RPG Maker VX Ace

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3117
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: RPG Maker VX Ace

Postautor: X-Tech » 19 sie 2014, 17:18

Ja napiszę tak - jeden będzie gadał, że mu dysk się spalił, albo że kot podeptał klawiature i skasował projekt, a inny będzie szukał detali w programie, które niby, wg. nie są przeszkodą uniemożliwiającą zrobienie gier mimo, że program wyeliminował praktycznie wszystkie wady poprzedników i jest tak wypasiony, że śmiało go można nazwać najbardziej rozbudowanym rpgmakerem dotychczas. Zawsze musi być jakiś haczyk, żeby utrzymać w okół siebie teorie "experta/expertów" od gier nie robiąc nic.

Dla mnie 2k3 i VX ace to najlepsze rpgmakery. Najwygodniej tworzyło mi się w 2k3 ale to kwestia przyzwyczajenia im dłużej siedzę w VX ace tym więcej zalet odkrywam, których wcześniej nie było. + Jak chcesz elementy z XP w VX ACE to sobie poszukaj, bo program czuje niedługo wchłonie całego XP i stare makery. Gdzieś mi się obił o uszy nawet skrypt, który wczyta mapy wykonane z XP do VX ACEE ...


Panowie, bez kolejnej wojenki na forum, please.
Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


Jestem tu dla siebie.
Uwielbiam horrorory w rmie, hardkorowe gry humorystyczne, nietypowe gry fabularno przygodowe i wszystko co zręcznościowe i logiczne. zrobione prosto, ale z pasją i intensywne w rozgrywce bedzie dla mnie idealne.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1807
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker VX Ace

Postautor: Dragon Kamillo » 19 sie 2014, 22:36

Bo i taki istnieje, jest tylko mały problem - jest strasznie niewygodny.

Bo i tak mapę musisz zrobić w RM XP, potem w odpowiedni sposób wrzucić ją do folderu data w RM ACE, potem wykonać zrzuta całej mapy i zapisać jako panoramę, potem wyświetlić ja w RM ACE, potem poustawiać eventy (i tu nie wiem czy części z tile B-E są wyświetlane - bo normalnie nie są, więc jakby nie były to musisz jeszcze jeśli chcesz uzupełnić mapping zdarzeniem skleić charseta), po czym wywalić panoramę. A jak będziesz chciał coś poprawić - to czytaj od początku XD.

Więc dzięki, ale raczej nie skorzystam.

O wiele lepsza jest opcja przeniesienia game.exe i rgss3 do RMXP - chociaż i tu jest problem z mapami, jest kilka skryptów (6?), ale albo tnie jak nic, albo ma błędy w wyświetlaniu.

Oczywiście że mogę używać panoram - o jaki ja głupi - szkoda tylko że gra będzie tyle warzyła, ze każdego odstraszy - już w 2k3 był to problem, tu dodając 4 razy większe grafiki to będzie dopiero problem - ale ogólnie dzięki za radę, wiesz nie wpadł bym na to...

Tak jak pisał GameBoy - można rozwalić autotiles na pojedyncze tilesy i korzystać z nich z normalnych tilesów - szkoda że ich jest tylko 128 (tak, mniej niż w 2k/3, o 95 nie wspominając). A na pełny autotiles potrzebujesz uwaga 47!!! tilesów - czyli zmieszczą ci się dwa - a w RMXP było ich 7 (o 2k/3 nie wspominając) - krok w tył XD

No tak stara sprytna sztuczka na wodę - podmiana grafiki - to może w sumie zadziałać. Co do ciemniejszej wody nie zrozumiałeś, pewno dlatego, ze nie wiesz w jaki sposób jest ona rysowana w 2k/3.

No takiej zmiany tilesa w 2k3 nie ma - ale co ty w ogóle wiesz - toć to jest do obejścia dla myślących ludzi XD Nie wiesz o tym?

W XP i 2k/3 ludzie nie robią ścian autotilesami bo jest to po prostu niewygodne. Po za tym autotilesy się przydają do takich rzeczy jak ścieżki, rzeczki itp - do tych co nie mogą być prostą linią jakby z przyłożoną linijką - ze ścianami jest zupełnie odwrotnie.

Co do twarzy - tak jest ta opcja, ale skopana - spróbuj zrobić np wybór postaci na początku gry, tak że zależna od tego będzie grafika twarzy - powodzenia w skrypceniu w ruby/wyświetlaniu obrazków/kopiowaniu tyle razy ile możliwości wyboru KAŻDEJ wiadomości gdzie owa twarz ma się pojawić - w 2k3 była to kwestia jednego typowego zdarzenia, jednej zmiennej i odpowiednim wywoływaniu. Uprościli to - znowu za bardzo.

U mnie wygląda to odwrotnie - "udogodnienia" są ograniczeniami i przedłużają czas robienia świetnych map - bo tak mierne to się tym szybciej robi.

Zresztą tak jak ja i GameBoy myśli około 75% użytkowników RM - to chyba coś znaczy...
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3117
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: RPG Maker VX Ace

Postautor: X-Tech » 19 sie 2014, 22:54

To co napisałeś to zwyczajny screenshot z mapy. Na to istnieje skrypt do VX Ace.

Gry nie ważą dużo przez panoramy tylko przez muzykę i filmy. Way/Sunset Over Imdahl czy Grave Spirit gry robione na panoramach każda gra waży kilka mb, a jeśli więcej to wina muzyki/dźwieków.

Ludzie obecnie wrzucają w sieć po 100-200mb exeki pomijajac, ze z takim podejsciem przewaznie mozna spodziewac sie syfu (Przez muzykę, dzwieki i wrzucanie do tego calego rtp), a ty się boisz , że twoja gra będzie mieć kilka mb wiecej przez panoramy.

2k3 uwielbiam myślę, że nadal najbardziej, ale podobno ludzie mają problemy z odpalaniem gier na nowych systemach. Owszem to co napisałeś można obejść, ale tylko na potrzeby sprytnego rozwiązania w kilku miejscach - co na swój sposób jest lepsze i zaskakujace dla gracza - jednak gdy chcę zrobić np: rozwalanie czego popadnie na każdej mapie na każdym tile to przyda się vx ace.


Wiem o co tobie chodzi z czarną wodą w 2k3 - ale przecież dało się będzie narysować tego rodzaju wodę, której kanty będą fragmentami koloru wody jasnej.
Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


Jestem tu dla siebie.
Uwielbiam horrorory w rmie, hardkorowe gry humorystyczne, nietypowe gry fabularno przygodowe i wszystko co zręcznościowe i logiczne. zrobione prosto, ale z pasją i intensywne w rozgrywce bedzie dla mnie idealne.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1807
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker VX Ace

Postautor: Dragon Kamillo » 19 sie 2014, 23:27

W 2k3 panorama z mapy 100x100 waży około 1 MB - teraz robisz otwarty świat 100 map i to jeszcze w ACE, więc waga większa - no dajmy że te 100-200 MB zejdzie - to mało?

X-Tech to nie jest zrzut z mapy - w samym zrzucie nie masz blokowania i priorytetów, a ten skrypt ci to daje (priorytety są najlepsze w RMXP - w ACE to tez skopali). Przeczytaj uważnie to co napisałem - a dojdziesz, że kazałem usunąć tą panoramę.

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość