Pomysły na Intro ;)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Pomysły na Intro ;)

Post autor: Asuda »

Jestem ciekaw w jaki sposób zwykle rozpoczynacie swoje gry, jak wygląda wprowadzenie, i jak intrygujecie na początku odbiorców by po kilku minutach gry nie wyłączyli jej i nie "wrzucili" do kosza.
Intro w formie historii, krótkiego wprowadzenia, scenki, walki?
Wypowiedzcie się co według was spełnia swą role najlepiej i czy da się to tak porównać.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: GameBoy »

Intro z samym tekstem, zwłaszcza jak jest go dużo (Exogenesis, eh ;) ) nie zachęca mnie za bardzo.
Nie powinno też być zbyt długie, chyba, że jest interaktywne.
Dobrym pomysłem jest przyciemnienie ekranu na samym początku i potem jego rozjaśnienie, bo gdy po włączeniu "nowa gra" jesteśmy natychmiast przenoszeni na mapę to jest to trochę dziwne, przynajmniej dla mnie.
Z kolei genialnym pomysłem jest dodanie do intra/cutscenki różnych animacji postaci, odrobinę dynamiki, nie, że stoją 2 charsety naprzeciwko siebie, następuje gadka i tak przez całe intro. Jeszcze co do dialogów i tekstów na ekranie - najlepiej wyświetlać je wtedy bez windowskina, całość będzie bardziej "filmowa". :P
Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Mantiq »

Imo najlepiej na obrazkach.Albo przewijanie albo zanikanie.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Asuda »

Pytam głównie dlatego gdyż w moim projekcie Intro robiłem na szybkiego do Dema gry a teraz chcę się za nie wziąć na poważnie, tylko teraz myślę, czy lepiej scenka np. z przeszłości, historia obrazkowa o świecie przedstawionym, czy też sytuacja w której zaczynamy grę, opis co działo się wcześniej i co ma się zadziać, lub dlaczego dzieje się to a nie co innego. Myślę...

Oftop:
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Neko »

Historię świata radzę przedstawić w trakcie gry. Przynajmniej ja mam tak, że gdy włączam grę i od razu dostaję milion informacji o świecie i historii jego ludzi, to chcę, by szybko intro się zakończyło. Gdy świat mnie zainteresuje (a to stanie się dopiero po pewnym czasie grania - jeżeli gra będzie ciekawa), to wtedy chętnie posłucham o jego przeszłości. Polecam przedstawienie na początku nie tylko dobrych bohaterów, ale również tych złych. I tak jak było podane przez GameBoya, trochę animacji i dynamiki przyda się .Tak samo coś, co wpłynie na emocje gracza od samego początku (jakaś drastyczna scenka, lub bardzo tajemnicza). Do tego dodaj dobrze pasującą muzykę, ale odradzam rockowe lub heavy metalowe zespoły.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Asuda »

Zrobiłem intro w formie tekstu a raczej historii odległych lub mniej odległych wydarzeń, ważnych przez które świat wygląda tak a nie inaczej. W tle zmieniają się kluczowe obrazki, następnie scenka która początkuje intrygę, lecz w taki sposób byśmy mieli świadomość ,że coś się dzieje ale kompletnie nie znali powodów, taka suchość "0" informacji na temat powodu działań pewnej osoby.
Jesteśmy postawieni tylko przed pewnym faktem, i zaraz temat się zmienia.
Co do muzyki, ścieżkę dźwiękową zaczynam tworzyć sam, co prawda na gitarze elektrycznej i nagrywając to mikrofonem komputerowym ale nie jest tak źle, mała pętla i będzie dobrze - tak myślę.
Tutaj przykład, fajnie brzmi po przesterowaniu w RM
2.wav
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Kuba pajączek
Posty: 170
Rejestracja: 26 cze 2010, 22:30

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Kuba pajączek »

Biały tekst na czarnym tle z dodanymi obrazkami był by fajny, w takim stylu:
<O(brazek) 1> Za górami za lasami...
<O.2>...żył nasz kolo z dziewczynkami :wink: ...
<O.3> ...aż pewnego dnia we wtorek...
<O.4> ...kiedy dobry miał humorek :mrgreen: ...
<O.5> ...zamiast dawać zachciał brać :twisted: ...
<O.6> ...no i poszedł rabować!

Może być na intro do gry o "tych złych".
"Idź do kąta i sprawdź czy cię tam nie ma!"
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Fehu
Posty: 333
Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Fehu »

Fatalny heksametr. W szóstym wersie wypada nienaturalny akcent na ostatnią sylabę.
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Asuda »

Myślę ,że jako tako dałem radę, biały tekst na zmieniających się obrazach tła, muszę popracować jeszcze tylko nad płynnością przechodzenia obrazków i będzie gucio ¦)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Fear »

W Eternii, to dałem mapę świata w tle (normalną mapkę w grze, lokację świata), w tym czasie leciał tekst, a mapa się powoli przesuwała, ukazując cały kontynent, w którym toczy się gra. Mało ambitne, wiem, ale nie miałem weny ;p
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Klonoa »

Dobre intro to krótkie intro z autorem xD

Prolog nie koniecznie zalicza się do intra :D
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Wexx
Posty: 172
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:16
Lokalizacja: SanOK

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Wexx »

A ja w swoim projekcie zrobiłem intro w formie pamiętnika głownego bohatera :-)
Myślę, że intro powinno ukazywać klimat, tematykę i troszkę fabuły, żeby pokazać grę w najlepszym świetle :-P
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Leafman pisze: Nie jestem newbie!
Jestem n00bem!
Czytam większość tematów na tym cholernym forum, ale jestem zbyt leniwy, żeby odpisać...
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: puniek »

Zawsze podobało mi się intro w stylu niektórych mang (m.in. „Judge” czy „Higurashi no naku koro ni”) czy też na przykładzie świeżych „Opowieści z Asgun”. Odbiorca zostaje zaatakowany jedną wielką niewiadomą i nie zdaje sobie sprawy, co się dzieje. Zdziwiony czy nawet zszokowany, biernie przypatruje się krótkiemu urywkowi — żeby w odpowiednim momencie zrozumieć, że był on szczególnie ważny dla fabuły.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: Powczan »

czy „Higurashi no naku koro ni”
Zacne anime

Trochę się z tym zgodzę, jednak wg mnie intro zależy od gry. Jeśli gra jest horrorem, intro powinno być nieco tajemnicze, a jeśli gra jest strzelanką typ cod, zwykle wywala się pół fabuły graczowi na stół już na samym początku ( musimy przecież wiedzieć z kim trzymamy i w jakiej sprawie ).
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pomysły na Intro ;)

Post autor: puniek »

@Gedharm: Oj tam! Zabawa formą, o ile ciekawie przedstawiona, też może przyciągnąć uwagę — i to niemal w każdym tworze niezależnie, czy to książka, gra czy manga. Kojarzy może ktoś początek „Doubt”? W jasny i klarowny sposób przedstawili zasady gry Rabbit Doubt, i to przy pomocy... pluszowych królików. Niemniej, bijący z tego klimat sprawił, że śmiało sięgnęłam po cztery tomy mangi.

Równie ciekawym rozwiązaniem może być... brak intra. Niemniej, jest to już ryzykowne podejście i nie pasuje do każdej produkcji — bardziej do eksperymentów, nastawionych na eksploracje świata. W „Yumme Nikki” nawet się sprawdziło.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
ODPOWIEDZ