RPG Maker VX Ace

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

RPG Maker VX Ace

Postautor: Dragon Kamillo » 06 lis 2011, 19:25

Nie wiem czy dobry dział, ale piszę.

Siedziałem sobie na chacie twierdzy, aż tu w końcu przychodzi jakiś kitsune_mateusz i mówi mi żebym się spytał repa kiedy na twierdzy pojawi się RM VX Ace. Ja nic nie wiedząc o nowym RM wklepałem szybko tę nazwę w google i znalazłem coś takiego: http://www.translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ja&tl=pl&u=http%3A%2F%2Frpgmaker.net%2Fforums%2Ftopics%2F9404%2F (drugi link również będzie spolszczony).
Jak z tych informacji wynika to będzie to dodatek do rm vx zmieniający/dodawający:
- grafiki zasobów projektu (faceset i charset w jednym pliku),
- RGSS3 zamiast RGSS2,
- lekko bazę danych,
- tła do walki,
- pasek TP (system śmiertelny).
Po za tym to chyba nic nie ulegnie zmianie (ten system autotiles i ograniczone tilesety zostaną), ale do końca to nie wiem.

Przewidywana data premiery (w Japonii!): 15 grudnia 2011
Wymagania sprzętowe:
· System operacyjny: japońskiej wersji systemu Windows XP / Vista / 7
· CPU: pamięci niż równowartość Intel Pentium 4 2.0 GHz: HDD ponad 512MB: 400MB lub więcej wolnego miejsca na dysku Wyświetlacz: rozdzielczość 1024 × 768 lub wyższej Inne: Obsługa 32 - i 64-bitowych wersji systemu operacyjnego


Na końcu kilka zrzutów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: GameBoy » 06 lis 2011, 22:17

RGSS3? Czyli obecne skrypty do VXa mogą nie działać, chyba, że nie zmienią nic z metod RGSS2, a jedynie dodadzą nowe.


PS.
Z tego co czytałem będzie to dodatek.

Chyba pierwszy raz widzę zdanie z google translatora poprawne gramatycznie. :o
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Dragon Kamillo » 06 lis 2011, 22:25

Tak to ma być oficjalny dodatek do rm vx (ciekawe czy poprawią błędy ze zmiennymi). Zresztą wychodziły już oficjalne łatki do rm 2k3 poprawiające błędy.
Co do RGSS3 to mam nadzieję że to będzie tak jak piszesz. Nikt nie chce kolejnych tematów na forum jak przerobić skrypt aby działał na rm vx ace.

Jak na razie to nic się nie poradzi, trzeba czekać tego 15 grudnia, a może wtedy pojawią się jakieś dodatkowe informacje.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Jazzwhisky » 06 lis 2011, 23:17

Na podstawie ceny i opisu (+np. rozdzielczości przykładowych screenów) wnioskowałbym jednak, że będzie to zupełnie samodzielny produkt, coś w stylu RM2000 Value!, który wyszedł jako rozszerzona wersja RM2000 kilka lat temu (coś podobnego było z RMXP?).
Co do samych zapowiedzi - powiem trochę grobowo, ale imo to kolejny mały kroczek na drodze do zabicia serii. Z tego co widzę, Enterbrain przymierza się też do celowania w smartfony/XNA, takie podchody i tweakowanie zamiast nowego, nowoczesnego, pełnowymiarowego środowiska dla twórców (patrz - rozwój konkurencyjnych platform) przypomina mi wewnętrzne nadmuchiwanie nadziei i dojenie marki za drobne.

@Dragon Kamillo - patche to inna historia, np. te błędy ze zmiennymi w VX zostały już dawno załatane.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: GameBoy » 06 lis 2011, 23:44

RMXP wyszła wersja 1.04 bodajże, która w zasadzie nie wniosła nic nowego poza nowym sposobem aktywacji produktu, który chyba sprawia problemy teraz, oraz nowy plik .dll, to wszystko chyba.

Co do smartfonów/xna jako target - http://blog.rpgmakerweb.com/announcements/survey/ :)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Solo Lee » 07 lis 2011, 01:46

Faceset i charset w jednym pliku to już jest duży postęp. :lol:
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Fear » 18 lis 2011, 04:03

Ogólnie praktycznie żaden progres, może nawet chwilowy krok w tył, jeśli RGSS3 nie będzie kompatybilne ze skryptami z VX. Podciągnięcie wymagań, za zwiększenie rozdzielczości.
Inny system walki, ten z 2k3, no coż, zapewne istnieje wiele skryptów, które dodają podobne systemy w VX, ogólnie ten produkt nie idzie w dobrym kierunku, widać, że ktoś chcę zarobić wystawiając odgrzanego kotleta :p
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Piterevo
Posty: 44
Rejestracja: 08 sie 2010, 19:33
Kontakt:

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Piterevo » 19 sty 2012, 18:36

Coś przycichło...

Mam zangielszczonego triala i powiem krótko: tak powinien VX wyglądać od początku! Najbardziej cieszy wiele tilesetów. Nawet taka pierdółka jak zmiana koloru okna jest przydatna, bo jest bardzo wygodna i łatwa. Dobry też jest powrót teł walki oraz podążanie drużyny za postacią od razu. Wbudowany generator trochę mnie zawiódł, bo jest dosyć ubogi.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 533
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Klonoa » 19 sty 2012, 23:00

@Up
Chcesz powiedzieć że jest więcej tileset'ów dla nowego dodatku dla VX? W dodatku powrócił system znany z rm2000 gdzie cała drużyna szła gęsiego...?
Jak dla mnie tylko kilka elementów mogło by przejść dalej, ale na pewno nie "gęsiego" :/ brzmi jak próba sprzedania czegoś co już było, co i tak każdy by mógł se zrobić chwilę robiąc w skryptach : P

Jestem na nie |3

P.S W zasadzie gęsiego jest pokazany na skrinach, jednakże nie zwróciłem na to szczególnej uwagi :/
Obrazek


Spoiler:
Awatar użytkownika
Piterevo
Posty: 44
Rejestracja: 08 sie 2010, 19:33
Kontakt:

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Piterevo » 20 sty 2012, 15:47

Chcę powiedzieć, że jest więcej tilesetów do ustawienia(jak w RMach przed VX).
W 2k CHYBA nie szli gęsiego, ale w 95 owszem(z tego co pamiętam).
Nie podoba mi się w generatorze faceset kobiecy, gdy ma otwarte usta. Zęby wyglądają jak kły(może to na prawdę są kły :/ ).
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1940
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace

Postautor: Rave » 20 sty 2012, 22:56

w 2k nie szli gęsiego. Chyba że zrobiłeś na zdarzeniach ;). Co do 95 to niestety nie wiem.

A ubogość generatora można naprawić dodając własne materiały - trzeba tylko format wyczaić. Pliczki masz w c:\program files\enterbrain\rpgvxace/generator.

A na dniach podobno ma być twierdzówka.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 482
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace

Postautor: tiberium » 01 lut 2012, 13:30

Taki powinnien być od początku VX, no ale wiadomo o co chodzi w tym całym biznesie.
Jak zwykle Reptile gdzieś z nowym makerem poszedł w las i nie sposób go zastać :?
Mam nadzieję, że się wkońcu pojawi 8) i wytestujemy to cudeńko.

Edit:
"cudeńko"
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace

Postautor: master miller » 01 lut 2012, 20:38

Słyszałem, że ograniczenie tilesetów ma być zniesione.

Polecam obejrzeć od 6:00
http://www.youtube.com/watch?v=wzXvYRtrQdk
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace

Postautor: LasTTurN » 13 lut 2012, 14:19

Rewelacyjny program, uległem jego urokowi. Potwierdzam, liczba tilesetów nieograniczona. Fajne rozwiązania. Przyjemna i prosta edycja... niestety nie mam w pełni "zangielszczonej" wersji... Edytora RGSS nie tykam bo to dla mnie czarna magia, dotąd "pracowałem" wyłacznie w 2k3 ;)
Klasyczna fontanna z motywem pegaza. Fontanna pegasus.
Malarstwo, rzeźba, fotografika. www.ag-studio.pl

Prezentacja fontanny pegasus: https://docs.google.com/presentation/d/ ... 88aabf8_00
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace

Postautor: master miller » 13 lut 2012, 17:20

Ma ktoś spolszczoną pomoc i opisy? Chodzi mi o F1 :>


A maker zaiste bardzo dobry, ktoś na górze powiedział, że VX tak powinien od początku wyglądać - i ja się z nim zgadzam.

O co chodzi z tym TP?

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości