RPG Maker 95
: 15 lut 2012, 23:40
Zakładam ogólny temat o tym wspaniałym makerze, bo jakoś reszta sceny o nim milczy.
Będę tu pisał o różnych trikach i odkryciach (nie tylko moich).
Jak macie jakieś pytanie to walcie.
Na początek zajmę się błędami rm95 na windowsie xp
Napisał Reptile (Stifu też tak pisał)
Program może i działa pod Windowsem XP, ale jednak
lepiej chodzi pod innymi systemami. Pod XP będzie można zauważyć następujące
małe problemy:
- zwalone ramki z tekstami (np. Przedmioty)
1 kolory czasami się zrobią nie takie jakie powinny
2 problem z dzwiekiem
No i jeszcze jeden mały problem. 3Jak się będzie chciało zapisać inne przedmioty
bądź czary - program padnie.
Pogrubiłem problemy które trzeba rozwiązać, a teraz opiszę jak.
Zacznę od trójki, a raczej napiszę o niej coś więcej potem bo problem został już rozwiązany:
http://stifu.free.fr/dl/rpg95/faqs/item ... ic-dat.txt
Tłumacz:
http://translate.google.pl/translate?hl ... md%3Dimvns
Więc przejdę teraz do dwójki bo łatwo opisać. Na wstępie zorganizujcie sobie program UltraEdit, gdyż będzie nam potrzebny (ściągniecie go z tąd http://www.ultraedit.com/downloads/ultr ... nload.html) Teraz problem jest taki dźwięk działa podczas testu gry, ale już w normalnej grze nie. Jak zrobić by działał. Otwieracie plik [New_Game] (lub jak tam sobie go nazwaliście) UltraEditem. W pierwszej linijce macie napisane RPG Maker 95 i to zostaje interesuje nas druga i trzecia linijka:
- w drugiej zmieniacie samą 1 na 0
- w trzeciej zmieniacie 23 na 96 reszta bez zmian.
Zapisujecie i włączacie grę, cieszycie się dźwiękiem.
UWAGA: będziecie musieli zawsze zmienić ten zapis w tym pliku ile razy będziecie zapisywać grę w makerze, dlatego lepiej zrobić to na końcu robienia gry, gdyż w testach i tak będziecie mieli dźwięk.
Teraz pierwszy problem i dziwne (nie wiadomo czy do końca poprawne rozwiązanie)
Od razu uprzedzam nie naprawi to problemu z półprzezroczystą ramką więc lepiej zaznaczyć w makerze że ramka ma wyświetlać się zawsze normalnie.
Jeśli używasz zwykłego rtp i nie kombinujesz nic z paletami to możesz pominąć ten tekst gdyż on ciebie nie dotyczy.
Problemy z kolorami i uwaga tylko na pełnym ekranie zaczynają się gdy zmieni się paletę któregoś mchipa.
Nie wiem czy do końca tak jest ale podejrzewam że paleta wszystkich mchipów musi być zgodna z paletą chary i wtedy takie błędy nie występują.
Więc co przychodzi do głowy ( powiem że najgłupszy pomysł jaki może być ale działa)
Skoro paleta wszystkich zasobów musi być 8bit to czy 24 bity nie będą zawierać kolorków z 8bit.
O dziwo gra działa (w przeciwieństwie do makerów 2k i 2k3) nawet wtedy gdy grafiki nie będą w palecie 8bit ale w 24bity (nie wiem jak jest z kolorkami gdy faktycznie jest ich więcej niż 256, ale lepiej nie kombinować)
Projektu w makerze oczywiście wtedy nie uruchomisz.
Ale tak gadam i gadam, a problem nadal nie rozwiązany
Tak jak pisałem na początku kolory zawarte w mchipach muszą być też zawarte w charze, więc powiększamy paletę kolorów chary do 24 bit i zapisujemy.
Teraz (uwaga to zadziała tylko z nowym plikiem game exe znajdującym się np w paczce rpg maker 95 1.23xp do pobrania z TA.
Uruchamiamy i gdy pokarze się nam mapka to wygląda ona na razie brzydko (coś jak chińske przeróbki NESowe) wystarczy że wciśniemy dwa razy F4, a kolory się poprawią i będą wyglądać tak samo jak w okienku.
Od razu odpowiadam, dlaczego pełny ekran w rm 95 jest tak ważny, ano dlatego że część efektów np odcienie ekranu) nie działa w okienku tylko na pełnym.
Mam nadzieję że zrobicie to dobrze.
Tyle na dzisiaj.
Co do jednego takiego błędu wymienionego przez reptile (- Podczas gry - nie pojawiają się znaki PL (podejżewam, że to jest wina programu, gdyż działa w systemie DOS, ale mogę się mylić. Podobna sytuacja jest z Symulatorem RPG 95)) to macie zrzuta: Działają one w całej grze - nie działają co mniej ważne w rmie
Będę tu pisał o różnych trikach i odkryciach (nie tylko moich).
Jak macie jakieś pytanie to walcie.
Na początek zajmę się błędami rm95 na windowsie xp
Napisał Reptile (Stifu też tak pisał)
Program może i działa pod Windowsem XP, ale jednak
lepiej chodzi pod innymi systemami. Pod XP będzie można zauważyć następujące
małe problemy:
- zwalone ramki z tekstami (np. Przedmioty)
1 kolory czasami się zrobią nie takie jakie powinny
2 problem z dzwiekiem
No i jeszcze jeden mały problem. 3Jak się będzie chciało zapisać inne przedmioty
bądź czary - program padnie.
Pogrubiłem problemy które trzeba rozwiązać, a teraz opiszę jak.
Zacznę od trójki, a raczej napiszę o niej coś więcej potem bo problem został już rozwiązany:
http://stifu.free.fr/dl/rpg95/faqs/item ... ic-dat.txt
Tłumacz:
http://translate.google.pl/translate?hl ... md%3Dimvns
Więc przejdę teraz do dwójki bo łatwo opisać. Na wstępie zorganizujcie sobie program UltraEdit, gdyż będzie nam potrzebny (ściągniecie go z tąd http://www.ultraedit.com/downloads/ultr ... nload.html) Teraz problem jest taki dźwięk działa podczas testu gry, ale już w normalnej grze nie. Jak zrobić by działał. Otwieracie plik [New_Game] (lub jak tam sobie go nazwaliście) UltraEditem. W pierwszej linijce macie napisane RPG Maker 95 i to zostaje interesuje nas druga i trzecia linijka:
- w drugiej zmieniacie samą 1 na 0
- w trzeciej zmieniacie 23 na 96 reszta bez zmian.
Zapisujecie i włączacie grę, cieszycie się dźwiękiem.
UWAGA: będziecie musieli zawsze zmienić ten zapis w tym pliku ile razy będziecie zapisywać grę w makerze, dlatego lepiej zrobić to na końcu robienia gry, gdyż w testach i tak będziecie mieli dźwięk.
Teraz pierwszy problem i dziwne (nie wiadomo czy do końca poprawne rozwiązanie)
Od razu uprzedzam nie naprawi to problemu z półprzezroczystą ramką więc lepiej zaznaczyć w makerze że ramka ma wyświetlać się zawsze normalnie.
Jeśli używasz zwykłego rtp i nie kombinujesz nic z paletami to możesz pominąć ten tekst gdyż on ciebie nie dotyczy.
Problemy z kolorami i uwaga tylko na pełnym ekranie zaczynają się gdy zmieni się paletę któregoś mchipa.
Nie wiem czy do końca tak jest ale podejrzewam że paleta wszystkich mchipów musi być zgodna z paletą chary i wtedy takie błędy nie występują.
Więc co przychodzi do głowy ( powiem że najgłupszy pomysł jaki może być ale działa)
Skoro paleta wszystkich zasobów musi być 8bit to czy 24 bity nie będą zawierać kolorków z 8bit.
O dziwo gra działa (w przeciwieństwie do makerów 2k i 2k3) nawet wtedy gdy grafiki nie będą w palecie 8bit ale w 24bity (nie wiem jak jest z kolorkami gdy faktycznie jest ich więcej niż 256, ale lepiej nie kombinować)
Projektu w makerze oczywiście wtedy nie uruchomisz.
Ale tak gadam i gadam, a problem nadal nie rozwiązany
Tak jak pisałem na początku kolory zawarte w mchipach muszą być też zawarte w charze, więc powiększamy paletę kolorów chary do 24 bit i zapisujemy.
Teraz (uwaga to zadziała tylko z nowym plikiem game exe znajdującym się np w paczce rpg maker 95 1.23xp do pobrania z TA.
Uruchamiamy i gdy pokarze się nam mapka to wygląda ona na razie brzydko (coś jak chińske przeróbki NESowe) wystarczy że wciśniemy dwa razy F4, a kolory się poprawią i będą wyglądać tak samo jak w okienku.
Od razu odpowiadam, dlaczego pełny ekran w rm 95 jest tak ważny, ano dlatego że część efektów np odcienie ekranu) nie działa w okienku tylko na pełnym.
Mam nadzieję że zrobicie to dobrze.
Tyle na dzisiaj.
Co do jednego takiego błędu wymienionego przez reptile (- Podczas gry - nie pojawiają się znaki PL (podejżewam, że to jest wina programu, gdyż działa w systemie DOS, ale mogę się mylić. Podobna sytuacja jest z Symulatorem RPG 95)) to macie zrzuta: Działają one w całej grze - nie działają co mniej ważne w rmie