RPG Maker // Indie

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

RPG Maker // Indie

Postautor: Szhival » 27 lis 2012, 10:38

Akurat przeglądając swa kolejkę trafiłem na grę wyraźnie zrobiona w RM, która jakimś sposobem trafiła na Greenlight. Co więcej, z tego co widzę autor używa raczej podstawowych grafik - nie żebym za to ganił. Jednak wątpię by projekt uzyskał szersze uznanie.
[Edit: link mi wypadł - http://steamcommunity.com/profiles/7656 ... nlight&765 - okazuje się, ze facet ma dwie gry na Greenlight].


Myśląc nieco nad tym tematem, doszedłem do wniosku, iż może w rosnącej popularności tzw. 'indykow' możemy mieć nadzieje na nieco więcej ruchu na scenie - jeżeli tylko będziemy w stanie odpowiednio zaprezentować RM, jako narzędzie do rozpoczęcia przygody z tworzeniem gier niezależnych.
Tym bardziej, ze parę perełek z naszego podwórka śmiało mogłoby starać się o uwagę ludzi na Steam - gdyby Greenlight istniał jakieś dziewięć-dziesięć lat wcześniej.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 17:24 przez Szhival, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Repensum est Canicula
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RM Steam Greenlight/Future of RM?

Postautor: GameBoy » 27 lis 2012, 11:08

Nic nowego, np. ta http://freebirdgames.com/to_the_moon/ gra wylądowała na Steamie już z rok temu. A wiesz czemu? Bo nie jest kolejnym JRPGiem bez polotu.

Te dwie pozycje, które podałeś wyglądają strasznie przeciętnie. No i ja też mogę wystawić grę na Greenlight - wystarczy, że zrobię demko, parę screenów i zapłacę 100$ wpisowego.
Nie znaczy to zaraz, że grę przyjmą.

Co do naszych perełek - nic by nie zostało przyjęte, bo wszyscy jechali na ripach z innych gier.
A teraz tym bardziej nie widzę tu osób, które potrafiłyby zrobić w makerze (i w ogóle w czymkolwiek) grę, którą by przyjęli na Greenlight.

EDIT: Chociaż nie, nie jestem tego pewien na 100%, ale jakby Fear w swoich dwóch nadchodzących grach miał oryginalną grafikę to mógłby coś ugrać. :)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: RM Steam Greenlight/Future of RM?

Postautor: X-Tech » 27 lis 2012, 17:56

Gier z 2k3 nie można sprzedawać z tego co wiem, a szkoda bo program best.

Spoiler:
Ostatnio zmieniony 09 gru 2012, 03:16 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

Re: RM Steam Greenlight/Future of RM?

Postautor: Szhival » 28 lis 2012, 04:32

Z tym ze nie mowie, iz nasze gry musza byc na poziomie 'To the moon'. Zas faceta z linka warto choby pochwalic za jaja.

Zas podejscie 'my polacy, gdzie nam tam sie do zagranicy rownac' prosze sobie potluc o kant wiadomo czego. Czy stac nas na wlasne, krajowe indie? Pewnie, ze tak. Tak samo jak stac nas bylo na Wiedzmina 2. Nie, nie porownuje RM do CD Project Red. Mowie o podejsciu. Da sie w Polsce robic gry na poziomie - niezaleznie od skali przedsiemwziecia. Patrzac na rynek indie, to np. Mc Pixel.


Btw. IMHO nie powinno sie sprzedawac gier z zadnego Makera, o ile nie kupilo sie go od Enterbrain.
Obrazek
Repensum est Canicula
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: RM Steam Greenlight/Future of RM?

Postautor: X-Tech » 28 lis 2012, 18:18

Chętnie poznam przykłady gier, które nadają się do przeniknięcia na steama wg. ciebie.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 09 gru 2012, 03:12 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: RM Steam Greenlight/Future of RM?

