Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Dragon Kamillo »

A ja chyba wiem w czym jest jeszcze problem. Ta mapa nie jest mapą z RM, tylko z tego jednego silnika via www. Z tego co pamiętam to zestaw grafik był tam lipną przeróbką rtp RMXP i VX. Prawdopodobnie da się na tym zrobić porządną mapę, ale góry są kwadratowe i tylko jednopoziomowe i nie ma tam z tego co wiem autotili. Ale myślę że jak się pokombinuje to zrobi się na tym porządną mapę.

Jeszcze jedno - unikaj takich sytuacji, jak ten cień w lewym dolnym rogu od drzewa.
NarutoGame
Posty: 13
Rejestracja: 23 sty 2016, 21:44

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: NarutoGame »

tak zgadza się, kupiłem taki silnik całkiem niedawno i powiedziano mi, że tutaj mogę znaleźć więcej grafik
ale rpg makera i tak sobie instaluję, żeby właśnie móc stworzyć mapki w nim i porównać i zrobić coś fajnego www
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Rave »

@antares: Wyrobisz się. Zresztą ludzie potrafią przeboleć kiepskie mapki, jeśli gra ma zaj*****ą fabułę (przykład: trylogia Czasoprzestrzeń).
Awatar użytkownika
Kangero
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2016, 16:43

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Kangero »

Heloł,
oto moje dwie mapy z nowego projektu
Spoiler:
Wrzucam je, ponieważ to są moje jedne z pierwszych map robionych "parallaxem" i chcę zasięgnąć porad, czy jest w nich coś źle, coś dodać etc. :-D
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: GameBoy »

Mi się podoba, chociaż różnorodność drzew może przyprawić o zawrót głowy.
Dużym plusem na pewno jest podłoże, które nie jest nudne i jednocześnie jest bardzo czytelne, w makerówkach najczęściej można mieć tylko jedno albo drugie. =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Jazzwhisky »

X powiedziałby, że chaos, ale dla mnie to przede wszystkim marnowanie przestrzeni i potencjału całkiem fajnych grafik. Ogólnie zastawianie 75% mapy pojedynczymi drzewkami to naprawdę nieporozumienie, a w przypadku map na panoramach to imo już zupełne samobójstwo. Ile czasu zajmuje składanie map w ten sposób, 10x dłużej niż tradycyjny mapping? Nikt tego nie doceni, poza garstką osób, które lecą na grafy w tematach z Zapowiedziami.

Zgadzam się, że dolna wartwa prezentuje się super, ale te drzewa trochę rujnują całość, bardzo mało treści na ogromnym obszarze. Rozumiem, że to ma być produkcja z wykorzystaniem ABS?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kangero
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2016, 16:43

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Kangero »

GameBoy pisze:Mi się podoba, chociaż różnorodność drzew może przyprawić o zawrót głowy.
W jakim sensie zawrót głowy? Według ciebie tych rodzajów drzew jest za dużo, czy wręcz przeciwnie? :P
Jazzwhisky pisze:X powiedziałby, że chaos, ale dla mnie to przede wszystkim marnowanie przestrzeni i potencjału całkiem fajnych grafik. Ogólnie zastawianie 75% mapy pojedynczymi drzewkami to naprawdę nieporozumienie, a w przypadku map na panoramach to imo już zupełne samobójstwo. Ile czasu zajmuje składanie map w ten sposób, 10x dłużej niż tradycyjny mapping? Nikt tego nie doceni, poza garstką osób, które lecą na grafy w tematach z Zapowiedziami.

Zgadzam się, że dolna wartwa prezentuje się super, ale te drzewa trochę rujnują całość, bardzo mało treści na ogromnym obszarze. Rozumiem, że to ma być produkcja z wykorzystaniem ABS?
W sumie fakt, że mogłem to jakoś mądrze zagospodarować. :d Postaram się z tego wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość. :wink:
Notabene, tego typu mapki(czyt. zwykłe przejścia w lesie) robi mi się w ten sposób, może nie jakoś wieeeele dłużej, ale na pewno wygodniej niż tradycyjnie(choć ja korzystałem tylko z RM XP i VXAce, to może dlatego :v).

