak moja wymagają jeszcze pracy. Powiem, że dużo pracy. No to do dzieła !


Wrzuciłem kolejną umowną mapę, która może pokazywać zasady tematu:

Jak widzicie nie ma możliwości dotknięcia krawędzi ekranu, bo otaczają je drzewa, których nie da się przekroczyć, oraz mur otaczający "miasteczko" Może brzmiało skomplikowanie, ale jest to banalne :D No to dzieła !

Obrazek

Re: MapThread

: 30 lis 2010, 18:42
autor: Amadik
Ja wrzucę niedługo kolejne mapki, żeby w pełni pokazać o co chodzi, ale ja myślę że już wszyscy będą wiedzieć na czym polega temat.Wasze mapy tak jak moja wymagają jeszcze pracy. Powiem, że dużo pracy. No to do dzieła !
Mam nadzieję, że moja mapka będzie odpowiadała Twoim standardom. Starałem się tak jak mogłem. Twoje zdanie jest dla mnie bardzo istotne, ponieważ bardzo znasz się na mapkach i czułbym się naprawdę źle, gdyby ci się nie spodobał układ pomieszczeń, bądź rozmieszczenie ścian. Mam nadzieję, że krawędzie nie wpłyną na poziom mojej mapy, bowiem pomyślałem ( a być może była to wizja? ), że kolor niebieski bardziej przyciągnie twoje oko - ufam, że jest to jeden z Twoich ulubionych kolorów. Chciałbym jeszcze dodać, że z niezmierną dokładnością zajmowałem się układaniem odpowiednich kolorów płytek podłogowych, tak, aby dwie identyczne nie znajdowały się za często obok siebie. Reasumując - bardzo mi na tym zależy na twojej wielkodusznej ocenie i sobie nie wybaczę, jeśli popełniłem jakiś błąd. Proszę, odpisz na tego niegodnego posta. Proszę!

Obrazek