Postautor: Kleo » 28 lis 2012, 21:06

Tak sobie w kontekście tej dyskusji myślę o sukcesie pewnej niezależnej produkcji z bliskiego mi, przygodówkowego podwórka, a mianowicie Gemini Rue. Gra z pewnością nie porywa fajerwerkami graficznymi, choć jest wizualnie bardzo stylowa (ach, te wielkie piksele...). Mechanika jest typowa dla point-n-click, więc z tej strony też nie można się spodziewać specjalnych cudów (jest parę elementów zręcznościowych, na szczęście - dla mnie - prostych). Ale gra ma coś lepszego (przynajmniej z mojego punktu widzenia), a mianowicie świetną fabułę. I konwencja retro (w rm też jak najbardziej do osiągnięcia) tylko jej pomaga. A gierkę sobie wydłubał w wolnych chwilach jeden koleś, z początku z myślą o własnej satysfakcji i dobrej zabawie. Osobiście uważam, że wydane na nią 40 zł to bardzo udana inwestycja. No, może na (mały) minus jest to, że pod Win7 musiałam grać w oknie, bo na pełnym ekranie gra nie chodzi.
No i tak sobie myślę, że na dobrą grę z rma też byłabym skłonna wydać parę groszy, gdyby mnie przekonała podobnym zestawem zalet (parę takich tytułów mam już zagranych i sądzę, że jest ich więcej). Tyle tylko, że najpierw musiałabym o niej wiedzieć. A gdyby nie czysty przypadek, to cały ten świat byłby dla mnie dotychczas nieodkryty...
Wniosek: nawet, jak coś jest dobre, to samo się nie wypromuje. Wniosek2: a warto się o to postarać, bo po mojemu nie jest tak źle, jak X-Tech tu próbuje nas przekonać. Wniosek3: choć inteligencja i umiejętność czytania są w odwrocie, to nadal są ludzie, którzy wyżej cenią dobrą historię niż bezmyślną rozwałkę.
Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

Re: RM Steam Greenlight/Future of RM?

Postautor: Szhival » 16 gru 2012, 17:16

Zamiast zakladac nowy temat, postanowilem w tym przedstawic wam rozne perelki RM ktore trafiaja na scene indie - niekoniecznie odnoszace sukces.

Dzis gra na ktora trafilem za posrednictwem RockPaperShotgun:
http://wulfhammer.org/
Obrazek
As the creator, I like to think of it as a sandbox rpg, somewhere between a classic jrpg and a visual novel. Perhaps even a “Sprite Opera.”

Moving the Duchess around gives you a lot of control over how the story progresses, with character arcs compiling with other character arcs to produce alterations to each others’ stories, culminating in the final story, which will show you the results of your unique play-through.
Embric of Wulfhammer’s Castle is a fantasy RPG with an uncommon focus on the relationships between adventurers and the people who have to live with them, with only a fraction of the combat.

The Duchess of the fair land of Elstwhere comes by carriage to the Marque of Wulfhammer, presumably to marry its lord, Embric of Wulfhammer. Embric, however, is nowhere to be found.

The Duchess, not being the sort to sit around idly, embarks on her own quest to get to know the body of the eccentric populace of Castle Wulfhammer, among them the ladies and dwarves of the Awesome Fellowship, those rescued on the Fellowship‘s grand adventures, a bevy of mysterious townsfolk, monsters, nobles, demons and devils, waitresses, clerks, clerics and more.

But there is something strange about this castle and its people. As the mysteries begin to unravel, and the real lives and futures of the people of Wulfhammer come into question, who can rescue those who are so used to doing the rescuing?


Szczerze polecam, tym bardziej iz jest to bliska mi tematyka [choc samej grze blizej imho do visual novel niz rpg].
Obrazek
Repensum est Canicula
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: Preki » 21 gru 2012, 13:19

Ja uważam że Enterbrain powinien zrobić jakiś oficjalny reboot 2k3 po angielsku. Skryptów nie ma, mała rozdziałka, ale sądzę że te cechy tworzą jego niepowtarzalny klimat. I szczerze? Kupiłbym wtedy go, tyle lat korzystam z nieoficjalnej wersji (i to jeszcze Twierdzowej!) więc dawno bym to zrobił.

Chociaż i tak następnego projektu bym nie sprzedał, nawet jak miałbym licencję na RM2k3... Problemem są tu zasoby, głównie muzyka.
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 482
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: tiberium » 21 gru 2012, 14:08

Preki pisze:Ja uważam że Enterbrain powinien zrobić jakiś oficjalny reboot 2k3 po angielsku. Skryptów nie ma, mała rozdziałka, ale sądzę że te cechy tworzą jego niepowtarzalny klimat. I szczerze? Kupiłbym wtedy go, tyle lat korzystam z nieoficjalnej wersji (i to jeszcze Twierdzowej!) więc dawno bym to zrobił.