I nie, to nie ma być gra z ASB'em. To z rzeką stworzyłem takie duże tak po prostu, a to drugie dlatego, że zacząłem sobie układać z tych mapek jeden wielki obraz i chciałem, żeby mi grało wielkościowo, a ja zamiast wymyślić coś oryginalnego to chyba machnąłem z automatu, bez pomyślunku, mapę jak moje pozostałe tylko pisiont razy większą. ;___;
NarutoGame
Posty: 13
Rejestracja: 23 sty 2016, 21:44

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: NarutoGame »

jako, że jestem totalnie zielony w tych tematach to pewnie moja odpowiedź będzie dziwna :P

ja mam wrażenie że podłoże (ziemia drogi itd) są bardzo rozmyte a drzewa itd są bardzo hmm wyraźne, szczegółowe
ja od tego dostaję oczopląsu

niektóre drzewa będąc wyżej na mapie zasłaniają te, które są niżej a to niewykonalne :P
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Noruj »

GB raczej chodziło o to, że rodzajów drzew jest za dużo. Wygląda to strasznie chaotycznie - niby są lasy mieszane, ale nie wyglądają one jak ten tutaj zaprezentowany. Dla mnie las w grach wygląda najlepiej z 1-2 rodzajami drzew. Żeby monotonii nie było, zawsze możesz bawić się w gęstość, wielkości drzew. W PM możliwości masz wiele, nie musisz się oglądać na warstwy.
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: GameBoy »

Jak Noruj. Masz tu chyba z 7-8 różnych drzew i robi się z tego miszmasz. Użyj 2 rodzajów na mapę. Wtedy będziesz mógł tworzyć lokacje o odmiennym charakterze poprzez zmieszanie innych drzew.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Fear »

Pierwsza zasada tworzenia mapek to odrzucenie jakiejkolwiek symetrii, wyjątek budynki i ich wnętrza. Druga, jeśli nie mamy pomysłu na zapełnienie mapy to robimy małe mapki, trzecia zasada to za ciemne lokacje, ale to już inny wykład :)

PS: ...a i nie mieszamy stylu XP z VX :)
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 04:12 przez Fear, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Rave »

Fear pisze:Pierwsza zasada tworzenia mapek to odrzucenie jakiejkolwiek symetrii, wyjątek budynki i ich wnętrza
No i jeszcze miasta/osady. Tutaj wszak też potrzebny jest jakiś plan a nie budowanie wszystkiego na odpierdziel, bo wtedy wychodzi Szczecin (jakkolwiek lubię swoje miasto, tak co niektóre decyzje "gdzie co jest" naszych włodarzy wprawiają mnie w zakłopotanie - tutaj po jednej stronie ulicy potrafi być fabryka a po drugiej kamienice czy hipermarket. Albo park który bardziej przypomina las niż park, mówię tu o parku Kasprowicza).
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Deathwing »

Nie rozpędzałbym się tak z ustalaniem jakichś odgórnych zasad projektowania mapek, zwłaszcza jeśli chodzi o symetrię. W każdym razie te dwie pokazane przez Kangero nie wypadają najlepiej i nie chodzi nawet o oczopląsowatą różnorodność, ale o straszną toporność tych mapek. Długie, proste ścieżki bez żadnej dodatkowej treści robią wrażenie przedłużania rozgrywki na siłę. Robienie lasów nie jest wcale łatwe, potrzeba trochę wyobraźni, żeby wyglądało to jakoś sensownie. W tym przypadku na pewno pomogłoby zmniejszenie rozmiaru, reszta to kwestia pofantazjowania.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Charlie Vermin »

Jednym z mnóstwa moich projektów jest takie coś, co jest RTP-owe i ogólnie nawiązuje stylem do standardowego RPG-a, ale polega głównie na rozwiązywaniu pokrętnych zagadek. Zagadka pierwsza: główny bohater startuje pośrodku morza. Powodzenia.

W każdym razie, jest w pewnym momencie takie oto wyzwanie:

Obrazek

Obrazek pokazuje kolejno labirynt bazowy, labirynt upiększony i labirynt upiększony z zaznaczonymi nie-blokującymi polami. W grze oczywiście tylko jedno z tych trzech jest widoczne.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: GameBoy »

Robisz symulator piekła? Bo bieganie na oślep po takiej mapie to musi być katorga. =)
Zablokowany