Chociaż i tak następnego projektu bym nie sprzedał, nawet jak miałbym licencję na RM2k3... Problemem są tu zasoby, głównie muzyka.

OBJECTION!!!
Niech Enterbrain zostawi 2k3 w spokoju i nic z nim nie robi, patrząc jak tworzy nowe programy makerowe, nie spodziewam się rewelacji po kolejnych :lol:
A jeszcze dojdzie do tego, że nowsza wersja byłaby gorsza od starej, to dopiero by było. Ale tak jest programik jest abandonem i jest spokój. Polska wersja nie jest aż taka zła :-P ale sobie z miłą chęcią poczekam na nową wersję, bo zapowiada się obiecująco... od cholernie dłuższego czasu XD
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: Preki » 21 gru 2012, 14:13

Chodzi mi tylko o ponowne wydanie 2k3 aby stał się oficjalny - i właściwie tylko tyle. Ewentualnie z natywną funkcją portowania gier na platformy przenośne, w co ostatnio są wyposażone GameMaker i MMF (niestety fan-projekty tego typu szybko upadały...).

Określenie abandonware jest takie nie do końca oficjalne, z tego co mi wiadomo.
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: GameBoy » 21 gru 2012, 17:41

To, że Enterbrain nie sprzedaje już 2k/3, nie znaczy, że jest to program abadonware!
Analogicznie - jeśli Adobe nie sprzedaje już starszych wersji Photoshopa, nie znaczy to, że można legalnie i za darmo z nich korzystać, jeśli nie zakupiło się ich podczas gdy były jeszcze w sprzedaży.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: Szhival » 29 gru 2012, 09:37

Preki pisze:Ja uważam że Enterbrain powinien zrobić jakiś oficjalny reboot 2k3 po angielsku. Skryptów nie ma, mała rozdziałka, ale sądzę że te cechy tworzą jego niepowtarzalny klimat. I szczerze? Kupiłbym wtedy go, tyle lat korzystam z nieoficjalnej wersji (i to jeszcze Twierdzowej!) więc dawno bym to zrobił.

Chociaż i tak następnego projektu bym nie sprzedał, nawet jak miałbym licencję na RM2k3... Problemem są tu zasoby, głównie muzyka.


Afair licencja kazdego RM pokrywa takze dowolne wykorzystanie standardowych grafik - tzw. rtp. Enterbrain sprzedajeci ci gotowy zestaw do tworzenia gier, ktory mozesz wykorzystac rowniez do zarobku.

A z ciekawostek - na Ludlum Dare pojawilo sie kilka ciekawych makerowek.
Z innych ciekawostek - VX Ace mozna kupic na Steam.


Posprzątane, wypowiedzi na temat, please.
Obrazek
Repensum est Canicula
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: Kleo » 27 lut 2013, 10:33

Jakby ktoś jeszcze nie wiedział, to Techland wydał "To the moon" w wersji pudełkowej, podobno z bardzo dobrym spolszczeniem i równie dobrą ceną (19,90). Gra zbiera świetne recenzje. Ha, pierwsza rmówka, za którą (z niekłamaną przyjemnością) zapłacę!
Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: Szhival » 01 kwie 2013, 22:47

Nie myslalem, ze dozyje: polska mejkerowka w polskim portalu poswieconym gamingowi - i to z bardzo pozytywna recenzja:
http://www.gikz.pl/artykuly/gry/recenzj ... lskie-crpg
Obrazek
Repensum est Canicula
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: RPG Maker // Indie

Postautor: Jazzwhisky » 01 kwie 2013, 23:03

Szhival pisze:Nie myslalem, ze dozyje

Dożyłeś przynajmniej kilkunastokrotnie, wspominając np. polskie gry spod RM, które ukazywały się na Cover-CD CD Action, recenzję jednej gry na Onecie czy info o co najmniej kilkunastu innych grach (Czasoprzestrzenie, Agnosco, Qmai Worldy, Manga Carta etc.) na różnych stronach poświęconych grom indie/freeware lub jRPG. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości